Gå til innhold

Pappa mener han blir utsatt for headhunting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg forstår ikke hva han mener. Og sier at han blir testet og prøvd ut, de gjør livet hans vanskelig og uheldig ting som skjer i livet er pga headhunting. Han har bipoalr lidelse, Men han virker ikke spesielt manisk nå. Han har gått rundt og sagt dette i flere måneder. Hva er greia? Noen med lignende erfaringer ang bipolare i familien? Hvor kan jeg lese mer om dette eller finne ut hvordan jeg kan forstå han? Han har en helt annen virkelighetsforståelse. Har prøvd å søke etter forum for pårørende, men finner ikke noen hvor man faktisk kan stille spørsmål og lese mer inngående om dette.

Anonymkode: ded5a...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og han sier han ikke vet hvem som gjør dette(til info). 

Skrevet

Jeg trodde headhunting var positivt. Å bli headhuntet til en rolle eller en jobb. Mener han at han blir forfulgt? På hvilken måte da? 

Anonymkode: a448d...892

• Liker 36
Skrevet

Hva mener han? At andre vet om tankene hans, og at noen "styrer dem"?  

Skrevet

Han blir sur når jeg sier at dette ikke er headhunting. For han er det virkelig det. De tester hvor mye han tåler og hvor mye press han takler, mobil og bankkort blir stjålet. De vil se hans evner under press. Jeg forstår ikke. Når Jeg spør sier han at jeg ikke er moden/voksen for å høre...er over 25 år vel så det;)

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hva mener han? At andre vet om tankene hans, og at noen "styrer dem"?  

Jeg vet ærlig talt ikke selv. Han sier som sagt bare at de vil teste evnene hans under press. Så de(?) lager masse problemer for han. Og "de" tror jeg er folk i veldig høye stillinger. 

Skrevet

Hvis han går rundt og mener at livet er vanskelig pga headhunting så tror jeg han har misforstått ordet. Å bli headhuntet er å bli plukket ut til en jobb eller oppgave uten å måtte gjenom en vanlig søknadsprosess fordi man er spesielt dyktig eller egnet. Det er en enorm anerkjennelse. Han mener kanskje at han føler seg forfulgt? 

• Liker 10
Skrevet

Han høres noe paranoid ut.

Anonymkode: 39e19...929

• Liker 9
Skrevet

Dette ser jo ikke helt ok ut. Har han kontakt med psykolog? Bor han alene?

Han er paranoid. Kan du snakke med fastlegen hans? 

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde headhunting var positivt. Å bli headhuntet til en rolle eller en jobb. Mener han at han blir forfulgt? På hvilken måte da? 

Anonymkode: a448d...892

Skal faktisk spørre han om dette. Om han mener han blir forfulgt. 

Men ja, trodde jeg også. Men han mener at noen veldig spesielle og høyt ansette mennesker vil ha han til en spesiell jobb(tror jeg). Han har alltid trodd han er spesiell.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skal faktisk spørre han om dette. Om han mener han blir forfulgt. 

Men ja, trodde jeg også. Men han mener at noen veldig spesielle og høyt ansette mennesker vil ha han til en spesiell jobb(tror jeg). Han har alltid trodd han er spesiell.

Psykisk sykdom.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Hvis han går rundt og mener at livet er vanskelig pga headhunting så tror jeg han har misforstått ordet. Å bli headhuntet er å bli plukket ut til en jobb eller oppgave uten å måtte gjenom en vanlig søknadsprosess fordi man er spesielt dyktig eller egnet. Det er en enorm anerkjennelse. Han mener kanskje at han føler seg forfulgt? 

Det går ikke an å prate fornuft med han. At du sagt dette til han hadde han blitt oppgitt over deg og tenkt du ikke skjønner noe(jeg mener ikke det altså 😅) Det er sånn han reagerer når man prøver å være logisk med han. Har prøvd å si at dette ikke er headhunting, men for han er det det. Jeg forstår ikke hva det er ifølge han.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dette ser jo ikke helt ok ut. Har han kontakt med psykolog? Bor han alene?

Han er paranoid. Kan du snakke med fastlegen hans? 

Han bor alene. Han mener også bipolare er spesiell og at det ikke er en sykdom. Det er en misforståelse. Så han lever i et parallelt univers føler jeg. 

Skrevet

Kan jeg kontakte fastlegen altså? Det var kanskje ikke så dum idé.

• Liker 4
Skrevet

Føler liksom jeg må spille med. Må snakke med han på annerledes måte. Han virker oppegående på andre punkter, men siden jeg ikke der han hver dag vet jeg jo ikke hva han driver med. Han er også selvstendig næringsdrivende så han jobber hjemmefra..og han sier forresten også at han skjønner at dette virker merkelig. Så han er liksom litt fornuftig opp i alt dette. Blir forvirra.

Skrevet

Du må få hjelp med han. 

Han høres ut som en tante av meg! Hun var overvåket, sa hun, så hun tok ut alle spots i taket, bl.a. Følte seg forfulgt og overvåket. Hun ble lagt inn.

Anonymkode: aa8df...579

• Liker 4
Skrevet

Pappa mener han blir utsatt for headhunting

Har mine mistanker her men det vil bli ren spekulasjon så det skal jeg holde meg for god for.

Men slik du skisserer det så høres det ut som at han trenger profesjonell hjelp, for tilværelsen og tankene som surrer og kverner i kålen er ikke sunt for han, hverken nå eller på sikt. 

Med mindre han få hjelp kan det faktisk utarte seg enda mer. 

Det jeg ville gjort var å sende en bekymringsmelding til hans fastlege - dette kan gjøres anonymt om du oppfatter det som ubehagelig å gjøre dette ved navn.

Send et brev hvor du beskriver disse tankene som din far har formidlet til deg, tanker som går på at de finnes mektige mennesker som forfølger, presser og plager han. Stort annet er det ikke du får gjort ettersom det er som du sier umulig å ha en fornuftig samtale med han om disse tankene som skaper uro hos han.

Tvi tvi lykke til!

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blir sur når jeg sier at dette ikke er headhunting. For han er det virkelig det. De tester hvor mye han tåler og hvor mye press han takler, mobil og bankkort blir stjålet. De vil se hans evner under press. Jeg forstår ikke. Når Jeg spør sier han at jeg ikke er moden/voksen for å høre...er over 25 år vel så det;)

Det er ikke headhunting. Det er overvåking.

Anonymkode: 80a8f...e80

• Liker 4
Skrevet

Han høres helt psykotisk ut. Kontakt fastlege, evt legevakt hvis du tror han er til akutt fare for egen helse. Du kan se på www.lpp.no

Anonymkode: b47fa...39c

• Liker 7
Skrevet

Høres ut som at han er paranoid. Send bekymringsmelding til fastlegen hans. 

Anonymkode: 3318f...7d9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...