AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Merkelig spørsmål, men 🙊 Med min første fikk jeg en skikkelig rar følelse i magen. Magen ble litt hardere, og jeg fikk light menssmerter. 2-3 uker etterpå testet jeg positivt. Nå er vi inne i en prøveperiode igjen, og jeg har den samme følelsen! Kan det være det jeg kjenner? Eller er det bare 🦋? Anonymkode: 557ae...37b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Nei, det er fysisk umulig å kjenne at egget blir befruktet. Det er nok bare tilfeldig Anonymkode: 7f60c...8ed 2
Anjatapinjata Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Jeg mener helt sikkert at jeg kjente at det ble befruktet. Fikk en sånn bølge gjennom hele kroppen da det skjedde. Men uansett hjelper deg jo ikke om det ikke fester seg da. Lillegutt her er 2uker nå 😊
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 9 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Jeg mener helt sikkert at jeg kjente at det ble befruktet. Fikk en sånn bølge gjennom hele kroppen da det skjedde. Men uansett hjelper deg jo ikke om det ikke fester seg da. Lillegutt her er 2uker nå 😊 Det mener ganske sikkert jeg også at jeg gjorde - dét eller at det festa seg. Det stemmer i allefall med tidspunktet ift. postitiv test og termin. Det var som en litt "kilende bølge" som startet i livmorområdet/helt nederst i magen og bredte seg utover. Husker jeg satt i bilen og hadde en samtale med en bekjent (vi snakket om noe helt annet, og det var ingen som viste at vi prøvde å bli gravide, så hadde ikke fokus på prøvingen der og da), og jeg ble så satt ut av den følelsen at jeg slutta å prate og måtte hente meg inn litt etterpå. Fikk sånn "Hva fader var det der?" før jeg tenkte at kanskje det var nå det klaffet. Og det gjorde det - termin i september! Anonymkode: 87ef5...063 1
Anjatapinjata Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mener ganske sikkert jeg også at jeg gjorde - dét eller at det festa seg. Det stemmer i allefall med tidspunktet ift. postitiv test og termin. Det var som en litt "kilende bølge" som startet i livmorområdet/helt nederst i magen og bredte seg utover. Husker jeg satt i bilen og hadde en samtale med en bekjent (vi snakket om noe helt annet, og det var ingen som viste at vi prøvde å bli gravide, så hadde ikke fokus på prøvingen der og da), og jeg ble så satt ut av den følelsen at jeg slutta å prate og måtte hente meg inn litt etterpå. Fikk sånn "Hva fader var det der?" før jeg tenkte at kanskje det var nå det klaffet. Og det gjorde det - termin i september! Anonymkode: 87ef5...063 Var befruktningen jeg kjente, men jeg også ble satt ut, for var ulikt noe annet jeg har kjent før. Litt gøy også for dette var 25 oktober 2018, han ble født 25.07.19. Akkurat ni mnd etter 😊 Endret 9. august 2019 av Anjatapinjata
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Nei, men man kan kjenne at et befruktet egg fester seg. Anonymkode: 311b8...138 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Egget er mikroskopisk lite. Etter eggløsning, når det blir befruktet, er det ikke en del av kroppen vår, koblet til noen av våre nerveceller. Så at sædcellen befrukter egget, kan man ikke kjenne. Det befruktede egget er fortsatt mikroskopisk lite når det fester seg i livmorveggen ca. en uke etter befruktningen. Det er tvilsomt om man kan kjenne det. Samtidig setter jo festingen av egget i gang mange prosesser i kroppen vår. Jeg hadde menssmertelignende smerter rundt da egget festet seg i første svangerskap og et som endte i SA, men ikke nå siste gangen (og da kjente jeg veldig godt etter). Det kan nok like gjerne ha vært tilfeldig, men jeg liker å tro at det var "festesmerter". Anonymkode: 64821...96b 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 Begge gangene skjønte jeg det 1-2 dager etter samleie. Med 5 års mellomrom og ikke i prøveperiode. Så det går å oppleve at en «kjenner det». Anonymkode: 8add1...761
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge gangene skjønte jeg det 1-2 dager etter samleie. Med 5 års mellomrom og ikke i prøveperiode. Så det går å oppleve at en «kjenner det». Anonymkode: 8add1...761 Tilfeldig. Fortell oss gjerne hvordan det skulle være mulig, når egget ikke engang har festet seg. Anonymkode: 7f60c...8ed 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Ehm. Nei. Og de som tror det.... lol Anonymkode: 26b91...ee6 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #11 Skrevet 11. august 2019 TS: Noen kjenner selve eggløsningen. Det er fullt mulig og kan stemme med positiv test 2-3 uker senere. Dere som mener dere kjente befruktning... Med hvilke nerver mener dere at dere følte noe skje med en liten celle som ikke på noe vis er koblet til kroppen deres på det tidspunktet? Veldig spent på hvordan dere mener dette er mulig. Anonymkode: ee23c...5e2 3
Gjest Chroma Skrevet 11. august 2019 #12 Skrevet 11. august 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehm. Nei. Og de som tror det.... lol Anonymkode: 26b91...ee6 Litt som med de som mener de kjenner fosteret bevege seg før uke 10..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå