AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Har havnet i en litt merkelig situasjon i etterkant av vårt bryllup. En slektning av meg (bruden) ga beskjed to uker før at hen ikke kunne komme likevel. Vedkommende sa også ved flere anledninger at hen skulle overføre penger til vår konto som gave. Dette er ikke så viktig for hverken meg eller brudgom, så da pengene aldri dukket opp, tenkte vi egentlig ikke så mye over det. Nå har vi imidlertid kommet dithen at vi skal sende ut takkekort, og jeg er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Som sagt betyr det ikke så mye for oss hvorvidt vi fikk gave eller ikke, men jeg synes jo også det blir rart å sende takkekort til noen vi ikke har fått noe fra og som heller ikke kom i bryllupet. Samtidig kan det jo hende vedkommende har glemt det eller lever i den tro at hen har overført gave? Er veldig usikker på hva vi skal gjøre... Hjelp? Anonymkode: 6806f...b48
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Skriv 'tusen takk for oppmerksomheten' i stedet for 'tusen takk for gaven'. Da minner du personen på det også. Anonymkode: 8ccfe...eea 10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Ikke send noe. Hvorfor skulle dere det? Hvis dere takker for oppmerksomhet, tror han kanskje at han har sendt gave. Hvis dette er en person som ikke er så nøye med gaver og tidspunkt for bryllupsgaver, er han vel heller ikke så opptatt av å få takkekort. Vi sendte ett "takk for oppmerksomheten"-kort etter vårt bryllup. Det var til en gammeltante som sendte et kort i posten der hun ønsket oss til lykke med bryllupet. Anonymkode: bb1ff...6cc 14
Tonio Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Hvis de ikke kom, ikke ga gave, ikke ga kort, ikke hadde hjulpet til eller vært med på bryllupet på ett eller annet vis (feks frisør, selskapslokale) skulle det noe svært spesielt til for at vi hadde sendt ut takkekort til dem. For eksempel en dement bestemor ville fortsatt fått kort. Min kusine og fetter som ikke kom i våres bryllup, og heller ikke ga gave, fikk ikke takkekort. Hadde det vært ett bryllup jeg ikke kom i, og heller ikke ga gave til, og deretter fikk ett sånt takkekort.. Da hadde jeg nok tolket det sarkastisk. Eller en påminnelse om at det var frekt at jeg ikke ga gave, selv om jeg ikke kom. 16
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 Ikke send takkekort, dere har jo ikke fått noe... Anonymkode: 8e504...b81 9
cilla89 Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Nei, ikke send takkekort. Legg evt et til side, så kan du sende dersom det dukker opp penger. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Det er bare å la det være. De savner nok ikke den e-posten fra dere så mye, vil jeg tro. Dog forstår jeg ikke helt konseptet rundt å sende ut - dette er 2019 og det aller, aller meste er heldigvis digitalt. Ingen ønsker seg (selvsagt) et bilde av deg og din mann, så det naturlige er å bare poste bildet i et sosialt medium og så la det være med det. Desse kortene/e-postene som folk må kaste er bare forurensing. Anonymkode: 63e21...0ff 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 Jeg hadde ikke sendt takkekort Anonymkode: 4e4ea...fb2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Vi fikk ikke takkekort etter et bryllup vi var i. Nå begynner jeg å lure på om de tror de ikke fikk gave... 🙈 (overførte pengegave til konto) Anonymkode: eb00f...b63
The Kitten Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Skjønner ikke problemet. Hvorfor skal dere takke for noe dere ikke har mottatt?
Gjest ti10 Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 Hvis det er en eldre slektning som kan ha rotet med overføringen, så hadde jeg sendt "Takk for oppmerksomheten". Hvis det er en yngre person som burde vite hva hun gjør, så hadde jeg droppet det.
MorTil2 Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 5 timer siden, The Kitten skrev: Skjønner ikke problemet. Hvorfor skal dere takke for noe dere ikke har mottatt? Helt enig. Jeg forstår faktisk ikke problemstillingen, og hadde ikke brukt mer energi på dette.
Anim92 Skrevet 20. august 2019 #14 Skrevet 20. august 2019 På 9.8.2019 den 18.53, AnonymBruker skrev: Det er bare å la det være. De savner nok ikke den e-posten fra dere så mye, vil jeg tro. Dog forstår jeg ikke helt konseptet rundt å sende ut - dette er 2019 og det aller, aller meste er heldigvis digitalt. Ingen ønsker seg (selvsagt) et bilde av deg og din mann, så det naturlige er å bare poste bildet i et sosialt medium og så la det være med det. Desse kortene/e-postene som folk må kaste er bare forurensing. Anonymkode: 63e21...0ff Det er faktisk lite jeg synes er mer koselig enn takkekort i posten, som en helt nydelig kontrast til regninger TS: Jeg ville ikke sendt noe til vedkommende. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå