Gjest Chicka Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Hei! Har tenkt til å søke enten Einar Granum kunstfagskole eller Oslo kunstfagskole (Tidligere Oslo tegne og male skole) Hvilken skole anses å være best? Hvor er det mest prestige å gå? Hvilken er vanskeligst å komme inn på?
Gjest lippa Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Jeg har gått et år på Oslo Kunstfagskole- Niss, men var desverre ikke så fornøyd. Men det er veldig individuellt, noen i klassen var veldig fornøyde, mens andre var mindre fornøyde. Vet ikke hvilken som er best av disse to skolene.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2005 #3 Skrevet 25. mai 2005 Så du har tenkt å kaste bort studielånet til å utdanne deg til noe som du aldri i verden får jobb som?? deg om det, men jeg ville heller ha valgt et annet yrke enn kunstner...
Gjest Sukkerert Skrevet 25. mai 2005 #4 Skrevet 25. mai 2005 Så du har tenkt å kaste bort studielånet til å utdanne deg til noe som du aldri i verden får jobb som?? deg om det' date=' men jeg ville heller ha valgt et annet yrke enn kunstner...[/quote'] Selv om det er hardt, kan det hende at hun kan leve av det. Både broren min og svigerinnen min er kunstnere. Dessuten kan man ta bijobber ved siden av å være kunstner. For eks. som lærer ved folkehøyskoler eller tegne-linja på videregående. En kunstutdanning trenger ikke bare å lede fram til en jobb som kunstner heller. Viss det er kunsten trådstarter lever for, synes jeg hun skal gå for det. Ellers kan hun komme til å angre. Ikke alle tar utdanning kun for å få jobb heller. Personlig utvikling og en interesse for å lære mer om noe, er også grunner til at folk studerer.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. mai 2005 #5 Skrevet 25. mai 2005 jobbet sammen med ei som har gått på einar granum kunstfagskole, hun var kjempefornøyd!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå