Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Missy1 skrev (1 time siden):

Alt ser oppstilt og rart ut, som om hun har lånt et barn å posere med

Nesten riktig. Hun har født et barn hun kan posere med. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Sinccis skrev (På 11.7.2025 den 9.47):

Tviler, da han legger ut mye av sønnen på sin Instagram der han har fått veldig mange følgere.

Finner ikke kontoen hans på IG. Eller finner en der, men den har ingen innlegg. Har du link?

• Liker 1
Skrevet
Allo skrev (7 minutter siden):

Finner ikke kontoen hans på IG. Eller finner en der, men den har ingen innlegg. Har du link?

Han har ingen innlegg, men legger ut stories.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Missy1 skrev (3 timer siden):

Er nettopp det hun gjør, hun er mamma når det passer henne og hennes timeplan, hun virker ikke å ha noe naturlig bånd til barnet sitt. Alt ser oppstilt og rart ut, som om hun har lånt et barn å posere med…

Hadde vært morsommere om hun viser at hun vasker grøt som ungen har kasta veggimellom. Og når det er på tide med bleieslutt. Kan liksom ikke se for meg stua hennes med tissekladder på sofaen og bæsjeuhell på Duploklossene.

• Liker 3
Skrevet
Missy1 skrev (3 timer siden):

Er nettopp det hun gjør, hun er mamma når det passer henne og hennes timeplan, hun virker ikke å ha noe naturlig bånd til barnet sitt. Alt ser oppstilt og rart ut, som om hun har lånt et barn å posere med…

Akkurat sånn er det, hun virker utilpass og kunstig. Har hun posert og spilt så mye og lenge at hun har mistet naturligheta si? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Skulle inderlig ønske at hun tok et valg på å holde barnet og mammarolle/samvær osv HELT vekk fra sine kanaler. Hun får uansett virkelig ikke til mammablogging. Håper hun har et mer naturlig og avslappet forhold til barn og mammarolle når det ikke filmes/tas bilder. 

Så stivt og tilgjort. Hun virker helt utilpass. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Skulle inderlig ønske at hun tok et valg på å holde barnet og mammarolle/samvær osv HELT vekk fra sine kanaler. Hun får uansett virkelig ikke til mammablogging. Håper hun har et mer naturlig og avslappet forhold til barn og mammarolle når det ikke filmes/tas bilder. 

Så stivt og tilgjort. Hun virker helt utilpass. 

Jeg tviler. Hun trenger innhold for å fange flere enn de som er opptatt av Glød-produktene. Regner med at barnehagen vil sette grenser, og de andre foreldrene også. Sikkert ikke alt for attraktivt for de fleste foreldrene å havne som bisetninger eller i bildebakgrunn på SE sine snapper. 

• Liker 6
Skrevet
Anemoi skrev (1 time siden):

Jeg tviler. Hun trenger innhold for å fange flere enn de som er opptatt av Glød-produktene. Regner med at barnehagen vil sette grenser, og de andre foreldrene også. Sikkert ikke alt for attraktivt for de fleste foreldrene å havne som bisetninger eller i bildebakgrunn på SE sine snapper. 

Ja, det er ren ønsketenking at hun skal slutte å utlevere 😕 

Har desverre ikke så mye tro på at barnehage eller andre vil hverken si så mye eller gjøre noe særlig heller. Det blir nok beskjed om å ikke ta bilder/dele bilder av andres barn, men utover det så er det jo desverre fullt lovlig å selge barndom på nettet her i landet. Vi ser jo andre influencere som har gjort det til et levebrød, og som på tross av massiv info om darkweb og advarsler fra kripos, unicef osv - allikevel deler i vei. 

Veldig merkelig at denne utleveringen har et publikum egentlig. Jeg lurer litt på hvem som syns det er fint og "koselig" at bilder av og info om barn blir delt til hundretusenvis av ukjente mennesker. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Barnehagen kan sette noen grenser angående mobilbruk innenfor deres gjerde, men der stopper det. 
Jeg jobbet tidligere i en barnehage hvor en profilert influenser hadde barnet sitt, og en morgen var det fullt kameracrew fra Tv2 på parkeringsplassen. Vi fikk beskjed om å si fra hvis vi ikke ønsket å bli filmet, og det var det. Helt sprøtt. 

• Liker 6
Skrevet
Isild skrev (22 minutter siden):

Ja, det er ren ønsketenking at hun skal slutte å utlevere 😕 

Har desverre ikke så mye tro på at barnehage eller andre vil hverken si så mye eller gjøre noe særlig heller. Det blir nok beskjed om å ikke ta bilder/dele bilder av andres barn, men utover det så er det jo desverre fullt lovlig å selge barndom på nettet her i landet. Vi ser jo andre influencere som har gjort det til et levebrød, og som på tross av massiv info om darkweb og advarsler fra kripos, unicef osv - allikevel deler i vei. 

Veldig merkelig at denne utleveringen har et publikum egentlig. Jeg lurer litt på hvem som syns det er fint og "koselig" at bilder av og info om barn blir delt til hundretusenvis av ukjente mennesker. 

Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Barnehagen kan sette noen grenser angående mobilbruk innenfor deres gjerde, men der stopper det. 
Jeg jobbet tidligere i en barnehage hvor en profilert influenser hadde barnet sitt, og en morgen var det fullt kameracrew fra Tv2 på parkeringsplassen. Vi fikk beskjed om å si fra hvis vi ikke ønsket å bli filmet, og det var det. Helt sprøtt. 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at en regulering kommer til å presse seg fram. Barneeksponeringen har eksplodert det siste året, også i form av fødsel minutt for minutt. Det er etter hvert blitt svært mange influensere som baserer mye av innholdet sitt på barna, tar man det bort - er det ikke mye igjen. Så jeg tror bransjen lever farlig. Det kan komme endringer både hos Snap og via lovverket, hvordan skal de tjene sine millioner da? 
SE har lang erfaring og mange baller i luften, men hun har fått et negativt stempel på seg uansett hva hun kommer med. Å spille på småjenterollen og sex er bare patetisk - som 30-åring mor.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Anemoi skrev (27 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønne annet enn at en regulering kommer til å presse seg fram. Barneeksponeringen har eksplodert det siste året, også i form av fødsel minutt for minutt. Det er etter hvert blitt svært mange influensere som baserer mye av innholdet sitt på barna, tar man det bort - er det ikke mye igjen. Så jeg tror bransjen lever farlig. Det kan komme endringer både hos Snap og via lovverket, hvordan skal de tjene sine millioner da? 
SE har lang erfaring og mange baller i luften, men hun har fått et negativt stempel på seg uansett hva hun kommer med. Å spille på småjenterollen og sex er bare patetisk - som 30-åring mor.

Hvis det ikke kommer en regulering, så ser man hvor lite barn og barns rettigheter blir vektlagt her til lands. Skulle virkelig ønske vi lærte av f.eks Frankrike. 

Det kan se ut som om SE har malt seg selv inn i et hjørne nå. Hun trodde at det å få barn skulle bli redningen for henne, en slags renessanse. Jeg tror ikke hun fattet en pøkk av hva det innebærer å være mor, og i hvert fall ikke hvordan innholdet i hennes sosiale medier blir oppfattet av andre nå. Ingenting av det hun publiserer fungerer ut mot publikum, og hun virker ekstremt famlende. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg håper så inderlig at det kommer et lovverk på plass. Det er helt ufattelig for meg at det ikke er på plass for lenge siden. Hva er det de ikke forstår de som har myndighet 😕 

For SE AS sin del, så tror jeg nok denne massive eksponeringen"tryner" uansett. Hun får ikke til `mammablogging` rett og slett. Det ser bare helt merkelig ut det hun holder på med.  Det ble nok ikke det hun så for seg som @Era Vulgaris skriver. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg får assosiasjoner til da Michael Jackson viste frem babyen sin over en balkong en gang i tiden. Ikke det at Sofie har holdt sitt barn ut fra en balkong, men det hun viser gir de samme keitete signalene. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Kjempeliten skrev (16 timer siden):

Hadde vært morsommere om hun viser at hun vasker grøt som ungen har kasta veggimellom. Og når det er på tide med bleieslutt. Kan liksom ikke se for meg stua hennes med tissekladder på sofaen og bæsjeuhell på Duploklossene.

Regner med det blir leid inn en nanny som tar seg av det arbeidet 🙄

• Liker 9
Skrevet (endret)
Missy1 skrev (1 time siden):

Regner med det blir leid inn en nanny som tar seg av det arbeidet 🙄

SE kommer til å kjøpe seg fri fra både barneoppfølging og husarbeid. Hun snakket om det i en snap for ikke så lenge siden, sa at hun hadde mange venner og bekjente som brukte dagmammaer og nanny, og at ungene ikke tok skade av det. Hun kom jo til å bli jo en fulltidsarbeidende deltidsmamma, og da måtte det bli slik. 
Det jeg ikke forstår, er hvorfor far V må bo i Harstad hele det kommende året? Det ville vært naturlig at han var nær og tok sin del av oppdragelse, samvær og barnehageoppfølging. Jeg forstår ikke bakgrunnen for at SE skal ha H hos seg i fire uker (?) og at han så skal være 1 uke (?) i Harstad? Stoler hun ikke på V, må han ha foreldrene/andre rundt seg for å kunne ha H? Dette henger ikke på greip i det hele tatt. Jeg tror det er et bakteppe her som de ikke vil snakke om - og for så vidt er det greit. Men rart. 

Endret av Anemoi
  • Liker 11
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Eksemplet ditt viser hvor komplett tankeløse norske medier er når det kommer til barneeksponering av influenserbarn. 

Selv Nrk og Tv2, som begge får statsstøtte, bidrar til å frata disse barnas rettigheter i måten de gir foreldrene massiv mediedekning også med barn og dermed sikrer at influenserne fortsetter å utsette egne barn for risiko og fratar barna privatliv, rettigheter og sikkerhet.

Utviklingen i media - tv, aviser, magasiner, radio m.fl. - siste få årene har gått helt av hengslene. Mediene setter ofte uutdannede "journalister" (ikke beskyttet tittel, så hvem som helst kan kalle seg journalist) til å dekke saker som går under "rampelys" o.l. Dette er uutdannede personer som helt åpenbart ikke har lært kritisk tenkning, det å dekke en sak på en balansert og reflektert måte, dybdejournalistikk, yrkesetikk m.m.

Og dermed kan kynikere både i media og influenserne gni seg i hendene og sammen skape narrativer som begge parter tjener penger på - på bekostning av disse influensernes barn.

Så inkompetente norske politikere når det kommer til disse barnas rettigheter, og så totalt blottet for omsorg de er for disse barna og barnas rettigheter, så tror jeg ikke lenger at Norge vil få en god nok lovgivning på dette området før altfor mange barn er ødelagt av sine foreldre, media og norske politikere. Så totalt uinteresserte politikerne våre er i disse barna og også den skadelige effekten mange influensere har på samfunnsutviklingen og på befolkningen, så tror jeg det er større sjanse for at EU kommer til å vedta lover på dette området før Norge gjør det. Jeg håper jeg tar feil...

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

SSI kjørte jo helt på egenhånd både eget og firmaets avatar Sophie Elises omdømme og markedsverdi i grøfta.

Og folk er ikke så naive lenger overfor influensere som mange var for 10-15 år siden. 

Bedriftseier har vist gjennom mange år en enorm egoisme, og et enda større oppmerksomhetsbehov, samt at hun har innrømmet å ha mange ulike diagnoser og halvdiagnoser. Det har alltid vært tydelig at hun sliter, men siste par-tre årene har hun selv gjort det veldig åpenbart.

Det negative stempelet hun får uansett hva hun nå kommer med, det er helt på sin plass, for det hun har publisert siste 2-3 år har vært skadelig både for henne selv og andre, dessverre nå også inkl. hennes barn. 

Det skinner gjennom i alt hun gjør at hun ikke er komfortabel med å ikke ha hele oppmerksomheten selv, ikke er komfortabel med å dele den, selv med sitt barn. Og det hun publiserer gir også inntrykk av at hun ikke føler seg vel med rollen som mor.

Det er blitt noe ubehjelpelig over henne disse årene. Og jo mer ubehjelpelig det blir, jo mer kommer kynismen frem (skadelig innhold, få barn for å tjene penger osv.), men også det som virker mer og mer manisk.

Dette siste ser man ikke bare hos henne, det er f.eks. også veldig tydelig hos influenserparet Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen. 

De takler tilsynelatende ikke ærlig arbeid, har holdt på så mange år med å sette fokus på seg selv og sole seg i oppmerksomhet at mange av dem trolig er avhengige av oppmerksomhet. Hvem er de uten denne oppmerksomheten som de sulter etter? Jeg vet sannelig ikke om de vet det selv lenger...

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 3
Skrevet

Etter en langhelg på Mallorca med en venninne, er SE hjemme i Oslo igjen. Og hun legger ut en del snapper om at hun får kritikk for hvordan hun takler morsrollen… Blant annet skriver hun: 

«…fordi om jeg koser meg uten sønnen min, får jeg mye stygt»
«…fordi jeg som mor og kvinne får alt det stygge»
«…folk vet jo hvor han (H) er, men vil være stygge»
«…men det blir aldri gammelt for folk det der, å shame hvordan jeg er som mor og menneske»

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (41 minutter siden):

Etter en langhelg på Mallorca med en venninne, er SE hjemme i Oslo igjen. Og hun legger ut en del snapper om at hun får kritikk for hvordan hun takler morsrollen… Blant annet skriver hun: 

«…men det blir aldri gammelt for folk det der, å shame hvordan jeg er som mor og menneske»

Den kritikken hun får er som regel berettiget. 

Hun har hele tiden valgt hvordan hun vil fremstille seg selv. Hun sitter på 100 % kontroll på hvordan hun vil presentere seg selv. Det kritikkverdige er det hun selv har valgt.

2016 - gir ut bok som beskriver at om bedriften går i grøften så vil hun bli gravid og få barn, for barn tjener man visstnok millioner på iflg. bedriftseier anno 2016. 

2023 - bedriftseier gjør som hun selv skrev at hun ville gjøre, etter at hun selv ruinerte både eget, avataren og bedriften Sophie Elise AS' omdømme.

2024 til d.d. - bedriftseier velger å utnytte sitt barn grovt som bedriftsinnhold med overeksponering av barnet, godt iblandet voldsom seksualisering av seg selv (har til og med drevet med seksualisering av seg selv holdende på eget barn), har valgt å reise fra eget barn mot alle helseråd for nyfødte og barn som er så små, mer begredelig seksualisering av et "ungjenteimage" for å selge produkter. Massiv skadelig påvirkning av unge og uerfarne nybakte foreldre. Massiv skadelig påvirkning mtp. forhold til egen kropp og utseende. Ulovlige reklamer for medisiner, lege, klinikk. Med mye mer.

Offerrollen som hevder seg hatet og hetset... den kler deg ikke, Sofie Steen Isachsen aka Sophie Elise! Du er utdatert! Du trenger å finne en vei ut av influenserbobla før du ødelegger ditt eget liv (og ditt barn) mer enn du allerede har gjort. Du kan om du vil...

Den offerrollen og sytingen fungerte for noen år tilbake. Nå ser folk rett gjennom dette og ser hvor patetisk det er. Du avslører deg selv og du avslører at du ikke lenger greier å produsere et innhold som er aktuell uten å utnytte eller skade andre. 

Voks opp, gå i behandling, ta ansvar for egne handlinger. Ta riktige valg for deg selv og ditt barn for fremtiden!

(Dvs. logg av sosiale medier, skap deg et liv, ta en utdanning, få deg en ærlig jobb utenfor sosiale medier og medier. Gå i behandling og slutt med all denne selvskadingen du driver med med alle disse unødvendige operasjonene før du skader deg selv enda mer for resten av livet.)

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Igjen er fokus kun på henne selv. Ingen refleksjon over HVORFOR folk reagerer på hvordan det hun viser frem påvirker barnet hennes. Hun er ekstremt forutsigbar og elsker å være i offerrollen. Sant å si så bryr jeg meg mye mer om en liten 1-årings ve og vel enn jeg får medfølelse med henne. Jeg tror rett og slett ikke hun forstår noe som helst om hva det innebærer å være mor. Det baserer jeg på det hun publiserer i sine egne sosiale medier. 

Hælt ærlig så tror jeg hun ville satt han helt vekk, men hun forstår sikkert at det ville gitt henne dårlig PR. 

• Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...