Gå til innhold

Hvordan se om man er hacket (iphone)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En forelder tok opp en sak på klassemøte som jeg ble litt forundret over og som jeg har forsøkt finne svar på uten hell, kanskje noen her har mer kunnskap - altså; forelderen påsto at elevens telefon hadde blitt hacket/klonet og at det var andre elever på skolen som hadde utført dette i følge han enkle inngrepet og at dette gav dem tilgang til elevens telefon, de kunne lese alle meldinger, se hvem som ringte / hvem det ble ringt tilm endog svare på meldinger, messenger osv slik at det så ut som om det var eleven selv som hadde sendt dem osv osv men at det ikke viste noen "spor" på elevens telefon og at grunnen til at de fant det ut var tilfeldig ved at forelderen ble kontaktet av noen som skulle ha fått en melding fra eleven hvor eleven nektet - de testet ved at den andre voksne sendte melding, og fikk svar mens forelder og elev passet på å ikke svare...

For meg er det to spørsmål som skiller seg ut: hvorfor ser ikke eleven at meldingene kommer inn/ sendes fra sin telefon og hvordan finner man ut om ens telefon er tuklet med?

Anonymkode: f4b66...7b4

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...