Gå til innhold

Kroppen min stinker :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver morgen går jeg i dusjen før jeg går ut. Bruker deodorant, men lukter svette likevel. Noen ganger også etter at jeg kommer ut av dusjen. Selv om jeg vasker masse der.

Blir så lei meg. Hvis jeg kan lukte det, må det jo lukte hundre ganger verre for andre. Har aldri hatt dette problemet før. Kviser kommer også på rare steder. Nakke, skuldre, bryst, hals. Vært plaget med ekle kviser det siste året. Et problem jeg ikke har hatt på mange år.

Prøver kroppen å fortelle meg noe? Jeg er redd for at andre kan lukte meg, ser kvisene mine, og tror at jeg ikke vasker meg. :( 

Anonymkode: 066a9...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege?

Anonymkode: 7746a...774

• Liker 1
Skrevet

Gå til lege. Når sånt plutselig dukker opp kan det være sykdom knyttet til hormoner f.eks. 

Anonymkode: 63dff...13c

• Liker 1
Skrevet

Har du begynt på  medisiner ? Evt endret medisiner ? 

Begynt på diett ? 

Sluttet å røyke/ drikke alkohol ? 

Høres ut som at kroppen din renser ut noe.

Anonymkode: 6ae7b...4ec

• Liker 2
Skrevet

Vask med klut, og lukt under armene før du går ut av dusjen. Bruk en deodorant med aluminiumklorid i.

Anonymkode: bfc3f...3d6

Skrevet

Ville gått til legen med dette. Som noen over meg påpeker, er disse symptomene trolig knyttet til hormonelle endringer eller ubalanse. Økt mengde kviser og svette koples ofte til testosteron. 

Anonymkode: ea226...8a7

• Liker 2
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål men... Tar du på rene klær når du har dusjet/vasket deg? Lukt sitter jo også i klærne, så selv om det ikke lukter av brukte klær når du tar de på så kan svettelukt komme fram når plaggene  varmes opp av deg 🙂

Skrevet

Anbefaler Stop24, spesialdeodorant du får kjøpt på apotek. Den tørker ut bakteriene som skaper svettelukten. Utrolig effektiv mot sjenerende svettelukt.

Anonymkode: d9e68...3c0

Skrevet

Prøv å bytt deodorant og dusjsåpe. Jeg har opplevd noen ganger at deodoranten og dusjsåpen kjør at jeg lukter verre etter dusj en før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...