Gå til innhold

Elsykkel: EcoRide vs evobike


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe Elsykkel, skal brukes til å sykle til og fra jobb for det meste.

Ønsker en relativt billig Elsykkel, men ikke de absolutt billigste på jula og Biltema. Har peilet meg inn på de to merkene EcoRide og evobike, og synes det nesten er umulig å velge.

Er disse to jeg står fast mellom:

https://www.evobike.no/Elsykkel_EvoBike_ECO-7_250W,_2019_-_Dame

https://www.ecoride.no/vare-elsykler/ambassador-28-8-gir.html

 

Er det noen som har erfaring med noen av disse syklene, og kan si noe om hvilken som er best? Ønsker feks en sykkel som gjør det lett å sykle oppoverbakker, siden det er noen av dem på veien jeg skal sykle. Og ønsker en stabil sykkel hvor batteriet ikke blir dødt selv om det har mange prosenter igjen.

 

Anonymkode: db9df...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av disse to, jeg ville valgt ecoride. Jeg er ikke fan av batteri under bagasjebrett. Det er en billigere løsning som ikke er bra bare. Batterien blir mer utsatt for risiko for skade, og bagasjebrett blir «ubrukelig» - ingen kan sitte på den over batteri. Men annen ting er jo at det endrer tyngdepunkt på sykkelen, som blir tung lengre bak, det gjør sykkelen litt mer ustabil. 

men jeg ville heller ikke valgt sykkel med motoren foran, men heller krankmotor. Begge disse har motor på forhjulet. 

Anonymkode: 4f0f2...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jeg sender deg, har: krankmotor, stor batteri (400 Wh) og skivebremser. Tre ting som jeg mener er must have, og anbefaler å se etter. Det siste er fordi elsykler er større, tungre, og man sykler gjerne fortere, bremsene slittes ut mer. Skivebremser er er must! 

Om du er fornøyd med sykkelen, kommer du til å spare disse ekstra tusen i løpet av få måneder, ved å kjøre mindre bil, eller la være å kjøpe månedskort på kollektivt.. 🤓

Anonymkode: 4f0f2...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...