LilleSnupp Skrevet 19. juli 2016 #1701 Del Skrevet 19. juli 2016 Hun vet nok hva hun driver med, men vet hun egentlig hva hun driver med? Ser for meg en Lene Alexandra før eller siden.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. juli 2016 #1702 Del Skrevet 19. juli 2016 Nå er jeg så gammel at jeg fikk med meg da S.E. breaka som blogger. Jeg er lite imponert av dama. Joda, hun tar opp noen interessante tema innimellom, men jeg syns alt overskygges av at hun er en plæstikk fæntæstikk, og derfor en svært dårlig rollemodell. All verdens sterke meninger kan ikke endre på det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. juli 2016 #1703 Del Skrevet 19. juli 2016 Det er vel ganske innlysende at hun vil komme til et sted i livet hvor hun ikke vil være så himla glad for den filterløse selvutleveringen. Jeg synes det er tragisk at hun anses for å være den nye generasjonens talskvinne - mest fordi hun driver med en så ekstrem kroppsfokusering hele tiden. Hva med å illustrere en tekst med noe annet enn seg selv i undertøyet en gang? OG hva med å skrive om noe som ikke handler om SE. Jeg synes det er skremmende med det enorme fokuset på MEGMEGMEG hele tiden. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. juli 2016 #1704 Del Skrevet 19. juli 2016 Den 17.7.2016 at 22.28, tweet skrev: Jeg liker denne jenta veldig godt, jeg! Just saying Hva er det du liker da? Dobbeltmoralen? Løgnene? Selvmotsigelsene? Uærligheten? Snikreklamen? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. juli 2016 #1705 Del Skrevet 19. juli 2016 4 timer siden, tweet skrev: Jeg er så enig med @super-s. ALT kritiseres, og det gjelder alle bloggere det finnes tråder om. De blir hengt ut og kritisert for den minste ting, som bruk av selvbruning, plassen de bor på, pupper og alt mulig annet. Jeg beundrer SE veldig, fordi hun lever livet slik hun ønsker og er stolt av det. Hun er ærlig (etter min mening), har kanskje dritet seg ut noen ganger, og morsom! Hun velger selv å drite seg ut ved å skrive om alt dette på bloggen sin eller andre offentlige steder. Og så påstår du at hun er ærlig? Si meg, kødder du? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpinn9 Skrevet 19. juli 2016 #1706 Del Skrevet 19. juli 2016 16 minutter siden, jabx skrev: Hva er det du liker da? Dobbeltmoralen? Løgnene? Selvmotsigelsene? Uærligheten? Snikreklamen? Samme lurer jeg på 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 19. juli 2016 #1707 Del Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, Bloggleseren skrev: Hun vet hva hun driver med, i hvert fall. "Keyword repetition" er en hel vitenskap innen SEO: https://moz.com/blog/how-much-keyword-repetition-is-optimal-whiteboard-friday Foretrekker å lese denne teksten fremfor SEO-innlegget til SE som kommer til å henge ved bloggens innehaver så lenge det fins søkemuligheter. Bloggeieren har nettopp ødelagt sin egen seriøsitet som selvproklamert feminist, og har misforstått hele greia med feminisme ved å publisere seg selv på et bord kun iført trusa - servert som en dessert - med tilhørende repetitive ord om seg selv hun hevder å ikke være. Hun tok ikke makten og spilte ballen over til annen banehalvdel. Hun bekreftet bare at hun ikke har forstått feminisme, og skåret selvmål. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 19. juli 2016 #1708 Del Skrevet 19. juli 2016 Makan. Det siste innlegget er virkelig lavmål. Heretter blir hun kun tatt "seriøst" av menn på 40+ ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 19. juli 2016 #1709 Del Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, jabx skrev: Hun velger selv å drite seg ut ved å skrive om alt dette på bloggen sin eller andre offentlige steder. Og så påstår du at hun er ærlig? Si meg, kødder du? Ingen (det finnes unntak) fortjener hat og å bli snakket stygt om, mener jeg. Konstruktiv kritikk og saklig diskusjon er greit, men det er ikke måte på hva enkelte lirket av seg her, helt unødvendig. Og av det jeg har lest, så føler jeg at hun har vært ærlig, men så har ikke jeg fulgt henne så lenge at det gjør noe heller. Jeg er ikke like besatt som enkelte kan virke. Bryr meg ikke noe om fortiden og hva hun har gjort feil før, for alle gjør feil og jeg gidder ikke bruke tiden min på å følge med på alt drama hele tiden. Jeg liker det jeg leser, hvertfall. Jeg liker temaer hun tar opp, selv om ikke alt interesserer meg like mye. I tillegg virker hun veldig ekte i måten hun skriver på, og faktisk morsom! Jepp, jeg synes hun er morsom. Jeg mener å ha lest at hun ikke lenger vil snakke om operasjonene sine, fordi hun rett og slett var syk på den tiden. Jeg tolker det som at hun angrer. Bare sånn for å få sagt det óg liksom. Poenget mitt er bare at ingen tjener en dritt på å være frekk og gjøre narr av folk, kun fordi de ikke liker det de driver med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 19. juli 2016 #1710 Del Skrevet 19. juli 2016 Jeg syns det er skummelt at leserne er bevisstløse konsumenter som ikke ser bak fasaden. PS Hver gang jeg skriver kritisk om noe jeg har lest /sett i media håper jeg virkelig det kan være med på å bevisstgjøre ett og annet individ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. juli 2016 #1711 Del Skrevet 19. juli 2016 Hun har altså kalt boka si for forbilde, og så er det dette som skal være budskapet? Man blir ikke et forbilde av å totalt gi f...! Et forbilde er noen som man ser opp til og som man har som et eksempel til etterfølgelse. http://no.thefreedictionary.com/forbilde Er det dette som skal være forbildet for norske jenter? Et eksempel til etterfølgelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 19. juli 2016 #1712 Del Skrevet 19. juli 2016 Takler ikke jenta, PR-kåt, inntektsbevisst, dobbelmoralsk, selvmotisgende, og ikke minst høy på seg selv. Noe som er merkelig med tanke på at hun deler ekstremt enkle tekster på bloggen sin. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 19. juli 2016 #1713 Del Skrevet 19. juli 2016 2 timer siden, CecilieX skrev: Hun har altså kalt boka si for forbilde, og så er det dette som skal være budskapet? Man blir ikke et forbilde av å totalt gi f...! Et forbilde er noen som man ser opp til og som man har som et eksempel til etterfølgelse. http://no.thefreedictionary.com/forbilde Er det dette som skal være forbildet for norske jenter? Et eksempel til etterfølgelse? Det har ikke slått deg at tittelen kanskje ikke handler om å være et forbilde, men heller det å ikke være det? At tittelen gjenspeiler det andre kaller henne, og at budskapet er det at hun ikke er det, og ikke vil være det? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. juli 2016 #1714 Del Skrevet 19. juli 2016 (endret) 25 minutter siden, super-s skrev: Det har ikke slått deg at tittelen kanskje ikke handler om å være et forbilde, men heller det å ikke være det? At tittelen gjenspeiler det andre kaller henne, og at budskapet er det at hun ikke er det, og ikke vil være det? Hun kan jo ikke bare velge å ikke være et forbilde. Det er jo ikke hun som bestemmer om hun er det eller ikke. Hun har masse lesere og tjener bøtter og spann med penger på å selge løshår og kosmetikk og hudprodukter og farris og gudvethva hun ikke har reklamert for. Hadde hun ikke vært et forbilde for leserne sine så her hun heller ikke vært den kommersielle suksessen hun er eller hatt de leserne hun har. Jeg skjønner ikke at hun ikke skjønner at med alle pengene og fordelene hun får ved bloggingen sin, så følger både ansvar og en implisitt forbilderollE. Det ene medfører automatisk det andre og de kan ikke skilles fra hverandre. Dessverre. Endret 19. juli 2016 av pøbelsara 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 19. juli 2016 #1715 Del Skrevet 19. juli 2016 24 minutter siden, super-s skrev: Det har ikke slått deg at tittelen kanskje ikke handler om å være et forbilde, men heller det å ikke være det? At tittelen gjenspeiler det andre kaller henne, og at budskapet er det at hun ikke er det, og ikke vil være det? Dere må ikke legge for mye vekt på tittelen. Den er sannsynligvis laget i redaksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summ Skrevet 20. juli 2016 #1716 Del Skrevet 20. juli 2016 Syns hun lager så kleine innlegg noenganger. Er ikke mange dagene siden hun skrev noe som var annerledes enn hennes normale skrivemåte. Siste delen av "hvorfor gjør du dette mot meg?"eller noe. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det. Hun burde holde seg til en skrivemåte. Men kanskje ikke så rart. Det siste halve året har jenta tørna. Skjønner ikke helt hva hun vil frem til eller hva hun driver med. Hun et så anonym og borte. Hun har forskjellige venner hele tiden, hun klager, skriver ikke engang ting som blir sagt i media om henne på bloggen. Denne "gi faen" -veggen hun har satt opp er nok den dummeste retningen hun har tatt med bloggen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 20. juli 2016 #1717 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg tenker at hvis hun ser på seg selv som et forbilde så burde hun tenke over at måten hun fremstiller seg selv påvirker leserne hennes. Og målgruppen hennes er vel i midten av tenårene? Forbilde er hun nok for mange, men jeg vil tenke at hun er et dårlig forbilde slik hun har vært den siste tiden. I siste innlegg har hun bilde av seg selv naken på et bord og skriver "se her ligger jeg nesten naken på et bord, og det er helt greit" (noe i den duren). Hun forteller da sin unge lesergruppe at det er helt OK å posere naken på den måten og legge det ut på Internett. Hva med baksiden av slike valg? Det sier hun ikke noe om. Likte SE tidligere. hun virket som ei søt jente som har hatt det litt vanskelig med seg selv, men som hadde potensiale til å bruke sine erfaringer for å hjelpe andre. Nå derimot virker hun veldig tilgjort og rar. Liker ikke den "fuck verden" holdningen hun har fått og hennes merkelige forsøk på å virke poetisk- virker som om hun har vært ruset når hun har skrevet mange av de innleggene. Det er trist. Hun er fortsatt veldig ung og det kommer nok en dag som hun angrer på disse valgene og ser at det ikke var verdt det. Jeg blir flau av å tenke på flere av mine valg fra tenårene og tidlig 20-årene og det er ikke dokumentert på Internett (eller annet sted). Jeg skjønner godt at disse unge bloggerne ender opp med å ta slike valg (operasjoner, injeksjoner osv). Hadde jeg blitt "rik" i tenårene så hadde jeg nok gjort mye av det samme. Man er ofte sårbar i tenårene i forhold til utseende osv og man tenker ikke over konsekvensene av å forsøke å bli perfekt med inngrep og behandlinger. Disse unge jentene burde blitt skånet på en måte. Og det burde ikke vært så lett å kjøpe seg nye bryster osv når man er så ung og i utgangspunktet har en helt normal ungjente-kropp. (Bare se på tcmn- hun har vel 500cc i hvert bryst og hun er ganske lita jente. Det kan umulig være bra for kroppen) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 20. juli 2016 #1718 Del Skrevet 20. juli 2016 9 timer siden, super-s skrev: Det har ikke slått deg at tittelen kanskje ikke handler om å være et forbilde, men heller det å ikke være det? At tittelen gjenspeiler det andre kaller henne, og at budskapet er det at hun ikke er det, og ikke vil være det? Jeg skulle til å svare deg, men jeg ser @pøbelsara velformulert allerede har satt fingeren på det som er det problematiske med SE. Sophie Elise tar ikke ansvaret, hun skummer fløten av å ha lesere som ser opp til henne og vil være som henne, men ønsker ikke å forholde seg til det som er utfordringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 20. juli 2016 #1719 Del Skrevet 20. juli 2016 Jeg synes det blir mer og mer tydelig at hun ikke har det bra for tiden. Det har vært mye prat om angst den siste tiden, og disse "poetiske" innleggene har jo ikke akkurat et positivt tema. Hun har vært veldig tydelig på at hun ikke skal snakke om kjærester på bloggen, likevel hinter hun til både forelskelse og sex. Og hele formålet med å ikke snakke om kjærester var at hun ville ha noe privat, og at folk ikke skal spekulere. Da er hinting en dårlig idé. Synes også det er litt merkelig at hun har så stort behov for å "gi litt faen i hva folk forventer av deg, og hva man burde" ved å legge ut bilder der hun er naken (og lykkelig...), nå i disse "Sunn Fornuft"-dagene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 20. juli 2016 #1720 Del Skrevet 20. juli 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner samt svar - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå