Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Finlay skrev:

."...fra nå av skal jeg dele lite om Oscar, for det her gidder jeg faktisk ikke."

Tolker det som at hun IKKE kommer til å hente ham hjem. Nå har hun gardert seg mot sånne spørsmål. Ingen kommer til å vite om hun har hentet ham eller ikke, fordi hun "ikke gidder å dele".

Slik tolker jeg det også. Hvis hun lar være å dele så kan hun ha han så mye hun vil i "fosterhjem" uten kommentarer på det. 

Hun kommer aldri til å innrømme at han også ble helt eller delvis omplassert. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.9.2020 den 13.01, Finlay skrev:

Enig. Hun kom ikke godt ut av Innafor-episoden. 

Hun virket nærmest sjokkert over å bli spurt om hvorfor hun vil være influencer.

-Det var et rart spørsmål!

-Synes du det?

-Ja, det var et veldig rart spørsmål! 

Mens Emma E. spontant svarte at der er fordi hun synes det er gøy. Helt greit at en ungdom svarer det.

SE derimot, som er å regne for en veteran i bransjen, og har fått taletid i alle medier, i alle år som samfunnsdebattant, hadde her en gyllen anledning til å si at det er fordi hun OGSÅ vil påvirke unge til å være bevisste ift miljø, klima, dyrevern, litteratur osv.

Istedet stilte hun nærmest stum, med måpefjes. 

Det er ikke et rart spørsmål- det er et veldig GODT spørsmål!

Kan umulig finnes noen annen grunn enn penger- og det gjelder alle influensere. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isild skrev:

Vi er flere som hadde fått troen på SE. Jeg også. Hun hadde en periode der hun virket som om hun virkelig begynte å bli voksen og reflektert. Jeg hadde skikkelig troen på at hun ville bruke alle sine erfaringer og feiltrinn til å virkelig bli et forbilde. Et sårt trengt forbilde som kunne få unge jenter til å ikke ønske å operere seg ugjenkjennelige, som lærte å like seg selv akkurat som de er. 

Men, så viste det seg at hele perioden med fjerning av brystimplantater og rumpeimplantater var en del av en NY "omkonstruering"  av kroppen. I den perioden og før den perioden snakket hun om at hun ikke ville være kjent for kropp og puppene sine lenger osv. Men desverre så ser vi nå at det det hele utviklet seg til og nedskalerte til var at det er nettopp det hun ønsker seg aller mest. 

Og når noen poengterer løgnene og dobbeltmoralen så svarer hun stygt og arrogant, hvis hun svarer i hele tatt. Så det er ikke så mye ydmykhet og refleksjon å spore lenger heller. 

Trist. 

Føler hun spiller enda mer på kropp/rumpe pupper enn noen gang 🤔

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Slik tolker jeg det også. Hvis hun lar være å dele så kan hun ha han så mye hun vil i "fosterhjem" uten kommentarer på det. 

Hun kommer aldri til å innrømme at han også ble helt eller delvis omplassert. 

Sett fra hundens ståsted, så har han det nok best der han er.

Uansett skremmende at en voksen kvinne som høylytt påberoper seg et stort hjerte for dyr, i bunn og grunn har en slags "bruk og kast" holdning til dem. Og det åpenbart med foreldrenes velsignelse. Men nå er det vel gjennom henne de har til salt på maten, så da strekker man seg kanskje langt?🤔

SE: Ka ska æ gjør? Æ årke ikkje å ha han Oscar rundt mæ, men æ MÅ jo hent han, følgeran mine klikka jo vess æ ikkje gjør det!

Pappa: - E det følgeran dine som skal bestæm om du ska ha hund eller ikkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Finlay skrev:

Sett fra hundens ståsted, så har han det nok best der han er.

Uansett skremmende at en voksen kvinne som høylytt påberoper seg et stort hjerte for dyr, i bunn og grunn har en slags "bruk og kast" holdning til dem. Og det åpenbart med foreldrenes velsignelse. Men nå er det vel gjennom henne de har til salt på maten, så da strekker man seg kanskje langt?🤔

SE: Ka ska æ gjør? Æ årke ikkje å ha han Oscar rundt mæ, men æ MÅ jo hent han, følgeran mine klikka jo vess æ ikkje gjør det!

Pappa: - E det følgeran dine som skal bestæm om du ska ha hund eller ikkje?

Etter at vi fikk bli bedre "kjent" med faren da han var manager, så var inntrykket mitt at han forsvarer SE i absolutt alt hun gjør, han lyver gjerne på hennes vegne også. Så jeg ser ikke bort i fra at du har helt rett i at det er sånn en dialog ville høres ut. Det overrasket meg stort hvor lite mottagelig for spørsmål han også var, og hvor lite reflektert han også virket. 

Hundene har det nok uansett bedre der ja, men foreldrene fremstår rimelig ansvarsløse etterhvert de også, som sier ja til å adoptere det ene dyret etter det andre fordi hun holder på med nettopp det du nevner: "bruk og kast". De burde satt ned foten. Nok er nok. Hun kan virkelig ikke ha ansvar for dyr, hvor mange ganger trenger de at hun beviser det. 

Faren skjønner kanskje ikke problemet med det han heller. Kanskje er de like. 

Han forsto ikke hvorfor SE ble utsatt for spørsmål og kritikk ift kroppspress og inngrep heller så: 

"... hun skriver jo bare litt om livet sitt", 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Isild skrev:

Etter at vi fikk bli bedre "kjent" med faren da han var manager, så var inntrykket mitt at han forsvarer SE i absolutt alt hun gjør, han lyver gjerne på hennes vegne også. Så jeg ser ikke bort i fra at du har helt rett i at det er sånn en dialog ville høres ut. Det overrasket meg stort hvor lite mottagelig for spørsmål han også var, og hvor lite reflektert han også virket. 

Hundene har det nok uansett bedre der ja, men foreldrene fremstår rimelig ansvarsløse etterhvert de også, som sier ja til å adoptere det ene dyret etter det andre fordi hun holder på med nettopp det du nevner: "bruk og kast". De burde satt ned foten. Nok er nok. Hun kan virkelig ikke ha ansvar for dyr, hvor mange ganger trenger de at hun beviser det. 

Faren skjønner kanskje ikke problemet med det han heller. Kanskje er de like. 

Han forsto ikke hvorfor SE ble utsatt for spørsmål og kritikk ift kroppspress og inngrep heller så: 

"... hun skriver jo bare litt om livet sitt", 

Og ved bare å skrive litt om livet sitt dro hun inn 7 millioner i fjor. Det er MYE penger.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapstory: skal til tante og onkel for å jobbe med boka...

vel fremme: åh det er så deilig og rolig her, tid for å jobbe...

Så tar hun av seg genseren og poserer for kameraet... 

hektiske dager når man er influenser 🙄

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isild skrev:

https://www.seher.no/video/-du-ser-hun-blir-fornaerma/Nz5MgGEn

Vilde sier SE ble fornærma. SE sier hun ikke forsto at Vilde var fra NRK Innafor og at det var derfor hun svarte som hun gjorde. "Hun forsto ikke settingen" eller noe. 

Det mest avslørende med Innafor er Sophie Elise som «blikker» journalisten. Hun sender henne et blikk som er ment å få Vilde til å føle seg som et brødhue. 

Sier mye om SE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CecilieX skrev:

Det mest avslørende med Innafor er Sophie Elise som «blikker» journalisten. Hun sender henne et blikk som er ment å få Vilde til å føle seg som et brødhue. 

Sier mye om SE. 

Det samme la jeg merke til. Stusselig og usympatisk.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Finlay skrev:

."...fra nå av skal jeg dele lite om Oscar, for det her gidder jeg faktisk ikke."

Tolker det som at hun IKKE kommer til å hente ham hjem. Nå har hun gardert seg mot sånne spørsmål. Ingen kommer til å vite om hun har hentet ham eller ikke, fordi hun "ikke gidder å dele".

Det er jeg som stilte spørsmålet på IG, og jeg er glad for å se at det ikke bare er meg som har et stort problem med denne kjøp-og-kast mentaliteten hennes når det gjelder dyr. Først to kattunger, så Charlie og nå Oscar. Og jeg leser denne setningen på akkurat samme måte som deg: nå har hun kjøpt seg fri fra flere spørsmål om Oscar og kan bare la ham bo hos foreldrene sine uten at noen vet om det. Forkastelig. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CecilieX skrev:

Sier mye om SE. 

SE virker å ha satt seg på en hest som blir litt vel høy. Hun fremstår usjarmerende og arrogant. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Annesaa skrev:

Det er jeg som stilte spørsmålet på IG, og jeg er glad for å se at det ikke bare er meg som har et stort problem med denne kjøp-og-kast mentaliteten hennes når det gjelder dyr. Først to kattunger, så Charlie og nå Oscar. Og jeg leser denne setningen på akkurat samme måte som deg: nå har hun kjøpt seg fri fra flere spørsmål om Oscar og kan bare la ham bo hos foreldrene sine uten at noen vet om det. Forkastelig. 

Hun er det mest uansvarlige mennesket jeg vet om når det gjelder å ta vare på dyr hun selv har valgt å skaffe seg! 

Hun svarte så frekt på insta. Det er hun som har valgt å skaffe seg nok et dyr, det er hun som har valgt å dele at hun skaffet seg hund, det er hun som har valgt å sende han bort i 2,5 måned. Så hvorfor blir hun sur når hun får spørsmål om han?! Blir helt matt av henne!!! Hun er en dårlig kombinasjon av umodenhet, dårlig dømmekraft og nok penger til å la alle innfall få fritt spillerom

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter jo «United influencers»??

Det er jo ukjente, nye bloggere/realitydeltakere/IG’ere sin våte drøm å bli influenser. De setter jo «influencer» i bio’en på IG etter to minutters fartstid i offentligheten. 
Så hvorfor syter  store, etablerte influencere å kalle seg «influencere»? Kan det være fordi da må de kalle en spade for en spade? Jobben er å påvirke andre mennesker slik at de selv tjener penger på det. Og det kræsjer med venninne narrativet til SE m.flere. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun sier i et intervju at hun ikke skjønte at Vilde var fra NRK. Jeg tenker at å oppføre seg høflig burde være helt uavhengig av hvem man snakker med, og hvilken rolle de har. Å være en maktperson - ledende i bransjen, og oppføre seg slik SE gjorde på Vixen mot Vilde (Journalisten) er bare fullstendig ufint og usympatisk.

Hun skyver hele situasjonen over på journalisten og sier at hun syntes det var merkelig at hun ikke hadde gjort research... øh hvordan researcher man hvorfor SE vil være influencer?! Det mest naturlige er jo å faktisk stille spørsmålet til den det gjelder. Helt tydelig at SE kun vil ha fine/koselige/hyggelige spørsmål som hun bare kan svare på uten å måtte tenke. Det er nærliggende å anta at hun omgir seg, i stor grad, med JA mennesker som synes alt hun gjør er fantastisk 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, pøbelsara skrev:

Hun sier i et intervju at hun ikke skjønte at Vilde var fra NRK. Jeg tenker at å oppføre seg høflig burde være helt uavhengig av hvem man snakker med, og hvilken rolle de har. Å være en maktperson - ledende i bransjen, og oppføre seg slik SE gjorde på Vixen mot Vilde (Journalisten) er bare fullstendig ufint og usympatisk.

Veldig enig i dette. Skulle jo tro noen som har en så offentlig rolle i det minste ønsker å lage et godt bilde av seg selv i situasjoner som intervju og lignende. Men ingenting virker å være hennes feil noensinne. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få dette mennesket bort fra mitt åsyn, men hun dukker jo opp overalt. Når det skjer på denne måten gjør det derimot ingenting. 

Fra Ingeborg Senneset sin IG:

Screenshot_20200920-152006_Instagram.jpg

Endret av DianaV
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DianaV skrev:

Prøver å få dette mennesket bort fra mitt åsyn, men hun dukker jo opp overalt. Når det skjer på denne måten gjør det derimot ingenting. 

Fra Ingeborg Senneset sin IG:

Screenshot_20200920-152006_Instagram.jpg

Jeg blir lei meg når jeg ser hvordan de gir fullstendig F i anbefalte smittevernregler. Det samme har vel skjedd flere ganger nå. 

Og jeg ser at Morten Hegseth liker som vanlig. Jeg syns det er veldig hyggelig at de er så gode venner. Men jeg har alltid tenkt at han tør å ha litt tøffe meninger, stå opp for ting som er rett osv. Nå begynner jeg å lure på hva han egentlig står for han også. 

Det tøffeste hadde vært hvis han hadde turt å å ikke like at venninnen hans igjen og igjen driter langt i smittevern og corona. 

Endret av Isild
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...