Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Enkelt&Komplisert skrev (På 7.8.2024 den 5.12):

Nettopp! Hun er jo nå en wannabe fitness-jente. "Alle" spiser riskaker av de som trener og bygger muskler. Problemet med henne er treningen, maten hun spiser er det jo ingenting galt med, og helt normal mat i "treningsverdenen". Riskaker inneholder kalorier og raske karbohydrater og er derfor brukt i forbindelse med trening

Endret av winterchild
  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

winterchild skrev (2 timer siden):

Då välkomnar jag dig till ätstörningsvärlden (som jag antar att du inte har koll på) där riskakor används på många olika sätt att för att "fylla ut" hunger. Så mycket kalorier innehåller de inte. Jag har själv haft anorexi och ser varningstecken i just riskakor och manisk träning. Det är så det börjar för många. Förhoppningsvis är SE frisk, för unnar ingen det helvetet som ätstörningar är. Jag hoppas ingen av hennes följare (som unga jenter, ofta de mest sårbara och lättpåverkade) introduceras till den världen heller. Det är bara att googla riskaker (rice cakes) och ED och vilket omfattande problem det är om du inte tror mig. 

Det finnes veldig mange som spiser riskaker med pålegg som ikke sliter med mat også. Det er nok å kritisere SE for, men akkurat de 3 riskakene hun begynte med i graviditeten synes jeg ikke er en av de. I SF miljøet ville ikke det kcaloririke pålegget hennes vært innafor uansett. De som ser på dette som SF er allerede i miljøet og det påvirker ikke uvitende. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (2 timer siden):

Då välkomnar jag dig till ätstörningsvärlden (som jag antar att du inte har koll på) där riskakor används på många olika sätt att för att "fylla ut" hunger. Så mycket kalorier innehåller de inte. Jag har själv haft anorexi och ser varningstecken i just riskakor och manisk träning. Det är så det börjar för många. Förhoppningsvis är SE frisk, för unnar ingen det helvetet som ätstörningar är. Jag hoppas ingen av hennes följare (som unga jenter, ofta de mest sårbara och lättpåverkade) introduceras till den världen heller. Det är bara att googla riskaker (rice cakes) och ED och vilket omfattande problem det är om du inte tror mig. 

Skjønner at riskaker kan bli brukt hvis man har spiseforstyrrelse. Men du var rask med å trekke konklusjoner. Trekker fram at bare for at man spiser riskaker er ikke det en indikasjon på at hun har spiseforstyrrelser. Det blir brukt mye i treningsverdenen, og noen synes faktisk det er godt. SE har mye pålegg på riskakene også

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hoppas att hon inte kommer ut om något år och säger att hon hade någon ED. Manisk träning och extrem kroppsfixering sedan tidigare är inget optimal kombination.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lanseringen av sin nye parfyme, forsvarer SSI seg mot kritikk, parfymen hennes sammenlignes med Isabel Raad sin. Farge og flaskedesign synes å ligne. Ellers skriver SSI på snap at hennes parfyme er for deg som ønsker «how to smell rich»… Kanskje det slår an i følgergruppen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 time siden):

I lanseringen av sin nye parfyme, forsvarer SSI seg mot kritikk, parfymen hennes sammenlignes med Isabel Raad sin. Farge og flaskedesign synes å ligne. Ellers skriver SSI på snap at hennes parfyme er for deg som ønsker «how to smell rich»… Kanskje det slår an i følgergruppen? 

«How to smell rich» 🙃
De parfymeflaskene er ferdigproduserte/masseproduserte, ikke spesielt designet for hverken IR eller SE. Etikettene er superenkle og bærer preg av det samme, altså masseproduksjon av billigprodukter. Nå har jeg riktignok ikke luktet på alle «parfymene» de selger som egen «merkevare», men de jeg har luktet på minner mest om det man finner i tilbudshyllen til Nille og Europris; litt småkvalmt og laget av urene, billige essenser. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (9 timer siden):

I lanseringen av sin nye parfyme, forsvarer SSI seg mot kritikk, parfymen hennes sammenlignes med Isabel Raad sin. Farge og flaskedesign synes å ligne. Ellers skriver SSI på snap at hennes parfyme er for deg som ønsker «how to smell rich»… Kanskje det slår an i følgergruppen? 

Noen som har luktet på den nye parfymen? Synes den ene hun har gitt ut fra før lukter som en gammel dame.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sett folk med spiseproblemer gnafsa i seg de grusomme riskakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (10 timer siden):

I lanseringen av sin nye parfyme, forsvarer SSI seg mot kritikk, parfymen hennes sammenlignes med Isabel Raad sin. Farge og flaskedesign synes å ligne. Ellers skriver SSI på snap at hennes parfyme er for deg som ønsker «how to smell rich»… Kanskje det slår an i følgergruppen? 

Hvordan skal hun som i alle år har proklamert at hennes favorittdufter er av typen escada og Victoria secret body mists kunne ha noen form for definisjonsmakt eller kunnskap om hvordan man formulerer en «rich smelling»-parfyme? Hun har jo både sagt og vist at hun helst vil lukte selvbruning og noe av det billigste rælet hva gjelder «parfyme» som lukter syntetisk sukker. Tror ikke et sekund på at noe hun setter sitt navn på kommer til å slå an utenfor fan-bobla hennes. Tror hun liksom at hun skal klare å konkurrere med store parfymehus og nisjeparfymer som Parfums de marly, Maison Francis Kurkdjian, xjeroff osv? Det er til å le av

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (2 timer siden):

Noen som har luktet på den nye parfymen? Synes den ene hun har gitt ut fra før lukter som en gammel dame.

Jeg var og luktet på den i dag, falt for fristelsen i det jeg fikk forbi Vita. Den er, etter min mening, den beste hun har gitt ut til nå. Sammenlignet med Raad sin synes jeg den er fyldigere og søtere. Noter av kirsebær i begge, men to forskjellige dufter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (8 timer siden):

Bare sett folk med spiseproblemer gnafsa i seg de grusomme riskakene.

Jeg kan godt spise riskaker. Har ikke spiseforstyrrelse av den grunn. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (18 timer siden):

«How to smell rich» 🙃
De parfymeflaskene er ferdigproduserte/masseproduserte, ikke spesielt designet for hverken IR eller SE. Etikettene er superenkle og bærer preg av det samme, altså masseproduksjon av billigprodukter. Nå har jeg riktignok ikke luktet på alle «parfymene» de selger som egen «merkevare», men de jeg har luktet på minner mest om det man finner i tilbudshyllen til Nille og Europris; litt småkvalmt og laget av urene, billige essenser. 

Enig . Overprisede body-splash parfymer som minner om hm / rituals sine . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (På 8.8.2024 den 6.14):

Jeg kan godt spise riskaker. Har ikke spiseforstyrrelse av den grunn. 

 

Endret av winterchild
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

winterchild skrev (7 timer siden):

Jag spiser også dem og tycker de är goda. Så länge man äter annat også är det inga problem. Men de är ett medel i många ED att mätta ut utan att man får i sig så många kalorier och därför används de ofta i det syftet inom den sjukdomen. 

Ja, det er nok sant. Syns bare det er dumt å insinuere at folk har spiseforstyrrelser og påstå at det bare er folk med spiseforstyrrelser som spiser det. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (17 timer siden):

Bare sett folk med spiseproblemer gnafsa i seg de grusomme riskakene.

Åååååh, de var himmelske da jeg var gravid og kvalm 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (16 timer siden):

Ja, det er nok sant. Syns bare det er dumt å insinuere at folk har spiseforstyrrelser og påstå at det bare er folk med spiseforstyrrelser som spiser det. 

Endret av winterchild
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

winterchild skrev (3 timer siden):

Det var inte vad jag menade. Säger bara att det är något som är stort inom just den tragiska sjukdomen. Såklart är det inte bara människor som sliter med det som spiser riskaker. I så fall skulle inte butikerna sälja det. Men som sagt jag har haft stenkoll på hur man fyller ut kalorier och många av de "thinfluncerna" som jag följde på den tiden förespråkade riskaker. Det är okej att peka ut att det inte är det bästa att rekommendera då man är influencer och har många yngre som följer en. Men tror ärligt inte att SE bryr sig om sina följare överhuvudtaget så hon skiter nog i vilket, även om jag som har haft anorexi reagerar på just det. 

Lägger till att jag inte orkar prata om riskakor mer, det triggar mig och det är säkert fel av mig att peka ut det men menar inget illa med det. Vill bara inte att andra ska hamna i samma ätstörnings (och värre) träsk. 

Nå har jo du gjort mange tusen mennesker på KG oppmerksomme på dette, som sannsynligvis ikke visste om «sf-mat» fra før, så du kan med dette like gjerne ha påvirket/tipsa noen… hilsen tidligere spiseforstyrra 

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 5.8.2024 den 12.11):

Nei,det er fakta.

Riskaker med div pålegg = karbohydrater.

Riskaker UTEN pålegg = 0 karbohydrater.

Lett å forstå hva en sf person hadde valgt.

Her tror jeg du blander karbohydrater og kalorier?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Nå har jo du gjort mange tusen mennesker på KG oppmerksomme på dette, som sannsynligvis ikke visste om «sf-mat» fra før, så du kan med dette like gjerne ha påvirket/tipsa noen… hilsen tidligere spiseforstyrra 

Dette tenkte jeg også. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (6 timer siden):

Det var inte vad jag menade. Säger bara att det är något som är stort inom just den tragiska sjukdomen. Såklart är det inte bara människor som sliter med det som spiser riskaker. I så fall skulle inte butikerna sälja det. Men som sagt jag har haft stenkoll på hur man fyller ut kalorier och många av de "thinfluncerna" som jag följde på den tiden förespråkade riskaker. Det är okej att peka ut att det inte är det bästa att rekommendera då man är influencer och har många yngre som följer en. Men tror ärligt inte att SE bryr sig om sina följare överhuvudtaget så hon skiter nog i vilket, även om jag som har haft anorexi reagerar på just det. 

Lägger till att jag inte orkar prata om riskakor mer, det triggar mig och det är säkert fel av mig att peka ut det men menar inget illa med det. Vill bara inte att andra ska hamna i samma ätstörnings (och värre) träsk. 

Oppfordrer deg i så måte til å slette disse kommentarene ang sf, se min kommentar over også. De bidrar med null i diskusjonen rundt SE, og kan kun bidra til å trigge og tipse folk slik de står nå. Så om du er bekymra for at andre skal utvikle samme sykdom som deg, slett dem. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...