AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Hei! For ca. tre måneder siden forsvant katten min. Han var to år gammel, og kom plutselig ikke hjem en dag helt på tampen av mai. Vi har lett over alt, hengt opp plakater, delt bilder på sosiale medier og nettsider, men ingen har sett snurten av han. Etter hvert avsluttet vi den aktive letingen etter han, da vi innså at det var som å se etter en nål i en høystakk. Jeg begynner nå å miste håpet på at jeg noen gang får se han igjen. Jeg har jo hørt om katter som kommer tilbake, men det føles så umulig at han plutselig en dag dukker opp. Tror dere det er på tide å gå videre nå? Eller har noen opplevd at katten faktisk kommer tilbake av seg selv etter en lengre periode? Det gjør meg bare så vondt å ikke vite om han er død, om han har det vondt eller om han kanskje har flyttet inn hos noen andre. Anonymkode: 73bc0...34b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Og hvordan skal jeg komme meg videre? Det føles som at et familiemedlem har dødd. Anonymkode: 73bc0...34b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Søk på Toppen Dyrehealing på facebook. Vet ikke om hun holder på enda, men hun er dyretolk og spesielt god på forsvinninger. Anonymkode: 45019...224
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søk på Toppen Dyrehealing på facebook. Vet ikke om hun holder på enda, men hun er dyretolk og spesielt god på forsvinninger. Anonymkode: 45019...224 Slik at TS blir uten katt OG ha mindre penger Anonymkode: 99d3a...569 15
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Søk på Toppen Dyrehealing på facebook. Vet ikke om hun holder på enda, men hun er dyretolk og spesielt god på forsvinninger. Anonymkode: 45019...224 For et idiotisk råd 🙈 det er å kaste penger ut vinduet. Skikkelig ugreit å utnytte sårbare mennesker på den måten. Ts er katten din chippet? Anonymkode: 7418b...060
Chizue Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 Er han kastrert? Om ikke, så er det ikke unormalt at puser vandrer over stooore områder, og de kan bli "borte" i ett år, nettopp pga det og at de er ukastrert. Har du sjekket ut dyrebar?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #7 Skrevet 11. august 2019 Jeg mistet mi på samme vis for 3 år siden. Det tok meg faktisk 1,5 år å gi henne opp og avslutte letingen..6 mnd etter det igjen ringte en dyrlege fra andre kanten av landet. Der hadde noen levert inn en katt til chiping, men i stedet oppdaget de at katten var chippet i mitt navn. De hadde plukket henne opp pga mjauing da de var på vei hjem fra påskeferie... Det blir flere og flere vanvittige historier om disse kattene. Det som er så jævlig er det å sitte uten svar eller forklaring, for da lever man i håpet. Anonymkode: f1271...f92 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #8 Skrevet 11. august 2019 Katten min kom hjem etter 9 uker. Jeg trodde han var død, og gjorde akkurat det du har beskrevet i HI. Ikke mist trua før den er funnet, finnes og de historiene hvor pus kommer hjem etter 7 år og lenger ❤ Anonymkode: 5fe22...56a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #9 Skrevet 11. august 2019 Katten vår forsvant i et ett år før vi fikk vite hvor han var. Han var på det stedet han alltid pleier å dra til, men eierne sa ikke i fra. De ga ham mat som gjorde at han ville bli, så ble han etter hvert syk og døde.... Anonymkode: 8c8a8...241 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #10 Skrevet 11. august 2019 TS, er du der? :) Jeg tror katten din har det supert, men den har bare dratt avgårde på en veldig lang tur, muligens en slags utforskningstur, eller noe lignende. Er katten din sort, med gule øyne? Den virker fornøyd, og jeg ser en smilende, glad katt. Den har det bra, men den er på tur for tiden, så ikke bekymre deg! Jeg lover deg at den har det bra! Den smiler i hvert fall veldig fornøyd, og har det supert! Anonymkode: 8a45d...85a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 Katten til ei venninne av meg kom faktisk hjem etter nesten et halvt år. Hun hadde sluttet for lengst å tro at han skulle komme tilbake, men plutselig en kveld sto han på vinduet og ville inn. Så det kan skje at katter kommer hjem etter en lang tid. Han var pjuskete og tynn når han kom hjem, men så lenge kan de faktisk klare seg alene. Kjenner du flere i området og litt utenfor området der du bor som kan hjelpe deg å lete? Anonymkode: a8278...a40
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 Min katt kom til rette etter et halvt år,kanskje var det enda lenger... Jeg hadde lagt inn annonser på ulike nettsider, og fornyet dem en gang i blandt. Plutselig en dag var det en dame som ringte, katten min hadde tilfeldigvis gått forbi barnehagen hun jobbet i, og ungene der hadde matet den, så han fortsatte å komme tilbake. De så at han hadde gått ute lenge(var midt på vinteren) så de startet med å se gjennom dyrebar sine sider, og der hadde jeg heldigvis akkurat lagt inn ny etterlysning. Anonymkode: 8ed8f...b56
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #13 Skrevet 11. august 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei! For ca. tre måneder siden forsvant katten min. Han var to år gammel, og kom plutselig ikke hjem en dag helt på tampen av mai. Vi har lett over alt, hengt opp plakater, delt bilder på sosiale medier og nettsider, men ingen har sett snurten av han. Etter hvert avsluttet vi den aktive letingen etter han, da vi innså at det var som å se etter en nål i en høystakk. Jeg begynner nå å miste håpet på at jeg noen gang får se han igjen. Jeg har jo hørt om katter som kommer tilbake, men det føles så umulig at han plutselig en dag dukker opp. Tror dere det er på tide å gå videre nå? Eller har noen opplevd at katten faktisk kommer tilbake av seg selv etter en lengre periode? Det gjør meg bare så vondt å ikke vite om han er død, om han har det vondt eller om han kanskje har flyttet inn hos noen andre. Anonymkode: 73bc0...34b Min katt var borte i over 6 måneder før han kom hjem igjen, så det finnes håp ja! Anonymkode: e5117...929
Chantielle Skrevet 11. august 2019 #14 Skrevet 11. august 2019 Dersom katten din ikke er chippet,sjekk med dyrebeskyttelsen i ditt område, i tilfelle den er innlevert der. Håper du finner pusen din 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #15 Skrevet 11. august 2019 Vår gamle katt var en periode borte mange uker om sommeren, selv om han var kastrert. Han var ganske flink til å være søt og innynde seg hos folk, så etter å ha vandret langt hjemmefra gikk han rundt å tigget mat i det området i noen uker. Anonymkode: 7418b...060
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #16 Skrevet 11. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS, er du der? Jeg tror katten din har det supert, men den har bare dratt avgårde på en veldig lang tur, muligens en slags utforskningstur, eller noe lignende. Er katten din sort, med gule øyne? Den virker fornøyd, og jeg ser en smilende, glad katt. Den har det bra, men den er på tur for tiden, så ikke bekymre deg! Jeg lover deg at den har det bra! Den smiler i hvert fall veldig fornøyd, og har det supert! Anonymkode: 8a45d...85a Ts her! Katten min er ikke svart, så tror du er litt ute og kjører her. Ellers; katten er chippet og jeg har vært i kontakt med flere dyreorganisasjoner i nærområdet. Setter pris på å høre alle gode historier om puser som kom hjem. Dere er heldige ❤️ Anonymkode: 73bc0...34b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #17 Skrevet 11. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her! Katten min er ikke svart, så tror du er litt ute og kjører her. Ellers; katten er chippet og jeg har vært i kontakt med flere dyreorganisasjoner i nærområdet. Setter pris på å høre alle gode historier om puser som kom hjem. Dere er heldige ❤️ Anonymkode: 73bc0...34b Han er kastrert også! Anonymkode: 73bc0...34b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #18 Skrevet 13. august 2019 På 11.8.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev: Søk på Toppen Dyrehealing på facebook. Vet ikke om hun holder på enda, men hun er dyretolk og spesielt god på forsvinninger. Anonymkode: 45019...224 Det hjelper jo ikke TS i det hele tatt. Da katten min forsvant fikk jeg en gratis konsultasjon fra en venn som er dyretolk, etter at han hadde vært borte ett års tid. Fikk beskjed om at han desverre var død, og at jeg burde la det ligge. Men gav ikke opp håpet, og etter 2,5 år gav en av spørringene mine resultat, og vi fikk fanget han inn igjen. Mager, skitten og redd, og han brukte ett år på å bli sitt gamle selv, og forble alltid litt mer hjemmekjær, og vi fikk nesten ti år til sammen. Mistet også en annen katt, hun så jeg aldri igjen i live, men siden hun var ID-merket fikk jeg vite at hun var funnet død, og i godt hold, etter ti års fravær, så hun hadde åpenbart funnet seg et annet hjem hvor noen tok vare på henne, og det var jo godt å få vite, i hvert fall. Anonymkode: 28732...0d0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå