Gå til innhold

Jeg søker den perfekte tekopp.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Min favoritt er Le Creuset Jumbokopp. 

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benporselen, jo tynnere jo bedre, er absolutt det materialet som gir best smak på innholdet. 

Anonymkode: 361b5...61e

Men hvordan er kvaliteten? Bra? Eller må man være veldig veldig forsiktig? 

Anonymkode: 21dc3...6b6

Skrevet
3 minutter siden, AwkwardAlice skrev:

Min favoritt er Le Creuset Jumbokopp. 

De er jo veldig fine. 😊

Anonymkode: 21dc3...6b6

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede Eva solo kaffekoppene 😉 De er gode å drikke av. 😊

Anonymkode: 21dc3...6b6

Ok, bruker de til te også jeg :laugh:

Skrevet

Ikea har noen kopper som er ganske like i fasongen som Le Cruset sine jumbokopper, men til en mye lavere pris. Jeg liker begge to veldig godt, men foretekker faktisk ikea sine siden de er runde helt ned til bunnen og derfor er bedre å holde rundt.

Anonymkode: d269c...f3f

Skrevet

Spørs veldig hvilken type tedrikker du er, som en annen nevnte. Selv liker jeg godt te i løsvekt, og da brygger jeg gjerne i en liten kanne, eller i et tea-for-one-teapot sett. Liker fortrinnsvis tynn porselen eller glass, da varmen ikke tapes så fort fra disse. Evt bruker jeg ofte en kopp med infuser. 

Denne er en favoritt, herfra  (finnes også i porselen for de som foretrekker det)  https://www.whittard.co.uk/tableware/product-type/glassware/glass-pao-mug-with-infuser-334383.html?cgid=glassware-tableware#start=9

Glass Pao Mug with InfuserGlass Pao Mug with Infuser

Jeg har også flere av disse koppene fra Whittard som jeg liker godt (rommer ca 3 dl)

image.jpeg.f324cd9d31a3716b4754c42320a03983.jpeg

Av sett du kan kjøpe i butikken liker jeg disse fra Wik og Walsøe, som har god passform, størrelse og romslig hank ALV KRUS 30CL

 

 

Anonymkode: 270f9...845

Skrevet

Jeg har denne og denne. De er skikkelig god kvalitet, oppvaskmaskintrygge, holder godt på varmen og har skikkelig gode håndtak. Holder ca 3-3,5dl.
Du finner begge på ebay og amazon, men jeg kjøpte dem i et limited offer på en egen nettside jeg ikke klarer å finne igjen.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg liler godt miss blackbirdy sine :)

63375_missblackbirdy_HP_2013_1017_TB1.jpg

  • Liker 1
Skrevet

Er veldig glad i burleigh-koppen min. Store, pene, men altfor dyre, så jeg har foreløbig bare en. En stor en som jeg fikk i bursdagsgave en gang, og for meg er det den perfekte tekoppen. https://landromantikk.no/collections/burleigh

har noen store fra le creuset også, men synes de et for tykke og massive, så har gitt bort flere av dem. Og så tar de så masse plass i skapet. Har du sett Trygve skaug-koppene fra sögne? De synes jeg er så koselige. ❤️ Og overraskende store og gode å holde i. Vurderer å hive ut noen gamle krus og ønske meg flere av dem. 

Anonymkode: a41d9...3ee

  • Liker 1
Skrevet

Denne modellen er stor (600ml)

Modellen heter Henly og finnes i flere mønster.

dunoon-birdlife-henley-mug-360-01_1.jpg

Anonymkode: 0b9eb...c43

  • Liker 2
Skrevet
På 10.8.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Den beste tekoppen jeg noen gang har hatt er fra europris. Kjøpte den i sommer fordi jeg likte fargen, nå har jeg 8 stykker fordi jeg ikke vil risikere å stå uten koppen hvis en knuser. Heldigvis, for nå finner jeg den ikke på nettsiden så det må ha vært en sesongvare. Det viktigste er at koppen går i mikroen, spesielt om den er stor. Sånn at du kan varme opp igjen vannet når det blir kaldt. 

Anonymkode: 0945f...93c

Nr 1 og nr 3 må jo forårsake brannskader på fingrene :sjokkert:

Skrevet

Noen som vet om gjennomsiktige sånn man ser fargen og ikke slik at koppen sprekker? finnes det?

Anonymkode: c7ce9...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...