Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (1 time siden):

Fedrene kan jo ikke slutte å jobbe, selv om det har kommet et barn til verden. Det er så mye annet man kan "ta" denne Sophie Elise på. Dette er rett og slett en ikke-sak. 

Det er ikke det all den tid mange bruker båndet mellom H og Vegard som et unnskyldning for at SSI sin konstante trang til å ikke være med baby «ikke er noe problem siden far er der». Far er ikke der. Mor er ikke der. Barnet får ingen primærperson å knytte seg til, og risikerer i beste fall en ambivalent tilknytning. Det er IKKE en ikke-sak når dette kringkastes til flere hundre tusen som en «kul ting», for for det er jo self care…

  • Liker 18
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (20 timer siden):

Jeg har antyder det tidligere - SSI synes (iallfall i denne tråden) å være mindre interessant. Det er lite innlegg og engasjement. Det er veldig bra. 👍🏻 Jeg håper periodene hennes med stillhet stadig blir lengre og interessen for henne dabber av. Og, ikke respons på dette innlegget, det er absolutt IKKE meningen å starte en diskusjon. 😉 

Det er nesten ikke lov å diskutere hva SE /Sophie Elise AS gjør lengre uansett hva sprell det er. Så hun kommer nok snart til å bli glemt uansett. Kansje like greit. Er ikke mye positiv influensing hun gir andre uansett. 

Hannah80 skrev (1 time siden):

Fedrene kan jo ikke slutte å jobbe, selv om det har kommet et barn til verden. Det er så mye annet man kan "ta" denne Sophie Elise på. Dette er rett og slett en ikke-sak. 

Har du eksempel hva som er greit å "ta" henne på?

KaraThrace skrev (7 minutter siden):

Det er ikke det all den tid mange bruker båndet mellom H og Vegard som et unnskyldning for at SSI sin konstante trang til å ikke være med baby «ikke er noe problem siden far er der». Far er ikke der. Mor er ikke der. Barnet får ingen primærperson å knytte seg til, og risikerer i beste fall en ambivalent tilknytning. Det er IKKE en ikke-sak når dette kringkastes til flere hundre tusen som en «kul ting», for for det er jo self care…

💯☝️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er virkelig Sophie så lite sammen med babyen? Følger henne på snap, og har ikke reagert spesielt negativt på noe hun har delt. Føler man tar henne på ting kun fordi det er henne. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (1 time siden):

Men er virkelig Sophie så lite sammen med babyen? Følger henne på snap, og har ikke reagert spesielt negativt på noe hun har delt. Føler man tar henne på ting kun fordi det er henne. 

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Har du barn?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris said:

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Har du barn?

Ja jeg har barn. Og alle jeg omgås med til vanlig har også barn. Ser ikke hva hun gjør som er så grusomt at hun må tas på akkurat morsrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (33 minutter siden):

Ja jeg har barn. Og alle jeg omgås med til vanlig har også barn. Ser ikke hva hun gjør som er så grusomt at hun må tas på akkurat morsrollen. 

Så du ser ikke problemet med å ha barnevakt til en nyfødt baby gang på gang mens mor og far sover på hotell? Han var vel 9 uker gammel første gang det skjedde. Hvis ikke det alene er problematisk, så vet du rett og slett ikke hva dårlig tilknytning kan føre til. 
 

Og eksponering av barnet til en hver tid er også ekstremt uheldig. Alt for at hun skal holde seg relevant. Forkastelig. 

Endret av Era Vulgaris
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Era Vulgaris said:

Så du ser ikke problemet med å ha barnevakt til en nyfødt baby gang på gang mens mor og far sover på hotell? Han var vel 9 uker gammel første gang det skjedde. Hvis ikke det alene er problematisk, så vet du rett og slett ikke hva dårlig tilknytning kan føre til. 
 

Og eksponering av barnet til en hver tid er også ekstremt uheldig. Alt for at hun skal holde seg relevant. Forkastelig. 

Jeg tror oppriktig ikke en 9 uker gammel baby mistet tilknytning av å være med besteforeldre. Man vet aldri grunnen til at noen kan trenge en pause etter så kort tid, og syns også man skal være forsiktig å dømme. Og når det gjelder eksponering er hun langt fra like ille som flere andre. Ganske overbevist om at mye av kritikken er fordi hun er den hun er. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (31 minutter siden):

Jeg tror oppriktig ikke en 9 uker gammel baby mistet tilknytning av å være med besteforeldre. Man vet aldri grunnen til at noen kan trenge en pause etter så kort tid, og syns også man skal være forsiktig å dømme. Og når det gjelder eksponering er hun langt fra like ille som flere andre. Ganske overbevist om at mye av kritikken er fordi hun er den hun er. 

Tro hva du vil. Helt utrolig å se noen forsvare det hun fremviser. Det har jo vært mer enn en overnatting borte fra han. Og bekymringsfullt at folk bagatelliserer tilknytning, du vet virkelig ikke hva du snakker om. 

  • Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (45 minutter siden):

Tro hva du vil. Helt utrolig å se noen forsvare det hun fremviser. Det har jo vært mer enn en overnatting borte fra han. Og bekymringsfullt at folk bagatelliserer tilknytning, du vet virkelig ikke hva du snakker om. 

Tydelig at de ikke har fulgt med hvis de ikke har fått med seg mengden det er snakk om haha. Jaja

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosererrøde skrev (4 timer siden):

Ja jeg har barn. Og alle jeg omgås med til vanlig har også barn. Ser ikke hva hun gjør som er så grusomt at hun må tas på akkurat morsrollen. 

Da har du ikke fulgt med og fått med deg hvor mye borte både hun og barnefar har vært sammenlagt siden lille H bare var et par uker gammel.

 

Foreslår at du leser i tråden, så slipper man å skrive side opp og side ned om akkurat det som er blitt diskutert over flere titalls sider her

Endret av Enkelt&Komplisert
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hun har vært ganske mye borte fra barnet tidlig - basert på det hun har lagt ut. Reagerer spesielt på overnatting borte når barnet bare er noen uker/få måneder gammelt. Ellers er det selvfølgelig greit med litt alenetid. 

Men noen tar nok litt hardt i? "Hun er omtrent ikke med barnet sitt", "Mor er ikke tilstede", "Mor er ikke primær omsorgsperson" er eksempler på ting jeg har lest. Det kan man da virkelig ikke vite basert på det lille hun har lagt ut. Hun har lagt ut stories ganske sjelden, så det er da et hav av tid som ikke filmes. Mesteparten av tiden. + at hun sier hun filmer en del når han sover. 

Så ja, absolutt kritikkverdig å dra bort over lengre tid/over natten. Men man må da håpe at hun er mye med barnet ellers, utenom det som blir vist. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (11 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/hemmelighetsfull-om-nytt-prosjekt/16919498/

«Selskapet ble opprettet i vår, og står i Brønnøysundregisteret registrert under bransje «11.070 Produksjon av mineralvann, leskedrikker og annet vann på flaske».

Sikkert en treningsdrikk. Hun reklamerer jo allerede for Glöd-produkter som kan gi samme leppene, vippene og stramme huden som hun har (bortsett fra at hun har tatt leppefyll, vippeextensions og ansiktsløft). Nå kan man få kroppen hennes også bare man drikker den nye drikken før og etter trening 🤩

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (På 15.8.2024 den 0.30):

Jeg har antyder det tidligere - SSI synes (iallfall i denne tråden) å være mindre interessant. Det er lite innlegg og engasjement. Det er veldig bra. 👍🏻 Jeg håper periodene hennes med stillhet stadig blir lengre og interessen for henne dabber av. Og, ikke respons på dette innlegget, det er absolutt IKKE meningen å starte en diskusjon. 😉 

Jada,vi kan lese vi andre å🥱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaiturid skrev (4 timer siden):

Jada,vi kan lese vi andre å🥱

Fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (13 timer siden):

https://www.tv2.no/underholdning/hemmelighetsfull-om-nytt-prosjekt/16919498/

«Selskapet ble opprettet i vår, og står i Brønnøysundregisteret registrert under bransje «11.070 Produksjon av mineralvann, leskedrikker og annet vann på flaske».

Islatte 💁‍♀️💁‍♀️ 🫠🥴

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (4 timer siden):

Islatte 💁‍♀️💁‍♀️ 🫠🥴

Tror det er godt gjettet. Influenserdrikken over alle, og assistenten hennes er vel involvert i islatte i Trondheim. 

Så lei av influensere som går rundt med islatten sin 🥱

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (På 16.8.2024 den 9.33):

Jeg er enig i at hun har vært ganske mye borte fra barnet tidlig - basert på det hun har lagt ut. Reagerer spesielt på overnatting borte når barnet bare er noen uker/få måneder gammelt. Ellers er det selvfølgelig greit med litt alenetid. 

Men noen tar nok litt hardt i? "Hun er omtrent ikke med barnet sitt", "Mor er ikke tilstede", "Mor er ikke primær omsorgsperson" er eksempler på ting jeg har lest. Det kan man da virkelig ikke vite basert på det lille hun har lagt ut. Hun har lagt ut stories ganske sjelden, så det er da et hav av tid som ikke filmes. Mesteparten av tiden. + at hun sier hun filmer en del når han sover. 

Så ja, absolutt kritikkverdig å dra bort over lengre tid/over natten. Men man må da håpe at hun er mye med barnet ellers, utenom det som blir vist. 

Siterer meg selv her 😛 mente ikke å forsvare henne, men kanskje man bør passe på å ikke bli for unyansert. Det er litt sånn det er på nett for tiden, alt blir veldig enten eller. Når man får barn blir det jo et nytt liv, og man bør sette barnet foran seg selv. Samtidig som man må finne balansen med å prioritere seg selv litt innimellom også. Og det virker kanskje som hun bikker for mye over til den "prioritere seg selv" -siden.. Det blir faktisk mye morsommere å ha barn om man går skikkelig inn i det, inn i deres verden, og prioriterer å tilbringe mye kvalitetstid sammen. Men vi ser bare bruddstykker, er det jeg mener. Vi vet ganske lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...