Evel Knievel Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Jeg har vært hos legen kanskje to ganger i mitt liv, og er følgelig lite kjent med alt av helsetjenester. Nå har jeg etter 5 år i Oslo bytta fra min fastlege heime i nord til en her sørpå. Haken er at jeg må vente til 1. september og jeg trenger å ta røntgen av handleddet ettersom jeg mistenker at forstuelsen jeg fikk i slutten av juni, kanskje er et lite brudd allikevel... Vurderer legevakta, men veit ikke om det er akutt nok? Arma funker den, men det gjør litt vondt.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Hvis du ringer med en gang legekontoret til fastlegen åpner så har de et par hastetimer tilgjengelig for slike tilfeller. Anonymkode: 4a503...28c 2
The Kitten Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 Hvis armen funker, men det bare gjør litt vondt hadde jeg virkelig ikke plaget legevakten. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Du kan jo ringe å høre med dem, men sansynligvis er det stor sjangs de vil be deg vente til 1 september, er du heldig ber de deg komme. Anonymkode: 2a2bf...792
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 4 minutter siden, Evel Knievel skrev: Jeg har vært hos legen kanskje to ganger i mitt liv, og er følgelig lite kjent med alt av helsetjenester. Nå har jeg etter 5 år i Oslo bytta fra min fastlege heime i nord til en her sørpå. Haken er at jeg må vente til 1. september og jeg trenger å ta røntgen av handleddet ettersom jeg mistenker at forstuelsen jeg fikk i slutten av juni, kanskje er et lite brudd allikevel... Vurderer legevakta, men veit ikke om det er akutt nok? Arma funker den, men det gjør litt vondt. Da har du gitt særdeles mangelfull info når du har bestilt legetime. Alle leger er lovpålagt å ha akutte timer til egne pasienter. Disse tildeles etter første mann til mølla prinsippet fra kontoret og telefonen åpner om morgenen. En slik time får du "jobbe for å kapre" mandag morgen. Legevakten med så gamle skader og som kan vente fra lørdag til mandag er misbruk av legevakt. Du må ha et røntgen av hånda. Og det fikser fastlegen raskt. Anonymkode: ea690...ec0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du gitt særdeles mangelfull info når du har bestilt legetime. Alle leger er lovpålagt å ha akutte timer til egne pasienter. Disse tildeles etter første mann til mølla prinsippet fra kontoret og telefonen åpner om morgenen. En slik time får du "jobbe for å kapre" mandag morgen. Legevakten med så gamle skader og som kan vente fra lørdag til mandag er misbruk av legevakt. Du må ha et røntgen av hånda. Og det fikser fastlegen raskt. Anonymkode: ea690...ec0 Men ts har jo ikke den nye fastlegen før 1.september! Anonymkode: 89b2f...7a5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ts har jo ikke den nye fastlegen før 1.september! Anonymkode: 89b2f...7a5 Så legen vet at vedkommende skal bytte, så er det ikke noe problem å bytte. Anonymkode: 860e1...8ec
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så legen vet at vedkommende skal bytte, så er det ikke noe problem å bytte. Anonymkode: 860e1...8ec "Så er det ikke noe problem å bestille legetime" Anonymkode: 860e1...8ec
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 Ring fastlegen og be instendig om å få time tidligere og si du mistenker brudd. Anonymkode: f5f86...292
Gjest moreno Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Hvis du mistenker brudd kan det være at du likevel må ta røntgen, noe mange legevakter gjør. Du kan jo ringe din nærmeste legevakt og høre om du kan komme? Evt ringe ditt kommende legekontor og forklare situasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå