Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
FeraVera skrev (5 minutter siden):

Én ting å være utradisjonelt, men kjolen er ikke pent sydd sammen. Det kan umulig være et desingplagg👀

Enig i det.

Men det finnes fler stygge designerklær,enn fine.

Spesielt i Skandinavia designes det mye fælt..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er at det ikke er anbefalt for så små barn med delt bosted, et annet er hvor lite hun faktisk har gutten når han er hos henne. 

Jeg skjønner at vi ikke ser alt 24/7. Men likevel.  Er han ikke i barnehagen så har han dagmamma. Eller nanny (mulig det er samme person?). Så har han barnevakt på kveldstid.  Eller så har hun flydd besteforeldre ned for å ha han. 

Inntrykket man sitter igjen med er at hun tilbringer få timer med gutten. 

• Liker 17
  • Nyttig 11
Skrevet
Linazer skrev (3 timer siden):

En ting er at det ikke er anbefalt for så små barn med delt bosted, et annet er hvor lite hun faktisk har gutten når han er hos henne. 

Jeg skjønner at vi ikke ser alt 24/7. Men likevel.  Er han ikke i barnehagen så har han dagmamma. Eller nanny (mulig det er samme person?). Så har han barnevakt på kveldstid.  Eller så har hun flydd besteforeldre ned for å ha han. 

Fordi trening, egentid og det sosiale er sååååå viktig…. Sikkert ingen som sa til hu at det er helt normalt å gi litt avkall på det når man har barn. Hvertfall første månedene 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Linazer skrev (3 timer siden):

Hun VIL jo åpenbart at det er det inntrykket man skal få, og det synes jeg er så rart. Men det  igjen gir henne vel muligheten til å vise karriere-mamma SophieElise, som er hennes nye image. Vanlig mamma tror jeg ikke hun er i stand til å være uansett. 
Fredag: Så leit å gå fra barnehagen, det er tårer ved avskjed og så godt å få den meldingen fra barnehagen om at alt er bra nå. Kan vi relatere? Ja, det er sikkert en haug mødre som skriver til henne om sine opplevelser da. ( bare minner om at lille skal avsted på tur nå snart- mens det enda er innkjøringsvansker i barnehagen) Dét tror jeg ikke så mange kan relatere til. 
Og så kommer lørdag, da har hun hangover (!) etter å ha vært med venner kvelden før, slik at dagmamma tilbyr å passe lille på dagen. Så da vises alene-tid på butikken og  yoga -trening. Om kvelden er det besøk av gode venner og det som ser ut som vinglass foran seg ( bevisst?). Søndag er det tur i parken med små kompiser og den lille og SE bare:  jeg har et så rikt liv og er så meg selv nå, på rett sted i livet, karrieremessig går hun den beste høsten i møte noensinne ( noen som har hørt det før?) 

Den dagmammaen må forresten har en veldig fleksibel arbeidstid, sikkert en ganske god  lønn, mot å stille opp når som helst- hvor som helst. 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
refill skrev (På 26.4.2025 den 14.43):

Oi herregud, den saken har jeg ikke fått med meg. For en ufattelig tragedie. Kan se ut som det var flere grunner til at hun ikke burde blitt operert ja. Og hvordan klarer en kirurg å gjøre en så massiv feil 😳

Det sier jo ganske mye om kirurgen Bjørn Tvedt ved Fornebuklinikken at han gjorde så mange katastrofale feil. Jeg vet ikke hvordan det ligger an med politietterforskningen, men det er ikke til å skjønne at ikke folk diskuterer denne hendelsen mer.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie-L skrev (18 timer siden):

Det sier jo ganske mye om kirurgen Bjørn Tvedt ved Fornebuklinikken at han gjorde så mange katastrofale feil. Jeg vet ikke hvordan det ligger an med politietterforskningen, men det er ikke til å skjønne at ikke folk diskuterer denne hendelsen mer.

Nå lurer jeg på hvilke hendelse dette er?

Skrevet
Hulderen skrev (10 timer siden):

Huff, den har jeg lest om! 
Forstår ikke at folk vil gjøre det der, farligste av alle kosmetiske inngrep …

Vet at det er kirurger som nekter å gjøre BBL- godt er det, at noen har litt moral og ikke bare tenker cash 

• Liker 4
Skrevet
Linazer skrev (På 24.8.2025 den 15.01):

Så snedig. Jeg har fulgt henne lenge og har ikke det inntrykket. Du har kanskje de negative brillene på? Hun har jo sagt at hun ikke filmer så mye når hun er med sønnen sin - ergo filmer hun mer når han ikke er der. Hvor mye av dagen ser vi? 10% kanskje om jeg tar i litt?

Min eldste er vokst opp med 50/50 løsning. Hvem er det som ikke anbefaler det sier du? Deg kanskje? Når det oppstår tvist mellom forelder ang bosted - hvorfor bestemmer ofte retten da at barnet skal bo hos begge tror du?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Amber skrev (12 timer siden):

Så snedig. Jeg har fulgt henne lenge og har ikke det inntrykket. Du har kanskje de negative brillene på? Hun har jo sagt at hun ikke filmer så mye når hun er med sønnen sin - ergo filmer hun mer når han ikke er der. Hvor mye av dagen ser vi? 10% kanskje om jeg tar i litt?

Min eldste er vokst opp med 50/50 løsning. Hvem er det som ikke anbefaler det sier du? Deg kanskje? Når det oppstår tvist mellom forelder ang bosted - hvorfor bestemmer ofte retten da at barnet skal bo hos begge tror du?

Ingen anbefaler delt bosted for barn under 3 år. Som er premisset for diskusjonen her. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Amber skrev (12 timer siden):

Så rart. Da min var 3 måneder, gikk jeg og barnefar fra hverandre. Den gangen anbefalte familievernkontoret ikke delt bosted før barnet var minst 3 år. Heldigvis var pappaen enig, så han kom heller ofte på besøk. Hvilket år gikk du og barnets andre forelder fra hverandre? Kanskje rådene har endret seg siden den gang?

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Amber skrev (16 timer siden):

Hun har ikke sagt at hun ikke filmer når hu er med sønnen, hun har sagt at hun ikke er på mobilen, men at hun har en egen mobil hun filmer og tar bilder med. 

Jeg syns hun virker mye mer aktiv i sosiale medier når hun har ungen. Når hu har barnefri er det lite oppdateringer, de kommer som regel når hun er hjemme med barnet igjen og da med masse utlevering av barnet. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

trodde se skulle stemme med hjertet og for gaza i år? en stemme til venstre er da vitterlig en stemme til blå regjering, og en blå regjering støtter israel.

så hun har stemt for israel hun, samt indirekte oppfordret følgere til det samme iom at hun utbasunerte at hun skulle stemme for gaza - folk som vet lite om politikk kan fort finne på å tro at se sin venstre-stemme gagner gaza, og stemme det samme.

enten har hun ikke satt seg nok inn i hvordan politikk og regjering fungerer her, eller så har hun visst hva hun gjorde og stemt for egen lommebok.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

I terapigruppa mi var vi alle enig om hadde vi hatt penger så hadde vi også brukt nanny her og der

• Liker 3
Skrevet
massi skrev (1 time siden):

trodde se skulle stemme med hjertet og for gaza i år? en stemme til venstre er da vitterlig en stemme til blå regjering, og en blå regjering støtter israel.

så hun har stemt for israel hun, samt indirekte oppfordret følgere til det samme iom at hun utbasunerte at hun skulle stemme for gaza - folk som vet lite om politikk kan fort finne på å tro at se sin venstre-stemme gagner gaza, og stemme det samme.

enten har hun ikke satt seg nok inn i hvordan politikk og regjering fungerer her, eller så har hun visst hva hun gjorde og stemt for egen lommebok.

Mulig hun har stemt for rusreform?

• Liker 1
Skrevet
Chlypa skrev (4 minutter siden):

I terapigruppa mi var vi alle enig om hadde vi hatt penger så hadde vi også brukt nanny her og der

det hadde jeg også! men det er litt forskjell på «her og der» og flere ganger i uken og første gang da barnet var to uker og i lengre perioder med overnatting og i barnets dåp og i barnets egen bursdag og på familieferie og når barnet er sendt hjem fra barnehagen pga sykdom, for å selv suse rundt i oslo på skjønnhetsbehandlinger for så å reise bort fra det syke barnet over natten og og og og, alt før barnet fylte ett år. du kan da ikke mene at du har det i mammahjertet ditt å gjøre alt dette?

• Liker 7
  • Nyttig 14
Skrevet
Chlypa skrev (1 time siden):

Nanny til 1-åringen, en lørdag rett etter barnehagestart, en 1-åring du allerede har delt samvær med far på, etter at du også var borte fredag kveld? Er det virkelig penger det står på som grunn til at man ikke gjør dette?

Jeg har penger til dette og gratis barnevakt som ville stilt opp men fulgte såklart barnehagens anbefalinger om å unngå unødvendig barnevakt i tilvenningsperioden. (Ville ikke gjort det uannsett da)

• Liker 12
  • Nyttig 11
Skrevet
Chlypa skrev (2 timer siden):

Viktig å skille mellom nanny og barnevakt. Nanny er en person som tar seg av langt mer i relasjon til barnet enn hva en barnevakt, det er langvarig barnepass. En nanny er som regel fast ansatt, i hvert fall i en viss prosent. En barnevakt stiller som regel kun opp i få timer "her og der".

Det SSI velger for sitt barn er ansatte nannyer som skal ta seg av mest mulig av barnets hverdag. Sikker på at det er det dere ønsket dere - eller var det egentlig heller en mer fast barnevakt til avlastning her og der?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Og nå skal hun snu gutten framover i bilen 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...