AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Jeg gikk fra barnefar for 2 år siden, pga alvorlig psykisk vold gjennom mange år. Han er svært utagerende, sier stygge, nedlatende og ekle ting. Kaster/sparker gjenstander og slår i veggen. Blir fort sint, for absolutt alt. Har trang til å kontrollere og tåler ikke at andre har forskjellige meninger enn han, bl.a. Lista er lang. Samværet hans med barnet etter bruddet har vært nærmest ikke eksisterende. Vi har vært gjennom 3 saksforberedende møter og prøvde flere meklinger. Vi har prøvd flere samværsordninger, men barnet streiker etter kort tid hver gang og nekter å være hos far og jeg stanser samværet. Han tar det til tingretten etter noen måneder og det blir foreslått å prøve samvær igjen, i korte perioder. Det går noen uker og barnet begynner å nekte igjen. Nå har han ikke hatt samvær med barnet på nesten 8 måneder og etter et nytt møte i tingretten, er det blitt foreslått av dommer og sakkyndig å prøve noen timesamvær under tilsyn av en i hans familie og bygge det sakte opp igjen. Barnet nekter. Det er gråt, kvalme, tegn på angst, dårlig matlyst, mareritt om natten og trygling om å få slippe å treffe pappa. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, iom at dette står i rettsboken at skal gjennomføres og far allerede beskylder meg for samværssabotasje, iom at jeg har stanset samvær flere ganger tidligere fordi barnet er så redd. Barnet er straks 10 år. Jeg kan ikke få meg selv til å fysisk slepe barnet gråtende ut til far, når far skal prøve på samvær igjen, neste uke og barnet protesterer så sterkt at her tror jeg det er fysisk makt som må presse barnet til far. Jeg vurderer å ringe sakkyndig psykolog i saken, til mandag og be om råd. Er det noen som har noen råd å gi meg. Dette er fryktelig fortvilende... Anonymkode: c67bb...575
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Hva er grunnen til at barnet ikke vil være hos sin far? Anonymkode: 1d670...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 Kontakt fastlege og sakkyndig psykolog, og ta det derfra. Anonymkode: 6f8aa...845 23
Semydfe Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gjort alt i min makt for at barnet skulle slippe samvær med far. Har barnet vært vitne til eller utsatt for den samma psykiske volden som deg? Har barnet vært utsatt for fysisk vold? Jeg har aldri foreslått dette noen gang her inne, men her tror jeg at jeg selv ville kontaktet barnevernet og spurt om råd. Dette er kanskje en mann som ikke burde være omsorgsperson overfor deres barn? Du vil nok selv også måtte være en del av undersøkelsessaken til bv, men det hadde jeg gladelig vært. 16
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 Ta kontakt med den sakkyndige og be om råd. Ikke presenter det som om du allerede har konkludert med at det ikke skal være samvær, men beskriv barnets adferd/ reaksjoner og be om råd. Anonymkode: 7b1d1...ffc 20
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at barnet ikke vil være hos sin far? Anonymkode: 1d670...b6e Han snakker fryktelig mye stygt til barnet. Snakker stygt om meg. Kaller meg for "drittkjerring", "heks" osv, til barnet. Blir sint på barnet for småting. Og det er ikke bare sint, det er "jeg skulle ønske du aldri hadde vært født", sint... Kan også si at han skal avlive katten til barnet, hvis barnet ikke gir katten mat, fordi han ikke gidder. Han tåler ikke at barnet trasser litt. Da flyr ting veggimellom. Barnet selv beskriver det som at han rister, blir rød i ansiktet, det renner dråper fra pannen hans og han blir svart i øynene. Anonymkode: c67bb...575 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 Hvis barnet må slepes er det ikke du som skal gjøre det. Krev at tilsynspersonen stiller opp, så får h*n se hva som skjer. Anonymkode: 11d80...fcc 21
Semydfe Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 (endret) På 10.8.2019 den 17.14, AnonymBruker skrev: Han snakker fryktelig mye stygt til barnet. Snakker stygt om meg. Kaller meg for "drittkjerring", "heks" osv, til barnet. Blir sint på barnet for småting. Og det er ikke bare sint, det er "jeg skulle ønske du aldri hadde vært født", sint... Kan også si at han skal avlive katten til barnet, hvis barnet ikke gir katten mat, fordi han ikke gidder. Han tåler ikke at barnet trasser litt. Da flyr ting veggimellom. Barnet selv beskriver det som at han rister, blir rød i ansiktet, det renner dråper fra pannen hans og han blir svart i øynene. Anonymkode: c67bb...575 Dette hadde jeg aldri sendt barnet mitt til! Du gjør absolutt rett i å finne andre løsninger. Har du dokumentert ting igjennom årene? Det kan absolutt hjelpe for å få igjennom barnets beste. Ha med alt fra fars adferd som du observerer nå, har observert tidligere, hva barnet forteller om fars adferd og sist men ikke minst barnets reaksjon i forkant og etterkant av samvær. Endret 11. august 2019 av Semydfe 25
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 9 minutter siden, Semydfe skrev: Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gjort alt i min makt for at barnet skulle slippe samvær med far. Har barnet vært vitne til eller utsatt for den samma psykiske volden som deg? Har barnet vært utsatt for fysisk vold? Jeg har aldri foreslått dette noen gang her inne, men her tror jeg at jeg selv ville kontaktet barnevernet og spurt om råd. Dette er kanskje en mann som ikke burde være omsorgsperson overfor deres barn? Du vil nok selv også måtte være en del av undersøkelsessaken til bv, men det hadde jeg gladelig vært. Barnet har vært utsatt for den samme volden fra far, gjennom alle år. Barnet har også hørt og sett far gjøre mye mot meg. Bl.a har far skreket til meg at han håper jeg kræsjer bilen og dør og at jeg er en j*vla f*itte, mens barnet sto ved siden av. Far har aldri vært fysisk mot barnet, men han røsket meg hardt i armen under et sinneutbrudd en gang, mens barnet så på. Jeg har kontakt med BV, men det virker som om de ikke vil blande seg, siden det allerede er oppe i tingretten. Anonymkode: c67bb...575 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Søk hjelp hos fagfolk;barnevern/familierådgivningskontor. Barnefaren høres ut som om han må beskyttes mot omverdenen. Jeg vet at barnevern har tilsyn under samvær i spesielle situasjoner, og dette høres ut som en sånn situasjon. Barnet ditt kan ikke være hos sin far når han oppfører seg sånn. Anonymkode: 1d670...b6e 9
Sinsiew Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 Og denne mannen synes dommer og sakkyndige at det er greit barnet har samvær med? Hva begrunner de det med? Far har rett til samvær med sitt barn, men barnet har ikke rett på en trygg oppvekst? 29
Semydfe Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har vært utsatt for den samme volden fra far, gjennom alle år. Barnet har også hørt og sett far gjøre mye mot meg. Bl.a har far skreket til meg at han håper jeg kræsjer bilen og dør og at jeg er en j*vla f*itte, mens barnet sto ved siden av. Far har aldri vært fysisk mot barnet, men han røsket meg hardt i armen under et sinneutbrudd en gang, mens barnet så på. Jeg har kontakt med BV, men det virker som om de ikke vil blande seg, siden det allerede er oppe i tingretten. Anonymkode: c67bb...575 Så trist å høre om det dere begge har vært utsatt for! Gjør alt du kan for å dokumentere. Og ta kontakt med bv igjen og insister. Hvis de ikke vil sette igang en undersøkelse, så si gjerne at du ønsker at de kan stille med tilsynspersonell til samværene. Da kan de være vitner til ditt barns reaksjon. Jeg ønsker dere lykke til! Jeg håper virkelig at dere blir hørt! Endret 10. august 2019 av Semydfe 10
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 5 minutter siden, Sinsiew skrev: Og denne mannen synes dommer og sakkyndige at det er greit barnet har samvær med? Hva begrunner de det med? Far har rett til samvær med sitt barn, men barnet har ikke rett på en trygg oppvekst? Problemet i saken er at det er ting som ikke kan bevises. De eneste som er sett denne oppførselen er hans foreldre, mine foreldre og meg og barnet. Han kan vise litt tendenser til det ute blandt andre, men de verste episodene er reservert for nærmeste familie. Så han benekter selvsagt alt jeg forteller at jeg har opplevd fra han og sier det er ren løgn. På spørsmål om hvorfor barnet reagerer så negativt på ham, så svarer han at det er jeg som "hjernevasker" barnet og fremstiller han som et monster, slik at barnet blir redd for ham. Så jeg opplever det blir ord mot ord og det er vanskelig å bli trodd... Anonymkode: c67bb...575 4
Gjest Nina1975 Skrevet 10. august 2019 #14 Skrevet 10. august 2019 Her setter tingretten fars behov foran barnet, helt utrolig😡 Vet de ikke hvordan far oppfører seg?? Han utsetter jo barnet for alvorlig psykisk vold. Hadde aldri sendt barnet mitt til en sånn mann, over mitt lik.
Gjest Nina1975 Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet i saken er at det er ting som ikke kan bevises. De eneste som er sett denne oppførselen er hans foreldre, mine foreldre og meg og barnet. Han kan vise litt tendenser til det ute blandt andre, men de verste episodene er reservert for nærmeste familie. Så han benekter selvsagt alt jeg forteller at jeg har opplevd fra han og sier det er ren løgn. På spørsmål om hvorfor barnet reagerer så negativt på ham, så svarer han at det er jeg som "hjernevasker" barnet og fremstiller han som et monster, slik at barnet blir redd for ham. Så jeg opplever det blir ord mot ord og det er vanskelig å bli trodd... Anonymkode: c67bb...575 Han må jo ha tilsyn ved evnt. samvær.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #16 Skrevet 10. august 2019 16 minutter siden, Semydfe skrev: Dette hadde jeg aldri sendt barnet mitt til! Du gjør absolutt rett i å finne andre løsninger. Har du dokumentert ting igjennom årene? Det kan absolutt hjelpe for å få igjennom barnets beste. Ha med alt fra fars adferd som du observerer nå, har observert tidligere, hva barnet forteller om fars adferd og sist men ikke minst barnets reaksjon i forkant og etterkant av fravær. Jeg har skrevet ned nok om dette til å gi ut en roman, det er jeg sikker på... Men jeg opplever likevel ikke at jeg og barnet blir tatt skikkelig på alvor, for det blir mye ord mot ord. Far benekter aboslutt alt og sier at alt jeg sier er ren løgn og at barnet kun er negativt til han fordi jeg "skremmer" barnet. Han lyver også veldig mye og forteller om hendelser jeg vet aldri har funnet sted, men som det ikke går an å bevise at er løgn. Han er smart sånn... Anonymkode: c67bb...575
Gjest theTitanic Skrevet 10. august 2019 #17 Skrevet 10. august 2019 Jeg hadde valgt at barnet gikk til psykiater, selv om det er en dyr affære, og dermed få papirer på hva ståa faktisk består i. Slik saken er nå så kan ingen vite om barnet er redd får eller du saboterer. Det blir ord mot ord.
Sinsiew Skrevet 10. august 2019 #18 Skrevet 10. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet i saken er at det er ting som ikke kan bevises. De eneste som er sett denne oppførselen er hans foreldre, mine foreldre og meg og barnet. Han kan vise litt tendenser til det ute blandt andre, men de verste episodene er reservert for nærmeste familie. Så han benekter selvsagt alt jeg forteller at jeg har opplevd fra han og sier det er ren løgn. På spørsmål om hvorfor barnet reagerer så negativt på ham, så svarer han at det er jeg som "hjernevasker" barnet og fremstiller han som et monster, slik at barnet blir redd for ham. Så jeg opplever det blir ord mot ord og det er vanskelig å bli trodd... Anonymkode: c67bb...575 Dette er hvorfor man skal ta opp ting på mobil osv når man vet folk er psyko. Da har man bevis. Men hva med barnet? Blir ikke barnet hørt? 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #19 Skrevet 10. august 2019 Min sønn ville ikke ha samvær med sin far når han var 10-12 år. Årsaken var ikke at faren var voldelig eller verbal stygg, men faren hadde dårlig økonomi og et dårlig bosted og gutten ville ikke dit. Guttungen ble sint og lei seg hvis han måtte ha samvær med far, og jeg klarte ikke å tvinge han til dette. Det endte med at faren blandet inn barnevernet, fordi faren trodde det var jeg som sto bak.Bv kom på besøk; observerte samspillet mellom meg og gutten ,snakket med han og etter det henla de saken. I flere år var ikke sønnen min på besøk hos faren men nå er han 20 år og har kontakt med far innimellom. Anonymkode: 1d670...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #20 Skrevet 10. august 2019 53 minutter siden, theTitanic skrev: Jeg hadde valgt at barnet gikk til psykiater, selv om det er en dyr affære, og dermed få papirer på hva ståa faktisk består i. Slik saken er nå så kan ingen vite om barnet er redd får eller du saboterer. Det blir ord mot ord. Barn betaler jo ikke for helsehjelp, så barnet kan gå hos en psykiater/psykolog uten at det koster noe! Anonymkode: 19abc...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå