Gå til innhold

Ti asiatiske land


Marihønepøne

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i en diskusjon med en amerikaner her og trenger deres hjelp: 

Nevn de ti FØRSTE asiatiske landene dere kommer på i den rekkefølgen de dukker opp i hodet ditt. Ikke vær politisk korrekte, ikke prøv å imponere og ikke vær redd for å svare feil - alle svar er riktige, selv når du bommer på verdensdel 😊

På forhånd takk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ti asiatiske land

Mongolia, Usbekistan, Kasakhstan, Turkmenistan, Aserbajdsjan, Nepal, Kambodia, Burma, Laos, Nord-Korea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina, Japan, Thailand, Taiwan, Pakistan, Mongolia, Afghanistan, Vietnam, India, sri lanka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-korea, Nord-Korea, Japan, Kina, Filippinene, Malaysia, India, Singapore, Vietnam, Thailand. 

Midten av 20 åra. 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Israel, Libanon,India, Pakistan, Japan, Kina, Thailand, Indonesia, Sri Lanka, Vietnam. 

Slutten av 30 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand, Kina, Japan, Nord og Sør Korea, Mongolia, India, Sri Lanka, Afghanistan, Iran

Midten av 20 årene. Spent på å vite hva denne diskusjonen handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand

Laos

Malaysia

indonesia 

Myanamar

Japan 

Kina

Sør-korea

Nord- Korea 

India 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 19.11, rebony skrev:

Spent på å vite hva denne diskusjonen handler om.

Tusen takk for svar, alle sammen :)

Denne amerikanske damen er meget bestemt på at ingen som ikke er asiat selv vet om andre asiatiske land enn Kina og Japan og at ingen, inkludert oss nordmenn, vet at det finnes andre kulturer i Asia enn kinesisk og japansk kultur. Hun er blant annet meget bestemt på at ingen som ikke er asiat selv vet at Thailand ligger i Asia og vi aner i hvert fall ikke noe som helst om hvordan thailandsk kultur ser ut. Faktisk har de færreste av oss hørt ordet "Thailand" før. Vi tror visstnok at alle asiater går i kimono, vi tror alle asiatiske språk høres ut som eller er kinesisk og det er alt vi vet om temaet asiatisk kultur.

Jeg har prøvd og prøvd å forklare at nordmenn faktisk lærer om verden utenfor vårt eget land på skolen, at vi i større eller mindre grad følger med på internasjonale nyheter og at de fleste av oss forholder oss til verden utenfor vårt eget land på mange vis. At vi også har en annerledes sammensatt innvandrerbefolkning enn USA og ergo møter og forholder oss til andre nasjonaliteter i hverdagen enn det de gjør, at vi har andre ferievaner enn amerikanerne og at vi både leser bøker og ser filmer fra andre land og det til og med uten dubbing.

Men ingenting går inn. Ingen amerikanere vet om andre asiatiske land enn Kina og Japan og kunnskapen om alt annet er totalt fraværende og ergo er vi nordmenn sånn også for ingen kan mer enn amerikanerne. Hun klager og klager på hvor lite de vet, men de er jo best og vet visstnok mest likevel. 

Selv er hun halvt thailandsk og kan visstnok masse om Asia, men det viste seg at de eneste landene hun er i stand til å nevne er Thailand, Kina, Japan og Filippinene. Så jeg ble kanskje ikke superimponert 😅 Jeg tror jeg bare gir opp hele diskusjonen, jeg når uansett ikke fram, for hun som amerikaner har jo fasiten også på hva vi nordmenn vet og tenker. Men takk for at dere beviste at dere greide å ramse opp mer enn Kina og Japan, selv om hun nekter å tro på at svarene deres er ekte 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 18.53, Marihønepøne skrev:

Jeg er midt i en diskusjon med en amerikaner her og trenger deres hjelp: 

Nevn de ti FØRSTE asiatiske landene dere kommer på i den rekkefølgen de dukker opp i hodet ditt. Ikke vær politisk korrekte, ikke prøv å imponere og ikke vær redd for å svare feil - alle svar er riktige, selv når du bommer på verdensdel 😊

På forhånd takk 😃

Japan, Kina, India, Sør-Korea, Pakistan NK, Thailand, Mongolia, Vietnam, Nepal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Kina, Japan, Sør-Korea, Nord-Korea, India, Vietnam, Sirilanka (anner ikke hvordan det staves på norsk), Thailand, Malaysia og Bangladesh :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Men ingenting går inn. Ingen amerikanere vet om andre asiatiske land enn Kina og Japan og kunnskapen om alt annet er totalt fraværende og ergo er vi nordmenn sånn også for ingen kan mer enn amerikanerne. Hun klager og klager på hvor lite de vet, men de er jo best og vet visstnok mest likevel. 

Tenkte jeg det ikke 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan, Thailand, Vietnam, Kina, Mongolia, India, Nepal, Malaysia, Filippinene og sist men ikke minst: Tibet.

Skulle likt å se hva en amerikaner ville svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand

Malaysia

India

Kina

Israel 

Palestina

Pakistan 

Afghanistan 

Laos

Forent Arabiske Emirater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Ichiko skrev:

Japan, Thailand, Vietnam, Kina, Mongolia, India, Nepal, Malaysia, Filippinene og sist men ikke minst: Tibet.

Skulle likt å se hva en amerikaner ville svart.

Du bør innfinne deg her oftere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ichiko skrev:

P.S. Om amerikaneres geografikunnskaper.

 

Det der er så trist... Man skulle tro de kunne finne sitt eget land i det minste, men nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marihønepøne said:

Det der er så trist... Man skulle tro de kunne finne sitt eget land i det minste, men nei...

Ja, det er utrolig. Han gutten hadde peiling da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...