Gå til innhold

Liste over sjeldne etternavn/slektsnavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er lett å finne lister over vanlige etternavn i Norge, men vet noen om lister med etternavn som 200 eller færre har?

Vet du om noen av disse navnene? Det er jo veldig mange av dem. Det kan være både norske etternavn og utenlandske etternavn som færre enn 200 personer i Norge har.

Anonymkode: 5acee...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å finne lister over vanlige etternavn i Norge, men vet noen om lister med etternavn som 200 eller færre har?

Vet du om noen av disse navnene? Det er jo veldig mange av dem. Det kan være både norske etternavn og utenlandske etternavn som færre enn 200 personer i Norge har.

Anonymkode: 5acee...ab4

Kjenner flere som har etternavn i den kategorien. Hvis du lurer på neon konkrete kan du sjekke SSB? Og hvis noen har en oversikt over alle er det nok dem...

Anonymkode: 81877...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som har etternavn i den kategorien. Hvis du lurer på neon konkrete kan du sjekke SSB? Og hvis noen har en oversikt over alle er det nok dem...

Anonymkode: 81877...a32

På SSB finner jeg bare liste over etternavn som er brukt av 200 eller flere, ikke liste over de beskyttede. Finner heller ikke noe når jeg googler, noe jeg synes er rart, men kanskje jeg ikke er flink nok til å google så tar gjerne mot hjelp hvis noen finner det.

Anonymkode: 5acee...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie er den eneste med etternavnet vårt her i Norge. Det er kun 16 stk med etternavnet. Det er rettsbekyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kun 12 stykker som har vårt etternavn. 

Hvorfor skulle man egentlig ha en liste over disse navnene? De som over 200 har kan du jo fritt bytte til, men de sjeldne etternavnene må du jo ha tilknytning til for å få.

Anonymkode: 2df80...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...