Weiland Skrevet 11. august #47941 Skrevet 11. august Frisk Frosk skrev (34 minutter siden): Det du har tatt opp rundt dette, det er en av grunnene til at jeg har vært engasjert i noen av influensertrådene. Over tid så har det kommet frem at det finnes en rekke fagpersoner med stor kunnskap og erfaring rundt emnene som diskuteres i trådene, det sitter andre med stor kompetanse og erfaring, og det finnes oppegående personer som enten har relevant erfaring og/eller har reflektert og satt seg inn i de ulike problemstillingene rundt influensernes uetiske forretningsmetoder og -innhold, samt hvor negativt influenserne påvirker våre barn, unge og voksne, hvor helseskadelig innhold som frontes, alle lovbruddene. Fritt etter hukommelsen har det vært regnskap/revisorer, advokater/jurister, journalister, forskere, ulike typer helsepersonell, personer med utdanning og kompetanse rundt barn og samfunnsutvikling, det er personer med stor kunnskap rundt markedsføring og salg, det er personer som har stor kompetanse på dette knyttet mot internett, lærere, personer med utdanning/kunnskap rundt ulike miljøfaktorer m.fl. Både i tråden om CBE og i denne om Sophie Elise AS har dette vært veldig interessant, fordi alle disse ulike brukerne med kunnskap, kompetanse, erfaring og engasjement bidrar til å belyse kompleksiteten i alle måter slike influensere påvirker samfunnet så negativt, og at det for enkeltfølgere faktisk kan få alvorlige følger. Det er ikke mange steder hvor et så bredt fagfelt diskuterer influenserne, men det er viktig at disse vet hva som skjer og jobber for å gjøre flere oppmerksom på de skadelige virkningene av denne milliardindustrien. Hvem er disse fagpersonene og hvor foregår disse diskusjonene, innleggene eller ytringene? Hvilken temaer blir diskutert? 1 1
~ Ada ~ Skrevet 11. august #47942 Skrevet 11. august Weiland skrev (45 minutter siden): Hvem er disse fagpersonene og hvor foregår disse diskusjonene, innleggene eller ytringene? Hvilken temaer blir diskutert? Tror du Norges største diskusjonsplattform består av kun ufaglærte? 6 19
Frisk Frosk Skrevet 11. august #47943 Skrevet 11. august Weiland skrev (43 minutter siden): Og likevel er hunn fremdeles en av Norges største bloggere 😁 Som sikkert tjener veldig greit med penger. Hun må jo tydelig være relevante for deg, også, hvorfor ellers gidder du å engasjere deg? Det er så patetisk med slike forsøk på hersketeknikker mot andre. Man vet at det ikke er mye saklige og gode argumenter igjen hos de som automatisk går til slike hersketeknikker. Hun er relevant fordi hun selger sitt barn for å tjene penger fordi hun ikke gidder ta seg en ærlig jobb. Dette strider mot hennes barns rettigheter. Bryr du deg ikke om barns rettigheter? Hun er relevant fordi hun stadig bryter norske lover. Hun er relevant fordi hun påvirker barn, unge og voksne på helsefarlige måter. Hun er relevant fordi hun i årevis har forherliget egen psykiske sykdom og sin selvskading via unødvendige kosmetiske, risikofylte operasjoner og normaliserer dette. Hun er relevant fordi hun driver med ulovlig reklame for medikamenter. Hun er relevant fordi hun i tillegg til å bryte sitt barns rettigheter velger å gjøre sitt barn om til en gavepakke til det mørke nettet, samt at hun blander sitt barn inn i seksualiseringen av seg selv og på den måten også setter barnet i risiko. Hun er relevant fordi hun påvirker unge mødre negativt. Hun er relevant fordi hun gjentatte ganger har brutt kontrakter med store aktører og også påført disse samarbeidspartnerne både omdømmetap og økonomiske tap. Hun er relevant å engasjere seg om fordi bedriftseier og bedrift velger å tjene penger ved å utnytte sitt barn, alle rundt seg og andre, samt bryte norsk lov. Og relevansen i alt dette ligger i å bevisstgjøre så mange som mulige om hvordan slike influensere som Sophie Elise / Sofie Steen Isachsen driver sine forretningsvirksomheter, hvor kynisk hun/de er, og hvordan man snart forhåpentligvis kan få lover og regler - og straffereaksjoner - som en gang for alle stopper en slik ulovlig, uetisk og skadelig forretningsvirksomhet. Hva er det med bedriften Sophie Elise AS og bedriftseier Sofie Steen Isachsen som gjør at du gidder å engasjerer deg så mye? 2 20
Frisk Frosk Skrevet 11. august #47944 Skrevet 11. august Weiland skrev (52 minutter siden): Hvem er disse fagpersonene og hvor foregår disse diskusjonene, innleggene eller ytringene? Hvilken temaer blir diskutert? Det er brukere i ulike tråder som omhandler influensere på forumet. Leser du innlegg og følger med, istedenfor å bare kaste deg på kritikk av diskusjonsdeltakere, så vil du få det med deg også. Temaene som blir diskutert er å lese i tråden, noe du også kan få med deg om du faktisk leser det som skrives heller enn å bare usaklig kritisere andre brukere. 7 4
Zenhouse Skrevet 11. august #47945 Skrevet 11. august Weiland skrev (1 time siden): Og likevel er hunn fremdeles en av Norges største bloggere 😁 Som sikkert tjener veldig greit med penger. Hun må jo tydelig være relevante for deg, også, hvorfor ellers gidder du å engasjere deg? Det er flere år siden hun sluttet med bloggen…. 6 4
Anemoi Skrevet 12. august #47946 Skrevet 12. august Bildene illustrerer Sofie sitt forfall. Slik selger hun seg selv på insta i dag - og da velger jeg å IKKE vise bildene av sønnen som kommer innimellom disse. Slik selger Sofie landsdelen hun kommer fra. Slik selger hun det å lese bøker. Slik illustrerer Sofie forfallet sitt… 4 12
oss-to Skrevet 12. august #47947 Skrevet 12. august Gjest Helene J. skrev (På 24.7.2025 den 13.46): Hvordan forsvarer Reme-familien, som er "personlig kristne", alle usannhetene og jaget etter lettjente penger? Alle influenserne i de jobber med sier akkurat det samme i kampanjene sine. Løgn og bedrag. 🎯 6
Sh999 Skrevet 12. august #47948 Skrevet 12. august Anemoi skrev (7 minutter siden): Bildene illustrerer Sofie sitt forfall. Slik selger hun seg selv på insta i dag - og da velger jeg å IKKE vise bildene av sønnen som kommer innimellom disse. Slik selger Sofie landsdelen hun kommer fra. Slik selger hun det å lese bøker. Slik illustrerer Sofie forfallet sitt… Godt gjort å få «bok tips» som å se ut som undertøys reklame? 🙄 Hjelpes 🫣 27 2
Tran09 Skrevet 12. august #47949 Skrevet 12. august Vilde78 skrev (På 6.8.2025 den 11.24): Klart det er vanligst at bare en av foreldrene er med på tilvenning - vi vanlige dødelige må jo på jobb og de færreste har mulighet til at begge får til tilvenning. Dog tror jeg de fleste strekker seg for at begge får vært med første dagen, ganske vanlig å ville dele den opplevelsen med barnet sitt. Og kanskje spesielt det første barnet. Det er dét jeg ikke skjønner - her har vi en førstegangsmor som ganske åpenbart har mulighet om hun vil. Hun trenger ikke pengene, hun har ingen vanskelig arbeidsgiver. Og likevel er hun på jobb - i andre enden av landet og er dermed borte i flere dager, ikke bare på dagtid. Dette sammen med alt behovet for barnepike for å få egentid, kjærestetid, venninnetid, alenetid, megtid... så er det hele ganske stusselig. Ja, sitter her og lurer på om hun noen gang har behov for tid med barnet sitt. 6
BLOMSTERKVAST Skrevet 12. august #47950 Skrevet 12. august Sh999 skrev (3 timer siden): Godt gjort å få «bok tips» som å se ut som undertøys reklame? 🙄 Hjelpes 🫣 Helt enig ,ser ut som undertøyreklame . Hva det det som var så viktig å reise bort for å gjøre. Eg hadde vært så flau hadde det vært min datter . 13 1
Rev. Revenge Skrevet 12. august #47951 Skrevet 12. august Jeg leste "boob tips". Må være på grunn av mangelen på både bøker og tips, sammen med plasseringen av både implantater og bh midt i sentrum av bildene. Skikkelig godt og profesjonelt gjort å få bildene til å handle om bøker, for det ville jeg ikke skjønt av meg selv bare av det ene bildet med en åpnet bok som går i ett med sengetøyet. Bra jobba 12 1
Hedy Lamarr Skrevet 12. august #47952 Skrevet 12. august Strengt tatt strider vel boktipsene hennes mot Markedsføringslovens § 2, iallfall om det er reklame forkledt som tips. Det er ulovlig å bruke kvinnekroppen i reklame som seksualiserer kvinner på en måte som ikke har noe med produktet å gjøre, eller som bruker kvinner kun som dekorasjon uten noen reell sammenheng med produktet. 18 7
Anemoi Skrevet 12. august #47953 Skrevet 12. august Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden): Strengt tatt strider vel boktipsene hennes mot Markedsføringslovens § 2, iallfall om det er reklame forkledt som tips. Det er ulovlig å bruke kvinnekroppen i reklame som seksualiserer kvinner på en måte som ikke har noe med produktet å gjøre, eller som bruker kvinner kun som dekorasjon uten noen reell sammenheng med produktet. Veldig godt poeng!!! 👍🏻 5 1
J.. Skrevet 12. august #47954 Skrevet 12. august Hedy Lamarr skrev (15 minutter siden): Strengt tatt strider vel boktipsene hennes mot Markedsføringslovens § 2, iallfall om det er reklame forkledt som tips. Det er ulovlig å bruke kvinnekroppen i reklame som seksualiserer kvinner på en måte som ikke har noe med produktet å gjøre, eller som bruker kvinner kun som dekorasjon uten noen reell sammenheng med produktet. Hun får ikke betalt for å poste disse bøkene,så det er ikke reklame i den forstand at hun kan bøtelegges for det. Så lenge det ikke er betalt samarbeid eller eget produkt man fronter,trengs det heller ikke å merkes eller straffes for markedsføringsbrudd.. 3 1
Hedy Lamarr Skrevet 12. august #47955 Skrevet 12. august J.. skrev (1 time siden): Hun får ikke betalt for å poste disse bøkene,så det er ikke reklame i den forstand at hun kan bøtelegges for det. Så lenge det ikke er betalt samarbeid eller eget produkt man fronter,trengs det heller ikke å merkes eller straffes for markedsføringsbrudd.. Vel, det er jo akkurat det jeg skriver («iallfall om det er reklame») - jeg følger henne ikke i noen kanaler og har kun sett bildene her. Og så er det, generelt sett, ikke alltid like opp i dagen om en influencer har et betalt samarbeid eller bare deler tips av sitt gode kosemosehjerte med venninnene sine 🫠 6 6
plomman Skrevet 12. august #47956 Skrevet 12. august Det mest talentløse av alt er vel alle jentene/damene som skriver: "for en fin og flott måte å komme med boktips på" - under innlegget... Så lenge man har et publikum så kan man jo fortsette som man alltid har gjort, for den siste idioten er tydeligvis ikke født enda. 17 4
BLOMSTERKVAST Skrevet 12. august #47957 Skrevet 12. august J.. skrev (3 timer siden): Hun får ikke betalt for å poste disse bøkene,så det er ikke reklame i den forstand at hun kan bøtelegges for det. Så lenge det ikke er betalt samarbeid eller eget produkt man fronter,trengs det heller ikke å merkes eller straffes for markedsføringsbrudd.. Så den jobben som var så viktig å ta nårH skulle ha tilvenning i barnehagen var noe ubetalt? Hun kunne bare tatt de hjemme senga ,bildene ser jo like idiotiske ut . 12 4
Lotte-Mei Skrevet 12. august #47958 Skrevet 12. august Stopp verden, jeg tror jeg vil av... etter å ha sett førstesiden av VG nu, og ikke klarte å la være og "klikk og les" 🙈 1 7
Hatsumomo Skrevet 12. august #47959 Skrevet 12. august (endret) Lotte-Mei skrev (5 minutter siden): Endret 12. august av Hatsumomo 1
Stjertmeis Skrevet 12. august #47960 Skrevet 12. august (endret) Lotte-Mei skrev (11 minutter siden): Stopp verden, jeg tror jeg vil av... etter å ha sett førstesiden av VG nu, og ikke klarte å la være og "klikk og les" 🙈 Jeg er i vantro. Og ds jeg leste følgende, mistet jeg munn og mæle 🤯 Sitat fra saken, der journalisten spør SE om Jon Fosses (nobelprisvinneren!) forfatterskap og litterære betydning. Jeg bare orker ikke.. Tydelig at ho prøver seg på en unnamanøver fordi ho ikke kan svare. Sitat – Hva er det med Jon Fosse som gjør ham til en av verdens beste? – Jeg aner virkelig ikke, man må nesten lese for å forstå. Det blir som å forklare Beethoven for noen som bare har hørt på Badebussen – om jeg tar utgangspunkt i at mottageren av dette kun har lest for eksempel Jojo Moyes. Det må leses for å forstås, sier Sophie Elise. Endret 12. august av Stjertmeis 10 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå