Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Doris Becker skrev (43 minutter siden):

Der også? Får håpe det er plassert over muskel da, så hun kan fjerne kapsel og eventuelle lekkasjer. Ser ut til at det er noe i leppene også synes jeg. Håper det blir skrevet mye mer om hva denne type inngrep kan føre til. Folk tror på de retusjerte og glamorøse utgavene de ser på sosiale medier. Jeg kan forstå de som vil rekonstruere bryst etter sykdom, eller voldsomme endringer, men implantat bør unngås.

Hun har sagt at hun har fylt fett i leppene. 

Lurer på en ting, betyr det at leppene hennes vokser om hun legger på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Missy1 skrev (9 minutter siden):

Hun har sagt at hun har fylt fett i leppene. 

Lurer på en ting, betyr det at leppene hennes vokser om hun legger på seg?

Ja, det stemmer. Spesielt hvis hun har tatt fett fra feks mageregion, der fettcellene øker mest i størrelse ved vektoppgang. De vil inneha de samme egenskapene i ny lokasjon.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (7 minutter siden):

Ja, det stemmer. Spesielt hvis hun har tatt fett fra feks mageregion, der fettcellene øker mest i størrelse ved vektoppgang. De vil inneha de samme egenskapene i ny lokasjon.

Det kan jo bli gøyalt når hun blir eldre 🫣 er vel ikke bare bare å fjerne det fettet fra leppene igjen. 

Det bedrives eksperimentering på menneskekroppen i så stor grad nå for tiden. Og dette betaler folk masse penger for. Vi vet ikke nok om langtidseffektene av alle disse rare kroppsmodifikasjonene 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (1 minutt siden):

Det kan jo bli gøyalt når hun blir eldre 🫣 er vel ikke bare bare å fjerne det fettet fra leppene igjen. 

Det bedrives eksperimentering på menneskekroppen i så stor grad nå for tiden. Og dette betaler folk masse penger for. Vi vet ikke nok om langtidseffektene av alle disse rare kroppsmodifikasjonene 😬

Vi vet jo endel nå. Om langtidseffekten.  Men som @Frisk Frosk skriver så er mørketallene store. Og kvinner skriver under kontrakter før operasjonene som inneholder masse advarsler, men de vil allikevel. De ofrer helse for et  falskt og uoppnåelig kroppsideal. For de fleste blir faktisk ikke helt  fornøyd med resultatet. Og veldig mange sliter med smerter og mindre komplikasjoner. Men det er liksom en del av dealen, og kan ikke klages på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (11 timer siden):

Hun skriver nok av mye, alle turer, mat, hår og sminke osv.. Så den inntekten er jo etter fradrag.

Hun sa at hun fakturerer. Jeg antar at hun snakker om firmaet, i og med at man må ha et org.nummer for å kunne sende alminnelige fakturaer. 

Å fakturere vil si at man retter et pengekrav mot noen. Så vidt meg bekjent utgjør summen av det du selger (fakturerer) inntekt for bedriften som fremsatte den. 

Kostnader tilknyttet drift fremkommer i egen kolonne og trekkes fra inntekten. Inntekter - utgifter = resultat. 

Det som vises som «inntekt» er altså omsetning før man har trukket fra noe som helst. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden):

Hun sa at hun fakturerer. Jeg antar at hun snakker om firmaet, i og med at man må ha et org.nummer for å kunne sende alminnelige fakturaer. 

Å fakturere vil si at man retter et pengekrav mot noen. Så vidt meg bekjent utgjør summen av det du selger (fakturerer) inntekt for bedriften som fremsatte den. 

Kostnader tilknyttet drift fremkommer i egen kolonne og trekkes fra inntekten. Inntekter - utgifter = resultat. 

Det som vises som «inntekt» er altså omsetning før man har trukket fra noe som helst. 

Ah ok! men det man ser på skattemelding er etter fradrag. Så spørs hva man snakker om ja, det hun fakturerer er før fradrag ofc 

Endret av Kokosmakroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosmakroni skrev (1 minutt siden):

Ah ok! men det man ser på skattemelding er etter fradrag. Så spørs hva man snakker om ja, det hun fakturerer er før fradrag ofc 

Det som fremkommer på proff.no er bedriftens alminnelige offentlig regnskap i alle fall. Skattemeldingen til SE har jeg ikke tilgang til 😉😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (33 minutter siden):

Det som fremkommer på proff.no er bedriftens alminnelige offentlig regnskap i alle fall. Skattemeldingen til SE har jeg ikke tilgang til 😉😆

Ja eller næringsoppgaven for hennes AS da, tallene på proff kommer direkte fra brreg. Fra skatteetaten. 6,8 mill i inntekt er før avskrivninger og det hun har tatt ut i lønn (1,5 mill) og får et resultat på 770 000kr. «Andre driftskostnader» på 4,2 mill er nok reising, styling, mat osv.

Endret av Kokosmakroni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (28 minutter siden):

Ja eller næringsoppgaven for hennes AS da, tallene på proff kommer direkte fra brreg. Fra skatteetaten. 6,8 mill i inntekt er før avskrivninger og det hun har tatt ut i lønn (1,5 mill) og får et resultat på 770 000kr. «Andre driftskostnader» på 4,2 mill er nok reising, styling, mat osv.

Virker som en korrekt tolkning.

Fader så greit det må være å være influenser! Slippe å betale for frisør, restaurant, ferie osv, fordi det er jo jobb med å skape content! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (8 minutter siden):

Fader så greit det må være å være influenser! Slippe å betale for frisør, restaurant, ferie osv, fordi det er jo jobb med å skape content! 

Men de må dele alt da. Og dramatisere egen hverdag for å holde på følgere, slik at alt styres etter det. Høres grusomt ut spør du meg. Og i årevis! De legger jo ikke opp. Må være totalt ødeleggende for sjel og psyke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (14 minutter siden):

Sant, kjenner noen influensere (dessverre) jeg hadde ikke orka det. Bra betalt og de kan jo «leve livet.» men Prisen er jo også å være «noen å hate» for hele Norge, og hjernen deres tenker konstant på content, tall, views osv. slitsomt sånn sett.

Endret av Kokosmakroni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (30 minutter siden):

Sant, kjenner noen influensere (dessverre) jeg hadde ikke orka det. Bra betalt og de kan jo «leve livet.» men Prisen er jo også å være «noen å hate» for hele Norge, og hjernen deres tenker konstant på content, tall, views osv. slitsomt sånn sett.

For meg er penger komfort og frihet. Sånn utover livsnødvendige ting som bosted, varme og mat... De fleste jobber jo for å kunne slappe av og nyte livet og privatliv. Å jobbe som disse gjør gir meg grøsninger. Ingen frihet. Men masse penger. Som du skriver, så er de konstant på jobb. De kan aldri logge av. Det er endel skriverier om dette nå, og undersøkelser, som tyder på at mental belastning er enorm og destruktiv, spesielt for psyke og selvfølelse.  Men vanskelig å si helt når det startet med disse, for mange av dem hadde store problemer før de havnet på reality-kjøret, og så ble influensere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...