Drizzt Skrevet 11. mai 2018 #8561 Skrevet 11. mai 2018 Jeg ser dere kommenterer husets beliggenhet. Å være litt utenfor Oslos sentrum kan betyr fortsatt Oslo, men mer utkantene. Å være litt utenfor Oslo betyr å være utenfor byens grenser, dvs en nabokommune. (en på jobben er veldig opptatt av dette her og spør overalt om noen vet hvor huset er, så jeg sjekker her om noen har info :D)
Potatopotato Skrevet 11. mai 2018 #8562 Skrevet 11. mai 2018 On 5/5/2018 at 11:28 AM, orfeus said: Jeg vet ikke hva jeg skal tro om dette, men man legger ikke skylden på den man har lånt noe av, eller hva? Det ser heller ikke ut til at hun har forstått forskjellen mellom kunst/haute couture/kunsthåndverk og forbruksvarer. Dette er noe av hva hun skriver i kommentarfeltet til dette innlegget http://sophieelise.blogg.no/1525266027_denne_uken_skjer_dette.html «Det er strengt tatt markedet som bestemmer hva noe er verdt når det kommer til kunst? Sant, om en kunstner priser verkene sine for 200 000 kr, men ingen vil kjøpe dem for det, er de strengt tatt verdt 200 000 kr?» «Jeg synes dessuten det er ekstremt rart å eie noe til den prislappen uten å forsikre det, når man på toppen av det hele låner det ut til eventer der folk er fulle (noe jeg ikke var), det er masse kaos og generelt sett stor fare for at noe kan skje. Hadde jeg vært han ville jeg for det første opplyst om verdi (skjedde aldri - da hadde jeg aldri lånt den) men også opplyst om at den ikke var forsikret. Da hadde jeg i alle fall aldri lånt den!» Altså.. om hun ble tilbudt å få låne en kjole hun følte seg fin i , uten at designeren sa noe som helst om verdi, og EN ANNEN PERSON tråkket på den så den revnet (bekreftet av Vegard Harm som var den skyldige i sin egen podcast) så skjønner jeg at det er surt å få et krav på 30 000 slengt etter seg. 3
Gjest orfeus Skrevet 11. mai 2018 #8563 Skrevet 11. mai 2018 (endret) 32 minutter siden, Potatopotato skrev: Altså.. om hun ble tilbudt å få låne en kjole hun følte seg fin i , uten at designeren sa noe som helst om verdi, og EN ANNEN PERSON tråkket på den så den revnet (bekreftet av Vegard Harm som var den skyldige i sin egen podcast) så skjønner jeg at det er surt å få et krav på 30 000 slengt etter seg. Så forskjellig kan man altså oppleve en slik problemstilling. I mitt hode er det den som låner som skal bære ansvaret, og en haute couture-kjole (https://en.wikipedia.org/wiki/Haute_couture) er noe annet enn en masseprodusert kjole fra en kjedebutikk. SE visste hva det var hun lånte, eller burde visst - fordi hun lånte av en designer og ikke fra markedsavdelingen til H&M. Hvis noen låner det dyreste plagget du har, uten at du sier at det er dyrt, går på fest og trasher det (selv om hun sa hun bare skulle på en teaterforestilling) - hvordan hadde du reagert? Jeg syns det er litt utenfor problemstillingen om hun tråkket på slepet selv eller lot det ligge på gulvet slik at andre kunne tråkke på det. Dersom hun helt tilfeldig hadde blitt angrepet av noen som rev kjolen i stykker, ja, da kan jeg være enig i at hun var uten skyld Endret 11. mai 2018 av orfeus Rettet skrivefeil
Dynetrekk Skrevet 11. mai 2018 #8564 Skrevet 11. mai 2018 Så fortsetter hun altså å nekte for spesifikke inngrep. Flere påpekte i siste innlegg de stramme øyelokkene hennes, og stilte spørsmål om hvorvidt det kom av botox, hvorpå hun spiller dum og later som hun tror de mener botox i selve øyelokkene. Når de da understreker at de mener botox i pannen som lager mer "arch" i brynene, skriver hun flåsete at hun ikke engang visste det var mulig. Man ser åpenbart at det er et slikt øyenbrynsløft som er gjort, og jeg fatter ikke hvordan hun orker å "indirekte" lyve gang på gang. 18
Gjest orfeus Skrevet 11. mai 2018 #8565 Skrevet 11. mai 2018 25 minutter siden, Dynetrekk skrev: Så fortsetter hun altså å nekte for spesifikke inngrep. Flere påpekte i siste innlegg de stramme øyelokkene hennes, og stilte spørsmål om hvorvidt det kom av botox, hvorpå hun spiller dum og later som hun tror de mener botox i selve øyelokkene. Når de da understreker at de mener botox i pannen som lager mer "arch" i brynene, skriver hun flåsete at hun ikke engang visste det var mulig. Man ser åpenbart at det er et slikt øyenbrynsløft som er gjort, og jeg fatter ikke hvordan hun orker å "indirekte" lyve gang på gang. Hun har vel skrevet ett et eller annet sted at når hun ikke hadde turt å fortelle foreldrene om et inngrep, ville hun ikke innrømme det for andre. Men, foreldrene hennes er vel de første til å legge merke til endringer, de er jo foreldrene hennes og kjenner henne best av alle, så kanskje det er en greie det der med å lyve.
Bustefisk Skrevet 11. mai 2018 #8566 Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, Dynetrekk skrev: Så fortsetter hun altså å nekte for spesifikke inngrep. Flere påpekte i siste innlegg de stramme øyelokkene hennes, og stilte spørsmål om hvorvidt det kom av botox, hvorpå hun spiller dum og later som hun tror de mener botox i selve øyelokkene. Når de da understreker at de mener botox i pannen som lager mer "arch" i brynene, skriver hun flåsete at hun ikke engang visste det var mulig. Man ser åpenbart at det er et slikt øyenbrynsløft som er gjort, og jeg fatter ikke hvordan hun orker å "indirekte" lyve gang på gang. Hun vet hva hun driver med. Dette innlegget er nøye planlagt. Hun har jo til og med valgt det bildet der man best mulig ser resultatene etter et inngrep over øya, slik at det skal bli diskutert på høyt nivå. Jenta sitter hjemme og ler av alle som gidder å engasjere seg i noe så teit og åpenbart. 5
Gjest -Willow Skrevet 11. mai 2018 #8567 Skrevet 11. mai 2018 Det er helt sinnssykt hvor lite hun faktisk ligner på seg selv før operasjonene. Selvfølgelig forandrer man seg når man blir eldre, men det er jo ikke en eneste ting i ansiktet hun ikke har operert eller endret på. Hvor mye mister man av seg selv innvendig når man endrer på så mye utvendig? Det siste innlegget var vel ment for å provosere, men jeg blir bare veldig lei meg på hennes og alle de som lar seg påvirke av dette sine vegne. Usikkerheten må sitte så utrolig dypt for at man skal være villig til å gjøre dette mot seg selv?
Gjest orfeus Skrevet 11. mai 2018 #8568 Skrevet 11. mai 2018 Jeg kan ikke forstå annet enn at man må bli litt skrudd av den dobbeltheten, av å leve med en maske. Hun er jenta til venstre, men går rundt med masken hun har på bildet til høyre.
Metzili Skrevet 12. mai 2018 #8569 Skrevet 12. mai 2018 Synes det er veldig trist å se sammenligningen. 11
Roseh Skrevet 12. mai 2018 #8570 Skrevet 12. mai 2018 Har nettopp sett på de gamle episodene av bloggerne. Ene episoden sier hun at hun aldri skal operere rumpen, og moren blir lettet over det.. Stakkers. Adopterte to kattunger for så å ikke ville ha de selv. I ene episoden stikker hunden av og sophie bare sitter der i sofaen. Så løper søsteren ut for å hente hunden. Var det ikke den hunden som ble påkjørt og døde? Virker ikke som hun er en så stor dyrevenn. 13
Christy89 Skrevet 12. mai 2018 #8571 Skrevet 12. mai 2018 3 timer siden, Roseh skrev: Har nettopp sett på de gamle episodene av bloggerne. Ene episoden sier hun at hun aldri skal operere rumpen, og moren blir lettet over det.. Stakkers. Adopterte to kattunger for så å ikke ville ha de selv. I ene episoden stikker hunden av og sophie bare sitter der i sofaen. Så løper søsteren ut for å hente hunden. Var det ikke den hunden som ble påkjørt og døde? Virker ikke som hun er en så stor dyrevenn. Dette var vel fra sesong 2? Husker mora var så oppgitt over at hun skulle fikse på nesen igjen og håpte hun ikke ville operere rumpa, da hun var irritert over at hun ikke hadde rumpe. Jeg skjønner hun fikk vondt av de kattungene, men hele greia var svært lite gjennomtenkt 9
Papirfly Skrevet 12. mai 2018 #8572 Skrevet 12. mai 2018 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og svar til dette. Papirfly, mod.
alida2017 Skrevet 13. mai 2018 #8573 Skrevet 13. mai 2018 flere som har sett jodelen om at Kasper var med på å mobbe Sophie på videregående?😅😅 3
Gjest The ceiling lamp Skrevet 13. mai 2018 #8574 Skrevet 13. mai 2018 Det er et lite land og jeg har hørt fra flere at SE slett ikke ble mobbet. Mer sannsynlig er det hennes lave selvfølelse som har gjort at hun har trodd andre misslikte henne. Det er ikke det samme, men kan si noe om hvor ille hun har hatt det med seg selv.
Gjest orfeus Skrevet 13. mai 2018 #8575 Skrevet 13. mai 2018 Eller, hvis man har et litt for stort bilde av seg selv og forventer at alle skal beundre og adlyde, kan det føles som mobbing dersom man blir oppfattet og behandlet som «hvem-som-helst».
korallrev Skrevet 13. mai 2018 #8576 Skrevet 13. mai 2018 Vanskelig å holde rede på alle løgner en serverer i forhold til endringer på kroppen; innlegg hvor hun benekter hakeimplantat (noe som i og for seg vel ikke er løgn; det er visst fillers i følge svar i kommentarfeltet i innlegget om rekkehus, men bare det å nekte på at det er endret på er helt i tråd med SE ellers; rumpe og lepper - hun benekter fortsatt noe med øyelokkene/øyenbrynene). http://m.sophieelise.blogg.no/1502914310_familiemiddag_og_hakeimplantat.html (link til bloggen) 6
Elevbruker Skrevet 13. mai 2018 #8577 Skrevet 13. mai 2018 2 timer siden, The ceiling lamp skrev: Det er et lite land og jeg har hørt fra flere at SE slett ikke ble mobbet. Mer sannsynlig er det hennes lave selvfølelse som har gjort at hun har trodd andre misslikte henne. Det er ikke det samme, men kan si noe om hvor ille hun har hatt det med seg selv. Sist jeg sjekket så innrømmet sjeldent mobbere at de har mobbet selv. Jeg ble mobbet selv og mobberne en dag i dag sier jeg hadde bare dårlig "selvfølelse" av meg selv og de aldri mobbet meg. 8
Gjest The ceiling lamp Skrevet 13. mai 2018 #8578 Skrevet 13. mai 2018 4 timer siden, orfeus skrev: Eller, hvis man har et litt for stort bilde av seg selv og forventer at alle skal beundre og adlyde, kan det føles som mobbing dersom man blir oppfattet og behandlet som «hvem-som-helst». Ja, helt klart. En mulighet der også.
Gjest The ceiling lamp Skrevet 13. mai 2018 #8579 Skrevet 13. mai 2018 2 timer siden, Elevbruker skrev: Sist jeg sjekket så innrømmet sjeldent mobbere at de har mobbet selv. Jeg ble mobbet selv og mobberne en dag i dag sier jeg hadde bare dårlig "selvfølelse" av meg selv og de aldri mobbet meg. Trist å høre at du opplevde å bli mobbet. Når det gjelder SE er det jeg sikter til hva personer i hennes omkrets/skolemiljø har fortalt, Forholdene i Harstad er etter hva jeg er blitt fortalt ganske små, og SE har nok skilt seg ut på godt og vondt, men hun skal visstnok mer vært av typen som krevde oppmerksomhet - framfor å bli en uskyldig hakkekylling ... om du forstår? Det er mange som har nevnt dette tidligere. Bl.a var det en fest SE selv beskrev som forferdelig fordi hun var så ensom og dårlig - som en som var til stede på festen fortalte at det var SE som danset på bordene og krevde å være festens midtpunkt. Det er kommet så mange historier om henne som overhodet ikke stemmer overens med at hun var et mobbeoffer. Kart og terreng stemmer ikke rett og slett. Jeg personlig synes det er ille å bruke mobbekortet kun for å få sympati og flere leser. Jeg tror at hun hadde det dårlig med seg selv, men jeg tror ingenting på at hun ble mobbet i ordets rette forstand.
Tibbie Skrevet 14. mai 2018 #8580 Skrevet 14. mai 2018 Har sett denne tråden florere på KG en god stund, men har aldri tatt turen innom. Nå har jeg lest på kommentarene de siste tre sidene, og jeg blir litt sjokkert! Jeg er ingen stor Sophie Elise-fan selv, men hva er greia med at kvinner skal drive å dytte hverandre ned hele tiden? Er det så galt at hun har fikset på seg? Jeg synes at hun ser jævlig bra ut. Sophie Elise har gjort det veldig bra, og jobber og tjener mer enn de fleste i denne tråden. Så vidt jeg vet har hun ikke noe utdanning (?), men har likevel forstått businessverdenen. Hun har et naturlig talent for markedsføring, mote og økonomi. Hun virker svært lykkelig og fornøyd med livet sitt. Selv synes jeg at hun virker svært snill (av det jeg har sett i media og på hennes livestrømninger på Insta). Hun har et godt forhold til foreldrene sine og tar visst godt vare på vennene. Hvorfor skal fremmede kvinner drive å snakke drit om henne og utséendet hennes? Vi klager på at menn og samfunnet legger for stort press på oss, men faen, det er kvinner som er verst! Vi er millenials! Vi skal liksom være fordomsfrie! Eller sitter det bare gamle, bitre damer her inne?? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå