Gå til innhold

Omen By HP som skolepc?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

ville det vært rart å ha en 15’6 tommers HP Omen 2019 modell ( egentlig gaming laptop ) som PC til både studier og gaming på etterkant? 

Den er liten i størrelse og veldig tynn. Den var veldig rå når jeg sjekket den ut og koster ikke all verdens penger. 

Hva synes dere som vet litt om HP omen laptop? :) 

Anonymkode: bd7db...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ganske lite om pc, Men når jeg var på utkikk etter en gaming pc, så dukket HP Omen opp som en av dem man kunne kjøpe. Jeg ble rådet, av en gamer som kan pc, til å ikke kjøpe HP da de gjør det elendig på pc basis og er på vei ut av produksjon...

Det er alt jeg vet. Tenkte jeg kunne dele.

Kanskje noen andre her som kan pc kan skinne mer lys på temaet :) 

Anonymkode: 760cc...a0d

Skrevet

Det funker sikkert fint det? Men batteritiden på gaming laptoper pleier å være ganske ræva, sånn type 2-3 timer. Vet ikke om det er tilfelle for akkurat denne, men ville nesten gått ut fra det. Alle de komponentene inni maskinen suger strøm.

Er du interessert i gaming? Hvis ikke så ville jeg sett etter noe annet, for da trenger du ikke halvparten av den kraften som du får i en gamingmaskin.

Anonymkode: 6dba4...6ee

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker sikkert fint det? Men batteritiden på gaming laptoper pleier å være ganske ræva, sånn type 2-3 timer. Vet ikke om det er tilfelle for akkurat denne, men ville nesten gått ut fra det. Alle de komponentene inni maskinen suger strøm.

Er du interessert i gaming? Hvis ikke så ville jeg sett etter noe annet, for da trenger du ikke halvparten av den kraften som du får i en gamingmaskin.

Hvilken bærbar PC ville du eventuelt anbefalt som har utrolig bra og rask prosessor? Ønsker en PC som er rask. En med minst 512 SSD lagring. Dette er en PC som kommer til å være til studie de neste 5 årene. Så ønsker helst den skal være veldig rask i hvertfall og kanskje funke til noe gaming som league of legends. :) 

Skrevet

Jeg kjenner ikke til League of Legends, men når jeg googler det ser jeg det er steingammelt. Dette er kriteriene for det:

https://www.pcgamebenchmark.com/league-of-legends-system-requirements
These are the League of Legends system requirements
(recommended)

Memory:4 GB
    Graphics Card:AMD Radeon HD 5670
    League of Legends CPU:Intel Pentium 4 3.00GHz
    File Size:12 GB
    OS:Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1, or Windows 10

Du kan kjøpe omtrent hva som helst på markedet i dag og kjøre det her.

Hvor mye penger ser du for deg å bruke?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke til League of Legends, men når jeg googler det ser jeg det er steingammelt. Dette er kriteriene for det:

https://www.pcgamebenchmark.com/league-of-legends-system-requirements
These are the League of Legends system requirements
(recommended)

Memory:4 GB
    Graphics Card:AMD Radeon HD 5670
    League of Legends CPU:Intel Pentium 4 3.00GHz
    File Size:12 GB
    OS:Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8.1, or Windows 10

Du kan kjøpe omtrent hva som helst på markedet i dag og kjøre det her.

Hvor mye penger ser du for deg å bruke?

Takk for svar! De oppdaterer mye på spillet, og for ikke lenge siden kjøpte jeg en DELL PC som « skulle funke til league» utifra hva selgeren sa. Nope. 10000 lag, drit dårlig grafikk til og med etter jeg tilpasset grafikken, 😂

Derfor jeg tenker ikke alle PC egentlig funker. Har prøvd en tidligere fra acer også som var billig og hadde de requirements som funker til league, men nei den funka heller ikke 😕.. derfor tenkte jern kanskje en gaming pc vil funke til både studier OG lett gaming. 

Skrevet

Skjønner. Jeg tenker at å kjøpe en ny toppspekka gaming maskin for å kjøre et ti år gammelt spill er overkill, men om du sier det krever mer enn man skulle tro så skal jeg ikke si mot deg. 

Er det et community for spillet der du kan høre med andre, kanskje? 

Den du spør om er sikkert god nok i massevis, jeg bare tenker på det med batteriet. Skal du ha den med på lesesal og sånt er det drit å alltid måtte ha med ledning. Ville sett etter noe med litt mer strømgjerrig prosessor. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Jeg tenker at å kjøpe en ny toppspekka gaming maskin for å kjøre et ti år gammelt spill er overkill, men om du sier det krever mer enn man skulle tro så skal jeg ikke si mot deg. 

Er det et community for spillet der du kan høre med andre, kanskje? 

Den du spør om er sikkert god nok i massevis, jeg bare tenker på det med batteriet. Skal du ha den med på lesesal og sånt er det drit å alltid måtte ha med ledning. Ville sett etter noe med litt mer strømgjerrig prosessor. 

Hva synes du eller tenker du om en MSI GS65 STEALTH? Kan sende linken til deg eventuelt her også kan du si litt om batteri osv og om den er god? :) til både studier og gaming ofc. 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGS658RE033/msi-gs65-8re-033ne-stealth-15-6-barbar-gaming-pc#

takk for hjelpen forresten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...