Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
kittykaat skrev (1 time siden):

Mener hun virkelig at Tise og Finn er anti-Palestina/pro-Israel bare fordi de ikke ville sponse et innlegg der hun solgte en kjole og donerte pengene til Gaza? Fin idé, men hvorfor skulle hun få spesiell promoting? Det er mange som selger pro-palestinske ting begge stedene.

Det Finn og Tise faktisk sier,er jo at de ikke vil ta standpunkt til saken,og det er det det reageres på,med god grunn..

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
J.. skrev (10 timer siden):

Det Finn og Tise faktisk sier,er jo at de ikke vil ta standpunkt til saken,og det er det det reageres på,med god grunn..

Men er det noe man kan forvente av dem? Hjelper de vanligvis influencere med andre veldedige formål? Jeg tror ikke det er helt innenfor rammen av hva disse appene er til for. Her handler det igjen om forventet spesialbehandling av SE.

Endret av kittykaat
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg synes det er trist at hun reiser til Bergen når sønnen er syk, det er jo nettopp da han trenger ekstra kos og nærhet fra mammaen sin.

I mitt liv finnes det ingen vikar skriver hun, men det hun virkelig vil, det finner hun tid til... 

Screenshot_20250820_084033_Snapchat.thumb.jpg.7e589dcca1a1163c32038f73b08ebc37.jpg

Endret av Beetlegirl91
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Det burde ikke finnes en vikarløsning for rollen som mamma heller. 

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 25
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Den gamle husmorvikarordningen var bra når mor havnet på sykehus. Man fikk ikke husmorvikar for å dra på venninnetur eller pleie forholdet. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Palmemor skrev (På 13.8.2025 den 22.18):

Wow. Barnevakt for å treffe venner. Så ofte!? Og nå må hun ansette noen for å lage mat hjemme? Djisses 

Fyfader så deilig det hadde vært hvis jeg hadde hatt penger nok til å ansette en personlig kokk. Det hadde blitt gjort umiddelbart 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (39 minutter siden):

For henne gjør det det, hun outsourcer glatt alt som handler om sønnen. At hun bruker dette som innhold i sine sosiale medier er så kalkulert, hun vet at det trigger folk. Hun gir blaffen i at hun utnytter sitt eget barn for kommersiell vinning. Så lenge hun får klikk, er det det eneste som betyr noe. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Fame skrev (2 timer siden):

Fyfader så deilig det hadde vært hvis jeg hadde hatt penger nok til å ansette en personlig kokk. Det hadde blitt gjort umiddelbart 

Men nå reklamerer hun plutselig for HelloFresh som leverer ferdige frokost-, lunsj- og middagsprep, så da trenger hun jo ikke privat kokk likevel. Var nok bare for å skape overskrifter og diskusjon som vanlig. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinccis skrev (2 timer siden):

Men nå reklamerer hun plutselig for HelloFresh som leverer ferdige frokost-, lunsj- og middagsprep, så da trenger hun jo ikke privat kokk likevel. Var nok bare for å skape overskrifter og diskusjon som vanlig. 

Eventuelt så benytter hun ikke HelloFresh selv, bare reklamerer for de. Eller så er det for å lette arbeidet for den private kokken. Ikke lett å tro på noe disse influenserne formidler. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Eventuelt så benytter hun ikke HelloFresh selv, bare reklamerer for de. Eller så er det for å lette arbeidet for den private kokken. Ikke lett å tro på noe disse influenserne formidler. 

Man kan ikke og bør ikke tro på noe!!! Sofie har holdt på med dette siden hun var 14 år, hun bryr seg ikke om noen ting lenger. Og hun er så trent i å vite hva hun skal skrive for å bli sett - klikk og å være aktuell betyr mest. Hun bruker barnet på alle måter, og det har økt den siste måneden. Nå må lovverket komme!!!

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
J.. skrev (17 timer siden):

Hvorfor i all verden skal to nettsider for å selge brukte ting ta et standpunkt ang en politisk sak om en konflikt i midtøsten???

Beetlegirl91 skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er trist at hun reiser til Bergen når sønnen er syk, det er jo nettopp da han trenger ekstra kos og nærhet fra mammaen sin.

I mitt liv finnes det ingen vikar skriver hun, men det hun virkelig vil, det finner hun tid til... 

Screenshot_20250820_084033_Snapchat.thumb.jpg.7e589dcca1a1163c32038f73b08ebc37.jpg

Hvorfor? Hvorfor opplyser hun om at sønnen er syk, og at hun skal dra fra ham? Er det bare for rage bait? Ingen hadde jo trengt å vite det!

• Liker 8
  • Nyttig 18
Skrevet
kittykaat skrev (9 timer siden):

Men er det noe man kan forvente av dem? Hjelper de vanligvis influencere med andre veldedige formål? Jeg tror ikke det er helt innenfor rammen av hva disse appene er til for. Her handler det igjen om forventet spesialbehandling av SE.

Enig. Hun ønsker bare å promotere seg selv. 
Hvorfor trenger hun hjelp fra Finn.no eller Tise til å selge den kjolen og gi pengene til veldedighet? Hun har jo en stor plattform selv, media skriver om alt piss hun legger ut så hvorfor ikke bare legge det ut på sin egen plattform?

Det er kun seg selv hun tenker på, og det kommer tydelig frem når det gjelder sønnen også. Reise til Bergen på fest og ha barnevakt til sitt syke barn på bare 1år. Samtidig snakker hun også om hvor krevende det er å være mor. 
Det finnes ingen vikar i hennes jobb, men det finnes vikar for hennes rolle som mamma. 

Hun må ikke tro at det finnes vikar for alle som har vanlige jobber heller. Jeg er ikke influenser, men det finnes ingen vikar som kan steppe inn for meg når jeg blir syk eller må være med mitt syke barn. Det er noen år man må sette sitt eget til sides, når barnet vokser opp blir det gradvis mer selvstendig. Et barn som har en trygg barndom blir en trygg voksen og motsatt. Det å skyve fra seg alt ansvar rundt barnet nå føles kanskje som en god løsning for henne, men på sikt vil hun se at hun bare har utsatt et problem. 
Den innsatsen man legger inn i de tidlige årene er fundamentet til barnets liv og fremtid, er den ustø så kan alt plutselig rase. 

• Liker 13
  • Nyttig 15
Skrevet

Om jobben trumfer alt, så bør man heller ikke få barn. Jeg sier ikke at kvinner og menn som jobber ikke skal få barn, men når jobben OG selvdigging er viktigst, ja da bør man ikke vurdere barn engang. Å argumentere med at det finnes ikke vikar for henne er bare helt blåst. Det er ikke en livsviktig jobb hun gjør med å møte på rød løper liksom.

• Liker 18
  • Nyttig 12
Skrevet
Spanky skrev (1 time siden):

Om jobben trumfer alt, så bør man heller ikke få barn. Jeg sier ikke at kvinner og menn som jobber ikke skal få barn, men når jobben OG selvdigging er viktigst, ja da bør man ikke vurdere barn engang. Å argumentere med at det finnes ikke vikar for henne er bare helt blåst. Det er ikke en livsviktig jobb hun gjør med å møte på rød løper liksom.

Enkelte av oss i denne tråden var jo svært bekymret da hun annonserte graviditeten. Dessverre fikk vi rett i våre antakelser om hennes manglende omsorgsevner. 

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet

Hun skrev noe for litt siden om at dersom en mann var entreprenør/gründer(?) med aleneomsorg for et barn så hadde ingen reagert dersom han hadde aupair. 

Hun er virkelig langt fra den virkelige verden. Tror oppriktig at hun ikke kjenner så mange «vanlige» mennesker. 
Det er mange dyktige menn i høye stillinger med viktige jobber, som tar godt vare på barna sine og setter de først. 
Kanskje hun skal bli kjent med foreldrene til barna i barnehagen til sønnen, så vil hun kanskje bli overrasket over hva folk får til.

• Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Enkelte av oss i denne tråden var jo svært bekymret da hun annonserte graviditeten. Dessverre fikk vi rett i våre antakelser om hennes manglende omsorgsevner. 

Måtte ta en laaaaaang pause fra hele Sophie Elise når hun annonserte graviditeten, jeg ble fysisk dårlig av det, rett og slett, og jeg hater hvor rett mange av oss hadde. Dette er bare trist for barnet, og jeg tror ikke hun evner å bry seg om det engang. 

Endret av DianaV
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Lyslys skrev (1 time siden):

Hun skrev noe for litt siden om at dersom en mann var entreprenør/gründer(?) med aleneomsorg for et barn så hadde ingen reagert dersom han hadde aupair. 

Hun er virkelig langt fra den virkelige verden. Tror oppriktig at hun ikke kjenner så mange «vanlige» mennesker. 
Det er mange dyktige menn i høye stillinger med viktige jobber, som tar godt vare på barna sine og setter de først. 
Kanskje hun skal bli kjent med foreldrene til barna i barnehagen til sønnen, så vil hun kanskje bli overrasket over hva folk får til.

Litt på siden: synes uansett ikke hun eller andre bør ha «menn som ikke er tilstrekkelig tilstede for barna sine uten å få sosiale represalier» som mål. Det virker som SE er mest opptatt av å slippe unna kommentarer, dårlig samvittighet og det såkalte mammapolitiet. Hvorvidt disse imaginære mennene med aupair som hun snakker om er gode, trygge og tilstedeværende fedre bryr hun seg ikke om - det er kun deres ‘evne’ til å unngå kritikk hun ønsker å oppnå. Veldig merkelig. Hun streber virkelig etter at «bare minimum parenting» normaliseres? Hva med å heller heve terskelen for hva man anser som en god forelder/far?

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinccis skrev (17 timer siden):

Hahaha er det sant? Det her blir bare dummere og dummere.

Og alle de unnskyldningene om å reise bort hele tiden. Det er vel 3. gangen på kort tid, hvor den ene var jentetur. Stakkars unge. Det verste er jo at hun bruker dette for å tjene penger.

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...