AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #41 Del Skrevet 10. august 2019 Han føler seg truet fordi du får til det han ikke klarer, og kanskje litt avmaskulinisert fordi du kanskje er sterkere enn han nå. Hvorfor sluttet han helt med trening? Anonymkode: 71074...46f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #42 Del Skrevet 10. august 2019 Eller hva med at han faktisk er oppriktig bekymret, som han sier, på grunn av din historie med spiseforstyrrelse? Vi får jo bare høre ts sin fremstilling av situasjonen her. Anonymkode: 68057...8e8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #43 Del Skrevet 10. august 2019 Det er litt typisk at damer som har hatt spiseforstyrrelse begynner med tung styrketrening og blir sykelig opptatt av kropp på en ny måte. Du må passe deg Ts, jeg syns du skal høre på mannen din. Anonymkode: 004ed...e90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 10. august 2019 #44 Del Skrevet 10. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 20.03): Det er litt typisk at damer som har hatt spiseforstyrrelse begynner med tung styrketrening og blir sykelig opptatt av kropp på en ny måte. Du må passe deg Ts, jeg syns du skal høre på mannen din. Anonymkode: 004ed...e90 Ekspander Jeg syns det virker som TS har god kontroll, har lagt på seg og også tar hensyn hjemme. Hun bør vurdere mannens bekymringer, men om hun ikke ser bekymringsgrunn, så kan det godt være helt andre grunner, og det syns jeg det høres ut som i dette tilfellet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #45 Del Skrevet 10. august 2019 Oi nå kom det mange svar😅 jeg vet ikke helt hvor mye mer informasjon jeg kan komme med, for det er egentlig ganske enkelt, men det har skapt problemer. Det jeg lurte på om det er en normal problemstilling og om jeg faktisk trener for mye til å være i et forhold. Jeg er hundre prosent sikker på at dette ikke har sammenheng med SF. Jeg veier nå ti kg mer enn minimumskravet jeg fikk som innlagt og min mor som har holdt ut med meg i alle år med innleggelser mener også at treninga min er bra for fysisk og psykisk helse. Vi er unge og har ingen barn. Han har et mye mer sosialt liv enn meg og har venner fra jobb osv som gjør at han ofte drar ut i helger. Er jeg helt ærlig, så skulle jeg gjerne byttet ut trening med vennskap, men jeg har ikke det. Anonymkode: a4612...4a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 10. august 2019 #46 Del Skrevet 10. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 20.41): Oi nå kom det mange svar😅 jeg vet ikke helt hvor mye mer informasjon jeg kan komme med, for det er egentlig ganske enkelt, men det har skapt problemer. Det jeg lurte på om det er en normal problemstilling og om jeg faktisk trener for mye til å være i et forhold. Jeg er hundre prosent sikker på at dette ikke har sammenheng med SF. Jeg veier nå ti kg mer enn minimumskravet jeg fikk som innlagt og min mor som har holdt ut med meg i alle år med innleggelser mener også at treninga min er bra for fysisk og psykisk helse. Vi er unge og har ingen barn. Han har et mye mer sosialt liv enn meg og har venner fra jobb osv som gjør at han ofte drar ut i helger. Er jeg helt ærlig, så skulle jeg gjerne byttet ut trening med vennskap, men jeg har ikke det. Anonymkode: a4612...4a7 Ekspander Uten unger og når han har et sosialt liv, synd jeg ikke det er for mye å unne seg ei økt 5 dager i uken. Du er jo ikke borte hele kvelden liksom. Jeg syns han burde unne deg det, når det betyr så mye for deg. Høres jo ut som han er borte en del med venner og kollegaer, og det er jo gi og ta. Ville tatt en prat med han om hva treningen betyr for deg, hvor mye den hjelper i hverdagen, så syns jeg han burde forstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #47 Del Skrevet 10. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 19.22): Si meg, er du ikke i stand til å ytre din mening uten å drive med personangrep? Man er ikke treningsnarkoman bare fordi man trener 5 dager i uka. Herregud. Du får bare sitte der i sofaen din og bygge aterosklerose og kose deg med det, så kan vi andre kose oss med å bygge en sunn kropp. Anonymkode: 258bf...51b Ekspander Og der gikk du selv til personangrep😉 Anonymkode: 0a234...9d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. august 2019 #48 Del Skrevet 11. august 2019 Cleopatra. skrev (På 10.8.2019 den 17.50): Han høres nesten misunnelig ut. Så lenge treningen ikke går utover noe i hverdagen deres, ser jeg overhodet ikke problemet. Du må ikke slutte å trene! Ekspander Jeg er SÅ enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #49 Del Skrevet 11. august 2019 Frostrose skrev (På 10.8.2019 den 19.33): Jeg må gå litt imot strømmen her. Om min mann hadde vært ute 5 dager i uken (uansett grunn), hadde jeg ikke likt det. Har dere barn sammen? Blir han sittende hjemme med dem mens du trener? Det er noe annet om du trener hjemme. Da ville jeg ikke reagert. Ekspander Dette høres jo kontrollerende ut. Mannen trener som regel syv dager i uka, også på ferie. Men det går ikke utover oppgaver og praktiske ting - han gjør like mye som meg. Og det går ikke ut over kvalitetstid sammen - det har vi rikelig med. Så da fatter jeg ikke hvorfor dette skal være et problem. Anonymkode: 1865e...71e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #50 Del Skrevet 11. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 20.41): Oi nå kom det mange svar😅 jeg vet ikke helt hvor mye mer informasjon jeg kan komme med, for det er egentlig ganske enkelt, men det har skapt problemer. Det jeg lurte på om det er en normal problemstilling og om jeg faktisk trener for mye til å være i et forhold. Jeg er hundre prosent sikker på at dette ikke har sammenheng med SF. Jeg veier nå ti kg mer enn minimumskravet jeg fikk som innlagt og min mor som har holdt ut med meg i alle år med innleggelser mener også at treninga min er bra for fysisk og psykisk helse. Vi er unge og har ingen barn. Han har et mye mer sosialt liv enn meg og har venner fra jobb osv som gjør at han ofte drar ut i helger. Er jeg helt ærlig, så skulle jeg gjerne byttet ut trening med vennskap, men jeg har ikke det. Anonymkode: a4612...4a7 Ekspander Etter mange års samliv har jeg lært at det viktigste i slike situasjoner er å snakke sammen. Han liker ikke at du trener mye. Bak det ligger det noen følelser, som ingen her kjenner til, selv om mange synser i vei. Velg en rolig stund, der begge er uthvilt, og be han om å sette ord på hvorfor han ikke liker det. Still spørsmål, utfordre han på utsagn han har kommet med. Låser han seg ville jeg stilt et klart krav. Om han ikke har gode argumenter som dere sammen kan diskutere og finne løsninger på, da vil du heller ikke ha mer klaging fra han. Fortsetter han likevel ville jeg bare ignorert han, ikke unnet han et svar en gang når sutringen begynner. Anonymkode: 1865e...71e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #51 Del Skrevet 11. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 20.41): Oi nå kom det mange svar😅 jeg vet ikke helt hvor mye mer informasjon jeg kan komme med, for det er egentlig ganske enkelt, men det har skapt problemer. Det jeg lurte på om det er en normal problemstilling og om jeg faktisk trener for mye til å være i et forhold. Jeg er hundre prosent sikker på at dette ikke har sammenheng med SF. Jeg veier nå ti kg mer enn minimumskravet jeg fikk som innlagt og min mor som har holdt ut med meg i alle år med innleggelser mener også at treninga min er bra for fysisk og psykisk helse. Vi er unge og har ingen barn. Han har et mye mer sosialt liv enn meg og har venner fra jobb osv som gjør at han ofte drar ut i helger. Er jeg helt ærlig, så skulle jeg gjerne byttet ut trening med vennskap, men jeg har ikke det. Anonymkode: a4612...4a7 Ekspander Du har en hobby som gir deg energi og glede, og det er supert! Så lenge du trives med å ha dette som din ting, så synes jeg du skal fortsette. Ut fra det du skriver så er du jo flink til også å sette av tid til han. Så lurer jeg på om han hadde reagert annerledes om det ikke var denne type trening som var hobbyen din? Hadde han reagert om du hadde gått tur med hunden 5 dager i uka, tilsvarende tid som du bruker på trening? Om du hadde vært i stallen 5 dager i uka? Truffet venner? Eller hatt en helt annen hobby som gjorde at du var ute av huset noen timer 5 dager i uka? Selv er jeg helt avhengig av alenetid, og hadde blitt veldig frustrert om jeg ikke fikk et par timer kun med meg og mitt regelmessig. Anonymkode: e5377...678 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 11. august 2019 #52 Del Skrevet 11. august 2019 AnonymBruker skrev (På 11.8.2019 den 7.17): Dette høres jo kontrollerende ut. Mannen trener som regel syv dager i uka, også på ferie. Men det går ikke utover oppgaver og praktiske ting - han gjør like mye som meg. Og det går ikke ut over kvalitetstid sammen - det har vi rikelig med. Så da fatter jeg ikke hvorfor dette skal være et problem. Anonymkode: 1865e...71e Ekspander Det er ikke kontrollerende. Vi har to barn sammen. Den ene bare 1 mnd gammel, og den andre under 2 år. Mannen min liker ikke at jeg går på butikken uten minst én av ungene engang. Han har en hobby som gjør at han er ute flere ganger pr uke, men om det hadde vært nesten hver dag, ville veldig mye av ansvaret for hus og barn blitt lagt over på meg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Nå har TS, etter mitt innlegg, sagt at de ikke har barn, og at hun prioriterer mannen. Da syns jeg det bør være innafor å ha såpass mye aleinetid. Om hun bruker det på venner eller trening burde ikke ha så mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #53 Del Skrevet 11. august 2019 Frostrose skrev (På 11.8.2019 den 10.06): Det er ikke kontrollerende. Vi har to barn sammen. Den ene bare 1 mnd gammel, og den andre under 2 år. Mannen min liker ikke at jeg går på butikken uten minst én av ungene engang. Han har en hobby som gjør at han er ute flere ganger pr uke, men om det hadde vært nesten hver dag, ville veldig mye av ansvaret for hus og barn blitt lagt over på meg. Derfor skrev jeg som jeg gjorde. Nå har TS, etter mitt innlegg, sagt at de ikke har barn, og at hun prioriterer mannen. Da syns jeg det bør være innafor å ha såpass mye aleinetid. Om hun bruker det på venner eller trening burde ikke ha så mye å si. Ekspander Nå var det ikke deg spesifikt vi diskuterte. Selv med barn ser jeg ikke at 1-2 timer egentid hver dag er utafor. Hadde klikket om jeg ikke fikk dette. Det handler kun om hvordan man legger opp hverdagen. Og hadde mannen krevd at jeg tok med en, to eller tre, kun for å dra på butikken....da hadde jeg vel stilt spørsmålstegn ved hans evne som far. Anonymkode: 1865e...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 11. august 2019 #54 Del Skrevet 11. august 2019 Han vil du skal slutte for han sluttet. Ikke hør på han. Du gjøre det DU vil og har interesse for. Trening er sunt og hjelper på psyken så det er kjempebra du holder på med det. Hvorfor sluttet han? Orket han ikke mer? Trening som er så gøy! Du må bare sette foten ned å si at du respekter hans valg men da må han respektere at du elsker å trene og kommer til å fortsette med det. Det er hvis vanskelig for enkelte late folk å forstå at noen elsker å trene og ta vare på kroppen sin. Han som har trent før burde forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. august 2019 #55 Del Skrevet 11. august 2019 Kvelertak skrev (På 11.8.2019 den 14.51): Han vil du skal slutte for han sluttet. Ikke hør på han. Du gjøre det DU vil og har interesse for. Trening er sunt og hjelper på psyken så det er kjempebra du holder på med det. Hvorfor sluttet han? Orket han ikke mer? Trening som er så gøy! Du må bare sette foten ned å si at du respekter hans valg men da må han respektere at du elsker å trene og kommer til å fortsette med det. Det er hvis vanskelig for enkelte late folk å forstå at noen elsker å trene og ta vare på kroppen sin. Han som har trent før burde forstå. Ekspander Veldig enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #56 Del Skrevet 11. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 17.11): Virker som om at han ikke liker at du trener fordi han har sluttet å trene. Det er selvsagt hans problem og ikke ditt. Altså, 5 dager i uka med trening kan vel defineres som mye trening, men det er ikke for mye. Hadde jo vært noe annet om du trente 10 ganger eller mer pr uke. Anonymkode: 258bf...51b Ekspander Det finnes folk som trener to ganger daglig og ikke er sykelig opptatte av trening, men de har det som en livsstil. De elsker det og det har ikke negativ virkning på helsen deres. Dette er gjerne coacher, personlige trenere osv. Folk som lever av å trene rett og slett. Anonymkode: 0b021...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #57 Del Skrevet 11. august 2019 AnonymBruker skrev (På 10.8.2019 den 17.13): Han er misunnelig eller føler seg truet for at du er bedre enn ham på trening. Anonymkode: f64e6...41e Ekspander Dette ☝️ Anonymkode: 3c162...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #58 Del Skrevet 11. august 2019 waco skrev (På 10.8.2019 den 19.03): Det er ikke jeg som syns hun trener for mye, - det er ektemannen hennes! Si meg, - er du åndssvak eller noe sånt bare fordi du trener for mye? Har du ikke lest hovedinnlegget? Hun forteller at mannen hennes er tidligere kroppsbygger og til og med trente mer enn henne! Når en mann klarer å begrense seg hvorfor skal ikke flere klare å begrense seg? Jeg har aldri skjønt meg på dere treningsnarkomane, ja jeg har forstått at dere higer etter noe, men akkurat hva dere higer etter har jeg aldri skjønt? Er det et lengre liv? Lengre enn det livet dere forbruker trening mener dere? Ekspander Begrense seg? Han er jo blitt en latsekk! Anonymkode: 3c162...982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 12. august 2019 #59 Del Skrevet 12. august 2019 Noen som står opp nå for å trene? Det gjør jeg, er ikke sykelig opptatt av det likevel. Fortsett å trene du! 👍💪🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 12. august 2019 #60 Del Skrevet 12. august 2019 Kjæresten og jeg trener sammen, han trener 5 ganger i uken, jeg 3-4. Jeg synes jeg får liten tid til trening, og skulle ønske jeg hadde energi til mer, men må av og til droppe fjerde økt fordi jeg kan bli sliten. Kan det være at det er det din mann ser? At du blir sliten og ikke orker aktiviteter eller andre ting utover trening? Enten om det er det at du blir sliten eller at han føler at han ikke er en del av det, så synes jeg ikke du har et usunt forhold til det. Hadde kjæresten min sluttet å trene, og jeg fortsatt, tror jeg han også hadde sagt noe av det samme, fordi han føler seg nedprioritert. Sidespørsmål; snakker du mye om trening og kosthold til han? For det kan fort bli irriterende for de som ikke trener.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå