AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Jeg har nettopp begynt på p-pillen av merket Loette, og lurer på om det er noen som har erfaringer med den? Lurer spesielt på om noen har merket en forbedring på kviser og uren hud? Jeg er også litt plaget med menstruasjonssmerter, og lurer derfor på å hoppe over mensen med disse pillene. Jeg har hørt at det kan være vanlig å få mellomblødninger av disse pillene? Og er en mellomblødning det samme som "ekte" mensen? Dvs. at egget slippes ut og blør bort pga. manglende befruktning? Eller er det bare "tomt" blod? Anonymkode: c0c9e...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Loette skal stoppe eggløsninger, som betyr at blødningen du får ikke er en vanlig mens. Du kan helt fint hoppe over mensen på pillene, men noen vil oppleve mellomblødninger. Da kan du ta noen pillefrie dager (inntil 7) før du begynner på hormortablettene igjen. Generelt sett, i følge legen min, vil mer hormoner ha større effekt på huden, så Loette, som har lav dose hormoner, vil ha begrenset effekt på huden, men det er godt mulig du vil oppleve bedring. For meg har pillene så langt redusert menssmertene mine betraktelig, så jeg har så langt ikke følt behovet for å hoppe over blødningen. Anonymkode: da2a1...583
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Loette skal stoppe eggløsninger, som betyr at blødningen du får ikke er en vanlig mens. Du kan helt fint hoppe over mensen på pillene, men noen vil oppleve mellomblødninger. Da kan du ta noen pillefrie dager (inntil 7) før du begynner på hormortablettene igjen. Generelt sett, i følge legen min, vil mer hormoner ha større effekt på huden, så Loette, som har lav dose hormoner, vil ha begrenset effekt på huden, men det er godt mulig du vil oppleve bedring. For meg har pillene så langt redusert menssmertene mine betraktelig, så jeg har så langt ikke følt behovet for å hoppe over blødningen. Anonymkode: da2a1...583 Takk for svar! Jeg har egentlig ikke slitt så veldig med huden tidligere, det er noe som kom i sommer. Min teori er at kviseutbruddene kommer i forbindelse med eggløsning (når østrogenet daler og testosteronet stiger litt), og håper derfor at å unngå eggløsning kan hjelpe på problemene. Håper teorien stemmer! Anonymkode: c0c9e...b9c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg har egentlig ikke slitt så veldig med huden tidligere, det er noe som kom i sommer. Min teori er at kviseutbruddene kommer i forbindelse med eggløsning (når østrogenet daler og testosteronet stiger litt), og håper derfor at å unngå eggløsning kan hjelpe på problemene. Håper teorien stemmer! Anonymkode: c0c9e...b9c Faktorer som sol, solkrem og annen ytre påvirkning på huden kan selvsagt også ha betydning. Det samme kan ulike livsstilsfaktorer ha, om dette er noe som har endret seg i sommer. Siden du sier at det har dukket opp nå i det siste. Anonymkode: da2a1...583
Heisenberg Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 Om du går på p-piller skal du aldri ha eggløsning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå