Tiuren Skrevet 10. august 2019 #21 Skrevet 10. august 2019 Mulig jeg er gammeldags og sexistisk, men Kvinneguiden er ikke førstevalget mitt for råd om bil og motor... 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #22 Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, Made4u skrev: Jeg vet hva jeg prater om, alle motorer starter til sist å lekke olje, å tilsette pakningsfornyer ved oljeskift er noe de fleste ikke ber om men som de burde ha gjort, denne myker opp og fornyer pakningen som hindrer lekkasje. Til en bil som ikke lekker olje tilsetter man 1% pakningsfornyer, har bilen startet å lekke olje så tilsetter man 3% pakningsfornyer. Jeg antok at bilen til TS ikke har startet å lekke olje, og da er 1% å anbefale. Uavhengig om en bil lekker olje eller ikke, så synker oljenivået ved bruk, og for eldre biler skjer dette raskere enn med nyere biler. Dette må selvfølgelig etterfylles. Men ja, man skal skifte olje også, avhengig av kjørelengde/tid (en gammel olje bør skiftes selv om den ikke er kjørt langt med, og kjører man ekstremt mye daglig så venter man ikke to år med oljeskift for å si det slik). Men pakningsfornyer, det burde TS be om å få tilsatt allerede nå, om så bilen er relativt ny. Så var ingen dårlig råd jeg gav, å ikke tilsette dette kan raskt gi bilen kortere levetid da det kommer til et punkt hvor en bil som lekker olje ikke er verdt å skifte pakning på (da dette er dyrt), altså vil det å tilsette pakningsfornyer være noe som øker bilens levetid og det blir aldri feil. Du er sikkert en mester på klipp og lim, jeg derimot har drevet med biler i over 30 år. Oljenivået på en bra motor synker IKKE mellom oljeskift, det finnes ingen mekaniker med respekt for sitt yrke som anbefaler pakningsfornyer. Hvis en pakning eller simring er dårlig så må den byttes!, pakningsfornyer utsetter bare resultatet av dårlige pakninger. Det er helt utrolig at enkelte uttaler seg om ting de ikke har peiling på... Anonymkode: 89c00...ff2 2
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #23 Skrevet 10. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sikkert en mester på klipp og lim, jeg derimot har drevet med biler i over 30 år. Oljenivået på en bra motor synker IKKE mellom oljeskift, det finnes ingen mekaniker med respekt for sitt yrke som anbefaler pakningsfornyer. Hvis en pakning eller simring er dårlig så må den byttes!, pakningsfornyer utsetter bare resultatet av dårlige pakninger. Det er helt utrolig at enkelte uttaler seg om ting de ikke har peiling på... Anonymkode: 89c00...ff2 Klipp og lim? Om du tror jeg har behov for å klippe og lime så undervurderer du mine skriveferdigheter og min kunnskap veldig. Selvfølgelig synker oljenivået på en motor mellom to oljeskift, det skjer sågar på nye biler selv om ikke dem forbruker like mye olje som en eldre bil. Selv på nyere biler så bør oljenivået sjekkes jevnlig. En pakning tørker ut med tiden, og det blir et problem uavhengig av hvor bra motoren er, at motor lekker olje er en årsak til at mange eldre biler skrotes, fordi det er en kostbar affære å skifte pakning. Og det er nettopp for å øke levetiden til en ellers grei bil, man skal og bør bruke pakningsfornyer som både myker opp pakningen og som også dels reparerer denne. Det er altså forebygging av et kjent problem som mange opplever at kommer på bilen med årene, er derfor viktig å starte med å ha pakningsfornyer i oljen ganske tidlig. Ikke nødvendigvis som du sier, at dersom en bil først har startet å lekke olje, noe som betyr tør/dårlig pakning, at denne må byttes. Er man heldig så kan man kjøre rundt med en slik bil i 3-4 år også, men da må man jo sjekke oljenivået oftere og benytte 3% pakningsfornyer i oljen i stedet for 1%. Henter ikke dette ut av løse luften jeg, her er det du som mangler kunnskap og ikke jeg. Og hva gjelder mekanikere, visst pokker anbefaler dem pakningsfornyer, og om de ikke skulle det så er det i så fall for å melke ut mest mulig fra uvitende kunder for sjansene er jo da store for at bilen etter hvert starter å lekke olje (og da tjener de penger). Nå må du slutte å toske deg, å stå tvert på en uttalelse som er feil blir bare for dumt. https://www.tv2.no/a/8712117/ Se på parkeringsplasser utenfor butikker,i parkeringshus etc. Hva ser du? Jo, sorte flekker av olje, oljelekasje er ikke noen ukjent fenomen. Så hvorfor ikke forebygge problemet? Du tenker kanskje som så, at en ren olje nok smører motoren bedre enn en olje som er tilsatt pakningsfornyer. Men nå glemmer du at en god motorolje koster 4-5000 kr literen, og er ikke en gang å få tak i til vanlige biler, vanlige oljer til bil har så mange additiver uansett at de i utgangspunktet ikke smører like bra som gode oljer som jeg nevnte uansett ikke benyttes i vanlige biler (Formel1 biler ja). Dessuten er det stor forskjell i kvalitet på Oljer, så en bra olje med pakningsfornyer smører uansett bedre enn en dårlig olje uten. Dessverre er det slik, at noen av merke-oljene ikke er de beste. Kan dynge deg med linker om nevnte råd, du kan forsøke å finne det samme hvor pakningsfornyer frarådes - bare med den utfordruingen kan jeg avskrive deg som noen som ikke aner hva du snakker om, da blir det for dumt å bruke stahet på noe som er feil... Gi opp denne diskusjonen, du stiller mot kunnskap nå. TS: Benytt pakningsfornyer, det kan spare deg for en stor utgift senere og forlenger sågar levetiden på bilen din. Ikke hør på den uvitende klovnen som hevder annet.
ajarRun Skrevet 10. august 2019 #24 Skrevet 10. august 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sikkert en mester på klipp og lim, jeg derimot har drevet med biler i over 30 år. Oljenivået på en bra motor synker IKKE mellom oljeskift, det finnes ingen mekaniker med respekt for sitt yrke som anbefaler pakningsfornyer. Hvis en pakning eller simring er dårlig så må den byttes!, pakningsfornyer utsetter bare resultatet av dårlige pakninger. Det er helt utrolig at enkelte uttaler seg om ting de ikke har peiling på... Anonymkode: 89c00...ff2 Begge mercedesene jeg har kjøpt nye har brukt olje på de første 50k kilometerne. Etter det stopper de. Så det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hyundaien min brukte sinnsykt mye olje, men jeg er forsåvidt enig i at den motoren ikke var en "bra motor". Men det kommer jo litt an på definisjonen.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #25 Skrevet 10. august 2019 Flere her som påstår de har stålpeiling og den andre er dust, men jeg kan ikke vurdere hvem av dere som evt har rett. TS Anonymkode: fdef7...17a
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #26 Skrevet 10. august 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sikkert en mester på klipp og lim, jeg derimot har drevet med biler i over 30 år. Oljenivået på en bra motor synker IKKE mellom oljeskift, det finnes ingen mekaniker med respekt for sitt yrke som anbefaler pakningsfornyer. Hvis en pakning eller simring er dårlig så må den byttes!, pakningsfornyer utsetter bare resultatet av dårlige pakninger. Det er helt utrolig at enkelte uttaler seg om ting de ikke har peiling på... Anonymkode: 89c00...ff2 Til deg vil jeg si at hver eneste dag året gjennom, så skrapes mange biler som ellers er i grei teknisk stand og ville gått gjennom en ny EU-godkjenning med mindre kostnader (2 nye år å bruke bilen - eller at den stiger med pluss 10.000 i verdi over natten når den blir EU-godkjent), fordi motorne lekker olje og det blir for dyrt å utbedre. Det kan forebygges, det finnes ikke en rasjonell grunn for å ikke gjøre det... Er du selger av pakninger til verksteder siden du har en agenda om at folk ikke skal forebygge et så betydelig problem? Det skjer med så mange biler... Se link jeg postet over, fra broom... Kan dynge deg i linker om emnet om du vil, fra uavhengige kilder--- At motor bryter sammen er et mindre problem, motorer er generelt mer holdbare enn annet på en bil. Rust i karroseri for eksempel, eller oljelekasje, er en vanlig årsak til at biler skrapes, eller at andre reperasjoner blir for dyre. De fleste motorer er faktisk brukende på de fleste biler som skrapes.... Og en god motor varer også lenger enn bilen (for eksempel rust) i nær sagt alle tilfeller, selvfølgelig også når pakningsfornyer benyttes. Så å bruke det har aldri vært noe problem, blir det heller ikke... Men klart, dersom gamle fru Olga som benytter verkstedet for å bytte lyspærer og som er en melkeku for en kynisk og sleip mekaniker som eier et verksted spør om råd, så ville han kanskje for å tjene mer penger fra nettopp Olga, kunnet fortie dette overfor henne (og slikt økt sjansene for å få en grei fortjeneste på en kostbar reperasjon - altså melket mer penger ut av henne), en sleip bilselger kunne også kanskje ha tenkt i samme bane... Mer riktig blir det ikke av den grunn, snarere lureri...
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #27 Skrevet 10. august 2019 12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Begge mercedesene jeg har kjøpt nye har brukt olje på de første 50k kilometerne. Etter det stopper de. Så det er vel en sannhet med modifikasjoner. Hyundaien min brukte sinnsykt mye olje, men jeg er forsåvidt enig i at den motoren ikke var en "bra motor". Men det kommer jo litt an på definisjonen. Biler, også dem som ikke lekker olje, bruker olje i hele bilens levetid. Det blir bare mer med alderen. Det står fader i bilenes instruksjonsbok. --- Er bare han som diskuterer her som ikke vet hva han snakker om, og beskylder meg for å ikke vite hva jeg snakker om. Jeg lever dog av bil, det er jobben min...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #28 Skrevet 10. august 2019 12 minutter siden, Made4u skrev: Klipp og lim? Om du tror jeg har behov for å klippe og lime så undervurderer du mine skriveferdigheter og min kunnskap veldig. Selvfølgelig synker oljenivået på en motor mellom to oljeskift, det skjer sågar på nye biler selv om ikke dem forbruker like mye olje som en eldre bil. Selv på nyere biler så bør oljenivået sjekkes jevnlig. En pakning tørker ut med tiden, og det blir et problem uavhengig av hvor bra motoren er, at motor lekker olje er en årsak til at mange eldre biler skrotes, fordi det er en kostbar affære å skifte pakning. Og det er nettopp for å øke levetiden til en ellers grei bil, man skal og bør bruke pakningsfornyer som både myker opp pakningen og som også dels reparerer denne. Det er altså forebygging av et kjent problem som mange opplever at kommer på bilen med årene, er derfor viktig å starte med å ha pakningsfornyer i oljen ganske tidlig. Ikke nødvendigvis som du sier, at dersom en bil først har startet å lekke olje, noe som betyr tør/dårlig pakning, at denne må byttes. Er man heldig så kan man kjøre rundt med en slik bil i 3-4 år også, men da må man jo sjekke oljenivået oftere og benytte 3% pakningsfornyer i oljen i stedet for 1%. Henter ikke dette ut av løse luften jeg, her er det du som mangler kunnskap og ikke jeg. Og hva gjelder mekanikere, visst pokker anbefaler dem pakningsfornyer, og om de ikke skulle det så er det i så fall for å melke ut mest mulig fra uvitende kunder for sjansene er jo da store for at bilen etter hvert starter å lekke olje (og da tjener de penger). Nå må du slutte å toske deg, å stå tvert på en uttalelse som er feil blir bare for dumt. https://www.tv2.no/a/8712117/ Se på parkeringsplasser utenfor butikker,i parkeringshus etc. Hva ser du? Jo, sorte flekker av olje, oljelekasje er ikke noen ukjent fenomen. Så hvorfor ikke forebygge problemet? Du tenker kanskje som så, at en ren olje nok smører motoren bedre enn en olje som er tilsatt pakningsfornyer. Men nå glemmer du at en god motorolje koster 4-5000 kr literen, og er ikke en gang å få tak i til vanlige biler, vanlige oljer til bil har så mange additiver uansett at de i utgangspunktet ikke smører like bra som gode oljer som jeg nevnte uansett ikke benyttes i vanlige biler (Formel1 biler ja). Dessuten er det stor forskjell i kvalitet på Oljer, så en bra olje med pakningsfornyer smører uansett bedre enn en dårlig olje uten. Dessverre er det slik, at noen av merke-oljene ikke er de beste. Kan dynge deg med linker om nevnte råd, du kan forsøke å finne det samme hvor pakningsfornyer frarådes - bare med den utfordruingen kan jeg avskrive deg som noen som ikke aner hva du snakker om, da blir det for dumt å bruke stahet på noe som er feil... Gi opp denne diskusjonen, du stiller mot kunnskap nå. TS: Benytt pakningsfornyer, det kan spare deg for en stor utgift senere og forlenger sågar levetiden på bilen din. Ikke hør på den uvitende klovnen som hevder annet. Hvorfor gidder du å bruke så mye energi på ting du ikke har peiling på?. Du må være veldig tett i pappen hvis du ikke skjønner hvorfor pakningsfornyer ikke fikser problemet, hvor vanskelig er det å bytte en jævla pakningen eller bytte en o-ring?. Min bruksbil er en 36 år gammel Toyota, den bruker ikke en dråpe olje mellom serviceintervallet som er på 5.000km. Hvis du betaler for olje som har "pakningsfornyer" i formulaen så er du enten stokk dum , lettlurt eller så har du rett og slett ikke peiling på hva du snakker om. Men for all del, kom med linkene dine Anonymkode: 89c00...ff2
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #29 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder du å bruke så mye energi på ting du ikke har peiling på?. Du må være veldig tett i pappen hvis du ikke skjønner hvorfor pakningsfornyer ikke fikser problemet, hvor vanskelig er det å bytte en jævla pakningen eller bytte en o-ring?. Min bruksbil er en 36 år gammel Toyota, den bruker ikke en dråpe olje mellom serviceintervallet som er på 5.000km. Hvis du betaler for olje som har "pakningsfornyer" i formulaen så er du enten stokk dum , lettlurt eller så har du rett og slett ikke peiling på hva du snakker om. Men for all del, kom med linkene dine Anonymkode: 89c00...ff2 Serviceintervaller på 5000 km.... Seriøst? Selv kjører jeg egen privatbil 35-40.000 km i året, om jeg skulle tatt service på den med intervallene du snakker om her så måtte det skje 7-8 ganger i året. Føler jeg tar godt vare på egne biler. men er sjeldnere enn en gang i året mine biler får service. Aldri vært borti noen som har en slik serviceintervall, jeg ville betegnet en som er inne med bilen hver 20.000 km som en som er engstelig for bilen sin og overdriver voldsomt da en bil ikke trenger service så ofte - og så fireganger du dette... Wow, bare wow!! Jeg kom med broom-linken,å søke opp linker til deg skal ikke jeg benytte kvelden på. Selv konstanterer jeg bare at du ikke aner hva du snakker om, og håper folk lytter til meg heller enn deg - bil forbruker olje og du burde starte med å se i brukermanualen for egen bil så får du dette bekreftet og du kan legge den saken død. Hvis biler ikke hadde forbrukt olje, da hadde man ikke trengt å peile oljenivå jevnlig heller - det viser jo under bilen når de starter å lekke olje (ergo er alt man skulle behøve å se på bakken der man pleier å parkere utenfor egen bopæl).... Slik er det jo ikke, og det håper jeg at du også forstår, og da skjønner du jo også at du tar feil. Hvor blir oljen av da, mener du, i nye biler som forbruker olje?
ajarRun Skrevet 10. august 2019 #30 Skrevet 10. august 2019 14 minutter siden, Made4u skrev: Biler, også dem som ikke lekker olje, bruker olje i hele bilens levetid. Det blir bare mer med alderen. Det står fader i bilenes instruksjonsbok. --- Er bare han som diskuterer her som ikke vet hva han snakker om, og beskylder meg for å ikke vite hva jeg snakker om. Jeg lever dog av bil, det er jobben min... Jeg kan muligens ha ordlagt meg noe upresist der. Bilen bruker selvsagt fortsatt olje, men etter de første 50k er serviceintervallet så ofte at de fyller opp før jeg trenger det. 25k kilometer bruker ikke nok olje til at jeg må etterfylle mellom 50k og 150k, stort sett. Og jeg kjører jo ikke en bil til mer enn 150k så hva som skjer da aner jeg ikke.
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #31 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg kan muligens ha ordlagt meg noe upresist der. Bilen bruker selvsagt fortsatt olje, men etter de første 50k er serviceintervallet så ofte at de fyller opp før jeg trenger det. 25k kilometer bruker ikke nok olje til at jeg må etterfylle mellom 50k og 150k, stort sett. Og jeg kjører jo ikke en bil til mer enn 150k så hva som skjer da aner jeg ikke. han andre jeg siktet til, ikke deg, vi to enes om at biler forbruker olje.... Til han andre kan jeg også si at kjører man x antall km med henger kontra uten henger, så forbrukes mer olje ved bruk av henger enn ikke (jo tyngre motor jobber dess mer olje spiser den)...
ajarRun Skrevet 10. august 2019 #32 Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, Made4u skrev: han andre jeg siktet til, ikke deg, vi to enes om at biler forbruker olje.... Til han andre kan jeg også si at kjører man x antall km med henger kontra uten henger, så forbrukes mer olje ved bruk av henger enn ikke (jo tyngre motor jobber dess mer olje spiser den)... Jeg fikk med meg det, men så at det jeg skrev kanskje kunne misforståes til at biler slutter å bruke olje etterhvert. Når det som skjer er at de bruker mindre olje i en stund. Jeg ble overrasket over hvor mye olje bilen bruker ifølge instruksjonsmanualen. Men jeg husker ikke hvor mye den bruker. Nå er bilen på over 50k så da trenger jeg forhåpentligvis ikke tenke på det før jeg kjøper meg en ny.
Gjest Audiot Skrevet 10. august 2019 #33 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Made4u skrev: Selv kjører jeg egen privatbil 35-40.000 km i året, om jeg skulle tatt service på den med intervallene du snakker om her så måtte det skje 7-8 ganger i året. Føler jeg tar godt vare på egne biler. men er sjeldnere enn en gang i året mine biler får service. Du kjører altså 35-40k km+ uten oljeskift på bilen din å tror du tar godt vare på den? Idiot. Hva er anbefalt skiftintervall fra fabrikk på drittbilen din? Send inn din 40k km+ oljeprøve til invicta å se hva de sier om smøreegenskapene som er igjen i den olja...
Husholdning1 Skrevet 10. august 2019 #34 Skrevet 10. august 2019 24 minutter siden, Audiot skrev: Du kjører altså 35-40k km+ uten oljeskift på bilen din å tror du tar godt vare på den? Idiot. Hva er anbefalt skiftintervall fra fabrikk på drittbilen din? Send inn din 40k km+ oljeprøve til invicta å se hva de sier om smøreegenskapene som er igjen i den olja... Longlife-oljer skal i teorien tåle dette. Om det tåles i praksis er en annen sak
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #35 Skrevet 10. august 2019 1 time siden, Audiot skrev: Du kjører altså 35-40k km+ uten oljeskift på bilen din å tror du tar godt vare på den? Idiot. Hva er anbefalt skiftintervall fra fabrikk på drittbilen din? Send inn din 40k km+ oljeprøve til invicta å se hva de sier om smøreegenskapene som er igjen i den olja... Kan kjøre opp mot 35-40.000 km uten oljeskift ja, som tilsier ett år med kjøring for min del, og det er helt problemfritt. Du kan argumentere for at det er ille, jeg ser det ikke slik da jeg aldri har hatt en eneste bil hvor motor er det som har vært årsak til at denne er blitt solgt eller vraket. Å skifte olje mer enn en gang pr år ser jeg ikke nødvendig, jeg får heller revurdere det om forholdene tilsier annet (vet om flere som kjører like langt som meg pr år og gjør det samme). Er ikke en stor problemstilling at folk bytter olje for sjelden på bil, i alle fall ikke når det er en gang i året og bare 35-40.000 km de kjører hvert år, motorene blir ikke ødelagt av det - snarere tvert imot så er det heller andre grunner til at bilen etter hvert blir grei å kvitte seg med for en ny. --- Når det er sagt, dersom noen kjører lite med bilen sin, f.eks. 10.000 km i året, da må de ikke vente i 3 år med bytte av olje på bilen, tid er en faktor her og ikke bare antall kjørte kilometer, i alle fall i denne delen av verden med harde vintre. Bare en bil jeg har hatt har jeg ikke selv kjørt til bilopphøgger, og det var ikke grunnet at motoren hadde havarert (som f.eks. kan tilbakespores oljen). Du kan skrive hva du vil, men å kjøre like langt som det jeg gjør pr år og med ett oljeskift i året, det ser jeg som å ivareta egen bil på en grei måte... Hvordan man ivaretar en bil eller ikke, beror på ganske mye annet enn hvor hyppig oljeskiftene er... Snarere vil jeg hevde at det blir bortkastede penger å ha for hyppige oljeskift, men klart at har man brukt rundt en million kroner på en bil så kan man legge mer penger i oljeskift enn hva man strengt tatt må for sikkerhets skyld... Jeg har derimot en mer ordinær bil, da blir det meningsløst og ja jeg tar godt vare på egen bil selv om jeg ikke overdriver. De motorproblemene jeg har hatt, ikke mange opp gjennom årene, har fortrinnsvis vært andre problemer enn noe som kan tilbakespores oljen.
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #36 Skrevet 10. august 2019 (endret) 3 timer siden, Audiot skrev: Du kjører altså 35-40k km+ uten oljeskift på bilen din å tror du tar godt vare på den? Idiot. Hva er anbefalt skiftintervall fra fabrikk på drittbilen din? Send inn din 40k km+ oljeprøve til invicta å se hva de sier om smøreegenskapene som er igjen i den olja... Hver 30.000 km eller hvert andre år er anbefalingene for min bil. Men benytter man en god olje så kan man gjerne kjøre lenger enn det, jeg bytter olje hvert år og velger en god olje, ser overhodet ingen problemer med det. Hadde jeg kjørt 100.000 km i året, si jeg hadde en bil som gikk i næring og dermed kjørte langt, så hadde jeg skiftet olje i alle fall to ganger i året. Men kjører som sagt mellom 35-40.000 km i året og da er en gang i året nok og det er ikke mye lenger enn mange bilmodeller står oppført at er anbefalt. Huske på at bilmerkene er på den sikre siden i sine anbefalinger og har tatt hensyn til at ikke alle benytter de beste oljene, ergo opplyser de i henhold til dette, klart at kjøper man en dårlig olje så bytter man gjerne olje noe tidligere. Endret 10. august 2019 av Made4u
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #37 Skrevet 10. august 2019 En tommelfingerregel sier også opptil 30.000 km (over flere år) for hvert oljeskift, men igjen her er tatt hensyn til at ikke alle oljer holder like god kvalitet og at den kjørelengden kan ta år å oppnå for mange. Så det er ikke en regel som er eksakt, kjørestil har også mye å si her og belastning bilen møter bl.a., jeg pendler forholdsvis langt og i jevnt tempo (altså ikke bykjøring), dette medfører at jeg kan tøye intervallene noe sammenlignet med dersom jeg bodde i by og med det måtte stoppe og starte flere ganger (altså mer belastning). Bytt gjerne olje ofte om du ønsker det, men jeg ser ingen grunn til å skulle måtte betale mer enn jeg trenger for det når det historisk har vært helt andre årsaker til at jeg har kvittet meg med en bil, enn en ødelagt motor.
Gjest Made4u Skrevet 10. august 2019 #38 Skrevet 10. august 2019 Søkte opp en link, fra broom igjen... https://www.tv2.no/a/8909984/ 30.000 km er forøvrig det mest vanlige fra de fleste bilprodusenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå