Gå til innhold

Henger sinne og surhet sammen med depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mann er diagnostisert med depresjon. Moderat. 

Han er svært sint, sur, kritisk, nedlatende, spydig, stygg i ordbruken  og truende med ord. Henger dette sammen med depresjon?

Selv ble jeg bare svært trist og nedfor da jeg var deprimert for tjue år siden...Men ser flere tråder om dette der ektefelle er sint... Er det altså normalt innenfor depresjon?jeg klarer jo ikke mer snart....

Anonymkode: c7635...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det for min del i alle fall.

Anonymkode: 4ee84...85b

Skrevet

For mange gjør det det ja, men det er jo individuelt. 

Anonymkode: 66871...bbe

Skrevet

Ja spesielt hvis man blir gående med alle tankene inni seg fordi man ikke får noe behandling. Om man derimot får behandling er det nok litt mindre vanlig siden da har man noen å snakke med og får utløp for tankene sine.

Anonymkode: d4716...3f2

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann er diagnostisert med depresjon. Moderat. 

Han er svært sint, sur, kritisk, nedlatende, spydig, stygg i ordbruken  og truende med ord. Henger dette sammen med depresjon?

Selv ble jeg bare svært trist og nedfor da jeg var deprimert for tjue år siden...Men ser flere tråder om dette der ektefelle er sint... Er det altså normalt innenfor depresjon?jeg klarer jo ikke mer snart....

Anonymkode: c7635...a0d

Ikke nødvendigvis. Det er mange faktorer som spiller inn. Bl.a. personlighet.

Når dette er ille for deg, synes jeg at du bør gjøre mer for å ta vare på deg selv ved å skjerme deg fra din manns stygge oppførsel mot deg. Skjerme deg kan du gjøre ved å ikke bo sammen med han mens han er slik mot deg. 

Anonymkode: da6bb...114

• Liker 3
Skrevet

Har dere  barn?

Går han i behandling hos psykolog?

Anonymkode: da6bb...114

Skrevet

Jeg har samme diagnose. Og oppførselen min blir verre med årene nå. I tillegg kommer uklar vurdering /tankegang på hva som er akseptabelt og ikke.

Anonymkode: baad8...498

Skrevet

Jeg er ganske deprimert nå, og jeg blir ikke sint og sur. Men jeg vet ikke om det ligger til min personlighet. Jeg har alltid vært blid, positiv, rolig, stabil, svært lite sinne. Så jeg regner jo med at personligheten har noe å si. Men selv om jeg ikke blir sint og sur. Så går jeg ikke rundt og er den sprudlende, blide og positive meg heller. Prøver å ta meg sammen de gangene jeg møter venner eller familie. 

Anonymkode: d968a...0c9

• Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendigvis, men ofte ja. Spesielt hos menn,mens damer blir mere sårbare/triste. 

Anonymkode: 79ee2...84a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...