Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

siesta skrev (1 time siden):

Nei! Klart han er forvirret ..  han er 7 mnd. Nå må dere slutte opp.

Jeg hadde foreldre som jobbet og styrte rundt da jeg var så liten. Senere roet det seg litt men fremdeles preget av jobb. 

Jeg husker ikke noe av dette. Jeg har gode relasjoner til mine foreldre, ingen problemer. Da jeg ble voksen ser jeg på dette (som jeg blir fortalt) som spennende. 

Dropp tråden og begynn å se rundt dere , sikkert mange som trenger hjelp og veiledning. 

Nå må DU slutte å forsvare henne.

Du husker ikke noe av det nei, da kan du like gjerne bare levere ungen til fremmede folk frem til barnet får langtidshukommelse, fordi barnet husker ingenting uansett? Bra tankegang. Det er ikke sånn det fungerer. Les deg opp.

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eyr skrev (5 timer siden):

Burde kanskje ikke bli sjokkert… 

Utseendefokusert på babyer også.

IMG_5209.png

Om det er hennes teori må hun jo sammenligne Vegard med seg selv slik hun så ut før operasjoner, for det er ganske annerledes enn nå. Eller tror hun at operasjonene endret dna-et hennes? 🙄

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropsen skrev (9 timer siden):

Altså er ikke dette en sak for barnevernet? Jeg vil si at dette er omsorgssvikt!? 

Anmeld henne til de,da.

Er ikke slik at barnevernet sjekker opp folks foreldre egenskaper selv,bare for morro.

For tredje gang i denne tråden sier jeg -

Er man oppriktig bekymret plikter man å melde fra til barneverntjenesten.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (7 timer siden):

Jeg hadde foreldre som jobbet og styrte rundt da jeg var så liten. Senere roet det seg litt men fremdeles preget av jobb. 

Jeg husker ikke noe av dette. Jeg har gode relasjoner til mine foreldre, ingen problemer. Da jeg ble voksen ser jeg på dette (som jeg blir fortalt) som spennende. 

Dropp tråden og begynn å se rundt dere , sikkert mange som trenger hjelp og veiledning. 

En 7 måneder gammel baby skal ikke være forvirret. Det at du forsvarer Sophie Elise så hardt, uavhengig av hva som blir sagt eller gjort, fremstår mer og mer som en traumerespons og validering av egen oppvekst. Du om det, men la nå andre barn få en sjanse til en bedre oppvekst.

• Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

Anmeld henne til de,da.

Er ikke slik at barnevernet sjekker opp folks foreldre egenskaper selv,bare for morro.

For tredje gang i denne tråden sier jeg -

Er man oppriktig bekymret plikter man å melde fra til barneverntjenesten.

Det er lov å diskutere ting både uten å gjøre noe og før man gjør noe. Det er slik verden er. Du trenger ikke si det flere ganger. Det er ikke egenskapene til foreldrene som skal sjekkes opp, det er tilknytningsforstyrrelser hos et spedbarn, som er gjort med viten og vilje. Det skal mye til å ikke være fysisk eller psykisk istand til å ta vare på et barn, men når man ikke evner å ta til seg konstruktiv kritikk fra sin egen mor en gang. Samme moren som brukes som avlastningshjem nå. For øvrig også samme moren som har gitt Sophie Elise de tilknytningsforstyrrelsene som hun selv har, så her er det jo dobbelt opp med sjanse for det…

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (10 minutter siden):

Det er lov å diskutere ting både uten å gjøre noe og før man gjør noe.

Da er man ikke bekymret heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (45 minutter siden):

Da er man ikke bekymret heller.

Hos deg er det å være bekymret en av/på-knapp. Hos de fleste andre er det et beger som etter hvert blir så fullt at man sier ifra. 

Endret av KaraThrace
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (11 minutter siden):

Hos deg er det å være bekymret en av/på-knapp. Hos de fleste andre er det et beger som etter hvert blir så fullt at man sier ifra. 

Å sitte her/på Jodel og andre anonyme forum å "ytre bekymring" har i hvert fall aldri hjulpet et eneste barn i en vanskelig familiesituasjon.

Er man så bekymret som flere brukere påstår å være,hadde de gjort noe.

Er jo side opp og side ned rundt bekymringer om tilknytning,fremtidige traumer og psykiske problemer barnet kommer til å få pga foreldrene,men alikevel er det ingen som faktisk gjør noe,annet enn å snakke om det anonymt.

Mange bruker barnevernet som en skremmetaktikk og/eller i håp om at noen andre skal ta tak,uten å tørre å gjøre det selv.

Da stikker ikke bekymringen dypt heller.

Og ja,man SKAL handle FØR barnet blir skadelidende,ikke sitte på gjerde å vente til det er "ille nok",eller til begeret er fullt,som du kaller det.

Da er skaden allerede skjedd.

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (7 minutter siden):

Å sitte her/på Jodel og andre anonyme forum å "ytre bekymring" har i hvert fall aldri hjulpet et eneste barn i en vanskelig familiesituasjon.

Er jo side opp og side ned rundt bekymringer om tilknytning,fremtidige traumer og psykiske problemer barnet kommer til å få pga foreldrene,men alikevel er det ingen som faktisk gjør noe,annet enn å snakke om det anonymt.

Mange bruker barnevernet som en skremmetaktikk og/eller i håp om at noen andre skal ta tak,uten å tørre å gjøre det selv.

Og ja,man SKAL handle FØR barnet blir skadelidende,ikke sitte på gjerde å vente til det er "ille nok",eller til begeret er fullt,som du kaller det.

Hvorfor utelukker det ene det andre? Personlig er det snakk om å diskutere noe før man melder fra, mellom to bekymringsmeldinger eller for å ta temperaturen på sin egen bekymring. Du oppfordrer jo til ekkokammer, beslutningsfeller, skylapper og skadelig tankegang som f.eks. «noen andre melder sikkert ifra»

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (9 timer siden):

Det er ikke opp til deg å legge føringer for om en tråd skal droppes eller ei, og den whataboutismen kan du droppe. Bare fordi andre trenger hjelp og veiledning, betyr det ikke at SE ikke trenger det også. 

Og dine anektodiske «bevis» på at det går bra at foreldrene dine ikke ga deg adekvat omsorg, er nettopp det - anektodiske, og fullstendig irrelevant for debatten. 

Når man viser så liten interesse og omsorg for egen baby som SE og mannen, og attpå til publiserer det for hundretusenvis av mennesker, ringer alle alarmklokker hos oppegående mennesker. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (53 minutter siden):

Jeg er på saken til å gjøre noe. jeg har både sendt henne melding, og jeg er på vei med å skrive kronikk, angående det at Sophie Elise AS bruker han som clickbait. Det er vel strengt tatt babyen som betaler sin egen nanny og foreldrenes reiser nå 

Endret av Stoltskeiv
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropsen skrev (Akkurat nå):

Hvor melder man fra om slikt? 

Spørs hvilke vei du tenker å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaraThrace skrev (5 timer siden):

Det er lov å diskutere ting både uten å gjøre noe og før man gjør noe. Det er slik verden er. Du trenger ikke si det flere ganger. Det er ikke egenskapene til foreldrene som skal sjekkes opp, det er tilknytningsforstyrrelser hos et spedbarn, som er gjort med viten og vilje. Det skal mye til å ikke være fysisk eller psykisk istand til å ta vare på et barn, men når man ikke evner å ta til seg konstruktiv kritikk fra sin egen mor en gang. Samme moren som brukes som avlastningshjem nå. For øvrig også samme moren som har gitt Sophie Elise de tilknyttingsforstryrrelsene som hun selv har, så her er det jo dobbelt opp med sjanse for det…

Jeg antar du kan underbygge dine påstander om at Sophie Elise har tilknytningsforstyrrelser? Eller er dette antakelser og synsing fra din side? Som når Sophie Elise selv påberoper seg diverse diagnoser? Noe hun får rettmessig kritikk for.

KaraThrace skrev (3 timer siden):

Hvorfor utelukker det ene det andre? Personlig er det snakk om å diskutere noe før man melder fra, mellom to bekymringsmeldinger eller for å ta temperaturen på sin egen bekymring. Du oppfordrer jo til et ekkokammer, beslutningsfeller, skylapper og skadelig tankegang som f.eks. «noen andre melder sikkert ifra»

Denne tråden er et ekkokarmmer. Her opptrer en fast kjerne som analyserer og diskuterer hver minste lille ting som Sophie Elise gjør, sier og poster i SoMe. De få motstemmene som dukker opp blir raskt sablet ned. Det er virkelig ikke måte på hvor uvitende disse menneskene er om en babys behov. Ekspertisen er samlet i denne tråden. Det bevises med rause likerklikk på hverandres innlegg.

Bare for å gjøre det veldig klart. Jeg forsvarer ikke Sophie Elise. Hennes måte å være mamma på er nok fjernt fra hvordan jeg vil tre inn i den rollen om kort tid. Nanny og å reise bort fra min baby på kjærestetur er utenkelig-ø for min del.

Det er vel også greit å ha i bakhodet at er det noe Sophie Elise er god på er det å provosere og skape blest om seg selv. Jeg vil anta alt hun presenterer i SoMe er gjennomtenkt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (19 minutter siden):

Jeg antar du kan underbygge dine påstander om at Sophie Elise har tilknytningsforstyrrelser? Eller er dette antakelser og synsing fra din side? Som når Sophie Elise selv påberoper seg diverse diagnoser? Noe hun får rettmessig kritikk for.

Denne tråden er et ekkokarmmer. Her opptrer en fast kjerne som analyserer og diskuterer hver minste lille ting som Sophie Elise gjør, sier og poster i SoMe. De få motstemmene som dukker opp blir raskt sablet ned. Det er virkelig ikke måte på hvor uvitende disse menneskene er om en babys behov. Ekspertisen er samlet i denne tråden. Det bevises med rause likerklikk på hverandres innlegg.

Bare for å gjøre det veldig klart. Jeg forsvarer ikke Sophie Elise. Hennes måte å være mamma på er nok fjernt fra hvordan jeg vil tre inn i den rollen om kort tid. Nanny og å reise bort fra min baby på kjærestetur er utenkelig-ø for min del.

Det er vel også greit å ha i bakhodet at er det noe Sophie Elise er god på er det å provosere og skape blest om seg selv. Jeg vil anta alt hun presenterer i SoMe er gjennomtenkt.

Her kan jeg være enig med deg, og jeg har selv tenkt mitt i noen av trådene her inne, om at "vi" sitter å kritiserer alt fra A til Å på folk. I Stina Bakken tråden er det for eksempel mange som engasjerer seg enormt i å kritisere hvordan hun har valgt å pynte til jul hjemme, og det er også enkelte som frykter at både hun og mannen kommer til å bli utbrent og gå på veggen når de skal rydde vekk julepynten og at det ikke er bra for baby. Med andre ord, folk går langt over stokk og stein og overdriver til det tragikomiske. 

Når det er sagt, så syntes jeg det som diskuteres om tilknytning og baby i denne tråden stort sett er ganske spot on. Hun lever av å utlevere seg selv, og er såpass kjent at man ikke engang trenger å følge henne på sosiale medier for å få med seg hva som skjer.

Jeg tolker deg som at du er gravid, og jeg skulle gjerne ha spurt om du kunne tenkt deg å komme tilbake til denne tråden når din baby er 2 uker gammel. Babyen til SE og V var 2 uker gammel første gang de forlot han, fordi da var behovet for kjærestetid (og sex i fred fra baby) så stort at de måtte ha barnevakt og overnatte på hotell. Når din baby er 2 uker gammel, se på hen og se om du kunne forlatt hen i 24 timer. Allerede da burde det ringe noen bjeller om at dette er riv ruskende spik spenna sykt. Og ja, man kan unnskylde så mye man bare orker med at "de kongelige" gjør ditt og datt, og at foreldre i USA har 3 mnds permisjon osv osv. Men SE og V er ikke kongelige og de er heller ikke bosatt i USA. 

Som om ikke det var ille nok, så har dette bare fortsatt, og vi ser at tiden de ønsker å være borte fra babyen sin strekkes lenger og lenger. Hun har fortalt at de har nanny for å gå på kino, for å sitte på cafe og filme seg selv lese bok, for å trene, gå til frisøren (og disse tingene gjøres hver dag slik hun fremlegger det). I tillegg har de barnevakt i noen timer hver lørdag, fordi da må mamma og pappa få lov å handle i fred fra en baby som ikke kan gå engang, når de skal på butikken.. Nå sist var fraværet oppe i 10 dager. Og ikke nok med det, men når baby endelig ble hentet hjem av mamma (som da var en fremmed for han, da en så liten baby har glemt foreldrene sine for lengst etter snart to uker), så var det flytur hjem og rett til barnevakt, for da skulle mamma og pappa ut på galla. Alle skjønner at i dette tilfellet, så hadde i det MINSTE pappaen blitt hjemme. Men neida. Her skal begge to avgårde for å vise seg frem. Det er viktigere enn babyen de nettopp har fått. 

Hun presiserer ukentlig at hun "ikke skal bli en slik mamma som ikke kan ha sitt eget liv, selv om hun har barn". Og at det er viktig med egentid og tid til å pleie kjærligheten og forholdet. Ja, det er selvfølgelig viktig! Men IKKE med en så liten baby.

Jeg har selv en utenlandsk far, og der han kommer fra sier man "it takes a village to raise a child". Dette har SE også argumentert for. Ja, det er jeg, og sikkert mange andre, enige i. Men slik jeg forstår det (fra hans kultur hvertfall) er det ikke snakk om at man skal forlate babyen sin på noen få måneder for å reise på ferie til Ibiza, men at alle "i landsbyen" hjelper foreldrene/hverandre og lager mat, ser etter ungen når den er ute å leker mens du selv er på toalettet eller lignende. Noe helt annet enn at andre skal oppdra ungen din fordi du selv ikke syntes det var så kult med en unge. 

Og hun gjør 100% dette for å provosere, det er strategien bak alt hun gjør, men nå er det ikke lenger snakk om bare henne, men en liten unge i tillegg. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miomino skrev (36 minutter siden):

Tror de fleste her er klar over at hun er ekspert på å skape blest rundt seg selv. Bare synd at hun setter sønnen sin i "skuddlinja" for å provosere andre. 

Og for de fleste er det vel åpenbart at mors behov og kjæreste forholdet virker,utad iallefall,viktigere enn sin egen sønn. Det er jo derfor folk reagerer. Fra han bare var noen få uker gammel har det vært flere hotell overnattinger,forskjellige barnevakter,sendt opp til Harstad for å bli passet så de kan dra på ferie,så vidt innenfor døren før mor skal vise seg selv og typen fram på enda en fest. Jeg var en av de som faktisk forsvarte SE under graviditeten for hun virket reflektert og hun sa at hun blant annet ikke skulle vise sønnen sin på sosiale medier. Jeg forsvarte henne også etter fødselen når du valgte å dele bilde av at hun holdt han uten å vise ansiktet for mange reagerte på det og jeg syntes det var å overdrive. Men nå ligger flere bilder av gutten ute med fullt ansikt,han har dukket opp i bare bleia på snap osv. Hun eier jo ikke skam når hun nå velger å utlevere sønnen sin som hun nå gjør. Det er bare trist. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (11 minutter siden):

Jeg er enig i at det Sofie Steen Isachsen presenterer i sin bedrift Sophie Elise AS' sosiale medier nok er gjennomtenkt. Det har hun jo selv innrømmet også, sammen med at hun har innrømmet å være svært kynisk og villig til å gjøre omtrent hva som helst for å tjene penger.

Da må vi jo ta henne på alvor, må vi ikke?

I så fall er det all grunn til å tro at det hun legger ut er gjennomtenkt?

I så fall vet vi også at det er svært gjennomtenkt av bedriftseier å utnytte sin baby så grovt som hun har gjort siden han ble født. Ikke bare det, vi vet jo at hun selv har skrevet oppskriften i bokform på hva hun ville gjøre hvis businessen en dag hadde gått til h...ete - hun planla at da var det bare å få barn, for med barn på sosiale medier kunne hun visst uansett da fortsette å tjene mye penger (ref. boken hennes fra 2016 som er linket til flere ganger i tråden).

Hun velger bevisst å gjøre business på det å vise at hun ikke følger offentlige råd når det gjelder å være tilstede for sitt barn. Hun velger bevisst å gjøre business på det å tjene penger på å være borte fra sitt barn. Hun vet at når hun viser fingeren til offentlige råd ang. barns tilknytningsutvikling, så vil det provosere. Provokasjon er for bedriftseier oppmerksomhet, og oppmerksomhet er jo noe hun har innrømmet å trenge, samt at oppmerksomhet er "good for business".

Hun følger sine egen kriseoppskrift som hun utga i bokform i 2016. Og hun gjør det til tross for at hun tydeligvis er klar over hva hun utsetter barnet for. For at hun er klar over det, det er hun - det vet vi fra henne selv og det hun da både publiserte selv og fra intervju under svangerskapet, hvor hun der visste at det som var mest gunstig for henne selv (dvs. businessen) var å late som om hun var opptatt av barnets beste, at hun liksom ville beskytte barnet og ikke gjøre noe som var uheldig for barnet.

Det har imidlertid hele tiden vært tydelig at hun ikke har hatt noen planer om å følge det narrativet hun så det fordelaktig å skape under svangerskapet. Fra timer etter dette barnet ble født har mor og bedriftseier utnyttet dette barnet helt vilt. Iflg. henne selv 50-150 snapper daglig, hvor minimum halvparten av disse var av/om barnet. Og så er det alle disse gangene hvor hun og far begge to har reist fra babyen de første seks månedene av babyens liv. For hva? For kjærestetid, for å slappe av? Drit i at barnet har helt grunnleggende behov som må dekkes for at det skal vokse opp til en velfungerende person med sunn tilknytning til andre...

Jeg er i utgangspunktet mot å sette diagnoser på andre. Men det er her snakk om en bedriftseier som selv i veldig mange år har valgt å tjene penger på å sette diagnoser på seg selv og også påstå at fagfolk har satt diagnoser på henne. Jeg vet ikke om SSI selv har en tilknytningsforstyrrelse. Det vet ingen av oss. Men vi vet hva hun legger ut på sine ulike bedriftskanaler, hva hun selv har sagt i ulike intervjuer m.m. i årevis. Vi vet at det er en person som via sine bedriftskanaler har vist et veldig hoppende forhold til andre, kjærester, venner, selv kjæledyr. Så lenge det gir inntjening til eier selv, så beholdes de, når de ikke gir inntekt eller blir "for mye" for eier, så byttes de ut. Hvor mange kjæledyr er ikke skaffet og så sendt videre? Og nå har hun begynt å vise noe av det samme mønsteret med eget barn... Hvilke foreldre med god tilknytningevne gjør slikt når de faktisk ikke må for å overleve? Om det kvalifiserer som en tilknytningsforstyrrelse, det vet jeg ikke. Men det bedriftseier selv publiserer gir alle indikasjoner på at noe er forstyrret. Bedriftseier selv har gitt en liste lang som et vondt år over div. diagnoser hun påstår hun har (bl.a. bipolar2, som hun har påstått er satt av fagfolk, men at hun velger å ikke bruke medisiner for det), men også en lang rekke andre "forstyrrelser", hvorav det er typisk for noen av dem å kunne (men ikke må) stamme fra en tilknytningsforstyrrelse.

Igjen, jeg vet ikke om SSI har en slik forstyrrelse. Men når hun via sine ulike bedriftskanaler tilknyttet Sophie Elise AS, viser et forhold til eget barn som tyder på en slik tilknytningsforstyrrelse, da synes jeg (dessverre) at det også er greit å diskutere dette på forumet. For om bedriftseier ev. ikke har en slik forstyrrelse, så gjør hun virkelig alt hun kan for å skape et inntrykk av at hun har det, for å tjene penger på sitt barn via egne influenserkanaler. Og om hun gjør dette bare for å tjene penger på sitt barn, tross den risikoen hun utsetter baby for som også kan følge ham resten av livet, da fortjener virkelig både eier Sofie Steen Isachsen og bedriften Sophie Elise at dette både diskuteres og kritiseres! For det som vises som forretningsinnhold, det er "innhold" som setter barnet i alvorlig fare for å utvikle tilknytningsforstyrrelse, i tillegg til at barnets privatliv blir solgt fordi mor ikke greier å produsere innhold som er aktuelt selv, og i den prosessen setter hun også barnet i fare for både identitetstyveri og annen risiko som ung og voksen.

Hvilken forelder uten en tilknytningsskade, eller blottet for empati, er villig til å utsette eget barn for dette?

Og jada, mange andre influensere utsetter dessverre egne barn for lignende, og det viser bare hvor mye det haster med å få på plass lovverk som beskytter disse influenserbarna siden foreldre som Sofie Steen Isachsen, selv i 2024, med all kunnskap om hvor skadelig det kan være, likevel velger å gjøre eget barn til et nyttig tilbehør og innhold i egen bedrift, helt blottet for omtanke på de skadene og risikoen hun potensielt påfører eget barn.

For å oppsummere - selv om jeg i utgangspunktet mener man ikke bør sette diagnoser på andre, så er det greit å diskutere dette så lenge bedriftseiere selv velger å gi inntrykk av dette eller via forretningsinnhold på sine some-kanaler viser innhold som tyder på det. Spesielt når det går utover uskyldige barn!

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på snap en liten oppdatering fra Elle-gallaen.. hun fløy altså inn favorittfrisøren sin fra Tr.heim for å… lage en hestehale??🫠 fordi «han er best». Oldemora mi kunne fiksa den hestehalen for henne.. 🪦

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerven skrev (18 minutter siden):

Så på snap en liten oppdatering fra Elle-gallaen.. hun fløy altså inn favorittfrisøren sin fra Tr.heim for å… lage en hestehale??🫠 fordi «han er best». Oldemora mi kunne fiksa den hestehalen for henne.. 🪦

Miljøbevisst vettu 🤓

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...