AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Mor til barnet mitt vurderer å flytte til en annen by 10 timer unna i ett år for å gå på skole. Barnet er 4 år. Jeg har samvær med hen annenhver helg. Barnet har gått i samme barnehagen siden hen var 1 år og har venner, tanter, onkler, besteforeldre og hele livet sitt her. Jeg mener barnet bør bli her, men mor mener hen skal bli med henne. Helt nytt hjem, ny barnehage, ingen familie eller nettverk der annet enn moren. Hva er det beste for barnet vårt i denne situasjonen? Anonymkode: 2ec56...e14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Det kjente å kjære. Anonymkode: 0b898...b2c 2
SoWhat? Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Hvorfor har dere ikke 50/50? Svaret vil avhenge av grunnen til det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvorfor har dere ikke 50/50? Svaret vil avhenge av grunnen til det. Hold deg til spørsmålet. Anonymkode: 8ddc2...5d5 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 Hvis du har foreldreansvar så må du samtykke eller at hun tar det til retten for å få det godkjent. Så nekt! Anonymkode: 8ddc2...5d5 7
SoWhat? Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til spørsmålet. Anonymkode: 8ddc2...5d5 Nei, for alt avhenger av hvor involvert du som far til barnet er, og hvorfor det er som det er. Når du ikke vil svare på det, så tenker jeg at det er best at det blir med mor dette året 20
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har foreldreansvar så må du samtykke eller at hun tar det til retten for å få det godkjent. Så nekt! Anonymkode: 8ddc2...5d5 Jeg har ikke foreldreansvar, men jeg tror ikke mor vil reise med barnet uten at vi er enig i at det er riktig. Derfor ønsker jeg å høre med andre som gjerne har vært gjennom det samme eller har kjennskap til hvordan en slik omveltning kan være for et barn. Ts Anonymkode: 2ec56...e14
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Nei, for alt avhenger av hvor involvert du som far til barnet er, og hvorfor det er som det er. Når du ikke vil svare på det, så tenker jeg at det er best at det blir med mor dette året Det er ikke HI som svarte deg Anonymkode: 91f26...7b2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du har foreldreansvar så må du samtykke eller at hun tar det til retten for å få det godkjent. Så nekt! Anonymkode: 8ddc2...5d5 Grunnen til jeg sier nekt er at plutselig blir hun boende. Hun kan få seg kjærste som gjør at hun ikke kommer hjem eller at hun får en attraktiv jobb. Far sa også at han skulle komme hjem her etter studie. Han er nå på sitt 5 år langt oppi nord. Nå har jeg jo barnet hjemme hos meg, men jeg vil aldri tilgi han for avgjørelsen med å ikke komme tilbake til barnet likevel. Barnet har slitt mye med at han er borte. Og ferier er alt for lite samvær. Far byttet ut barnet med 1,5 mill. Her hadde han tjent rundt 7,5 i stillingen som han opprinnelig skulle hatt etter planen han ga til meg. Hans drøm, på barnets bekostning. Anonymkode: 8ddc2...5d5 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hold deg til spørsmålet. Anonymkode: 8ddc2...5d5 La Ts svare for seg. Det kan absolutt være relevant. Anonymkode: 1afbd...620 3
SoWhat? Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke HI som svarte deg Anonymkode: 91f26...7b2 Ok
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei, for alt avhenger av hvor involvert du som far til barnet er, og hvorfor det er som det er. Når du ikke vil svare på det, så tenker jeg at det er best at det blir med mor dette året Jeg er ikke HI. Og jeg har svart i innlegg over nå hvorfor jeg er uenig med å ta barnet bort. Jeg hadde aldri tillatt det eller tatt sjansen uavhengig samværsprosent. Anonymkode: 8ddc2...5d5 1
Sunstone Skrevet 11. august 2019 #13 Skrevet 11. august 2019 Det beste for barnet i denne sammenheng er at barnet bor hos deg og beholder det trygge. Egoistisk av mor og dra barnet med seg til nye omgivelser for ett år, for så å komme tilbake igjen. Da får heller mor ha samvær den tiden hun er å studerer. Komme hjem i helger og ferier og dere kan reise å besøke. Mor kan heller ikke bare reise om dere har samværsavtale. Da hindrer hun deg i å ha normalt samvær, og det er noe du kunne tatt videre. Foreldreansvar eller ei. 3
SoWhat? Skrevet 11. august 2019 #14 Skrevet 11. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold deg til spørsmålet. Anonymkode: 8ddc2...5d5 Når jeg spør Ts, så la ham svare. Dette er en av grunnene til at det blir rot i anonymtråder! Jeg stilte et relevant spørsmål, så konsentrer deg om dine meninger og spørsmål. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 Du kan ta over omsorgen? Synest ikke det er urimelig at moren vil ta utdanning, det kan komme barnet til gode på sikt. Anonymkode: d103c...b52 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke foreldreansvar, men jeg tror ikke mor vil reise med barnet uten at vi er enig i at det er riktig. Derfor ønsker jeg å høre med andre som gjerne har vært gjennom det samme eller har kjennskap til hvordan en slik omveltning kan være for et barn. Ts Anonymkode: 2ec56...e14 Da får du bare krysse fingrer, men hadde absolutt tatt kontakt med advokat for å få foreldreansvar. Det kan hun ikke nekte deg ut i fra info du har gitt her. Anonymkode: 8ddc2...5d5 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Når jeg spør Ts, så la ham svare. Dette er en av grunnene til at det blir rot i anonymtråder! Jeg stilte et relevant spørsmål, så konsentrer deg om dine meninger og spørsmål. Det er ikke relevant hvorfor han ikke har 50/50 fordi det er ikke uvanlig at barn under skolealder har denne ordningen. Mange har ikke 50/50 frivillig og ufrivillig. Anonymkode: 8ddc2...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #18 Skrevet 11. august 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvorfor har dere ikke 50/50? Svaret vil avhenge av grunnen til det. Ser det er flere som lurer på dette. Jeg er en god omsorgsperson for barnet men av årsaker som jeg ikke ønsker å utlevere grunnet anonymitet så kommer ikke barnet til å bo hos meg fast mens mor er borte. Barnet vil bo hos øvrig familie som hen har god og trygg tilknytning til. Jeg og mor har et godt samarbeid og ønsker å gjøre det som er best for barnet. Anonymkode: 2ec56...e14 1
SoWhat? Skrevet 11. august 2019 #19 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke relevant hvorfor han ikke har 50/50 fordi det er ikke uvanlig at barn under skolealder har denne ordningen. Mange har ikke 50/50 frivillig og ufrivillig. Anonymkode: 8ddc2...5d5 Han har heller ikke foreldreansvar, så mye relevant her. Blant annet hvor lenge barnet har vært hos får annenhver helg, og hvor knyttet barnet er til ham. Men ser nå at det handler om at moren ikke vil dra om de ikke er enige. Jeg trodde ut fra HI at far ville at barnet skulle bli hos ham. Det er veldig stor forskjell på å ha barn hver dag og annenhver helg, så da ville jeg ment at barnet ble med mor 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #20 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser det er flere som lurer på dette. Jeg er en god omsorgsperson for barnet men av årsaker som jeg ikke ønsker å utlevere grunnet anonymitet så kommer ikke barnet til å bo hos meg fast mens mor er borte. Barnet vil bo hos øvrig familie som hen har god og trygg tilknytning til. Jeg og mor har et godt samarbeid og ønsker å gjøre det som er best for barnet. Anonymkode: 2ec56...e14 Selv med min mening ang. Flytting oppi her synes jeg ikke barnet skal bo hos noen andre enn dere foreldre. Hvis dere har så bra samarbeid og du stoler på avgjørelsene hennes så hadde jeg latt dem flytte. Det er snakk om 1 år så er de tilbake, hvis du føler deg såpass sikker på at hun vil komme tilbake og bo ok avstand fra deg. Anonymkode: 8ddc2...5d5 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå