Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

M.G.E skrev (18 timer siden):

Jeg syntes det er så rart med barnevakt for å drikke is latte og se på pc når telefon filmer! For så å ha barnevakt igjen når hun skal trene hver kveld for den nye kroppen hun skal ha? Igjen, Norges farligste forbilde! Ikke at hun som en gang sa det er så mye bedre nå!

kan ikke dette gjøres når baby sover?  Jeg har tre barn og en mann som er borte halve året, så det måtte jo planlegges til soving, våkentid og baby med på trening! 
 

Og den dåpen? I alle dager.. hvem er det egentlig en dag for? Forstår virkelig ikke hvilke påvirkning hun har på alle sine 5-600 000 følgere! 
 

det er bare trist!! Jeg hadde virkelig et lite håp om at graviditeten ville endre henne litt, men så feil tok jeg! 
baby med til L.A for å møte kjendis kirurg! Helt normalt…

Nei, det er bare positivt med trening, det er så mange som ikke orker der, trening kan forhindre livmorfremfall blant annet ! 

Endret av Barbiebabe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barbiebabe skrev (17 minutter siden):

Nei, det er bare positivt med trening, det er så mange som ikke orker der, trening kan forhindre livmorfremfall blant annet ! 

Kjære deg! Leste du?

jeg sa ikke at trening ikke er positivt, men den mengden barnevakt dette barnet har hatt siden det var født! 
Jeg vet at trening er positivt, for både det ene og andre, men jeg vet også en hel del om spedbarn og trygg tilknytning til primær omsorgspersonene!

Der har jeg en del studiepoeng ;) derfor blir jeg litt sjokkert over nanny og barnevakter hele tiden! Babyer trenger trygg tilknytning, uansett hvor lite se gråter!

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.G.E skrev (1 minutt siden):

Kjære deg! Leste du?

jeg sa ikke at trening ikke er positivt, men den mengden barnevakt dette barnet har hatt siden det var født! 
Jeg vet at trening er positivt, for både det ene og andre, men jeg vet også en hel del om spedbarn og trygg tilknytning til primær omsorgspersonene!

Der har jeg en del studiepoeng ;) derfor blir jeg litt sjokkert over nanny og barnevakter hele tiden! Babyer trenger trygg tilknytning, uansett hvor lite se gråter!

Ja det er jeg enig i, hun ønsker  mye alenetid allerede, det reagerer jeg også på,jeg tror faktisk hun har en fødselsdepresjon, en svak en, i og med at hun strevde med føle tilknytning i begynnelsen ....

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (25 minutter siden):

Ja det er jeg enig i, hun ønsker  mye alenetid allerede, det reagerer jeg også på,jeg tror faktisk hun har en fødselsdepresjon, en svak en, i og med at hun strevde med føle tilknytning i begynnelsen ....

Å ikke føle tilknytning med en gang er ikke så uvanlig, det man ser på da er jo- om de vil være med barnet og beskytte det, eller om de unngår barnet- da er depresjonen verre siden den viser en aversjon mot å gi omsorg/ beskyttelse! 
Å bli foreldre er en stor overgang og alt gikk veldig raskt med disse to!

Håper helsesykepleier er påkobla og følger med!

får sånn L.A rike med Nanny oppdragelse følelse her, hun er jo litt sånn- de gjør det? Så hvorfor ikke!

uansett hva forsking sier om barn som i hovesak blir oppdratt av andre enn bio foreldre! 

Endret av M.G.E
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (6 timer siden):

Stumpen, slik jeg har skjønt det

Håper hun skal operere ut sofaputene hun har baki der.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Håper hun skal operere ut sofaputene hun har baki der.

Er nettopp det hun skal. Men gjenstår å se om det bare er for å få satt inn nye implantater igjen, sånn som sist da hun fikk ros for å fjerne silikonet i rumpa.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

millak skrev (12 timer siden):

Av ren nysgjerrighet fra en kommende mor. Brukte du elektrisk eller håndpumpe? 
 

Hm, mulig hun overproduserer men da hadde hun også skrytet av det tror jeg. Mest sannsynlig ammer hun kanskje ikke hvis hun går på de  hår-medisinene som ikke skal ammes på tenker jeg. Kan være jeg tar feil:) Vet at noen mødre som bryr seg veldig om fasongen på sine bryster tar tabletter som stopper melkeproduksjonen helt opp. Det kan også være et alternativ hvis hun går på medisiner der det ikke skal ammes. 

De første 2 mnd bruke jeg bare elektrisk pumpe fra sykehuset. Etter det måtte den leveres inn, så jeg kjøpte egne "hands free" elektriske som man legger i BH. Jeg brukte også en håndpumpe for å få ut "siste rest" siden de elektriske ikke tømte godt nok. Men hadde ikke orket å bare ha det ene eller andre alternativet, for min del ble det riktig med begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (1 time siden):

Er nettopp det hun skal. Men gjenstår å se om det bare er for å få satt inn nye implantater igjen, sånn som sist da hun fikk ros for å fjerne silikonet i rumpa.

Hun har jo lagt grundig opp mot et slikt narrativ, der hun har publisert trening og trening og trening for at "rumpa ikke skal bli flat".

Jeg har liten tro på at hun blir implantatfri i setet, at det heller er langt mindre implantater. Men det ville jo være en ny, positiv retning om hun faktisk begynte å tilbakestille kroppen sin til slik den egentlig er uten alle implantater og injeksjoner m.m.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (På 7.8.2024 den 21.41):

Bare sett folk med spiseproblemer gnafsa i seg de grusomme riskakene.

Riskaker er jo dødsgodt haha. Og jeg er ikke tynn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (2 timer siden):

Er nettopp det hun skal. Men gjenstår å se om det bare er for å få satt inn nye implantater igjen, sånn som sist da hun fikk ros for å fjerne silikonet i rumpa.

Hun så på Snap for en stund siden at hun aldri kom til å fjerne implantatene i baken, for da fikk hun slapp hengerumpe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går la SSI ut flere lengre snapper der hun tydeligvis slet og hadde hatt det vanskelig. Hun beskrev også tankene sine, om at hun fikk perioder/dager/stunder hvor hun tenkte at hun var stygg, dårlig mor, ikke klarte noe o.l. Og at hun da prøvde sine egne teknikker på hvordan hun skulle komme ut av den vonde sirkelen, selv om det kunne ta tid og være veldig vanskelig. Det hun beskriver syns jeg ligner svært på tvangstanker… 

«Tvangstanker (obsesjoner) er uønskete, påtrengende og gjentatte tanker, følelser, ideer eller fornemmelser som er tidkrevende eller forårsaker betydelig ubehag eller svekket fungeringsevne. De oppleves vanligvis som vonde, skremmende og/eller truende.» https://nhi.no/symptomer/psyke-og-sinn/tvangstanker-og-tvangshandlinger-veiviser

Hun avviser psykologbehandling (på snap, i blogg og bøker) og foretrekker coach/healer, som har en helt annen faglig bakgrunn. En coach har utdannelse i å lytte, observere og tilpasse coachingen til kundens behov. Her er det kundens verdier, mål, egenskaper og interesser som står i fokus. Dette passer SSI bedre enn å måtte ta ubehagelige neddykk i egen psyke, og høre ting hun ikke liker eller vil akseptere. Uansett, svært synd. De jevnlige opp- og nedperiodene synes å vise at hun sliter og i årevis har slitt med sin psykiske helse. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 minutt siden):

I går la SSI ut flere lengre snapper der hun tydeligvis slet og hadde hatt det vanskelig. Hun beskrev også tankene sine, om at hun fikk perioder/dager/stunder hvor hun tenkte at hun var stygg, dårlig mor, ikke klarte noe o.l. Og at hun da prøvde sine egne teknikker på hvordan hun skulle komme ut av den vonde sirkelen, selv om det kunne ta tid og være veldig vanskelig. Det hun beskriver syns jeg ligner svært på tvangstanker… 

«Tvangstanker (obsesjoner) er uønskete, påtrengende og gjentatte tanker, følelser, ideer eller fornemmelser som er tidkrevende eller forårsaker betydelig ubehag eller svekket fungeringsevne. De oppleves vanligvis som vonde, skremmende og/eller truende.» https://nhi.no/symptomer/psyke-og-sinn/tvangstanker-og-tvangshandlinger-veiviser

Hun avviser psykologbehandling (på snap, i blogg og bøker) og foretrekker coach/healer, som har en helt annen faglig bakgrunn. En coach har utdannelse i å lytte, observere og tilpasse coachingen til kundens behov. Her er det kundens verdier, mål, egenskaper og interesser som står i fokus. Dette passer SSI bedre enn å måtte ta ubehagelige neddykk i egen psyke, og høre ting hun ikke liker eller vil akseptere. Uansett, svært synd. De jevnlige opp- og nedperiodene synes å vise at hun sliter og i årevis har slitt med sin psykiske helse. 

Kanskje vi skal overlate til psykologer å diagnosere om ting er tvangstanker eller ikke? Sliter man med angst og depresjoner og lignende så er det ikke uvanlig å få slike negative tanker og tankespinn som hun beskrev altså. Og vi trenger ikke overdramatisere og diagnosere alt hun sier. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (12 timer siden):

Begynner oppriktig å lure på om hun av en eller annen grunn ikke klarer å være alene med babyen sin. Å ville ha foreldrene sine i nærheten er jo positivt, at de får ta del osv og at hun ønsker å ha dem der er jo forståelig. Men hun har jo tilsynelatende ikke ro i ræva i to sekund en gang, hun finner jo alltid en grunn til å stikke av og ha barnevakt. Ofte. Oftest mulig?

Noe som får meg til å tenke at det virker som hun har problemer med å være alene med han er dette mønsteret vi ser med mengden barnevakt og reising. Er det noen gang rolig rundt de?

At hun virker som om hun ikke klarer å være alene med han da tenker jeg spesielt på den gangen flybilletten hennes ble kansellert og de valgte å ordne det sånn at baby måtte reise med far og hun selv reiste alene. Noe jeg husker hun skrev var at Helmer hadde grått enten veldig mye eller grått for første gang og var urolig på den flyturen og at hun syntes synd på Vegard. Vegard er sikkert en god far altså, sier ingenting på det altså. Men tenker at selv om det ikke var noe tull med babyen sin bilett og kun Sophie Elise sin så er det jo liksom litt mer naturlig at ett spedbarn reiser med mor enn far, spesielt når mor fortsatt del ammer, som jeg er ganske sikker hun gjorde eller sa hun gjorde på den tiden. 

Her tror jeg du er inne på noe helt essensielt, @GuuriMalla. Det synes å være et mønster hvor SSI ikke takler å være alene med barnet, og da ser jeg bort fra den flyturen du nevnte. Når V jobber om dagene, blir hun mye alene, og hun har nok derfor nå vært en lang periode i Harstad hos foreldrene sine. Der får hun tydeligvis mer jevnlig hjelp og støtte, både på dagtid og ellers. Hun har i alle år fokusert ekstremt kun på seg selv, sine behov og sitt utseende, samt søkt og vært helt avhengig av svært mye egenoppmerksomhet - positiv eller negativ. Nå sier hun, og skjønner rasjonelt, at det er et annet viktig lite menneske i livet hennes, men emosjonelt og i hverdagslivet er det en utfordrende livsendring. Det resulterer i f.eks. mange barnevakter, «me-time», hotellovernattinger med kjæresten, utallige kafébesøk, treninger og alenetid i bilen…

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blueberry* skrev (På 10.8.2024 den 10.23):

Han blir det i alle fall snart. Hvordan skal det gå med tilknytningen når de flytter til Oslo?

Ikke lenge til de flytter til Harstad, for bedre tilgang på barnevakt. Klart de kan kjøpe seg barnevakter i Oslo, men litt mer stuerent med besteforeldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mut skrev (11 minutter siden):

Kanskje vi skal overlate til psykologer å diagnosere om ting er tvangstanker eller ikke? Sliter man med angst og depresjoner og lignende så er det ikke uvanlig å få slike negative tanker og tankespinn som hun beskrev altså. Og vi trenger ikke overdramatisere og diagnosere alt hun sier. 

Helt enig! Men mitt poeng er at SSI avviser all diagnostisering og eventuell behandling av psykolog/psykiater. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (2 timer siden):

Helt enig! Men mitt poeng er at SSI avviser all diagnostisering og eventuell behandling av psykolog/psykiater. 

...samtidig som hun selv over år har påstått å ha ulike psykiske diagnoser...

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opererer seg fin etter fødsel og skal lyve om det etterpå. Hun er naturlig slank og har trent hardt hele livet. Ehh nei! Kjøpt og betalt fra topp til tå. Hun har ikke svettet en dråpe over fasademosjoneringen sin. Kaller det mosjonering fordi hun tar ikke i. Lik frua. De jukser med alt de gjør. ☹️

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 time siden):

Opererer seg fin etter fødsel og skal lyve om det etterpå. Hun er naturlig slank og har trent hardt hele livet. Ehh nei! Kjøpt og betalt fra topp til tå. Hun har ikke svettet en dråpe over fasademosjoneringen sin. Kaller det mosjonering fordi hun tar ikke i. Lik frua. De jukser med alt de gjør. ☹️

Hadde hun «trent hardt hele livet» så hadde fysikken hennes reflektert det. SE har aldri hatt definerte muskler i hverken armer eller bein, og det til tross for at hun er slank/ikke har spesielt høy fettprosent. Hun er bare tynn med implantater foran og bak. I tillegg har hun gjennomført fettsuging ifbm BBL/rumpeoperasjonen(e), noe som bidrar til å forsterke inntrykket av at hun har lavere fettprosent enn hva hun ville hatt utenom. Helt utrolig hvis hun nå prøver å skape et narrativ hvor hun liksom alltid har vært en godt trent friskus

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (23 timer siden):

Er nettopp det hun skal. Men gjenstår å se om det bare er for å få satt inn nye implantater igjen, sånn som sist da hun fikk ros for å fjerne silikonet i rumpa.

Eller da hun fikk skryt for å ta ut brystimplantatene. Gikk ikke lang tid før hun satt inn først noen moderate og deretter noen gedigne. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Eller da hun fikk skryt for å ta ut brystimplantatene. Gikk ikke lang tid før hun satt inn først noen moderate og deretter noen gedigne. 

Hun gikk uten i 5 min også la hun inn noen hun skrøt av så så naturlige ut....sikkert noe sånt som 250 cc.   Det ble for lite så de ble byttet ut med noe som ser ut som de hun la inn på 18 års dagen sin...400 cc eller større.  Jeg tipper større.  De er overdimensjonerte til kroppen hennes, akkurat som ræva og hoftene. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...