Gå til innhold

Flytte fra gård til byggefelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bodd mange år på gård, mannens familiegård. Vi har ikke drevet den (fortsatt hans foreldre som driver), men vi har bodd der. Gården ligger svært avsides til, og vi har vært helt alene med unntak av mannens familie som også bor der. Nå er vi pga min jobb tvunget til å flytte, og må bo noen år i rekkehusleilighet i byggefelt. Jeg kjenner allerede nå at jeg føler meg litt kvalt 😅 Vi må jo ta hensyn til naboene hele tiden, og jeg må si at jeg føler meg ganske overvåket med tanke på at andre vet når jeg er hjemme til en hver tid, og andre kan se når vi sitter på verandaen osv. Jeg vet SELVSAGT at naboene bryr seg like lite om meg og mitt liv som jeg gjør om deres - men likevel. Og så har vi ikke samme friheten til å gjøre hva vi vil, vi kan ikke snekre til langt på natt lenger feks. 

Går sånt seg til? Er det en vanesak? Er så redd vi overhodet ikke kommer til å trives her :( 

Anonymkode: 5bddf...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Folk kan bli vant til det meste, og mye avhenger nok av hvilken innstilling du har. Om du i utgangspunktet er en som trives med mer natur og privatliv, kan du jo alltids trøste deg med at dette kun er midlertidig. Prøv å fokusere på fordelene! Jeg har selv endt opp i en liten byggefelts-tomannsbolig, selv om jeg i utgangspunktet ville ha småbruk (det var ingen til salgs innenfor vårt budsjett), og har klart å tilpasse meg det. Skviser inn så mange planter og dyr den lille hagen her kan romme, og går mye turer i skog og mark, for å bevare forstanden. :) 

Anonymkode: 217de...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Er det ikke bedre med en enebolig som ligger i utkanten? Disse kan være lavere i pris pga ikke så sentralt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...