Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

9 timer siden, SRC skrev:

Fytti grisen så hyklersk den jenta der er. Dyreplageri er galt med mindre dyret som ble flådd skal nedarves til barnebarna hennes. Eller om hun trenger restylane i leppene. Eller MAC-sminke. Hun burde virkelig ikke snakke om dyrevern eller fremstå som en slags talsperson for dyrs rettigheter i Norge.

Enig. Blir for dumt dette her og blir overgitt over jun skal bli rost opp I skyene av media

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest medeus
2 timer siden, Cornucopia skrev:

SE skriver at hun kjøper 1 veske i året, men glemmer at hun til nå har vist frem 3, hvorav 2 er i skinn og den tredje har skinndetaljer (siden denne detaljen er viktig å poengtere). Antall vesker SE har er irrelevant, så lenge hun klarer å telle riktig og ikke kalle seg dyreverner når hun med all tydelighet ikke er det. Det virker dobbeltmoralsk når hun kjøper skinn, bruker og reklamerer for produkter testet på dyr, og dette føyer seg i rekken over annen dobbeltmoralsk aktivitet den siste tiden, som f.eks et innlegg om å ha sluttet å snuse men lar seg avbilde med sigaretter istedet. Lager innlegg om hvor lei hun er av å blogge med lettkledte bilder som illustrasjon. Hun bløffer leserne sine temmelig åpenbart.

Det er helt greit å la være å unnskylde kjøpet med arvegods hver gang hun viser frem en ny veske eller nye skinnsko. Luksusvesker er viktig status for henne nå, hun fikk lyst, hun har råd og ferdig med det. Idag eller i morgen vil all verdens kyllinger takke henne for kampen om en bedre tilværelse i hønsegården, og så er det fritt frem for enda en veske eller et par sko. Og slik lever bloggen videre.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, CecilieX skrev:

Hadde vært fint om noen begynte å stille noen kritiske spørsmål. Hvor langt unna er vi definisjonen av løgn, eller er hun av typen som lyver så hun tror det selv?

Godt sagt, jeg lurer også på dette. Den ene dagen mener hun én ting, den neste noe helt annet som er totalt uforenlig med det hun mente dagen før. Og så tilbake igjen. Og både media og beundrerskaren sluker det rått av en eller annen grunn. Toppen var å hetse bloggere som tar skjønnhetsoperasjoner samtidig som hun selv tok en skjønnhetsoperasjon i hemmelighet. Du får det ikke mer dobbeltmoralsk enn det, liksom.

Siden hun har skrevet at hun bevisst kommer med kontroversielle utspill for deretter å "vinne folk" tilbake, har jeg mer tro på kynisme enn diagnose som forklaring på oppførselen. Med de proflyktning-innleggene har hun kjøpt seg varig kreds hos en del viktige meningsbærere, som dagbladjournalistene og Karpe Diem. Man må jo bare beundre en slik utspekulerthet. Well done.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
2 timer siden, Bloggleseren skrev:

Historien om Sophie Elise og påskeeggene - om hvordan media hausser opp SE som meningsbærer:

http://gooding.blogg.no/1458856962_historien_om_sophie_e.html

Endelig noen som setter ord på hva den rosa gjørmepressen holder på med! 

Det kan se ut til at media driver en ubevisst kampanje for å fordumme den delen av befolkningen som aller, aller helst burde fått nennsom opplæring i kildekritikk og selvinnsikt.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei flinke bloggNorge! Det er så kult å vende blikket utover og si at ting er DRIITKULT, liksom - og at miljøvern går hånd i hånd med dyrevern, så jeg tar en selfie med speilrefleksen i sexyundertøyet, og satser på at ingen legger merke til veskene mine i bakgrunnen! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cornucopia skrev:

Hei flinke bloggNorge! Det er så kult å vende blikket utover og si at ting er DRIITKULT, liksom - og at miljøvern går hånd i hånd med dyrevern, så jeg tar en selfie med speilrefleksen i sexyundertøyet, og satser på at ingen legger merke til veskene mine i bakgrunnen! 

Lolz... 😂

Den eneste grunnen til at jeg liker Sophie mer enn enkelte andre bloggere er at hun kunne vært så mye mer, hun har en evne til å kunne tenke, men hun bruker den ikke. Hun har blitt særs høy på seg selv etter det siste året og hennes ekstremt dårlige selvtillit har ført til skandaløst dårlige valg ift egen kropp. Som forbilde for mange er det veldig skummelt. 

Veldig overrasket over at ingen har reagert på nikotininnlegget hennes, røyk og snus DREPER. Til og med passiv røyking tar liv. Utrolig uvitende og ansvarsløst

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vitulina skrev:

Lolz... 😂

Den eneste grunnen til at jeg liker Sophie mer enn enkelte andre bloggere er at hun kunne vært så mye mer, hun har en evne til å kunne tenke, men hun bruker den ikke. Hun har blitt særs høy på seg selv etter det siste året og hennes ekstremt dårlige selvtillit har ført til skandaløst dårlige valg ift egen kropp. Som forbilde for mange er det veldig skummelt. 

Veldig overrasket over at ingen har reagert på nikotininnlegget hennes, røyk og snus DREPER. Til og med passiv røyking tar liv. Utrolig uvitende og ansvarsløst

Ja, men hun har jo nettopp sluttet med snus og er veldig glad for det. Nå røyker hun bare. Men ikke sokker, for det eier hun ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festrøying og har tenkt å holde på med det. Ikke så ok signal til ungdom, spør du meg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
3 timer siden, Vitulina skrev:

Lolz... 😂

Helt enig, det der var et infantilt og helt forkastelig innlegg. Leserne hennes er altså overveiende ti-tolvåringer! Det er bare å sjekke kommentarfeltet hennes på Instagram, så ser man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie Elise synes det er så lite interessant å snakke om kroppspress og plastikkirurgi. Det er ikke viktig, sier hun:

http://sophieelise.blogg.no/1458928938_tommel_opp.html

For hvis hun ble tvunget til å snakke om det, hadde hun måttet ta inn over seg at hun er en verstingene i klassen når det gjelder å gi unge jenter dårlig selvtillit og quick-fix-løsninger på problemet.

Har du dårlig selvtillit, ta en brazilian butt lift og skriv på bloggen til alle fjortisleserne at du bare har trent mye i det siste. Det hjelper nok masse på selvtilliten deres.

Men hei, det er jo ikke viktig. Det er derfor hun bruker titusener på å fikse på utseendet sitt - fordi det er det indre som teller.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus

Kan noen med større innsikt enn meg forklare hvordan SE kan finne ut hvem som er foreldrene til de som sender henne fornærmende meldinger? Jeg kan skjønne det hvis de gjør det åpent via messenger med fullt navn og fødselsdato, men ellers da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, medeus skrev:

Kan noen med større innsikt enn meg forklare hvordan SE kan finne ut hvem som er foreldrene til de som sender henne fornærmende meldinger? Jeg kan skjønne det hvis de gjør det åpent via messenger med fullt navn og fødselsdato, men ellers da? 

Hun har sikkert søkt opp navnet på ungene på gulesider og lignende, funnet adressa deres, og deretter søkt opp adressen for å se hvem andre som bor i samme hus. 

Om de ikke har skrevet til henne med fult navn, har hun likevel ip-adressen deres. Kan vel finne ut litt ut i fra den også?

Endret av KillerKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
2 minutter siden, KillerKitty skrev:

Hun har sikkert søkt opp navnet på ungene på gulesider og lignende, funnet adressa deres, og deretter søkt opp adressen for å se hvem andre som bor i samme hus. 

Jeg skjønner det likevel ikke helt. Det må jo kreve masse detektivjobbing selv om junior har lagt ut både fødselsdato og hjemsted på FB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bella88
1 minutt siden, medeus skrev:

Jeg skjønner det likevel ikke helt. Det må jo kreve masse detektivjobbing selv om junior har lagt ut både fødselsdato og hjemsted på FB. 

Da er det mulig at du ikke er like rask som henne. 

Endret av Bella88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.3.2016 at 0.17, frk91 skrev:

Sorry, @frk91, siteringstull:dry:

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Disse drittungene skriver jo med fullt navn, og de fleste har vel åpen profil sånn at det er lett å se hvem familien er.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke lang tid det. 
La oss si "Ola Nordmann" skrev en kommentar. Sophie googler han, og finner ut at han bor i Andebysvingen 4. Hun sjekker opp "Andebysvingen 4" på google og finner resten som bor i huset. Tar ikke lange stunden 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
3 minutter siden, Cornucopia skrev:

Tja, Alanah Pearce gjorde det i 2014.

Jeg husker den artikkelen, men den gang tenkte jeg at det var folk som var dumme nok til å legge ut privat info på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...