Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Og separasjonsangst..

Og panikkangst

Skrevet (endret)

Lol:

«Jeg har for ordens skyld aldri fått diagnosen «papirfobi» som jeg sier at jeg har, fordi jeg er så redd for A4 ark. Men virkelig, er det noe å få kritikk på? Hvem i denne verden har ikke sagt «jeg har fobi mot edderkopper» uten å ha fått en diagnose på det? »

Jeg HATER edderkopper og hadde aldri i livet latt en gå på meg eller tatt på en, men jeg kaller det ikke en fobi.. SE tar gledelig i bøker og papir, men kaller det en fobi.. 

Og det er litt mer «snøflak» å si man er redd for papir enn for edderkopper.. Og det er jo det SE giver sånn etter, å være så utrolig spesiell. 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 19
Skrevet
6 minutter siden, aell skrev:

Og panikkangst

Og angst for å ikke være et snøflak..

• Liker 7
Skrevet

Hun har også sagt at hun har FOMO (fear of missing out). Faktisk så skrev hun at hennes FOMO er verdens verste i tillegg.

Det er omtalt i dette innlegget.

• Liker 16
Skrevet

Også ganske latterlig hvordan hun prøvde å bruke sitt kjente fjes for å "snike i køen" på flyplassen i London..

(flyet var forsinket med x timer,hvorpå hun tydeligvis ikke var fornøyd med Norwegians kundeservice å etterspør leserne/IGfølgerne om noen av de tilfeldigvis jobber hos Norwegian og kan hjelpe henne..)

Pinlig.

Sikkert bare SE som syntes det var kjipt,liksom.

• Liker 28
Skrevet
24 minutter siden, J.. skrev:

Også ganske latterlig hvordan hun prøvde å bruke sitt kjente fjes for å "snike i køen" på flyplassen i London..

(flyet var forsinket med x timer,hvorpå hun tydeligvis ikke var fornøyd med Norwegians kundeservice å etterspør leserne/IGfølgerne om noen av de tilfeldigvis jobber hos Norwegian og kan hjelpe henne..)

Pinlig.

Sikkert bare SE som syntes det var kjipt,liksom.

Hvem er det hun tror hun er egentlig? Beyoncé? Hun må finne seg i å vente som alle andre må

• Liker 20
Skrevet (endret)
3 minutter siden, smalls skrev:

Hvem er det hun tror hun er egentlig? Beyoncé? Hun må finne seg i å vente som alle andre må

Det burde gitt henne en pekepinn på hvor liten kjendis hunfaktisk er,når de ikke aner hvem hun er og må vente som alle andre dødelige..

Endret av J..
  • Liker 17
Skrevet (endret)
19 timer siden, Anonym2467 skrev:

Lol:

«Jeg har for ordens skyld aldri fått diagnosen «papirfobi» som jeg sier at jeg har, fordi jeg er så redd for A4 ark. Men virkelig, er det noe å få kritikk på? Hvem i denne verden har ikke sagt «jeg har fobi mot edderkopper» uten å ha fått en diagnose på det?»

Jeg HATER edderkopper og hadde aldri i livet latt en gå på meg eller tatt på en, men jeg kaller det ikke en fobi.. SE tar gledelig i bøker og papir, men kaller det en fobi.. 

Og det er litt mer «snøflak» å si man er redd for papir enn for edderkopper.. Og det er jo det SE giver sånn etter, å være så utrolig spesiell. 

Legg merke til at hun har en «fobi» mot A4 ark. Så sikkert derfor hun kan lese pocketbøker, de er jo ikke i A4 format 😂

merkelig at man kan ha fobi mot et spesifikt format 🙄

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 18
Skrevet

Tidligere skrev hun jo at det var mot alle typer formater, og at hun måtte kjenne på en pocketbok for å kjenne om hun kunne lese den. Nå passer ikke det inn i narrativet lengre så da er det plutselig kun a-4 hun har «fobi» mot. Jeg tror hun har fobi mot å være helt ordinær...

• Liker 28
Skrevet
9 minutter siden, hulillerunde skrev:

Tidligere skrev hun jo at det var mot alle typer formater, og at hun måtte kjenne på en pocketbok for å kjenne om hun kunne lese den. Nå passer ikke det inn i narrativet lengre så da er det plutselig kun a-4 hun har «fobi» mot. Jeg tror hun har fobi mot å være helt ordinær...

Den beste fobien hun kunne fått noensinne. "Ordinær" 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Ang. papirfobien, så er jeg fryktelig forvirret. 
For etter at hun fikk mye pes og spørsmål om papirfobien i innlegget "I morgen var jeg alltid en løve", kommenterer hun dette i innlegget http://sophieelise.blogg.no/1528047791_tanker_i_hodet_kyllingfarm_spkelser_og_flyttekaos.html. Der skriver hun: 

Sitat

Jeg har for ordens skyld aldri fått diagnosen «papirfobi» som jeg sier at jeg har, fordi jeg er så redd for A4 ark. 

Aldri verre enn at hun måtte bruke pc på skolen og ikke klarte å dele ut timeplan i timen.. jaha ja.  Det er ikke helt det hun har sagt før.. 
21. mai 2017 dedikerer hun et helt innlegg til papirfobien sin. Min verste frykt som faktisk er alvorlig (link).

Sitat

En ting som derimot har holdt fast i meg siden jeg var veldig ung, er min intense og nesten altoppslukende fobi mot ark.

Her sier hun derimot at den er intens og nesten altoppslukende, og folk forstår ikke hvor ille det faktisk er. 

I samme innlegg skriver hun:

Sitat

Jeg kan ikke lese pocketbøker for det er skummelt, men jeg kan lese bøker i hard cover OM jeg er veldig forsiktig når jeg blar i boken. 

For det første, hun leste jo akkurat en pocketbok, og skrev hun ikke nettopp under kontrakten på ny leilighet?

Så hva stemmer egentlig?

Endret av Edie
  • Liker 24
Skrevet

Hadde fobien vært så ekstrem som hun prøver å fremstille den som i enkelte innlegg så vil jeg tro at bare tanken på å ta i en bok eller andre ark vil gi henne ubehag. 

Det er vel da merkelig at hun skriver bøker og har boksigneringer? Hun med den ekstreme formen for papirfobi burde vel kun gitt ut e-bøker og lydbøker? 🤔

Vet ikke jeg altså, men når jeg bare tenker på ting jeg syns er ubehagelig så får jeg veldig ekkel følelse i meg (på en slik måte at jeg helst vil unngå å snakke om det eller tenke på det). Ettersom det ikke kalles fobi så ville jeg tro at en med fobi mot noe ville unngått det de har fobi mot. Ikke bare unngå det IRL, men også å snakke om det og tenke på det

• Liker 14
Skrevet (endret)
17 timer siden, hulillerunde skrev:

Ha ha, spot on! Det var definitivt pocketbøker hun hadde fobi mot tidligere, og de har ikke A4-ark.

Edit: Måtte slå det opp. Altså, jeg bare. Orker. Ikke.

Sitat

"Jeg TAKLER ikke pocketbøker. Jeg blir kvalm når jeg ser dem i butikken, og kunne aldri ha funnet på å kjøpe en pocketbok. Boken MÅ være med hard perm. 

http://sophieelise.blogg.no/1434459281_16062015.html

Endret av Edie
  • Liker 17
Skrevet

Blir selv forvirret, men tror hun sliter med å holde styr på alle løgnene sine 🙊

• Liker 20
Skrevet

S.E har hakeimplantat, mens Kylie har hatt reduksjon av sin. Kylie må ha gjort en endring igjen etter fødselen for nå er haken mye mindre og smalere ansikt. Rene Michael Jackson. Kirurgene blir søkkrike på slike usikre jenter. 

• Liker 9
Skrevet

Være med på reisen i sin karriere? Hvilken karriere? 😂 Store tanker om seg selv gitt. Ser ikke offentlig syteblogg på nett er noen karriere men....

• Liker 8
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
12 timer siden, J.. skrev:

For ikke å snakke om at hun skal holde foredrag på skoler om psykisk helse...................

Lurer på hvordan det blir. Håper det blir belyst på riktig måte.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
11 timer siden, elisaday skrev:

Ja hennes problemer er jo så sprikende og komplekse at INGEN kan forstå henne. Samtidig vil hun ikke behandles for denne "angsten" hun sliter så med... Kan jo ikke miste edgen sin.... 

Noen problemer kan være sammensatte og da er det lett å tenke at ingen forstår. I virkeligheten vil det alltid være noen som forstår- noen som har det på samme måte. Det er trøstende å vite, samtidig som det smerter meg at mange går gjennom noe lignende eller enda verre. Ingen fortjener å ha det vondt. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
13 timer siden, Moi04 skrev:

Og hun fortsetter å skrive om psykiske lidelser, tross innlegget om at dette var noe vi skulle slutte å snakke om. Men det var sikkert bare alle andres lidelser og ikke hennes (selvdiagnoserte) egne 🤗

Ja, veldig spesielt egt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...