Gå til innhold

Kjøre med vinterdekk på sensommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøre Oslo-Harstad om to uker, og bo i Harstad i rundt 3 måneder. Jeg kjører nordover når det er sensommer og så vil høsten og kanskje vinteren komme mens jeg er der oppe.

Jeg har ikke mulighet til å ta med vinterdekkene. Så jeg tenkte å skifte til vinterdekk før jeg drar, er det ok å kjøre på? Det er vel værre å kjøre på glatta i oktober og november med sommerdekk? 

Anonymkode: 3ce74...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du piggfrie vinterdekk? Det sliter på piggene å kjøre på asfalt 

Anonymkode: c626b...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har piggfrie så går det sikkert fint, jeg vil anbefale deg å kjøre om natten når det er litt kjøligere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdekk er glatte å kjøre på om sommeren. 

Anonymkode: be88d...c42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøre Oslo-Harstad om to uker, og bo i Harstad i rundt 3 måneder. Jeg kjører nordover når det er sensommer og så vil høsten og kanskje vinteren komme mens jeg er der oppe.

Jeg har ikke mulighet til å ta med vinterdekkene. Så jeg tenkte å skifte til vinterdekk før jeg drar, er det ok å kjøre på? Det er vel værre å kjøre på glatta i oktober og november med sommerdekk? 

Det koster mindre å få det andre dekksettet sendt med godsbil begge veier, enn hva det vil koste om det skulle skje noe og du har feil dekkutrustning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få bot hvis du blir stoppet i kontroll. Det er 15.oktober som gjelder for første skifte til vinterdekk, så fremst kulda ikke kommer før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jojo jojo skrev:

Du kan få bot hvis du blir stoppet i kontroll. Det er 15.oktober som gjelder for første skifte til vinterdekk, så fremst kulda ikke kommer før. 

Det gjelder kun piggdekk. ikke vanlige vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Ønsker selvsagt ikke å kjøre på ulovlige dekk. Jeg skal undersøke å få dem tilsendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...