Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Så kalkulerende og kynisk, og skyr ingen midler for å oppnå ønsket effekt. 

Hun trenger jo egentlig ikke gjøre stort,da det er fler sider her som sprer usannheter her om dåpsdagen ut ifra spekulasjoner og antagelser.

Slik sett "jobber" jo fler i hennes favør,hvis det er spekulasjoner som er ønsket hennes.

Man kunne jo bare ventet til hun selv postet om dagen,før man serverte "sannheter" om både manglende selskap og mat til gjestene..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun vet hva hun driver med angående å skape klikk og overskrift, for henne er ALL pr god pr. Hun ventet i noen dager på å legge ut på sin bedriftskonto hvordan dåpen var. Det er for å holde folk nysgjerrig. 

Hun sier at hun hadde 40 gjester og catering hjemme før dåpen. Sønnen sov hele tiden. De ankommer kirken, sånn sånn - nå er du døpt også gir sønnen videre til besteforeldrene fordi han var sliten og trengte hvile. Men de skulle på fest RETT etter så det passet jo bra. Og har fra da barnefri i 2 døgn (!!) Dette er ikke spekulasjoner (ref; Snapchat). Det at hun skulle ha fest etter dåpen visste jo vi alle, men jeg trodde det skulle være litt ut på kvelden slik at hun var med sønnen sin etter kirken også dra ut å feste. Hun dro ikke hjem for å skifte engang for å være litt mer med han... Hun selv sier at han sov hele tiden før dåpen, rolig i kirken også ble sliten og måtte hjem. Tenker ikke hun at han kanskje er sliten av alle de menneskene før dåpen, alle under dåpen har gjort inntrykk på han og trenger ro og hvile. Det er ikke alltid slikt for oss mennesker at dersom man er sliten = søvn. Noen ganger trenger man ro og i hans tilfelle så trengte han sikkert litt kjærlig omsorg fra hans primæromsorgsperson. Hun kommer alltid med den samme forklaringen: "skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i slikt, han har det bra og sover uansett." Men har hun ikke lyst å være med han selvom han sover?  Vi er alle forskjellige, jeg kunne sitte å stirre på mine da de var så små mens de sov. Bare se de mimikkene de gjør, lurer på hva de drømmer osv.

Det er tilknytning og instinkt som kommer (for de fleste) med morsrollen. Også dyr har det samme. En løvinne er alltid rundt sin lille flokk, selv når hun må jakte på mat fordi løven later seg under et tre og sover og har ingen problemer med å være borte fra løveungene. Jeg er fra Africa så dette vet jeg og ikke bare basert på Discovery Channel. I dette tilfelle oppfører begge seg som løven!

For en som elsker spekulasjoner og overskrifter tror jeg var det som var tanken bak dresscoden på invitasjonen - brylups antrekk. Hun har lenge sagt at hun vil gifte seg med han, tenk så out of the ordinary det hadde blitt å gjøre det på dåpsdagen "ikonisk". Hun kom selv iført hvitt. Kanskje hun ville at gjestene skulle spekulere på om det plutselig ble 'suprice we are getting married' og de hadde lekket dette til media for spekulasjoner og klikk. Jeg hadde blitt forvirret, skal jeg kjøpe dåpsgave også gave til foreldrene siden de skal også feires? 

Som sagt, hun trenger ikke å forsvare seg med at hun skjuler han så mye hun kan. Hun selv la ut bildene av han som var på muffinsene der man ser helt klart hele ansiktet hans. Så dvs han er ikke ennå "sitt eget menneske", 4 måneder. Når hun tenker at han blir det er ikke lett å vite...

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er et problem for så mange folk at hun hadde fest etter dåpen? Syns det så kjempegøy ut. Jeg skulle gjerne gjort det samme om jeg hadde hatt økonomi til det. Barnet var med besteforeldrene og hadde det helt sikkert fint. Jeg var helt utslitt etter barnedåpen til mine, men det henger jo sammen med at jeg måtte ordne alt selv og ikke kunne kjøpe og bestille alt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor det er et problem for så mange folk at hun hadde fest etter dåpen? Syns det så kjempegøy ut. Jeg skulle gjerne gjort det samme om jeg hadde hatt økonomi til det. Barnet var med besteforeldrene og hadde det helt sikkert fint. Jeg var helt utslitt etter barnedåpen til mine, men det henger jo sammen med at jeg måtte ordne alt selv og ikke kunne kjøpe og bestille alt.

«Problemet» til folk er vel at (barne)dåp strengt tatt handler om den som døpes og dermed blir en del av den norske kirken, og ikke er en fyllefest for å feire at foreldrene har klart å formere seg. 

SE gjør som hun pleier: Hun skal ta del i tradisjoner, men pisser på hvordan tradisjonen tradisjonelt gjennomføres og gjør sin egen, som regel usmakelige, vri på den.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Jeg bryr meg null og niks om den festen. Det er, i mine øyne, usigelig trist å se en fire måneder gammel baby bli satt bort til barnevakt for ente gang. På sin egen dåpsdag. 

Hun gjør det selvsagt for oppmerksomheten. Det er hun som går til avisene med informasjonen. 
Damen liker oppmerksomhet - det er det hun lever av.

Så får vi andre prise oss lykkelige at det ikke er vi som må legge ut hele privatlivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (1 time siden):

Hun gjør det selvsagt for oppmerksomheten. Det er hun som går til avisene med informasjonen. 
Damen liker oppmerksomhet - det er det hun lever av.

Så får vi andre prise oss lykkelige at det ikke er vi som må legge ut hele privatlivet. 

Hvilket gjør det enda mer tragisk. Alt går foran hennes egen baby. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Hvilket gjør det enda mer tragisk. Alt går foran hennes egen baby. 

Det er sant - pengene rår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan hun håndterer når ungen begynner å ska lære å gå og slutter å sove hele dagen.

Endret av Djungelvrål
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (8 timer siden):

Det som det reageres på er at selv på dåpsfeiringen til barnet så ender det opp med å bli et egoboost for SE! 

En feiring som skal omhandle barnet, ender opp med at mor er i sentrum og at hun skal feires for at hun har formert seg. Gøy for mor og far å drikke seg full og være festens midtpunkt mens det 4 måneder unge barnet er plassert bort hos andre for ørtende gang. "Har det sikkert fint" antar du? Barnet har vært en kasteball fra fødsel av hvor SE har vært svært opptatt av å pleie kjæresteforholdet på stadier hvor andre nybakte foreldre verken er ferdigblødd etter fødsel og er i en unntakstilstand hvor de skal lære barnet og barnets behov å kjenne. Oppmerksomhet trumfer alt, selv barnets grunnleggende behov som blant annet er trygghet.

Endret av K_mb
  • Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan hun håndterer når ungen begynner å ska lære å gå og slutter å sove hele dagen.

Nanny, barnehage, barnevakt…

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (14 timer siden):

Det var vel sånn at hun helst ville folk skulle bli sjokkert, overraska og komme med reaksjoner. Hun er jo smart nok til å vite at "Helmer skal døpes, vi skal drikke oss fulle rett etter kirken" selger mer enn "vi har valgt å ha selskap før dåpen, så skal vi voksne ut å feire livet". For hadde hun lagt frem sannheten med en gang hadde ikke folk reagert sååå kraftig.

Mest sannsynlig et kalkulert valg av henne som vanlig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
K_mb skrev (8 timer siden):

Det som det reageres på er at selv på dåpsfeiringen til barnet så ender det opp med å bli et egoboost for SE! 

En feiring som skal omhandle barnet, ender opp med at mor er i sentrum og at hun skal feires for at hun har formert seg. Gøy for mor og far å drikke seg full og være festens midtpunkt mens det 4 måneder unge barnet er plassert bort hos andre for ørtende gang. "Har det sikkert fint" antar du? Barnet har vært en kasteball fra fødsel av hvor SE har vært svært opptatt av å pleie kjæresteforholdet på stadier hvor andre nybakte foreldre verken er ferdigblødd etter fødsel og er i en unntakstilstand hvor de skal lære barnet og barnets behov å kjenne. Oppmerksomhet trumfer alt, selv barnets grunnleggende behov som blant annet er trygghet.

👏👏👏👏👏👏 och det att hon inte förstår varför folk reagerar negativt visar hur otroligt omogen/självisk hon är som inte inser detta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren

Denne babyen på fem måneder får solhatt fra Dior, slips fra Hermes i dåpsgave og skal bli en stilig Frognergutt… 

IMG_6619.jpeg

IMG_6607.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (18 minutter siden):

Denne babyen på fem måneder får solhatt fra Dior, slips fra Hermes i dåpsgave og skal bli en stilig Frognergutt… 

IMG_6619.jpeg

IMG_6607.jpeg

Den hatten hun har kjøpt til han ser også ut som er ment til han er konfirmant. Den var som en bøtte på hodet til den lille babyen iallfall 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Missy1 skrev (19 minutter siden):

Den hatten hun har kjøpt til han ser også ut som er ment til han er konfirmant. Den var som en bøtte på hodet til den lille babyen iallfall 

Ja, den passet til henne selv. Kanskje størrelse var mindre viktig, det var jo en Dior… 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestemoren skrev (1 minutt siden):

Ja, den passet til henne selv. Kanskje størrelse var mindre viktig, det var jo en Dior… 😉

Tenker det var merket som var viktigst her ja. 
ikke så viktig at barnet klarer å se noe mens han har på hatten 🤪

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Missy1 skrev (4 minutter siden):

Tenker det var merket som var viktigst her ja. 
ikke så viktig at barnet klarer å se noe mens han har på hatten 🤪

Hun viser nok bilder… Nå er jo babyens ansikt blitt  gjenkjennbart - bl.a. fra bilder på cupcakes i dåpen, lagt ut av SE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (37 minutter siden):

Hun viser nok bilder… Nå er jo babyens ansikt blitt  gjenkjennbart - bl.a. fra bilder på cupcakes i dåpen, lagt ut av SE.

Blir spennende å se ved hvilken alder hun mener han blir «sin egen person» eller «får sin egen identitet» 🤷🏼‍♀️ når hun tenker det er naturlig å slutte å eksponere han…

Min sønn er tenåring nå og jeg kan se tydelig på babybilder av han at det er han og ikke en random baby. Han har en del tydelige trekk som ikke har forsvunnet under utviklingen fra baby til tenåring. 
Noen av disse trekkene er faktisk gjenkjennelige fra 3D ultralyden og. 

Hun selger barnet sitt, nå er butikken åpen og jeg tviler på at hun har planer om å stenge den… så lenge det drar inn penger så kommer denne gutten til å bli eksponert. 
Og for å få til ekstra salt i grøten så passer hun på å provosere og sjokkere med store overskrifter og skandaløs oppførsel så hun blir synligere i media. Ikke bare hun blir synligere for hver skandale nå, men også sønnen.  

Hvis hun ikke legger denne businessen på hylla så kommer det nok til å ødelegge forholdet til sønnen når han blir større 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 time siden):

Det reagerte jeg på. Hun som hele tiden snakker om å ikke vise ansiktet hans, dreit seg jo fint ut med cupcakene - da så man jo hele ansiktet 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...