Sh999 Skrevet 12. august #47961 Skrevet 12. august Stjertmeis skrev (53 minutter siden): Jeg er i vantro. Og ds jeg leste følgende, mistet jeg munn og mæle 🤯 Sitat fra saken, der journalisten spør SE om Jon Fosses (nobelprisvinneren!) forfatterskap og litterære betydning. Jeg bare orker ikke.. Tydelig at ho prøver seg på en unnamanøver fordi ho ikke kan svare. Er dette en sketsj fra Side om Side ? 🫣😂😂 13
Lotte-Mei Skrevet 12. august #47962 Skrevet 12. august Sh999 skrev (4 minutter siden): Er dette en sketsj fra Side om Side ? 🫣😂😂 Det beste hadde vært om kalenderen hadde vist 1.april 🙈🥴 6
Zenhouse Skrevet 13. august #47963 Skrevet 13. august https://www.vg.no/rampelys/i/alA834/sophie-elise-isachsen-skal-til-fossefestivalen-deler-boktips Ja der tok jeg feil gitt- jeg trodde faktisk ikke hun ble hanket inn til slike ting lenger. Men- jeg må bare kommentere et par ting, for det er åpenbart at folka bak Fossefestivalen ikke henger helt med. Direktøren i Samlaget: «Hvis slike profiler kan bidra til å øke interessen for lesing og litteratur blant de unge, så er dette en fulltreffer, spør du meg, sier Austigard» Da lurer jeg på , hvilken aldersgruppe følger SE? Er det virkelig de unge? Forfatter Agnes Ravatn: – «De som måtte dra enkle slutninger om at hun er en overfladisk person, tar åpenbart feil! Hun virker heller filosofisk anlagt, leser bredt, har egne meninger – og det skal bli spennende å samtale med henne, sier Ravatn.» Og her går Ravatn rett i fella , som åpenbart tror at kritikken eller den dårlige omtalen SE får, går ut på at hun blir sett på som en dum bimbo. Nei, nei og atter nei. SE er kalkulert, kynisk, selvsentrert og slettes ikke dum. Filosofisk anlagt? Floskler i X-antall varianter, hun vet hva hun skal si- og tilpasser seg et publikum, men det finnes ingen virkelig dybde i henne. 26 6
Isild Skrevet 13. august #47964 Skrevet 13. august Zenhouse skrev (3 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/i/alA834/sophie-elise-isachsen-skal-til-fossefestivalen-deler-boktips Ja der tok jeg feil gitt- jeg trodde faktisk ikke hun ble hanket inn til slike ting lenger. Men- jeg må bare kommentere et par ting, for det er åpenbart at folka bak Fossefestivalen ikke henger helt med. Direktøren i Samlaget: «Hvis slike profiler kan bidra til å øke interessen for lesing og litteratur blant de unge, så er dette en fulltreffer, spør du meg, sier Austigard» Da lurer jeg på , hvilken aldersgruppe følger SE? Er det virkelig de unge? Forfatter Agnes Ravatn: – «De som måtte dra enkle slutninger om at hun er en overfladisk person, tar åpenbart feil! Hun virker heller filosofisk anlagt, leser bredt, har egne meninger – og det skal bli spennende å samtale med henne, sier Ravatn.» Og her går Ravatn rett i fella , som åpenbart tror at kritikken eller den dårlige omtalen SE får, går ut på at hun blir sett på som en dum bimbo. Nei, nei og atter nei. SE er kalkulert, kynisk, selvsentrert og slettes ikke dum. Filosofisk anlagt? Floskler i X-antall varianter, hun vet hva hun skal si- og tilpasser seg et publikum, men det finnes ingen virkelig dybde i henne. Helt utrolig at hun fortsatt blir hentet inn til "sånt". Det er lenge siden NRK-bråket forstår jeg. Hadde de hatt "rundpuling" og posegate friskt i minne så hadde de nok ikke valgt dette. For noen så er Sophie Elise 17 for alltid tydeligvis, og det er vel det hun spiller på - de som ikke følger me, får ikke med seg hva hun egentlig holder på med, og syns de er smarte som finner opp hjulet: "hah, vi skal nå ut til Sophie Elise sine hundrevis av tusen unge følgere" De tror de har oppdaget en smart markedsføringsstrategi. De fleste er lei av SE sin seksualisering av "lesing", lesing opp/ned, og drompe i bokhandelen. Men hun klarer dette igjen og igjen altså, det skal hun ha. Alle brølere blir glemt, og hun er tilbake som "lille misforståtte bimbo". 23 2
Stjertmeis Skrevet 13. august #47965 Skrevet 13. august Jeg må bare legge til et par betraktninger til vedr. intervjuet i VG om at ho skal delta på Fossefestivalen. For det første, det er både puteflaut og totalt mageplask når SE forsøker å svare journalisten på spørsmålet om hva som gjør Fosse til en av verdens beste forfattere. SE kan opplagt ikke svare, verken på en intelligent fattet måte eller på en måte som gir et faktisk inntrykk av at ho har forståelsen til å svare for seg. SE manøvrerer seg unna med å svare at man må lese for å forstå. Når ho så følger opp med at "Det blir som å forklare Beethoven for noen som bare har hørt på Badebussen – om jeg tar utgangspunkt i at mottageren av dette kun har lest for eksempel Jojo Moyes." Hadde kommentaren kommet fra en ansett forfatter eller person med faktisk litterær forståelse el.l., så kunne kommentaren bli ansett som elitistisk og arrogant, litt ovenfra og ned. Men når den kommer fra SE så preller det av som regnvann på goretex, fordi det er så åpenbart at ho svarer slik for å unngå et svar der hennes litterære forståelse ville gått på et solid mageplask i full offentlighet. Videre er det sinnsykt pinlig at når ho i et intervju i Jon Fosse-sammenheng skal liste opp sine topp fem-bøker akkurat nå, velger å inkludere sin egen bok "Ting jeg har Lært" fra 2020. Tydelig at journalisten også synes svaret var flaut, da journalisten har lagt til tre punktum etter boka.. Enda flauere er det at SE velger å inkludere egen bok på lista, når ho ikke har en eneste bok av Agnes Ravatn - som SE i samme intervju hyller som en av de forfatterne ho beundrer aller mest og at ho har lest alle hennes bøker. Ikke minst fordi SE etter eget utsagn intervjuet hadde som eneste vilkår for deltagelse på festivalen at ho skulle få samtale med Ravatn. Da er det ikke bare flaut å ikke inkludere en eneste bok av henne på topp fem-lista, men pinlig navlebeskuende at SE setter sitt eget forfatterskap høyere enn en av sine favorittforfattere. 17 24
Kjempeliten Skrevet 13. august #47966 Skrevet 13. august Stjertmeis skrev (12 timer siden): Jeg er i vantro. Og ds jeg leste følgende, mistet jeg munn og mæle 🤯 Sitat fra saken, der journalisten spør SE om Jon Fosses (nobelprisvinneren!) forfatterskap og litterære betydning. Jeg bare orker ikke.. Tydelig at ho prøver seg på en unnamanøver fordi ho ikke kan svare. Haha ja, hun svarer ikke på spørsmålet i det hele tatt. Det er fælt å lese som en som har studert litteratur 😵💫 6
baremeg007 Skrevet 13. august #47967 Skrevet 13. august «Jeg derimot er rimelig sikker på at å lese er god bruk av fri vilje» (fra Fosse-artikkelen) - men å lage lunsj og middag til seg og ungen er altså ikke god bruk av fri vilje? Ref dagens stillingsutlysning; personlig kokk som skal handle inn og lage to måltider hver dag hjemme hos dronning Sofie Steen Isachsen. Sånn at sistnevnte kan ta 1-åringen med i parken for å lese… 15 5
velociraptor Skrevet 13. august #47968 Skrevet 13. august Hvorfor fungerer Dagbladet som gratis anonnsør for SE når hun søker etter privatkokk? 10
Frisk Frosk Skrevet 13. august #47969 Skrevet 13. august Zenhouse skrev (12 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/i/alA834/sophie-elise-isachsen-skal-til-fossefestivalen-deler-boktips Ja der tok jeg feil gitt- jeg trodde faktisk ikke hun ble hanket inn til slike ting lenger. Men- jeg må bare kommentere et par ting, for det er åpenbart at folka bak Fossefestivalen ikke henger helt med. Direktøren i Samlaget: «Hvis slike profiler kan bidra til å øke interessen for lesing og litteratur blant de unge, så er dette en fulltreffer, spør du meg, sier Austigard» Da lurer jeg på , hvilken aldersgruppe følger SE? Er det virkelig de unge? Forfatter Agnes Ravatn: – «De som måtte dra enkle slutninger om at hun er en overfladisk person, tar åpenbart feil! Hun virker heller filosofisk anlagt, leser bredt, har egne meninger – og det skal bli spennende å samtale med henne, sier Ravatn.» Og her går Ravatn rett i fella , som åpenbart tror at kritikken eller den dårlige omtalen SE får, går ut på at hun blir sett på som en dum bimbo. Nei, nei og atter nei. SE er kalkulert, kynisk, selvsentrert og slettes ikke dum. Filosofisk anlagt? Floskler i X-antall varianter, hun vet hva hun skal si- og tilpasser seg et publikum, men det finnes ingen virkelig dybde i henne. Den uttalelsen fra Ravatn er veldig merkelig all den tid hun også sier dette: " Men jeg er veldig nøye med å ikke bruke tid på det. Meningen med livet er ikke å sitte på sosiale medier og sammenligne seg med andre, det tror jeg bare er destruktivt. Jeg synes det er en vanvittig kynisk bransje, de parasitterer på folks vaklevorne selvbilde." Med det sier hun jo også at Sofie Steen Isachsen, som eier av Sophie Elise AS, er en parasitt som velger å tjene penger på andres vaklevorne selvbilde. Å samtidig (lite indirekte) kalle SSI/SE for en slik parasitt - og det å hylle henne for det hun gjør... det fikk Ravatn selv til å fremstå som svært useriøs mtp. dette. Man kan lure på om hun er oppriktig, og hva hun ev. er oppriktig om. En ting er sikkert, blir definitivt ikke Fossefestival i år når de velger Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise AS og nestennaken bokpromotering for å trekke publikum! Det sier ikke lite om Fossefestivalen når de har en nobelprisvinner i litteratur - og velger å fronte ham og festivalen med en så destruktiv person og bedriftseier som bruker festivaldeltakelsen til å selge egen nesten avkledde kropp. At media biter så ukritisk på dette er like ille. 10 2 19
Kristin70 Skrevet 13. august #47970 Skrevet 13. august Frisk Frosk skrev (1 time siden): At media biter så ukritisk på dette er like ille. Og Anne Holt som hyller Sophie Elise på FB, med alle middelaldrende damer i heiagjengen som skryter av miljøengasjementet til Sophie Elise og hennes fantastiske evne til å inspirere de unge. Den ene dagen gråter hun på Snap pga miljøutfordringer og neste dag trekker hun tilbake miljøreklamen for det nye klesmerket hennes da hun (helt riktig) blir kritisert for å selge så mye plast som mulig... Denne dama er så langt fra troverdig som du kan komme. 14 5
Stjertmeis Skrevet 13. august #47971 Skrevet 13. august Kristin70 skrev (1 time siden): Og Anne Holt som hyller Sophie Elise på FB, med alle middelaldrende damer i heiagjengen som skryter av miljøengasjementet til Sophie Elise og hennes fantastiske evne til å inspirere de unge. Den ene dagen gråter hun på Snap pga miljøutfordringer og neste dag trekker hun tilbake miljøreklamen for det nye klesmerket hennes da hun (helt riktig) blir kritisert for å selge så mye plast som mulig... Denne dama er så langt fra troverdig som du kan komme. Enig. Men når jeg leser VG-saken om SE og Fossefestival, så synes jeg det skinner litt gjennom at journalisten ikke er videre imponert av SE: 1) som bildetekst til det seksualiserte bildet har journalisten skrevet: "VG spurte Sophie Elise om hun hadde noen bokrelaterte bilder – og hun sendte dette via sin manager Sondre Røe". Jeg leser det som en slags "disclaimer" eller forsiktig antydning om at journalisten synes bildet er malplassert. 2) Under opplistningen av SEs topp 5 bøker, der SE inkluderer sin egen boktittel "Ting jeg har lært", påpeker journalisten nettopp at dette er SE sin egen bok, og avslutter med tre punktum "..." Også dette leser jeg som at journalisten forsøker å poengtere det navlebeskuende og spesielle med å ha med egen bok i en slik kontekst (jeg utelukker heller ikke at topp 5 bøker-spørsmålet utelukkende er stilt for å teste og kanskje avsløre litteraturtyngden til SE. Det samme gjelder spørsmålet om Fosses forfatterskap). 3) journalisten velger å trekke frem at SE omtaler eget innhold som "lettkledd og smart", men ved bruk av sitering. Ved å bruke anførselstegn når man siterer i en slik sammenheng (hvor man kunne implementert det i en setning uten anførselstegn), distanserer man seg fra det som skrives. Det er mulig jeg leser inn og innfortolker mitt eget syn på SE her, men jeg får gjennomgående et slags inntrykk av at journalisten ikke er særlig imponert og at journalisten prøver å få dette frem på en subtil måte. 21 5
Isild Skrevet 13. august #47972 Skrevet 13. august Kristin70 skrev (1 time siden): Og Anne Holt som hyller Sophie Elise på FB, med alle middelaldrende damer i heiagjengen som skryter av miljøengasjementet til Sophie Elise og hennes fantastiske evne til å inspirere de unge. Den ene dagen gråter hun på Snap pga miljøutfordringer og neste dag trekker hun tilbake miljøreklamen for det nye klesmerket hennes da hun (helt riktig) blir kritisert for å selge så mye plast som mulig... Denne dama er så langt fra troverdig som du kan komme. Sophie Elise AS overlever på Anne Holt og andre som ikke har fått med seg at det har skjedd ganske mye med blogg-Sophie siste 10 årene. De tror hun fortsatt er 16 år, og at hun faktisk er både miljøengasjert, og et godt forbilde - for det har hun jo sagt. Hva hun faktisk har gjort og gjør går dem hus forbi. De har bare hørt at man ikke skal mobbe lille Sophie, så da tar man henne i forsvar uten å egentlig vite hva hun driver med en gang. Unni Lindell fikk jo hysterisk anfall da Sophie Elise AS for noen år siden fikk gullbarbie, hun skjønte ikke hva prisen gjaldt i hele tatt og dreit seg fullstendig ut i tidenes ranter i kommentarfelt. 18 2
Lesehest1 Skrevet 13. august #47973 Skrevet 13. august Kristin70 skrev (1 time siden): Og Anne Holt som hyller Sophie Elise på FB, med alle middelaldrende damer i heiagjengen som skryter av miljøengasjementet til Sophie Elise og hennes fantastiske evne til å inspirere de unge. Den ene dagen gråter hun på Snap pga miljøutfordringer og neste dag trekker hun tilbake miljøreklamen for det nye klesmerket hennes da hun (helt riktig) blir kritisert for å selge så mye plast som mulig... Denne dama er så langt fra troverdig som du kan komme. Jeg kan ikke skjønne innlegget til Anne Holt. SE har så mye negativ knyttet til seg synes jeg. Alt fra operasjonene til de lettkledde bildene. Festivalen kunne hatt så mange andre gjester. Men de vil vel prøve å nå de unge. Flott å spre leseglede, men hun trekker jo ned omdømmet til denne festivalen. 12 5
Isild Skrevet 13. august #47974 Skrevet 13. august Lesehest1 skrev (10 minutter siden): Jeg kan ikke skjønne innlegget til Anne Holt. SE har så mye negativ knyttet til seg synes jeg. Alt fra operasjonene til de lettkledde bildene. Festivalen kunne hatt så mange andre gjester. Men de vil vel prøve å nå de unge. Flott å spre leseglede, men hun trekker jo ned omdømmet til denne festivalen. Det må da være svært mange andre de kunne invitert, noen som faktisk er troverdige. Dessuten så provoserer og irriterer Sophie Elise fler enn hun engasjerer og inspirerer. Overaskende at Anne Holt med flere ikke har fått med seg det. 15 2
Lesehest1 Skrevet 13. august #47975 Skrevet 13. august Isild skrev (1 minutt siden): Det må da være svært mange andre de kunne invitert, noen som faktisk er troverdige. Dessuten så provoserer og irriterer Sophie Elise fler enn hun engasjerer og inspirerer. Overaskende at Anne Holt med flere ikke har fått med seg det. Kunne ikke vært mer enig! De skaper oppmerksomhet omkring festivalen, men det er det så mange andre gode og interessante de kunne spurt. Her synes jeg «all omtale er god omtale» faktisk ikke stemmer… 8
Chlypa Skrevet 13. august #47976 Skrevet 13. august Isild skrev (8 minutter siden): Det må da være svært mange andre de kunne invitert, noen som faktisk er troverdige. Dessuten så provoserer og irriterer Sophie Elise fler enn hun engasjerer og inspirerer. Overaskende at Anne Holt med flere ikke har fått med seg det. Om det var tilfellet så hadde hun jo havnet i bakevja. Neida, Sophie Elise er høyst rekevant 1
Zenhouse Skrevet 13. august #47977 Skrevet 13. august Anne Holt la nettopp ut et nytt innlegg der hun sier at hun ikke har sansen for skjønnhetstips, kosmetiske operasjoner og sånt dill dall, men at det å spre leseglede trumfer alt. (Sånn raskt sammenfattet) For å dra den helt ut så skrev vel Hitler Mein Kampf. Men så lenge lesegleden blir spredd, så….🙄 8 8
Isild Skrevet 13. august #47978 Skrevet 13. august Det er supert å lese, gjerne lese masse! Men SE som har så liten tid at hun må "outsource" barnet sitt hele tiden burde muligens brukt litt mindre tid på å lese nå mens han er så liten. Tror ikke noe på at hun er noen veldig stor lesehest, som alt annet er det image. 15 12
Sinccis Skrevet 13. august #47980 Skrevet 13. august Huldra-78 skrev (24 minutter siden): Hadde ikke hun papirfobi? Jo, men hvis hun er veldig forsiktig når hun blar om i boken så går det fint. https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå