Gå til innhold

Rart språk i emnefelt


Gjest Optimo

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at noen ødelegger språket fullstendig når de oppretter en tråd og må finne på en tittel? 

"Husleie, hvordan betale" 

"Bremser slitte, fikse hos hvem"

Hvorfor ikke bare skrive "hvordan betaler jeg husleie" eller "hvor kan jeg fikse slitte bremser"? 

:klo:

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Guile skrev:

Hvorfor er det sånn at noen ødelegger språket fullstendig når de oppretter en tråd og må finne på en tittel? 

"Husleie, hvordan betale" 

"Bremser slitte, fikse hos hvem"

Hvorfor ikke bare skrive "hvordan betaler jeg husleie" eller "hvor kan jeg fikse slitte bremser"? 

:klo:

Hm. Kanskje de tror at det er lettere å få hurtig svar når  de gir hint om hva tråden handler om allerede i det første ordet i trådtittelen?

Anonymkode: 305ff...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skiftenøkkel skrev:

jeg prøver å holde tittel så kort som mulig. gjerne stikkord. også e-post. 

Joda, det er jo forståelig, men eksemplene i hovedinnlegget kan skrives like kort eller kortere og like forståelig uten å radbrekke språket.
1. Hvordan betale husleie? (Eventuelt: hvordan betaler man husleie?)
2. Hvem fikser slitte bremser?

Til hovedinnlegget:
Det ser ut til at mange lager overskriften sin etter følgende oppskrift: 1. Tema. 2. Problemstilling/spørsmål. Det kan sikkert ha noe for seg hvis problemstillingen er veldig komplisert, men vi er jo tross alt på Kvinneguiden, så det virker temmelig unødvendig. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 0.03, Ullvott skrev:

Joda, det er jo forståelig, men eksemplene i hovedinnlegget kan skrives like kort eller kortere og like forståelig uten å radbrekke språket.
1. Hvordan betale husleie? (Eventuelt: hvordan betaler man husleie?)
2. Hvem fikser slitte bremser?

Til hovedinnlegget:
Det ser ut til at mange lager overskriften sin etter følgende oppskrift: 1. Tema. 2. Problemstilling/spørsmål. Det kan sikkert ha noe for seg hvis problemstillingen er veldig komplisert, men vi er jo tross alt på Kvinneguiden, så det virker temmelig unødvendig. :fnise: 

De tror nok at folk skummer gjennom trådtitlene og at folk ikke orker å lese mer enn de første 1-2  ordene i trådtitler mens de skummer gjennom. Det er nok en del av årsaken tror jeg.

Anonymkode: 305ff...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får fnatt når jeg ser folk begynner en ny setning med liten bokstav...

Anonymkode: 70b3b...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...