Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stusset på plasseringen av den der forbilde-tatoveringen. Teksten er plassert utadrettet. På bildet med barnet ble forklaringen åpenbar: Det er ikke en påminnelse for henne selv, men for alle andre som ser hånden.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Har hun? Å nevne populistiske saker er ikke å snakke om politikk. Dyrevern og miljø er noe hun later som hun brenner for fordi hun tror det gir henne dybde. I virkeligheten så gjør hun det motsatte, pusher fast fashion og en lite miljøvennlig livsstil. Poserer på jakt med en død fugl sammen med Isak Dreyer. Setter bort alle kjæledyrene sine når hun ikke orker mer. Hun driter en lang marsj i politikk. 

Helt sant! SE sitt «politiske» engasjement er kun image og en stor bløff. Hun er en erfaren influenser og selger det som kan gagne henne til enhver tid. Hvem tar henne på alvor? 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Anemoi skrev (På 17.7.2025 den 11.21):

«Snart lanserer jeg min favoritt i kolleksjonen. En behagelig knit sweater, oversized, med et deilig stoff som ikke klør i det hele tatt. Perfekt å slenge over en bikini på sommeren, eller varme deg i på vinteren. Vær en av de første å sikre deg Crayfish - trykk på "varsle meg når tilgjengelig" knappen under.» (sitat)

Jeg er en sånn furten kjerring som får fnatt av å blande engelsk og norsk. Hva er galt med "romslig strikkagenser"? 

• Liker 8
  • Nyttig 12
Skrevet
Bibbi_ skrev (9 timer siden):

Kjedelig å være på vennetur med gjengen å ha så vondt i hodet og brystet 😂 Snakk om å gjøre alt for penger.

Skjermbilde fra SE sin snap

Screenshot_20250720_215127_Snapchat.jpg

Det der er meg om dagen. Heteslag. 

• Liker 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Har hun? Å nevne populistiske saker er ikke å snakke om politikk. Dyrevern og miljø er noe hun later som hun brenner for fordi hun tror det gir henne dybde. I virkeligheten så gjør hun det motsatte, pusher fast fashion og en lite miljøvennlig livsstil. Poserer på jakt med en død fugl sammen med Isak Dreyer. Setter bort alle kjæledyrene sine når hun ikke orker mer. Hun driter en lang marsj i politikk. 

Ja, hun har alltid snakket om politikk selv om dere ikke er enig i måten det blir gjort på.

Hun var en av de første som snakket om Gaza og har fortsatt med det, hun skal få creds for at hun gidder. Det er jo ikke jobben hennes 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Romilo skrev (2 timer siden):

Ja, hun har alltid snakket om politikk selv om dere ikke er enig i måten det blir gjort på.

Hun var en av de første som snakket om Gaza og har fortsatt med det, hun skal få creds for at hun gidder. Det er jo ikke jobben hennes 

For noe tull, hun nevner saker som er i vinden, som Gaza, miljø og dyrevern - gjerne med triste bilder av SEG SELV. Aldri i verden om hun fortjener «creds» for å nevne Gaza, fokuset er fortsatt på henne selv hver eneste gang. Jeg vedder en 10’er på at hun hadde blitt pro Israel hvis hun datet en mann som er det. 

• Liker 7
  • Nyttig 16
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

For noe tull, hun nevner saker som er i vinden, som Gaza, miljø og dyrevern - gjerne med triste bilder av SEG SELV. Aldri i verden om hun fortjener «creds» for å nevne Gaza, fokuset er fortsatt på henne selv hver eneste gang. Jeg vedder en 10’er på at hun hadde blitt pro Israel hvis hun datet en mann som er det. 

Du tror Vegard stemte Rødt? Hehe

• Liker 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (58 minutter siden):

Veldig interessant at hun var stille i nesten en uke, men plutselig skrev om Gaza samme dag som hun lanserte nye drops i kleskolleksjonen sin 🥴🤡 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
kittykaat skrev (4 minutter siden):

Veldig interessant at hun var stille i nesten en uke, men plutselig skrev om Gaza samme dag som hun lanserte nye drops i kleskolleksjonen sin 🥴🤡 

Hun er jo så politisk 😁

Sexy posering i senga med kom og ta meg blikk, halvåpen munn og krokodilletårer over alt det fæle i verden. Sååååå troverdig. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Nemlig! For ikke å snakke om den forferdelige palmeoljen da det var veldig omdiskutert. Hun «hiver» seg på temaer som allerede er «i vinden». 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
kittykaat skrev (10 timer siden):

Så ble krepsegenseren utsolgt, den skal hun ha 👍😅 Jeg kommer til å le mye når jeg ser unge jenter som ser ut som små telt på byen, eller når den blir solgt for en billig penge på tise om en stund 🫣😂

Det er den strategien alle Reme-influensere bruker, masse reklame i forkant og presiseringer om at opplaget er lite. Sett deg på venteliste for å være sikker på å få + produktet komme bare nå - eller det er et halvår til vi får det inn igjen…  Sara Emilie er rå på dette og fans-følgerne bestiller i søkk og pine flere størrelser og farger for å sikre seg plaggene. 😎 Det blir en slags massesuggesjon. 
Nå er Sophie Elise inne i Reme-stallen, og samme oppskriften følges. Hummer-teltet kommer nok til å henge på noen jenter, men så er det bare å vente på salg for de som ikke fikk kjøpt. 😂

Endret av Anemoi
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor i alle dager sette seg på venteliste for noe ordinært Kina-ræl, bare fordi en eller annen influenser har satt navnet sitt på microplast? Og da spesielt den mangeårige norske klimaaktivisten, dyrevernforkjemperen og nå samfunnsdebattanten Sophie Elise AS?

Finnes det i det hele tatt en norsk påvirker som har hatt en gjennomtenkt tanke bak å sette navnet sitt på bærekraftig tøy med kvalitet fremfor det billige, lite miljøvennlige rælet en kan finne på Temu,  Alibaba eller Shein som overfyller klesinnsamlingsbokser og fyller endeløse ørkener med søppel pga overforbruk?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Noen som kan huske at Sophie Elise skadet seg ( brakk skulderen) i en sparring/kampsport for noen år siden? Jeg følger henne egentlig ikke så har nok ikke fått med meg hvis hun la ut.

Endret av FruR
  • Liker 1
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Noen som kan huske at Sophie Elise skadet seg ( brakk skulderen) i en sparring/kampsport for noen år siden? Jeg følger henne egentlig ikke så har nok ikke fått med meg hvis hun la ut.

Jeg fant, jeg fant - blogginnlegg fra 2017. Hun skriver under overskriften Mine mål i livet:

Bli ordentlig god i kampsport. Jeg er et “naturtalent” så det hadde vært dumt å kaste bort, jeg skal prøve å få booket private timer i taekwondo nå. Da synes jeg kanskje trening blir morsomt igjen endelig, for nå har jeg mistet den..

https://sophieelise.blogg.no/1496856868_mine_ml_i_livet.html

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Anemoi skrev (7 minutter siden):

Jeg fant, jeg fant - blogginnlegg fra 2017. Hun skriver under overskriften Mine mål i livet:

Bli ordentlig god i kampsport. Jeg er et “naturtalent” så det hadde vært dumt å kaste bort, jeg skal prøve å få booket private timer i taekwondo nå. Da synes jeg kanskje trening blir morsomt igjen endelig, for nå har jeg mistet den..

https://sophieelise.blogg.no/1496856868_mine_ml_i_livet.html

Takk, står i innlegget du lenka til  at hun hadde lyst å ha timer men ikke at hun ble skadet så vidt jeg kan se … hm .. ville bare sjekke om noe sagt stemmer eller om hun har dokumentert det /skrevet om det offentlig. 

• Liker 1
Skrevet
FruR skrev (35 minutter siden):

Takk, står i innlegget du lenka til  at hun hadde lyst å ha timer men ikke at hun ble skadet så vidt jeg kan se … hm .. ville bare sjekke om noe sagt stemmer eller om hun har dokumentert det /skrevet om det offentlig. 

Skjønner godt at du lurte, SE er ikke den mest sannferdige, hun vrir det meste slik det passer henne. Om hun HAR trent kampsport eller ikke, vet man ikke. Noe må det jo ha vært siden hun erklærer seg som et naturtalent..🤪😉

• Liker 4
Skrevet (endret)
Anemoi skrev (7 timer siden):

Det er den strategien alle Reme-influensere bruker, masse reklame i forkant og presiseringer om at opplaget er lite. Sett deg på venteliste for å være sikker på å få + produktet komme bare nå - eller det er et halvår til vi får det inn igjen…  Sara Emilie er rå på dette og fans-følgerne bestiller i søkk og pine flere størrelser og farger for å sikre seg plaggene. 😎 Det blir en slags massesuggesjon. 
Nå er Sophie Elise inne i Reme-stallen, og samme oppskriften følges. Hummer-teltet kommer nok til å henge på noen jenter, men så er det bare å vente på salg for de som ikke fikk kjøpt. 😂

Enig. Jeg tror ikke jeg har sett et eneste plagg fra Careless som jeg i det hele tatt kunne tenke meg å kjøpe. Det er skikkelig ræl det der. Laley har utrolig enkle klær, man kan kjøpe lignende (om ikke bedre) hos f.eks. Gina Tricot. Det er tydelig at dette ikke er folk som er opptatt av design og styling bak merkene, det er bare en måte å håve inn penger via influencere.

Endret av kittykaat
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
kittykaat skrev (11 timer siden):

Enig. Jeg tror ikke jeg har sett et eneste plagg fra Careless som jeg i det hele tatt kunne tenke meg å kjøpe. Det er skikkelig ræl det der. Laley har utrolig enkle klær, man kan kjøpe lignende (om ikke bedre) hos f.eks. Gina Tricot. Det er tydelig at dette ikke er folk som er opptatt av design og styling bak merkene, det er bare en måte å håve inn penger via influencere.

Ja, SE er kommet inn i Reme-stallen og følger velkjent oppskrift. Hvordan kvaliteten på klærne hun fronter, er - vil tiden vise. Dersom det er i samme kategori som CL, er ikke kvaliteten noe å skryte av. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
velociraptor skrev (På 10.7.2025 den 20.24):

Jeg tror det er mange flere barn som blir tilknytningskadde enn som hadde dødd i trafikken om de så satt usikret. Tross alt må man ha ekstrem uflaks og kræsje før bilsikring blir et problem. Og å være så kald og så emosjonelt avkoblet at man tar på ørepropper for å slippe å plages av at en desperat unge fortvilet hyler, det er sånn at at jeg blir litt målløs. Ganske sikker på at de foreldrene som gjør sånt ikke er helt påkoblet emosjonelt ellers heller 💔

Jeg skjønner ikke at folk tar sjansen på å garantert påføre ungen traumer og innlært hjelpeløshet ved å la dem sitte gørrsjuke og spy utover seg selv uten å få hjelp eller trøst, mens mamma og/eller pappa sitter rett foran dem og ignorerer desperasjonen, fordi det finnes en bitteliten promilles sjangse for at de skal kræsje bilen og hvis det skjer er det en bitteliten prosents mindre sannsynlighet for å dø om ungen sitter bakovervendt i stedet for forovervendt (men de kan også fint dø i bakovervendt, så det er utrolig rart at så hysteriske mennesker kjører vil i det hele tatt?)

Det at jeg nevnte ørepropper var for å imøtegå SE sin påstand om at bråk fra barn var trafikkfarlig. At du dermed raser avgårde til den konklusjon at jeg 1. bruker det, når jeg ikke hadde sagt noe om at mine barn bråkte (noe de ikke gjør), og 2. legger til grunn at jeg må være både kald og emosjonelt avkoblet, samt mine barn relasjonsskadd, det er altså så usaklig diskusjonsteknikk at jeg blir målløs. Når det kommer til kvalme barn vet du jo ingenting om foreldre som sikrer barna bakovervendt ikke stopper opp når barna er kvalme (åpenbart gjør man det!!!), og forøvrig, da mine ble så store at de uansett skulle snus fremover, fortsatte spyingen åkke som, så da var jeg i hvertfall glad for at jeg ikke hadde risikert livene deres unødig ved å snu dem for tidig når det uansett ikke ville hjulpet på bilsyken (noen barn er faktisk SÅ plaget - uten at det betyr at foreldre gir f...og bare kjører i vei mens barna spyr ned bilen! Men wipes og klesskift må man ha uansett om man står i grøftekanten med små barn!). Dette må være det mest absurde innlegget jeg har svart på, men jeg kunne ikke la det stå uimotsagt med så mange drøye feilslutninger. Nå vil jeg gjerne tilbake til det egentlig temaet, SE.

Endret av DownWithTheTrolls
Skrivefeil
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...