Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kalkulator skrev (1 time siden):

Jeg er ikke fan av henne og får bare med meg det avisene skriver. Men hun er god på business, det skal hun ha. Det er ikke verste å velge å fronte heller, så det er jo noe godt i det uansett. 

Ja, hun er god på business og hun forstår veldig godt at positiv presse på et område som er helt ufarlig, gjør at media og ikke minst  kulturkjerringer (både kvinner og menn) blir utrolig imponerte over noen de trodde bare drev med sminke og mote. Ingen av disse stiller et eneste kritisk spørsmål til om engasjementet er en del av en større strategi... 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dør av dette  :ler:Screenshot_20250829_132349_Instagram.thumb.jpg.5348ced13ab238ca84ff352e2a5f2da6.jpg

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
Fame skrev (23 minutter siden):

Jeg dør av dette  :ler:Screenshot_20250829_132349_Instagram.thumb.jpg.5348ced13ab238ca84ff352e2a5f2da6.jpg

Hvor dom går det Ann å bli ? Stakkars barn som får dette i fleisen om noen år , 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Fame skrev (1 time siden):

Virker ikke som om hun faktisk har lest boken.

Håper Noregs Mållag er stolte over å bidra til at kvinnekroppen brukes som et objekt for å selge deres mål...

Dette er altså det Mållaget mener skal gjøre  norske nynorskungdommer stolte av sitt språk...

Skulle tro det var smittsom hjernesvinn både i Mållaget og Nynorskhuset og Fossefestivalen.

"JA, vi rotter oss sammen med landets aller verste influenser, som har solgt selvskading og skadelig innhold til barn og unge i en årrekke, og som nå også selger seksualisering av seg selv sammen med både eget barn og... (nynorsk)bøker... Kjempeidé, dere!"

• Liker 21
  • Nyttig 10
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Håper Noregs Mållag er stolte over å bidra til at kvinnekroppen brukes som et objekt for å selge deres mål...

Dette er altså det Mållaget mener skal gjøre  norske nynorskungdommer stolte av sitt språk...

Skulle tro det var smittsom hjernesvinn både i Mållaget og Nynorskhuset og Fossefestivalen.

"JA, vi rotter oss sammen med landets aller verste influenser, som har solgt selvskading og skadelig innhold til barn og unge i en årrekke, og som nå også selger seksualisering av seg selv sammen med både eget barn og... (nynorsk)bøker... Kjempeidé, dere!"

Jeg vet ikke om dette er tragisk, komisk eller patetisk… 😖
Egentlig er det alle tre. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Fame skrev (3 timer siden):

Bildet i det jeg siterer, er det siste i en bildeserie på insta. Her er bildene som kommer foran.
Sofie lever tydelig i gamle dager ved å henvise til at hun for mange, mange år siden ble karakterisert som et farlig forbilde. 

IMG_0026.jpeg

Endret av Anemoi
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor skriver hun da ikke på nynorsk, det må da være beste måten å promotere det på? 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet
Jadaomatte skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skriver hun da ikke på nynorsk, det må da være beste måten å promotere det på? 

Nynorsk er en gimmick, et bevisst valg av Sofie. Hun sier hun liker korte og lettleste bøker, og tilfeldigvis kom hun nok borti noen på nynorsk. Og hun så kjapt at disse bøkene var det få andre som snakket om, vips, den gjennomopererte barbien ble nynorskpatriot. Jeg kjenner godt til dialekten i Harstad, den liggen langt fra nynorsk, så hun har ikke hentet det der. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
kittykaat skrev (8 timer siden):

Nynorskpris 😂😂 what on earth. Kanskje SE skall få pris neste gang hun går på do også. Dette blir bare så tullete. 

Supert med Nynorskpris, men ikke til Se, herlighet så dumt 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Supert med Nynorskpris, men ikke til Se, herlighet så dumt 

Helt enig! Tror man det gir flere lesere? Dessverre virker det tvert imot. Men Sofie jobber hardt for å reposisjonere seg. Da har hun ikke tid til å være mamma, må vite. 😔

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (33 minutter siden):

Nynorsk er en gimmick, et bevisst valg av Sofie. Hun sier hun liker korte og lettleste bøker, og tilfeldigvis kom hun nok borti noen på nynorsk. Og hun så kjapt at disse bøkene var det få andre som snakket om, vips, den gjennomopererte barbien ble nynorskpatriot. Jeg kjenner godt til dialekten i Harstad, den liggen langt fra nynorsk, så hun har ikke hentet det der. 

Korte og lettleste må de være ja!
Hun har også sagt at hvis ikke det fenger innen side 50 ,så gidder hun ikke lese boka, samt at hun ofte hopper over hele avsnitt om det er litt kjedelig.  

Når det er sagt, så tror jeg på at hun liker å lese litt, bøker har «hengt» med henne litt for lenge til at det kun er staffasje. Men å bli invitert til konferanser og få tildelt priser- det er å dra den litt langt! Den evnen hun har til å tilpasse seg omgivelser , den er hun dyktig på. Hun sier ofte de «riktige tingene», og som noen skrev over her, hvis man i forkant trodde hun bare drev på med sminke og slikt, så lar en del seg imponere bare av den grunn. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Fame skrev (6 timer siden):

Herrejesus…hvordan skal noen ta henne seriøst

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
BLOMSTERKVAST skrev (6 timer siden):

Hvor dom går det Ann å bli ? Stakkars barn som får dette i fleisen om noen år , 

Jeg trodde seriøst at bildet var snudd opp-ned og at hun lå på magen.

(Klarte tydeligvis ikke å få med hele innlegget jeg svarte på)

Endret av Avvisningsnavn
  • Liker 7
Skrevet
Avvisningsnavn skrev (8 minutter siden):

Jeg også 🤣

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Og mållaget har ingen grunn til å bli overrasket. Legger ved noen hall of fame eksempler på hvordan SE gjennom tidene har brukt nøyaktig samme taktikk (og motsatt kritikk for nettopp overdreven seksualisering i sin markedsføring). Personlig blir jeg mest oppgitt av hvor mange som virker å sove i timen og tilsynelatende gjør null research før de engasjerer SE som promotør/ansikt utad

IMG_4438.jpeg

IMG_4437.jpeg

IMG_4434.jpeg

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
Jadaomatte skrev (4 timer siden):

Det føyer seg inn i alle andre strategier hun tidligere har brukt på lignende måte.

Miljøverneren SE... men fronter overforbruk, plastprodukter, unødvendige reiser osv. Men det gir jo penger på konto å lyve om det.

Dyreverneren SE... det har vel aldri vart lenger enn til hun har gått lei av alle de hundene/kattene hun har skaffet seg, tjent penger på en kort periode før de så ble sendt bort når SE ikke lenger orket å ta ansvar for dyret/-ene, eller hun ikke tjente nok penger på dyret/-ene.

Å faktisk skrive nynorsk for å bli troverdig, det ville ha krevd faktisk arbeid, og det gidder hun ikke. Dessuten vil hun nok ikke gå bort fra bokmål, siden det er flest som bruker bokmål, og hun kun er interessert i penger inn. 

• Liker 13
Skrevet
Avvisningsnavn skrev (8 timer siden):

Samme her! Trodde faktisk det var Stiannorway med nytt rompebilde i en av hans mange stramme tights 

• Liker 2
Skrevet
Fame skrev (18 timer siden):

Stopp verden jeg vil av! 

Jeg trodde forøvrig også at hun lå på magen ved første øyekast... 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Fame skrev (21 timer siden):

Hadde det enda vært ei bok på nynorsk så kunne dette bildet kanskje prydet forsiden på programmet til Fossefestivalen 🤔

Egentlig trist å se at hun legger ut slike bilder 🫣

Endret av Lotte-Mei
Rettet ordfeil
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Fame skrev (21 timer siden):

Lurer på om Anne Holt enda synes at målet helliger middelet? Om hun da i det hele tatt får med seg dette- tviler jo på det da. 

• Liker 4
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...