Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Skam4life
3 minutter siden, CecilieX skrev:

SE havnet for en gangs skyld på defensiven, og sier i intervjuer at det det betyr er bla, bla, bla. Vel det kan ikke bety det, fordi setningen betyr noe helt annet. Budskapet er hevnknulling verken mer eller mindre. 

Det jeg sier er nå at man ikke trenger å ta budskapet så seriøst. Det er en sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, CecilieX skrev:

SE havnet for en gangs skyld på defensiven, og sier i intervjuer at det det betyr er bla, bla, bla. Vel det kan ikke bety det, fordi setningen betyr noe helt annet. Budskapet er hevnknulling verken mer eller mindre. 

Nettopp

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, orfeus skrev:

Engelsk er ikke så greit, selv om Hjalmar i Trond Viggo-låta ikke er enig.

Hjalmar <3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Alex_rude skrev:

Oi. Den var dyp🙄. Har ingen relativitet NON so ever🤣. Flaut ..

Relevans*

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Diamant skrev:

Og det er at s.k. seriøse medier kaster seg på slikt, som gjør at jeg får veldig vondt smak i munnen min. Det er da virkelig ikke i allmennhetens interesse at hun er innlagt, med mindre hun har et svært smittsomt virus.

Hadde jeg vært SE, hadde jeg vært suverent fornøyd med oppslag og plassering i nettutgavene av VG og DB. Masse gratis PR! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Uten tvil svært dyktig på mange områder og helt i særklasse i Norge når det gjelder merkevarebygging.

Det har du helt rett i. Minner meg på mange måter om Katie Price i årene før hun fikk et barn med utviklingsforstyrrelser.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bloggleseren skrev:

Uten tvil svært dyktig på mange områder og helt i særklasse i Norge når det gjelder merkevarebygging.

Helt klart! Bare så synd at det brukes som det gjør; fronting av et særdeles usunt kroppsideal og -fokus, ispedd at dyr og menneskerettigheter er viktig fram til man kan tjene penger på noe (reklameinntekter på løshår, sminke osv), skinn er no-go så lenge det ikke er en veske man har så veldig lyst på osv; listen er lang, de fleste vet jo.

Jeg tror oppriktig talt ikke det er det at noen tjener penger som river i folk, eller at det er så mange som MISunner f.eks SE å tjene penger (jeg unner nesten hvem som helst å tjene bra), men måten det gjøres på gir en ekkel smak i munnen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, korallrev skrev:

Jeg tror oppriktig talt ikke det er det at noen tjener penger som river i folk, eller at det er så mange som MISunner f.eks SE å tjene penger (jeg unner nesten hvem som helst å tjene bra), men måten det gjøres på gir en ekkel smak i munnen. 

Helt enig. Bare hyggelig at hun tjener penger og kudos for det. Skulle bare ønske jeg greide å like henne litt bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2017 den 19.51, Skam4life skrev:

Det jeg sier er nå at man ikke trenger å ta budskapet så seriøst. Det er en sang. 

Dette! Herre Gud. Det er en sang, det må da være lov til å ta seg visse friheter?  Det at hun synger "I´m gonna fuck all of your friends," er da ikke ment å tolkes helt bokstavelig som at Sofie Isaksen er ute etter å ligge med T. sine venner. 

Det at Eminem rapper om at han skal drepe Kim, betyr ikke faktisk at han skal gjøre det. Det at Rihana synger om S&M betyr ikke  automatisk at hun som person faktisk er interessert i det, det er kun sanger.

Det er helt utrolig at dette må presiseres. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil få reaksjoner på sangtekstene sine, så får man la hver å komme med slike sangtekster da. Selvfølgelig kommer mange til å tenke hun er ute etter å knulle kompisene hans når hun sier det, selv om det "bare" er en sang. Hun har nok ikke planer om å forføre de, men hun er ute etter å vise T at hun KAN vis hun vil 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, August 09, 2017 den 17.24, pelikanen skrev:

Tipper at det er planlagt. Det står folk bak henne. Tviler på at hun selv har funnet på alt selv. Det er gjort for å få diskusjon. Hun uttalte, at hun var sjokkert. Hun viste ikke om at folk var så imot blandede forhold. Hallo.... dette er så planlagt som det går an. Folk er da ikke idioter. Kan jo faktisk mistenke at det står en organisasjon bak. Noen som trenger mere penger? 

Hvordan i alle dager kan det være planlagt? 

Jeg er sammen med en med en annen hudfarge enn meg, og ikke engang jeg visste at det er så sykt kontroversielt blant bunnslammen i samfunnet. Det er bare sykt.. sykt og trist.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Puny skrev:

Dette! Herre Gud. Det er en sang, det må da være lov til å ta seg visse friheter?  Det at hun synger "I´m gonna fuck all of your friends," er da ikke ment å tolkes helt bokstavelig som at Sofie Isaksen er ute etter å ligge med T. sine venner. 

Det at Eminem rapper om at han skal drepe Kim, betyr ikke faktisk at han skal gjøre det. Det at Rihana synger om S&M betyr ikke  automatisk at hun som person faktisk er interessert i det, det er kun sanger.

Det er helt utrolig at dette må presiseres. 

Skal folk (og media) få lov å lage ramaskrik over tekstene til TIX ("ikveld er det lov å være hore" osv) så må man vel få lov å si sin mening om SE sine tekster også. Eneste forskjell er at den ene synger på norsk og den andre på engelsk. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, EiJente skrev:

Skal folk (og media) få lov å lage ramaskrik over tekstene til TIX ("ikveld er det lov å være hore" osv) så må man vel få lov å si sin mening om SE sine tekster også. Eneste forskjell er at den ene synger på norsk og den andre på engelsk. 

Media har selvsagt lov å lage ramaskrik over hva de vil, men det ER bare en sang. Media laget ramaskrik over at Eminem rappet om å drepe sin ekskone også, men så lenge man to jerneceller så skjønner man at det ikke skal tolkes helt bokstavelig. Ville jo i så tilfelle være dumt å skrive en sang om det først:fnise:

Det betyr ikke at hun bokstavelig talt er ute etter å ligge med folk. ( det kan det jo være hun er, men sangen er bare en sang). Man har da lov til å ta seg visse friheter når man skriver sanger. Alt er ikke selvopplevd og 100% sannhet selv om det er skrevet i en sang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Puny skrev:

Media har selvsagt lov å lage ramaskrik over hva de vil, men det ER bare en sang. Media laget ramaskrik over at Eminem rappet om å drepe sin ekskone også, men så lenge man to jerneceller så skjønner man at det ikke skal tolkes helt bokstavelig. Ville jo i så tilfelle være dumt å skrive en sang om det først:fnise:

Det betyr ikke at hun bokstavelig talt er ute etter å ligge med folk. ( det kan det jo være hun er, men sangen er bare en sang). Man har da lov til å ta seg visse friheter når man skriver sanger. Alt er ikke selvopplevd og 100% sannhet selv om det er skrevet i en sang. 

Selv om det er en sang behøver man ikke å synes at teksten er bra likevel; det blir i tillegg ekstra teit når SE selv skal forklare/gjøre den dypere enn den er. I mine øyne er teksten utrolig banal, og det må være lov å synes det. At det i tillegg knapt går an å skjønne hva hun sier i sangen gjør det ikke noe bedre.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer neste sang da eller album? Eller er det kun denne sangen her og nå er hun ferdig som "artist"?

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...