Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Isild skrev (5 timer siden):

Så bra! De forstår desverre ikke at det "fordummer" hele opplegget å ha med en "liksom-litteraturinteressert" seksualisert påvirker for å nå ut til ungdom og unge. NRK forsøkte seg på det samme, så det er litt rart at det har gått litteratureliten hus forbi. Sophie Elise AS når ikke ut til unge lesehester. 

Sophie Elise AS er nå en 30 år gammel krise som selger barnet, privatlivet og som har gått så altfor langt med operasjoner og løgner. Hun finnes ikke troverdig, og de fleste assosierer hennes "leseglede" med å spille på sex der også. Jeg selv husker bare rompa foran en bokvegg, ligge i undertøyet og vri seg i sengen med bok, slikke på bok osv. Det er helt umulig å ta dette seriøst. Og hun som ikke har tid til å ta seg av sønnen sin, hvordan har hun tid til å lese alle disse bøkene? 

Stor mageplask for fossefestivalen! 

Og hvorfor folk kommenterer «genialt» og ellers gir ros undet innlegget til Anne Holt, skjønner jeg ikke. Jeg nevnte nok dette tidligere, men det blir så sprøtt. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lesehest1 skrev (1 time siden):

Og hvorfor folk kommenterer «genialt» og ellers gir ros undet innlegget til Anne Holt, skjønner jeg ikke. Jeg nevnte nok dette tidligere, men det blir så sprøtt. 

Ja, det er spesiellt. 

• Liker 4
Skrevet
kittykaat skrev (1 time siden):

Er jeg den eneste som tror hun og assistenten ligger sammen? 😅 Det er så mye snakk om hvor pen assistenen er, får litt de vibbene. Jeg har sikkert feil, men hvem vet 🙈

Dette er sikkert "Twinning" igjen. SE virker som om hun trenger å "være to" om å være "seg". Hun holdt på sånn med søsteren til Kasper, og senere med Nora. 

• Liker 17
Skrevet
kittykaat skrev (7 timer siden):

Er jeg den eneste som tror hun og assistenten ligger sammen? 😅 Det er så mye snakk om hvor pen assistenen er, får litt de vibbene. Jeg har sikkert feil, men hvem vet 🙈

Tviler. Helt ærlig tror jeg ikke SE er bifil heller, tror bare det er ett av hennes pick-me image for å fremstå "deilig, sexy og frigjort".

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet
snurk skrev (32 minutter siden):

Tviler. Helt ærlig tror jeg ikke SE er bifil heller, tror bare det er ett av hennes pick-me image for å fremstå "deilig, sexy og frigjort".

Enig. Jeg tror hun er opptatt av hvor pene og sexy de rundt henne er fordi hun måler seg med de. Jeg tror hun er misunnelig på assistenten sitt utseende

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Og nå står det i nettavisen om rekordsalg på billetter pga SE. Håper det er pga Fosse og Nobelprisen. ☺️

Endret av Lesehest1
  • Liker 7
Skrevet
snurk skrev (1 time siden):

Du har sikkert rett, hun er så pick me at det er skummelt! 

• Liker 5
Skrevet

Og nå har hun dårlig samvittighet fordi ungen har lyst på oppmerksomhet etter barnehagestart… hva med å gi han litt?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (7 timer siden):

Og nå har hun dårlig samvittighet fordi ungen har lyst på oppmerksomhet etter barnehagestart… hva med å gi han litt?

Tar for mye tid å lage lunsj og middag, dessverre…

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser hun er opptatt av å fortelle at H ikke skal ha noe skjermtid, at han skal gå på Steinerskole for å unngå skjerm osv. Men, de har jo fra start av latt han se på TV mens han spiser? Hun skriver da ofte at han ser på Løvenes konge, Teletubby osv. Eller med skjerm mener hun kanskje iPad/smarttelefon? 😅

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Lesehest1 skrev (På 15.8.2025 den 21.00):

Og nå står det i nettavisen om rekordsalg på billetter pga SE. Håper det er pga Fosse og Nobelprisen. ☺️

Det hadde vært interessant å høre hvilke tolkninger hun har av Fosse-litteratur …

• Liker 10
Skrevet

Flere influensere er nå i ferd med å flytte grensene for barneeksponering. Det gjelder f.eks. graviditet og fødsel (Henriette, Karianne, Stina, Helle m.fl.) og det gjelder tiden med baby - der Sara Emilie er en versting, barnet pludrer på fanget mens mor snakker i mobilen til følgerne er en gjenganger. 

Sofie har i mange bilder og filmer vist at hun både deler detaljer om barnets liv og hun viser hele barnet, inkludert ansiktet. Dette gjør at han kan gjenkjennes. Hun fokuserer på hvilke klær han har på seg og legger ved lenker. I løpet av helgen har hun langt ut mye, mønsteret er å vise noen private bilder med tekst av henne selv og barnet - neste bilde er reklame for nylansering av en hettegenser. Se vedlagte bilder. (Sara Emilie gjør det samme, selv om hun ikke viser babyens fulle ansikt.)

Sofie og Sara Emilie er de to mest profilerte influenserne som misbruker sine barn, de har flest følgere og vært lenge i gamet, de er garvede og skrupelløse. Influensere som tjener penger på å benytte sine barn som content, må stoppes! En av måtene er å snakke om dette om og om igjen i ulike forum og media. Fangruppene er offensive og pågående, de forsøker desperat å stoppe all kritikk, derfor er KG-tråden om Sara Emilie nå midlertidig stengt - et tydelig mål for fansen som vil kneble kritikken…

IMG_8991.jpeg

IMG_8992.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Anemoi skrev (8 timer siden):

Flere influensere er nå i ferd med å flytte grensene for barneeksponering. Det gjelder f.eks. graviditet og fødsel (Henriette, Karianne, Stina, Helle m.fl.) og det gjelder tiden med baby - der Sara Emilie er en versting, barnet pludrer på fanget mens mor snakker i mobilen til følgerne er en gjenganger. 

Sofie har i mange bilder og filmer vist at hun både deler detaljer om barnets liv og hun viser hele barnet, inkludert ansiktet. Dette gjør at han kan gjenkjennes. Hun fokuserer på hvilke klær han har på seg og legger ved lenker. I løpet av helgen har hun langt ut mye, mønsteret er å vise noen private bilder med tekst av henne selv og barnet - neste bilde er reklame for nylansering av en hettegenser. Se vedlagte bilder. (Sara Emilie gjør det samme, selv om hun ikke viser babyens fulle ansikt.)

Sofie og Sara Emilie er de to mest profilerte influenserne som misbruker sine barn, de har flest følgere og vært lenge i gamet, de er garvede og skrupelløse. Influensere som tjener penger på å benytte sine barn som content, må stoppes! En av måtene er å snakke om dette om og om igjen i ulike forum og media. Fangruppene er offensive og pågående, de forsøker desperat å stoppe all kritikk, derfor er KG-tråden om Sara Emilie nå midlertidig stengt - et tydelig mål for fansen som vil kneble kritikken…

IMG_8991.jpeg

IMG_8992.jpeg

Det må dessverre bli forbud mot barn i SoMe før de skjønner at dette er noe som ikke bør forekomme. Når det kommer til SE så viser det med all tydelighet at hun har fått barn for å bruke barnet som «content». At ikke media skriver om dette er helt uforståelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Pust skrev (På 17.8.2025 den 13.41):

Det hadde vært interessant å høre hvilke tolkninger hun har av Fosse-litteratur …

Ikke at jeg liker SE eller noe, men man trenger ikke å komme med gode tolkninger for å like Fosse.

De bøkene er for alle! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
miaw skrev (50 minutter siden):

Ikke at jeg liker SE eller noe, men man trenger ikke å komme med gode tolkninger for å like Fosse.

De bøkene er for alle! 

Jeg vil si det å kunne gi en god tolkning av Fosse/boken er et minimum når man i kraft av sin "litteraturinteresse" er hentet inn for å diskutere en Fosse-bok, på en litteraturfeatival som hedrer nettopp Fosse.

Vi andre kan fint lese Fosse uten at noen skal forvente det spor av oss.

Endret av Stjertmeis
Tillegf
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Jeg vil si det å kunne gi en god tolkning av Fosse/boken er et minimum når man i kraft av sin "litteraturinteresse" er hentet inn for å diskutere en Fosse-bok, på en litteraturfeatival som hedrer nettopp Fosse.

Vi andre kan fint lese Fosse uten at noen skal forvente det spor av oss.

Men fortsatt, holder det ikke å være litteratur interessert for å ha en mening om en bok? Må alle som er invitert på en litteratur festival ha dype og innsiktsfulle tolkninger om verket for å få lov til å si noe høyt? 

• Nyttig 3
Skrevet
miaw skrev (40 minutter siden):

Men fortsatt, holder det ikke å være litteratur interessert for å ha en mening om en bok? Må alle som er invitert på en litteratur festival ha dype og innsiktsfulle tolkninger om verket for å få lov til å si noe høyt? 

Nå vel SE og hennes like kroneksempel på at man i dag verken behøver dype eller innsiktsfulle tolkninger eller kunnskap om særlig mye for å kunne si noe høyt.. 

Når det er sagt, så er det hvert fall min forventning at den litterære pondusen hos de som skal stå på scenen på Fossefestivalen i det minste er noe større enn deres sosialporfografiske pondus. 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Haha. Måtte virkelig le da jeg leste dette. Hun vil ikke legge ut intetsigende innhold bare for klikk. Det er vel nesten ingen som legger ut mere intetsigende innhold enn SE. Det går på akkurat det samme. Frisør, negler, sminke og hud-behandlinger.  Det som er nytt er at hun har fått nye pupper. 😏

FC44EEAC-BC4E-45D8-A7C8-C2796970EE42.jpeg

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Sinccis skrev (På 17.8.2025 den 13.29):

Ser hun er opptatt av å fortelle at H ikke skal ha noe skjermtid, at han skal gå på Steinerskole for å unngå skjerm osv. Men, de har jo fra start av latt han se på TV mens han spiser? Hun skriver da ofte at han ser på Løvenes konge, Teletubby osv. Eller med skjerm mener hun kanskje iPad/smarttelefon? 😅

Jeg ville holdt barnet mitt unna Internett hele livet hvis jeg hadde lagt ut halvparten av hva SE har gjort 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Mener hun virkelig at Tise og Finn er anti-Palestina/pro-Israel bare fordi de ikke ville sponse et innlegg der hun solgte en kjole og donerte pengene til Gaza? Fin idé, men hvorfor skulle hun få spesiell promoting? Det er mange som selger pro-palestinske ting begge stedene.

Endret av kittykaat
  • Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...