Lorieen Skrevet 28. august #48081 Skrevet 28. august Nepped skrev (1 time siden): Og nå skal hun snu gutten framover i bilen 😵💫😵💫😵💫 Det MÅ jo være ragebait. ALLE vet at barn skal sitte bakovervendt til minimum fire år og gjerne lenger. Til og med folk som ikke har barn vet det. 9 1
Shavasa Skrevet 28. august #48082 Skrevet 28. august Lorieen skrev (40 minutter siden): Det MÅ jo være ragebait. ALLE vet at barn skal sitte bakovervendt til minimum fire år og gjerne lenger. Til og med folk som ikke har barn vet det. Hun skal bytte til denne: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/cybex-anoris-t-i-size-bilstol-nautical-blue?gad_source=1&gad_campaignid=18648303100&gclid=EAIaIQobChMIwpL3xMmtjwMV4KODBx1IqzmBEAAYASAAEgJQq_D_BwE har denne selv, den er veldig bra! Jeg ventet dog til min gutt var 4 før jeg snudde han i denne. Men den skal vere godkjent.
Nepped Skrevet 28. august #48083 Skrevet 28. august Shavasa skrev (26 minutter siden): Hun skal bytte til denne: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/cybex-anoris-t-i-size-bilstol-nautical-blue?gad_source=1&gad_campaignid=18648303100&gclid=EAIaIQobChMIwpL3xMmtjwMV4KODBx1IqzmBEAAYASAAEgJQq_D_BwE har denne selv, den er veldig bra! Jeg ventet dog til min gutt var 4 før jeg snudde han i denne. Men den skal vere godkjent. Ja, den er godkjent, men kun testet til étt sammenstøt. Dvs; hvordan stolen håndterer en kjedekollisjon feks med først dult forran og så bakfra, eller rulling, kan de ikke svare for. Det er jo helt horribelt å snu barnet så tidlig uansett, om man ser på anatomien til barna. 7 4
Era Vulgaris Skrevet 28. august #48084 Skrevet 28. august Lorieen skrev (1 time siden): Det MÅ jo være ragebait. ALLE vet at barn skal sitte bakovervendt til minimum fire år og gjerne lenger. Til og med folk som ikke har barn vet det. Selvfølgelig er det rage bait, ingen hadde trengt å vite dette. Hun er så gjenomført tragisk. 7 4
Andrea59 Skrevet 28. august #48085 Skrevet 28. august Shavasa skrev (3 timer siden): Hun skal bytte til denne: https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/i-size/cybex-anoris-t-i-size-bilstol-nautical-blue?gad_source=1&gad_campaignid=18648303100&gclid=EAIaIQobChMIwpL3xMmtjwMV4KODBx1IqzmBEAAYASAAEgJQq_D_BwE har denne selv, den er veldig bra! Jeg ventet dog til min gutt var 4 før jeg snudde han i denne. Men den skal vere godkjent. Men denne her, den baserer seg altså kun på airbag’en? Om airbagen svikter, så er det ca null beskyttelse? (Ser ingen valige seler?) Teknologi er fint, men alle som har eid noe teknisk vet jo at det kan svikte..? 2 1
Shavasa Skrevet 28. august #48086 Skrevet 28. august Andrea59 skrev (23 minutter siden): Men denne her, den baserer seg altså kun på airbag’en? Om airbagen svikter, så er det ca null beskyttelse? (Ser ingen valige seler?) Teknologi er fint, men alle som har eid noe teknisk vet jo at det kan svikte..? kjøpte den rett og slett fordi gutten min ble 4 år og for lang til å sitte bakovervendt, og denne skal vere mye sikrere enn vanlig forovervendt stol.
Anemoi Skrevet 28. august #48087 Skrevet 28. august Sofie gjenskaper seg selv, som hun har gjort utallige ganger tidligere. Dette er hun proff på… 😔 Hun former en person og en rolle som hun går inn i, eller man kan heller si at hun kler på seg et nytt skall. Det er bare trist og patetisk. 5
Justlooking Skrevet 28. august #48088 Skrevet 28. august (endret) Anemoi skrev (21 minutter siden): Sofie gjenskaper seg selv, som hun har gjort utallige ganger tidligere. Dette er hun proff på… 😔 Hun former en person og en rolle som hun går inn i, eller man kan heller si at hun kler på seg et nytt skall. Det er bare trist og patetisk. Lurer på hva slags rolle hun går inn i når hun skal være vitne i saken mot MBH https://www.vg.no/nyheter/i/vgMboB/opplysninger-til-vg-disse-skal-vitne-i-hoeiby-rettssaken Og hun som er kjent for å lyve om det meste … Endret 28. august av Justlooking Tillegg 3 3
Anemoi Skrevet 28. august #48089 Skrevet 28. august Justlooking skrev (2 minutter siden): Lurer på hva slags rolle hun går inn i når hun skal være vitne i saken mot MBH https://www.vg.no/nyheter/i/vgMboB/opplysninger-til-vg-disse-skal-vitne-i-hoeiby-rettssaken Og hun som er kjent for å lyve om det meste … Der tror jeg hun vil få problemer… 4 2
Anemoi Skrevet 28. august #48090 Skrevet 28. august (endret) Sofie har valgt seg nynorsk, har bevisst anbefalt nynorskbøker hun har lest. Hun leiter etter nisjer, og smyger seg inn der. Bevisst og kynisk, dette er en del av gjenoppbyggingen. Endret 28. august av Anemoi 1 8
J.. Skrevet 28. august #48091 Skrevet 28. august Anemoi skrev (2 minutter siden): Sofie har valgt seg nynorsk, har bevisst anbefalt nynorskbøker hun har lest. Hun leiter etter nisjer, og smyger seg inn der. Bevisst og kynisk, dette er en del av gjenoppbyggingen. Hva er nisje med å lese bøker skrevet på nynorsk,tenker du? 1 1
Anemoi Skrevet 28. august #48092 Skrevet 28. august J.. skrev (1 time siden): Hva er nisje med å lese bøker skrevet på nynorsk,tenker du? Hvilken annen kvinnelig influenser fronter nynorskbøker? 3
J.. Skrevet 29. august #48093 Skrevet 29. august (endret) Anemoi skrev (8 timer siden): Hvilken annen kvinnelig influenser fronter nynorskbøker? Noen hiver ut en rabattkode på lydbok av og til,men det er det.. Å kalle bøker skrevet på nynorsk for nisje var ganske festlig,da. Endret 29. august av J.. 4
Sinccis Skrevet 29. august #48094 Skrevet 29. august J.. skrev (46 minutter siden): Noen hiver ut en rabattkode på lydbok av og til,men det er det.. Å kalle bøker skrevet på nynorsk for nisje var ganske festlig,da. Det er jo det det blir, når hun pga sitt "engasjement" har til og med fått tildelt nynorskpris i år. https://www.nrk.no/nyheter/sophie-elise-far-nynorskpris-1.17397193 3 1
anno19 Skrevet 29. august #48095 Skrevet 29. august Nynorsk betyr så mye for hun at hun skriver alt på bokmål…..👍🏼 eller er det ikke såååå kult med nynorsk med mindre det passer inn i varemerket, gir oppmerksomhet og økt inntekt? Den konferansen la opp til et underlig trekkplaster, nesten så en skulle tro at det var menn som fant frem til hvem de skulle invitere……🫠 19
Kalkulator Skrevet 29. august #48096 Skrevet 29. august Men altså - om det at hun leser bøker (eller later som hun leser) på nynorsk får flere til å lese på nynorsk er jo det positivt? Samme som at hun (later som hun) leser masse bøker, om det får flere kvinner til å lese er jo det kjempepositivt! Om Fossefestivalen eller hva det var, får flere besøkende og en ny type mulige lesere er jo det bra for bokbransjen, så skjønner godt at de inviterer henne. 4
Anemoi Skrevet 29. august #48097 Skrevet 29. august J.. skrev (2 timer siden): Noen hiver ut en rabattkode på lydbok av og til,men det er det.. Å kalle bøker skrevet på nynorsk for nisje var ganske festlig,da. Festlig? Deg om det. Begrepet nisje brukes ofte på et spesielt område, et smalt segment av markedet. Den erfarne influenseren Sofie finner og kiler seg inn der hun tror hun kan få oppmerksomhet. Og det har virket - se bare på prisen hun fikk, og nå invitasjon til seminar. Det kommer nok flere slike oppdrag, og hun gjør det ikke gratis. Å fronte nynorsk har et visst snev av seriøsitet med seg - og det trenger Sofie sårt. Hun har økt tilstedeværelsen på SoMe veldig de siste par månedene, å ikke bli sett vil være noe av det verste som fins for henne. Det har gjennomsyret både bloggen og bøkene hennes. 5 7
kittykaat Skrevet 29. august #48098 Skrevet 29. august (endret) Sinccis skrev (2 timer siden): Det er jo det det blir, når hun pga sitt "engasjement" har til og med fått tildelt nynorskpris i år. https://www.nrk.no/nyheter/sophie-elise-far-nynorskpris-1.17397193 Nynorskpris 😂😂 what on earth. Kanskje SE skall få pris neste gang hun går på do også. Dette blir bare så tullete. Endret 29. august av kittykaat 15 3
Anemoi Skrevet 29. august #48099 Skrevet 29. august Kalkulator skrev (7 minutter siden): Men altså - om det at hun leser bøker (eller later som hun leser) på nynorsk får flere til å lese på nynorsk er jo det positivt? Samme som at hun (later som hun) leser masse bøker, om det får flere kvinner til å lese er jo det kjempepositivt! Om Fossefestivalen eller hva det var, får flere besøkende og en ny type mulige lesere er jo det bra for bokbransjen, så skjønner godt at de inviterer henne. Det du skriver, er akkurat det som Sofie tenker og vet! Hun skjønner at å velge å fronte nynorske bøker vil kunne skape noe positivt forlag rundt henne. Hun velger strategisk hele veien, og trenger sårt reinvasking og å bli sett på som mer seriøs. Da glemmer kanskje folk at dette er en av landets verste påvirkere i forhold til kropp & utseende og barneeksponering. 8 7
Kalkulator Skrevet 29. august #48100 Skrevet 29. august Anemoi skrev (40 minutter siden): Det du skriver, er akkurat det som Sofie tenker og vet! Hun skjønner at å velge å fronte nynorske bøker vil kunne skape noe positivt forlag rundt henne. Hun velger strategisk hele veien, og trenger sårt reinvasking og å bli sett på som mer seriøs. Da glemmer kanskje folk at dette er en av landets verste påvirkere i forhold til kropp & utseende og barneeksponering. Jeg er ikke fan av henne og får bare med meg det avisene skriver. Men hun er god på business, det skal hun ha. Det er ikke verste å velge å fronte heller, så det er jo noe godt i det uansett. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå