Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Enkelt&Komplisert skrev (1 time siden):

Men hun har sagt dette:

@Bestemoren skrev tidligere her inne; 

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør

 

Alt gikk jo til h.. hun mistet mange inntektskilder etter posebildet, og ble satt i et dårlig lys

Hvor har du dette fra? Det står ikke på side 34 i min versjon av Elsk meg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Hvis du forsvarer noe som helst av det hun publiserer, så tar jeg deg rett og slett ikke på alvor. 

Men jeg forstår ikke hvorfor kino eller cafe må forsvares? Hvorfor kan ikke mødre ta en kopp kafé om de føler de trenger det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 timer siden):

Tenker hun gjør det for å få reaksjoner - for å tjene penger slik som hennes influenser-kollegaer. De er sleipe og alt blir gjort med et formål - mest mulig penger. 

Når man kan tjene så store beløp på snapchat så ser man det tydelig igjen i influenser-verden. De bruker lang tid på å si minimalt og noe nonsens - fordi da tjener de mer penger. 

Jeg kom plutselig over Isabel Raads sending på snapchat. Hun "matet" sine følgere (elsklinger) mens hun spiste på restaurant. 1 bit til seg og 1 bit til følgerne. Det er det sykeste jeg har sett. Følgerne sendte inn mld om hvor fantastisk det var å følge med på reisene hennes 🤣 Unnskyld at jeg ler men ifluensere er i ferd med å nå nye høyder. 

Ja selfølgelig tjener hun penger på sosiale medier, det er jo jobben hennes.

Men jeg forstår ikke hvorfor det å ta en kopp kaffe med noen venniner skaper reaksjoner? Hvorfor kan ikke mødre ta seg noen timer fri og gjøre noe som gir dem energi? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (11 minutter siden):

Ja selfølgelig tjener hun penger på sosiale medier, det er jo jobben hennes.

Men jeg forstår ikke hvorfor det å ta en kopp kaffe med noen venniner skaper reaksjoner? Hvorfor kan ikke mødre ta seg noen timer fri og gjøre noe som gir dem energi? 

Det er jo ikke snakk om kun en kopp kaffe hvis du har fulgt med...

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (På 30.5.2024 den 14.55):

Ligg etter 3 uker...dopet på smertestillende da eller...?

Ikke alle som må vente i 6-8 uker, har flere ganger fått klarsignal for sex før jeg har forlatt sykehuset. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (52 minutter siden):

Men jeg forstår ikke hvorfor kino eller cafe må forsvares? Hvorfor kan ikke mødre ta en kopp kafé om de føler de trenger det? 

Fordi når man har en nyfødt baby så forventes det at man setter sitt eget navlebeskuende liv til side for en periode og gjør det som er best for babyen sin. Det som er best for en nyfødt er IKKE konstant barnevakt fordi mor skal på kafe å ta seg en kopp kaffe. Åpenbart.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GuuriMalla skrev (38 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om kun en kopp kaffe hvis du har fulgt med...

Nei det er snak om at hun jobber, mens mannen tar permisjonen..... 

Du er klar over at det finnes sjøfolk og oljearbeidere som er vekke mange uker eller måner i strek på jobb? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (1 minutt siden):

Fordi når man har en nyfødt baby så forventes det at man setter sitt eget navlebeskuende liv til side for en periode og gjør det som er best for babyen sin. Det som er best for en nyfødt er IKKE konstant barnevakt fordi mor skal på kafe å ta seg en kopp kaffe. Åpenbart.

Men har ikke mannen permisjon da? Hvorfor trenger de barnevakt for at hun jobbe, når han er hjemme med barnet? Og hvor ofte er egentlig "konstant" i denne sammenhengen? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (4 minutter siden):

Nei det er snak om at hun jobber, mens mannen tar permisjonen..... 

Du er klar over at det finnes sjøfolk og oljearbeidere som er vekke mange uker eller måner i strek på jobb? 

Åja. Har hun KUN barnevakt fordi hun jobber? Det har vist jeg gått glipp av. Så dum jeg er 🤡🤡🤡🤡🤡🤡 er hun blitt personlig trener og kaffe somaliér da eller? 

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuuriMalla skrev (14 minutter siden):

Åja. Har hun KUN barnevakt fordi hun jobber? Det har vist jeg gått glipp av. Så dum jeg er 🤡🤡🤡🤡🤡🤡 er hun blitt personlig trener og kaffe somaliér da eller? 

Det var da voldsomt, jeg spør bare hva hun gjør som er så problematisk?

Men ja hun er jo influenser som tjener penger på innhold på sosial medier? Så det å filme at hun gjør ting som trene og kafé besøk er selfølgelig jobben hennes. Eller hva trode du hun jobbet med?

Og hvorfor har hun så mye barnevakt om mannen har permisjon for å ta seg av barnet?

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Det var da voldsomt, jeg spør bare hva hun gjør som er så problematisk?

Men ja hun er jo influenser som tjener penger på innhold på sosial medier? Så det å filme at hun gjør ting som trene og kafé besøk er selfølgelig jobben hennes. Eller hva trode du hun jobbet med?

Ja, det var voldsomt som du skal forsvare alt Sophie gjør og slakter saklig kritikk i hjel med helt urelevante svar? Jeg syns du har veldig rare argument. Sjønner feks ikke relevansen med at noen reiser på nordsjøen?? Er det normalt at en mor gjør når barnet er nyfødt eller 2 mnd tror du? Er det din erfaring med hva som er normalt når en har en nyfødt?  Jeg svarer deg bare like dumt tilbake 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Men jeg forstår ikke hvorfor kino eller cafe må forsvares? Hvorfor kan ikke mødre ta en kopp kafé om de føler de trenger det? 

Som sagt, jeg tar ikke folk på alvor når de forsvarer dette. Fullstendig hinsides. Har du barn?

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Ja selfølgelig tjener hun penger på sosiale medier, det er jo jobben hennes.

Men jeg forstår ikke hvorfor det å ta en kopp kaffe med noen venniner skaper reaksjoner? Hvorfor kan ikke mødre ta seg noen timer fri og gjøre noe som gir dem energi? 

Jeg vet ikke hvordan du hadde det som mor til et spedbarn? 

Det siste jeg tenkte på var å gå ut flere ganger i uken for å få egentid. Nå ammet jeg mine barn så det gjorde meg selvsagt enda mer bundet. Var ofte ute på kafè med venninner, men da hadde vi barna med oss. 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (26 minutter siden):

Nei det er snak om at hun jobber, mens mannen tar permisjonen..... 

Du er klar over at det finnes sjøfolk og oljearbeidere som er vekke mange uker eller måner i strek på jobb? 

Jeg tviler på at du har barn selv. Joda, jeg jobber i oljesektoren selv så jeg vet godt at det er folk som jobber offshore og er borte i to uker i strekk. MEN det er ikke spedbarnsmødre og det er det vi snakker om her. Dessuten når de jobber offshore så er de 2 uker på og 4 uker av. 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (3 timer siden):

Men hun har sagt dette:

@Bestemoren skrev tidligere her inne; 

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør

 

Alt gikk jo til h.. hun mistet mange inntektskilder etter posebildet, og ble satt i et dårlig lys

Ja?

Men det var IKKE det du sa først,så argumentet står.

Du presenterte det som noe sagt NÅ,i 2024,etter fødsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (23 minutter siden):

Jeg tviler på at du har barn selv. Joda, jeg jobber i oljesektoren selv så jeg vet godt at det er folk som jobber offshore og er borte i to uker i strekk. MEN det er ikke spedbarnsmødre og det er det vi snakker om her. Dessuten når de jobber offshore så er de 2 uker på og 4 uker av. 

Men det er spebarnsfedre går jeg ut i fra? Forstår du ikke har møtt noen kvinner som overlater omsorgen til far, men jeg lover deg SE ikke er den eneste.

Så problemet her er at en mor har overlat permisjonen til far? Det er greit at en far drar bort to uker av gangen, men en mor kan ikke gå på jobb noen timer til dagen? Er det så utenkelig at en mann er i stand til å ta vare på en baby? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pippi Lotta skrev (6 minutter siden):

Men det er spebarn fedre går jeg ut i fra?

Så problemet her er at en mor har overlat permisjonen til far? Det er greit at en far drar bort to uker av gangen, men en mor kan ikke gå på jobb noen timer til dagen? Er det så utenkelig at en mann er i stand til å ta vare på en baby? 

Nei det er ikke det som vekker oppsikt. De bruker en helt ny barnevakt nå som såvidt har møtt dem, fordi de går på kino sammen. De trenger barnevakt fordi «de ikke har besteforeldre i nærheten». Når de besøkte besteforeldre, i nord, som da etter sigende ikke treffer dem så ofte akkurat, ble besteforeldrene brukt som barnevakt etter 10 sekunder fordi de trengte alenetid på hotell. 

Så dette handler ikke om en pappa kan el ikke kan ha  hovedansvaret hjemme i permisjon. 

 Nå skal de tre uker til LA. Med enda en ny «barnevakt» med på lasset. 
For ellers går det jo ikke an å få kjærestetid sammen  

 

  • Liker 13
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pippi Lotta said:

Det var da voldsomt, jeg spør bare hva hun gjør som er så problematisk?

Men ja hun er jo influenser som tjener penger på innhold på sosial medier? Så det å filme at hun gjør ting som trene og kafé besøk er selfølgelig jobben hennes. Eller hva trode du hun jobbet med?

Og hvorfor har hun så mye barnevakt om mannen har permisjon for å ta seg av barnet?

Det hun gjør som er problematisk er at hun OG PAPPAEN lar en baby som ikke en gang er ferdig med det såkalte fjerde trimester stadig være sammen med en barnevakt som babyen faktisk ikke kjenner. 

Jeg syns vi kan gi vel så mye kritikk til far her - kanskje enda mer, da det tross alt er han som er i permisjon og som skal være hovedtilknytningsperson men likevel er med på å engasjere barnevakt til hyppig hotellovernatting, kino og dates. 

21 minutter siden, Pippi Lotta said:

Men det er spebarnsfedre går jeg ut i fra? Forstår du ikke har møtt noen kvinner som overlater omsorgen til far, men jeg lover deg SE ikke er den eneste.

Så problemet her er at en mor har overlat permisjonen til far? Det er greit at en far drar bort to uker av gangen, men en mor kan ikke gå på jobb noen timer til dagen? Er det så utenkelig at en mann er i stand til å ta vare på en baby? 

Nei problemet er at stadig vekk vil ingen av foreldrene være med babyen sin og den overlates til barnevakt. 

Mor må gjerne vanke på kafé dagen lang hvis hun vil det, så lenge en fast tilknytningsperson tar seg av barnet. Men denne babyen får altså ikke det. Her engasjeres det barnevakter de aldri har møtt, eller det flys rett til Harstad for å overlate babyen til besteforeldre natta over. 

Denne mannen er jo tydeligvis ikke i stand til å ta vare på denne babyen han heller da siden de trenger barnevakt for natta allerede fra uke 2. 

Dette er ikke kritikk mot SE som mor, men mot FORELDRENES felles valg, og hvordan de velger å eksponere disse valgene. 

  • Liker 21
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (9 timer siden):

Stor forskjell på S.E og Maria Mena. S.E løper vekk fra babyen sin, mens det normale er M.M som har babyen klistret på seg 24/7. Man ønsker ikke barnefri før babyen er minst over 6-7 mnd? Dette må være så trist. Håper faren er tettere på.

Når mitt barn var 1,5 mnd gren jeg nesten av glede da søsteren min foreslo å ta barnet på en trilletur så jeg og mannen kunne spise middag i fred. Den halvtimen med bare oss to var magisk og utrolig deilig. Når barnet var 2 mnd tok hun han med på trilletur så vi kunne vaske litt. Dette var tid uten barnet jeg satte stor pris på. Vi ønsket barnefri før barnet var 6-7 måneder, men jeg ser ikke på oss som dårlige foreldre av dem grunn. Det at du ikke ønsket det betyr ikke at det er sånn for alle.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (32 minutter siden):

Men det er spebarnsfedre går jeg ut i fra? Forstår du ikke har møtt noen kvinner som overlater omsorgen til far, men jeg lover deg SE ikke er den eneste.

Så problemet her er at en mor har overlat permisjonen til far? Det er greit at en far drar bort to uker av gangen, men en mor kan ikke gå på jobb noen timer til dagen? Er det så utenkelig at en mann er i stand til å ta vare på en baby? 

Ser du ikke forskjell på mor og far når det gjelder spedbarn? Mor har gått med babyen i magen i 9 mnd og det knytter seg mest til den som har tatt seg mest av babyen i starten av livet. Vet ikke hvordan Sofie Elise og samboeren gjorde dette - men det er helt klart oftest mor som er nærmest babyen de første månedene. Det er mor som ammer og dermed får en automatisk knytning til babyen fra første stund. 

Far er selvsagt en viktig person i barnets liv og når mor velger å jobbe istedet for å være med barnet i starten av livet dets så vil selvsagt barnet knytte seg mest til far. 

Nei, jeg forstår ikke at en mor går tilbake i arbeid så raskt etter en fødsel - men det er fordi jeg vet hvordan man stod på for å øke barselpermisjonen som kun var noen få måneder for 30-40 år siden. Og det var kvinner som jobbet fram endringen her for det var de som kjente på kroppen hvordan det var å gå fra et spedbarn på noen få måneder. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...