Gå til innhold

Taiwan anbefalinger?


Papierschere

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og min samboer skal reise til Taiwan i høst. Blir der i 10 dager. Ønsker å reise rundt og oppleve landet. Noen som har vært i Taiwan og har anbefalinger mtp reiserute og ting å se/oppleve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taipei: Taipei 101, Longsha temple, Chang-Kai-Shiek Memorial Hall, National palace museum

Hualien

Jiufen

Nettopp vært der, fantastisk land! 😄 Undervurdert.

Anonymkode: 7c8fb...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Taipei og helt nede ved sørspissen. Husker ikke hva det het der sør, men det var veldig fint der med natur, botanisk hage og strender/dykking. Og kunstmuseet i Taipei med alle skattene fra Den forbudte by i Beijing er et must :opplyser: Kina er jo fortsatt kjempesur for at Taiwan har de, selv om de ville gått tapt under Mao.

Var også oppe i en interessant og fint beliggende landsby med noen gondoler og en spesiell urbefolkning utenfor Taipei, men igjen så husker jeg ikke hva den het..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for 20 år siden, så ting har gjerne endret seg! Men kan anbefale Taroko Gorge oppe i fjellene, og Kenting helt på sørspissen.

Vi var der i 10 dager, og rakk fint å reise rundt øyen. 

 

Endret av Pepsimaximus
La til et avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Hualien og Taroko Gorge var bare sånn passe. Gå tur på YangMingShan anbefaler jeg veldig. Vet det er folk som liker varme kilder som drar til nord i Taipei. Skulle jeg dratt igjen hadde jeg nok dratt til Tainan, flere anbefalte det pga blant annet maten. Kenting kunne jeg også tenkt meg. Jeg likte også Kaohsiung veldig godt av en eller annen grunn. Uansett artig å ta høyhastighetstog. Det er også mange fine stier å gå tur overalt. Du finner de enkelt på google maps hvis man zoomer inn. Jeg var på litt "fossefallsafari" på min tur, så dro litt rundt med tog for å se noen jeg fant på kartet.

Anonymkode: c539b...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode forslag 😃 kjekt å høre fra noen som har vært der, da det virker å være et relativt lite besøkt land. Noe jeg synes både gjør det utfordrende og spennende å reise dit 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle tipsene fra Taipei over her skriver jeg under på. Vil også legge til Beitou Hot springs 👌👌👌

Anonymkode: 9dcc6...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Papierschere skrev:

Tusen takk for gode forslag 😃 kjekt å høre fra noen som har vært der, da det virker å være et relativt lite besøkt land. Noe jeg synes både gjør det utfordrende og spennende å reise dit 😊 

Jeg anbefaler veldig å kjøpe simkort med fri data også. Er dere to, kan dere jo dele. Ta med en ekstra telefon og bruk den sammen, så slipper dere styret med å bytte på telefonen. Husk å ta med powerbank og husk å drikke bubble tea hver dag!

Anonymkode: c539b...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Leste åpen blogg at man må bestille togbilletter før man kommer. Hun hadde tenkt å kjøpe det der, men alt var utsolgt. Greit å sjekke det 😁 det så fint ut der, 😁

Anonymkode: b7533...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...