AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #1 Skrevet 12. august 2019 Jeg er litt nysgjerrig på hva folk her inne mener om import av gatehunder? Regjeringen gikk inn og forbød kommersiell handel som gjaldt slike hunder. Argumentet er at vaksiner ikke har god nok beskyttelse mot diverse sykdommer. Bl a det at noen hunder er importert ifra høyrisiko- land, som Romania. At mange kan ha papirer på at hunden er vaksinert, selv om de ikke er det, fordi det jukses på papirer. Og samtidig at det ikke finnes et godt nok program for å avverge ulike smittsomme sykdommer. Likevel har vi disse gatehund- miljøene. Det de påstår er at Mattilsynet driver å strør om seg med usannheter. At det finnes sheltere som gjør det lovlig i motsetning til de som ikke gjør det lovlig. At regjeringen overkjører EUs regelverk. At mange importhunder som er avlshunder også har smittsomme sykdommer. At EFTA har klaget inn saken til EU(som faktisk har slappet opp regelverket), for brudd på regelverket. Noen som har greie på dette?. Det eneste jeg vet er at det vises til en rapport fra Veterinærforeningen. 'Veterinærers erfaring med gatehunder importert til Norge' heter det. Samtidig oppfordres det både i Norge og i andre land at man heller gir penger til sheltere i utlandet. Anonymkode: cfe19...f85
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Import av gatehunder handler mer om hun som driver med det, enn om hundene. Å ta vare på stakkers dyr gir henne opplevelse av å være nyttig og å gjøre gode gjerninger, samtidig kan hun tjene penger på det fordi hund er dyrt i Norge og mange andre kvinner faller for de stakkars hundene som har levd en vondt liv. Import av gatehunder er bare dumt og uforsvarlig. Anonymkode: 1168e...b79
M71 Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Legg på muligheten for x antall sykdommer som kan smitte til dyr her, og det begynner å bli ille. Støtt heller lokale sentere for hunder/katter. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #4 Skrevet 12. august 2019 Håper det snart blir forbudt å importere slike dyr. Anonymkode: 25fba...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #5 Skrevet 12. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt nysgjerrig på hva folk her inne mener om import av gatehunder? Anonymkode: cfe19...f85 Reinspikka idioti, og jeg håper det snart blir straffbart. Anonymkode: 077bc...91b 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 En venninne av gjorde det. Fikk en hund som har store vansker med å sosialisere seg med andre mennesker. Hun hadde en del sykdommer, og det første året brukte hun 30 000 på veterinærutgifter. Anonymkode: 6a3e6...309
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #7 Skrevet 12. august 2019 Ikke trygt, støtt lokale sentere og forby import. Anonymkode: 4760d...689 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå