Era Vulgaris Skrevet 10. juli #47621 Skrevet 10. juli Dalakua skrev (7 minutter siden): Jeg synes litt synd på henne. Hun får så ekstremt mye drit. Jeg skjønner jo at folk reagerer. Det gjør jeg selv også når ei mor ikke tenker at en liten gutt blir fort sliten i beina og må ta taxi hjem. Stakkars hun vet så lite, men gjør nok sitt beste. Det er fint at andre hjelper til og korrigerer henne. Men ingen fortjener så mye ondskap. Ondskap? Det var da voldsomt. Hun publiserer jo alt det kritikkverdige vi kommenterer, og det ene og alene for å holde seg relevant. Det beste hun kunne gjort er å logge av, få hjelp for alle problemene sine, og få veiledning omkring morsrollen. Til syvende og sist er det en liten 1-åring som blir mest skadelidende her. 12 9
Dalakua Skrevet 10. juli #47622 Skrevet 10. juli Era Vulgaris skrev (27 minutter siden): Ondskap? Det var da voldsomt. Hun publiserer jo alt det kritikkverdige vi kommenterer, og det ene og alene for å holde seg relevant. Det beste hun kunne gjort er å logge av, få hjelp for alle problemene sine, og få veiledning omkring morsrollen. Til syvende og sist er det en liten 1-åring som blir mest skadelidende her. Beklager, jeg var utydelig. Jeg tenkte på ondskapen hun får som kommentarer på Snap, ikke her på KG. Her virker det som om det er mer saklig kritikk, og det er greit. Det er en del av ytringsfriheten. 4
Era Vulgaris Skrevet 10. juli #47623 Skrevet 10. juli Dalakua skrev (31 minutter siden): Beklager, jeg var utydelig. Jeg tenkte på ondskapen hun får som kommentarer på Snap, ikke her på KG. Her virker det som om det er mer saklig kritikk, og det er greit. Det er en del av ytringsfriheten. Som sagt, hun kunne unngått mye av det hvis hun ikke publiserte noe omkring barnet, og all selvskadingen hun holder på med. 10 4
Margit777 Skrevet 10. juli #47624 Skrevet 10. juli Dalakua skrev (1 time siden): Jeg synes litt synd på henne. Hun får så ekstremt mye drit. Jeg skjønner jo at folk reagerer. Det gjør jeg selv også når ei mor ikke tenker at en liten gutt blir fort sliten i beina og må ta taxi hjem. Stakkars hun vet så lite, men gjør nok sitt beste. Det er fint at andre hjelper til og korrigerer henne. Men ingen fortjener så mye ondskap. Hun er jo verre enn disse unge mødre i disse showene, så uvitende er ikke de engang. Og ikke er hun uvitende heller, hun provoserer så folk skal snakke. 7 1 5
Dalakua Skrevet 10. juli #47625 Skrevet 10. juli Era Vulgaris skrev (32 minutter siden): Som sagt, hun kunne unngått mye av det hvis hun ikke publiserte noe omkring barnet, og all selvskadingen hun holder på med. Jeg synes allikevel ikke det rettferdiggjør alle de fæle kommentarene. Det går fint an å si meningen sin, uten å være slem. 4 1
Era Vulgaris Skrevet 10. juli #47626 Skrevet 10. juli Dalakua skrev (20 minutter siden): Jeg synes allikevel ikke det rettferdiggjør alle de fæle kommentarene. Det går fint an å si meningen sin, uten å være slem. Det er mulig at folk har ulike meninger om hva som er slemt. Når det er sagt, virker det som om hun har en filosofi om at all oppmerksomhet er et pluss. Det holder henne relevant. Rage bait, løgner og selvmotsigelser er liksom hennes modus operandi. 4 5
Fru Uperfekt Skrevet 10. juli #47627 Skrevet 10. juli Djungelvrål skrev (På 1.7.2025 den 21.23): Hvis det er noen som har mulighet og tid til å ha en unge hjemme så må det være hu. Hvorfor ska han i barnehage? Hu har penger til å la vær Barnehagen er bra for det sosiale om en ikke har tilgang på åpen barnehage 5
Jadaomatte Skrevet 10. juli #47628 Skrevet 10. juli Isild skrev (På 9.7.2025 den 17.37): https://www.seher.no/kjendis/mister-sa-mye-har/83328563 Hårtransplantasjon! 🤣 Nå har hun behov for å sjokkere igjen tydeligvis. Begynner å bli lenge siden hun fikk "kjeft" for å selge inn dårlig selvbilde og ideer om unødvendige inngrep og behandlinger. Nå vil hun på trykk igjen, grine, være offer og bli invitert til debatten. Tipper at hodebunnen hennes er sliten etter 15 år med hairextentions og parykker jeg, hvis hun lar den hvile og få det den trenger av vitaminer , luft og stell, så er problemet løst. Helt meningsløst av henne å dele dette, men selvsagt med hensikt! Hun gir seg aldri. Årets mor! Hun har også dradd ansiktet flere centimeter bakover, det blir jo hårløst når kinnene blir dradd opp til over ørene. 16 7
Sol Rampelyset Skrevet 10. juli #47629 Skrevet 10. juli Tråden er ryddet for persondebatt med svar. Sol, admin.
velociraptor Skrevet 10. juli #47630 Skrevet 10. juli DownWithTheTrolls skrev (På 9.7.2025 den 16.36): Jeg vil aldri forstå SE sitt argument om at barnets hyling og roping er trafikkfarlig, eller andres argument om at kvalme rettferdiggjør å snu barnet for tidlig. Det fins ørepropper mot lyd. Det fins babywipes og klesbytter (som vi var storforbrukere av, med barn som spydde ufattelig mye). Det som ikke fins er erstatning for barna man evt mister i en bilulykke fordi de sitter feil vei. Jeg skjønnet ikke at folk tør ta sjansen. Jeg tror det er mange flere barn som blir tilknytningskadde enn som hadde dødd i trafikken om de så satt usikret. Tross alt må man ha ekstrem uflaks og kræsje før bilsikring blir et problem. Og å være så kald og så emosjonelt avkoblet at man tar på ørepropper for å slippe å plages av at en desperat unge fortvilet hyler, det er sånn at at jeg blir litt målløs. Ganske sikker på at de foreldrene som gjør sånt ikke er helt påkoblet emosjonelt ellers heller 💔 Jeg skjønner ikke at folk tar sjansen på å garantert påføre ungen traumer og innlært hjelpeløshet ved å la dem sitte gørrsjuke og spy utover seg selv uten å få hjelp eller trøst, mens mamma og/eller pappa sitter rett foran dem og ignorerer desperasjonen, fordi det finnes en bitteliten promilles sjangse for at de skal kræsje bilen og hvis det skjer er det en bitteliten prosents mindre sannsynlighet for å dø om ungen sitter bakovervendt i stedet for forovervendt (men de kan også fint dø i bakovervendt, så det er utrolig rart at så hysteriske mennesker kjører vil i det hele tatt?) 6 7
K_mb Skrevet 10. juli #47631 Skrevet 10. juli (endret) Dalakua skrev (9 timer siden): Beklager, jeg var utydelig. Jeg tenkte på ondskapen hun får som kommentarer på Snap, ikke her på KG. Her virker det som om det er mer saklig kritikk, og det er greit. Det er en del av ytringsfriheten. Mennesker som ønsker å beskytte seg selv legger ikke seg selv ut for hugg som SE gjør, og hun gjør det helt bevisst nettopp for klikk, penger og sympatisører som deg. Forstår du ikke at dette er hennes image og at å være "utsatt" for kritikk eller hets som de kaller det, er hennes merkevare? Dette er typisk kynisk influencer. Men klart, mange biter på som du. Det er dette SE lever av! Skryt og å bli sett opp til, men i motsatt side kritikk sånn at hun kan spille offer. Jeg synes ikke all kritikk er legitim og av og til synes jeg kritikken kan gå for langt, men samtidig så får Sophie Elise og andre influencere masse medieomtale (nesten) hver gang de klager sin sak mot kritikk. Og med det næres de, og SE får akkurat det hun ønsker: Oppmerksomhet og å holde seg relevant. Endret 10. juli av K_mb 5 1 3
shorty Skrevet 10. juli #47632 Skrevet 10. juli velociraptor skrev (59 minutter siden): Jeg tror det er mange flere barn som blir tilknytningskadde enn som hadde dødd i trafikken om de så satt usikret. Tross alt må man ha ekstrem uflaks og kræsje før bilsikring blir et problem. Og å være så kald og så emosjonelt avkoblet at man tar på ørepropper for å slippe å plages av at en desperat unge fortvilet hyler, det er sånn at at jeg blir litt målløs. Ganske sikker på at de foreldrene som gjør sånt ikke er helt påkoblet emosjonelt ellers heller 💔 Jeg skjønner ikke at folk tar sjansen på å garantert påføre ungen traumer og innlært hjelpeløshet ved å la dem sitte gørrsjuke og spy utover seg selv uten å få hjelp eller trøst, mens mamma og/eller pappa sitter rett foran dem og ignorerer desperasjonen, fordi det finnes en bitteliten promilles sjangse for at de skal kræsje bilen og hvis det skjer er det en bitteliten prosents mindre sannsynlighet for å dø om ungen sitter bakovervendt i stedet for forovervendt (men de kan også fint dø i bakovervendt, så det er utrolig rart at så hysteriske mennesker kjører vil i det hele tatt?) Du har jo ingen anelse om dette temaet. Du trenger ikke måtte krasje for at det skal være farlig for barnet. Å kjøre ut eller ved kraftig nedbremsing kan være nok. Effekt av ulike beskyttelsessystemer Bakovervendt barnesete 90-95 % Forovervendt barnesete/bilpute 50-60 % Bilbelte for barn under 10 år 20-30 % Bilbelte for voksne 50-60 % Denne tabellen viser hvilken skadereduserende effekt de ulike løsningene har, sammenlignet med å sitte usikret. ( Kilde: Folksam) og en ting til: det fins mange andre tiltak man kan gjøre før man evnt går til det skrittet å snur barnet fremovervendt. Man kan prøve å skifte bilsete, reflektere over egen kjørestil/kjøre mer forsiktig, passe på riktig helling/ endre helling på stolen, prøve andre biler, tenke over når barnet kaster opp (rett etter måltider bare feks), kjøpe flere trekk til bilstolen, la det gå en stund - kan godt hende det bare er en fase. Valget fra SE sin side er som det meste hun gjør - egoistisk og ikke til barnets beste. Og om det er løgn og bare for provokasjon, så er det egoistisk det også. 19 2
Frisk Frosk Skrevet 10. juli #47633 Skrevet 10. juli Apropos diskusjonen om ondskap... Jeg er ikke på snap, så får ikke med meg hva som skjer der eller kommentarer der. Men jeg mener at det er lite som er så ondskapsfullt som å velge å sette et barn til verden som man planlegger å utnytte for egen kommersielle vinning, planlegger å frata barnet dets rettigheter som individ og planlegger å frata barnet dets privatliv, planlegger å eksponere barnet så ekstremt at man allerede nå som barnet bare er ett år må forvente at informasjon hentes inn for å bruke mot barnet om 10-20 år (joda, kriminelle i dag operer med langsiktige planer også) og man må dessverre også forvente at bilder (som mor/bedriftseier bevisst legger ut) allerede har havnet på det mørke nettet hvor de er bearbeidet med eller uten KI til å fremstå som overgrepsbilder. Dette er for meg ondskapsfullhet - og den er planlagt og bevisst utført... for at bedriftseier/mor, som ikke lenger er relevant selv, skal tjene nok penger på eget barn til å fortsette sin selvskadende operasjonsrekke av helt unødvendige kosmetiske endringer. Hvor er hun nå - over 20 unødvendige og risikofylte kosmetiske operasjoner, i tillegg kommer injeksjoner m.m.? Bedriftseiers enorme egoisme skal tydeligvis trumfe barnets rettigheter, barnets privatliv, barnets sikkerhet... 13 6
Dalakua Skrevet 10. juli #47634 Skrevet 10. juli (endret) K_mb skrev (1 time siden): Mennesker som ønsker å beskytte seg selv legger ikke seg selv ut for hugg som SE gjør, og hun gjør det helt bevisst nettopp for klikk, penger og sympatisører som deg. Forstår du ikke at dette er hennes image og at å være "utsatt" for kritikk eller hets som de kaller det, er hennes merkevare? Dette er typisk kynisk influencer. Men klart, mange biter på som du. Det er dette SE lever av! Skryt og å bli sett opp til, men i motsatt side kritikk sånn at hun kan spille offer. Jeg synes ikke all kritikk er legitim og av og til synes jeg kritikken kan gå for langt, men samtidig så får Sophie Elise og andre influencere masse medieomtale (nesten) hver gang de klager sin sak mot kritikk. Og med det næres de, og SE får akkurat det hun ønsker: Oppmerksomhet og å holde seg relevant. Jeg har fulgt henne på snap i ei uke. 😅 Har såvidt fått Internett her oppi Gudbrandsdalen. 🤩 Endret 10. juli av Dalakua 1
Zenhouse Skrevet 10. juli #47635 Skrevet 10. juli Frisk Frosk skrev (17 minutter siden): Apropos diskusjonen om ondskap... Jeg er ikke på snap, så får ikke med meg hva som skjer der eller kommentarer der. Men jeg mener at det er lite som er så ondskapsfullt som å velge å sette et barn til verden som man planlegger å utnytte for egen kommersielle vinning, planlegger å frata barnet dets rettigheter som individ og planlegger å frata barnet dets privatliv, planlegger å eksponere barnet så ekstremt at man allerede nå som barnet bare er ett år må forvente at informasjon hentes inn for å bruke mot barnet om 10-20 år (joda, kriminelle i dag operer med langsiktige planer også) og man må dessverre også forvente at bilder (som mor/bedriftseier bevisst legger ut) allerede har havnet på det mørke nettet hvor de er bearbeidet med eller uten KI til å fremstå som overgrepsbilder. Dette er for meg ondskapsfullhet - og den er planlagt og bevisst utført... for at bedriftseier/mor, som ikke lenger er relevant selv, skal tjene nok penger på eget barn til å fortsette sin selvskadende operasjonsrekke av helt unødvendige kosmetiske endringer. Hvor er hun nå - over 20 unødvendige og risikofylte kosmetiske operasjoner, i tillegg kommer injeksjoner m.m.? Bedriftseiers enorme egoisme skal tydeligvis trumfe barnets rettigheter, barnets privatliv, barnets sikkerhet... Hvorvidt det kommer «masse» stygge kommentarer vet man jo heller ikke om stemmer- da SE kan si hva hun vil på hennes egne kanaler uten at det kan ettergås. 5 3
Frisk Frosk Skrevet 10. juli #47636 Skrevet 10. juli Zenhouse skrev (6 minutter siden): Hvorvidt det kommer «masse» stygge kommentarer vet man jo heller ikke om stemmer- da SE kan si hva hun vil på hennes egne kanaler uten at det kan ettergås. Ja, det har du rett i. Hvis det bare er hennes påstander om "masse stygge kommentarer" så hadde jeg tolket det som bare nok en forretningsstrategi for at hun vil ha mer oppmerksomhet, og ikke minst skape et narrativ om at hun er "offer"... som er et narrativ som vil gjøre at legitim kritikk vil bli avfeid av flere som "stygge kommentarer" - fordi det er så utenkelig for folk flest å utnytte eget barn så rått og planlagt som det Sofie Steen Isachsen har gjort etter at hun gjorde barnet til "innhold" på Sophie Elise AS' kanaler. Hvor er Barneombudet, Forbrukertilsynet, Arbeidstilsynet? Påfallende fraværende og fortsetter å la influensere grovt utnytte barn og sette lovbrudd i system, uten at de lar det få følger for influenserne og deres annonsesamarbeidspartnere som kjøper tjenester gjennom influenserkanalene. 5 1
K_mb Skrevet 10. juli #47637 Skrevet 10. juli Dalakua skrev (26 minutter siden): Jeg har fulgt henne på snap i ei uke. 😅 Har såvidt fått Internett her oppi Gudbrandsdalen. 🤩 Haha, har ikke fulgt henne i en uke en gang og følger ikke, men regner med at folk får med seg det meste uten å følge. 2
månki Skrevet 10. juli #47638 Skrevet 10. juli Hun er veldig opptatt av å ikke skrive detaljer om bruddet mellom seg og «barnefar» (hvorfor omtaler hun han bare som exen eller barnefar nå?) fordi barnet skal slippe å lese om det på nett når han blir eldre. Men at sin egen mor sleit med tilknytning til seg, om hele syklusen hennes, om når foreldrene hadde sex igjen etter svangerskapet, hvor mye han ble satt bort til andre fra tidlig av, om sin egen mors sinnstemning til en hver tid, om menn som roper etter mora på gata at de vil ligge med henne, alle rutiner du hadde under oppveksten, at du sleit med forstoppelse da du var på ferie osv osv osv, er helt innafor å lese om? 21 7
J.. Skrevet 10. juli #47639 Skrevet 10. juli Zenhouse skrev (1 time siden): Hvorvidt det kommer «masse» stygge kommentarer vet man jo heller ikke om stemmer- da SE kan si hva hun vil på hennes egne kanaler uten at det kan ettergås. Er bare å sjekke kommentarfelt på bloggen,IG eller hvilket som helst kommenterfelt hos feks DB/VG osv som omhandler henne,så ser man jo selv hvor mye dumt,slemt og usaklig som skrives om og til henne. At hun får det samme,evt mer,direkte i dm på SC er jo merkelig å mistro,når folk gladelig gjør det samme offentlig... 2
Isild Skrevet 11. juli #47640 Skrevet 11. juli månki skrev (9 timer siden): Hun er veldig opptatt av å ikke skrive detaljer om bruddet mellom seg og «barnefar» (hvorfor omtaler hun han bare som exen eller barnefar nå?) fordi barnet skal slippe å lese om det på nett når han blir eldre. Men at sin egen mor sleit med tilknytning til seg, om hele syklusen hennes, om når foreldrene hadde sex igjen etter svangerskapet, hvor mye han ble satt bort til andre fra tidlig av, om sin egen mors sinnstemning til en hver tid, om menn som roper etter mora på gata at de vil ligge med henne, alle rutiner du hadde under oppveksten, at du sleit med forstoppelse da du var på ferie osv osv osv, er helt innafor å lese om? Kanskje det er barnefar som har satt ned foten ift at han ikke ønsker å være offentlig eller omtales offentlig ? Jeg håper egentlig det - da vil sønnen få normalitet i livet sitt også, ikke bare alt det kleine og utleverende fra/hos mor. 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå