Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (17 timer siden):

Er det noen som tror på den treningen der? Såvidt hun tar i, er ikke svett eller dønn sliten. Nei, dette er juks og fanteri. Og dette tror fansen på? Dette er trening ala the Kardashian style. 

Jeg er ikke en trenings ekspert, men jeg har stusset litt over de videoene hun legger ut. Hun viser vekten hun tar, men det ser ikke ut som det er noen anstrengelser, hun må være en veldig sterk petit dame. Hun har det samme blikket mot kamera og passer på at man ser rumpa mest mulig. Hun svetter ikke, full sminket og ser eller er aldri sliten etter å ha trent så hardt som hun sier hun gjør. Det er selfie på badet også fortsetter dagen med café besøk, promotering av produkter og kose litt på sofaen med babyen på kvelden i de SAMME treningsklærene...

  • Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt&Komplisert skrev (11 timer siden):

Hun sa på snap at hun ikke vil dele fødselshistorien, den er for privat og intim for henne. Så får vi se om det er enda et "salgstriks" å komme med en slik uttalelse først, og om hun bare melker det litt for å ha noe å pirre folk med.

Hun fant nylig ut hva den røde tråden i boken skulle være etter å ha hørt en Britney Spears låt... Det sier litt sånn "la meg bare skrive en bok bare fordi jeg er en kjent person, handle hva det skal handle om..."

Hun har sagt at hun ikke vil dele fødselhistorien, men det har blitt en clickbait på Snap. Hun har delt så utrolig mye (kanskje alt) om alle sine operasjoner t.o.m at hun opererte nedentil for at den skulle se fin ut.

Det er ikke noe som er privat eller intimt hos henne. Så jeg tror også som andre har nevnt at boken blir om henne som mamma - desverre. Og der tror jeg hun skriver om akkurat denne fødselshistorien som jeg egentlig ikke skjønner er så interessant for andre enn kanskje hennes nærmeste.

Grunnen til at jeg skriver "henne som mamma - desverre" er ikke for å kritisere hun som mor. Jeg vet ikke hva som skjer bak lukkede dører. Men utifra det som hun legger ut, så synes jeg ikke at unge mødrer burde ta råd fra henne. Da hun var gravid var hun uenig med jordmor og byttet da hun ble spurt om hennes forhold til rus. Dette var landsdekkende nyhet at hun festet hardt og dro på rehabilitering. Hun derfor byttet og gikk til privat jordmor. Dette er ikke råd andre burde høre på. Under graviditeten som var så planlagt fikk vi også høre om at de allerede hadde vært gravide og mistet - helt udokumenterte på nettet. Beklager, men slik som SE er så tviler jeg på at hun hadde latt en slik "historie" gå hus forbi, fordi det hadde bygget opp hennes dårlig rykte og fått sympati. Under graviditeten lagde hun en podkast der hun sa selv hvordan barnet ikke kommer til å endre livet hennes, hun vil fortsatt være seg selv og ha kjærestetid. I samme podkast snakker hun mye om sex, det er liksom ikke det vordende unge mødrer burde fokusere på.

Etter at barnet har kommet til verden så er det skremmende hvor mye han blir brukt for penger i kassen, hvor fort den tøffel kjæresten hennes tok en 360º på eksponering av barnet. Hvor mange ganger hun er borte fra han for å dra på trening (eller har han med seg i sovebag på trening når han er knapt 2 uker - null immunforsvar). Utifra det hun selv har dokumentert så har hun vært borte fra han i 4 døgn (hotell med kjæresten+3 døgn for filming i Oslo) Hun har selv sagt at hun sluttet å amme og å pumpe fordi det var slitsomt, drit i hva som er best for barnet. Og hun nå planlegger å reise bort fra han for å skrive bok nr 4 som hun selv ikke vet hva den skal handle om. 

Babyen er 9 uker gammel!

Dersom boken handler om hun som mor og det inspirere andre unge til å gjøre det samme som henne så er det skremmende. Hun er ikke en ung mor, hun er snart 30 år (eller har blitt det, vet ikke). Hun burde ikke være til noe som helst for inspirasjon, fordi utlevering av barnet burde ikke bli sett opp til. Det ligger allerede altfor mye informasjon ut på nett som dette barnet må leve med resten av livet.

Så for Guds skyld, jeg håper boken handler om sminke, natur, dyr, strikking eller hva enn alt det svada hun snakker om. Men ikke en bok om hun som mor!

 

  • Liker 23
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (5 timer siden):

SE har ikke flat mage heller. Caroline Berg Eriksen hadde flat mage etter sine svangerskap. SE har en helt normal, litt rund og ikke-definert postpartum-mage, som stikker utenfor hoftebeina. Det et mange som har mer mage enn SE etter fødsel, men også mange som har flatere og mer definert mage. 

Nja, CBEs mage var heftig posert og redigert. Ikke av de største post partum-magene og helt normal den også. 
CBE advokerte for Belly Only Pregnancy (med fokus på utseende på bekosting av god helse) før uttrykket ble kjent. En trendsetter innen promotering av spiseforstyrrelser og uhelse i svangerskapet. 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (10 timer siden):

Sofie har fettsugd magen da, og hun holder den inne på bilder. Hun på bildet du legger ut her står helt avslappet og jeg tror ikke SE hadde sett mye mer annerledes ut om hun også slappet av. Sofie er heller ikke særlig sterk, hun er en poser i det meste hun gjør 
 

når det gjelder treningen hennes så er nok den mest for å vise seg frem. Mest opptatt av tyngst mulig vekt fremfor riktig teknikk og god kontakt med musklene hun skal trene. 
Det hun holder på med på senteret er ikke å styrke kroppen,  men å ødelegge den. Håper virkelig ikke hun gjør mer øvelser enn det hun filmer og legger ut, for den dårlige teknikken sammen med så tunge vekter resulterer i slitasje på kroppen som kan gi hu store problemer. (Det i tillegg til all belastningen kroppen har fra implantater og kirurgi/arrvev 🫣)
Kroppen hennes tåler det kanskje en periode, men så vil plagene komme… hun fyller vel 30 i år, hun er ikke ungjente for alltid selvom hun liker å tro det. 
 

Fødselshistorien har hun selvfølgelig tenkt å dele, hun skal bare melke det nok først for å tjene mest mulig penger. Hun bruker det jo som clickbait, hadde hun følt det var privat så hadde hun ikke trengt å nevne det engang. Alle vet jo at barnet har kommet ut av livmoren (frisk og velskapt) og de færreste bryr seg om hvordan forløpet hennes var. 

For privat...ikke privat å dele "underlivs justering"? Den boka sitter hun nok tror blir liggende under alles 🌲. Glad jeg ikke skal ha 🌲...😁

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BELLA965 skrev (1 time siden):

Tenker at hun først og fremst burde google 'tilknytningsteori baby"..

Synes det er trist at en influenser får fronte at det er viktig "for MEG at jeg har det fint", JEG føler sånn, Og JEG vil ligge på hotell, og JEG trenger frisørtime, og JEG vil reise, og JEG vil sove, JEG vil ikke gi morsmelk, JEG blir sliten..

 

Helt ærlig. Når du blir forelder, bør JEG komme i andre rekke... ihvertfall noen måneder. 

De første årene er man faktisk pent nødt å sette seg selv i andre rekke. 
barnet har ikke valgt å bli brakt inn i denne verden, hun har ansvar for dette mennesket som er en fremtidig voksen mann. De første leveårene er svært viktige for hvem man blir som voksen. 

  • Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun bare sagt "det er viktig for baby å ha en mamma som fungerer, enn å få morsmelk, eks. Og faktisk ment det. Men alt er meg, meg, meg. Og jeg skjønner behovet for alenetid (men ikke 2 uker etter fødsel), for å gå dusje, kanskje gå til frisøren, bare gjøre noe lite for seg selv en gang iblant. Men hotell flere ganger før nyfødttiden er over, det er for meg sinnsykt.

  • Liker 28
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoist. 

Hun sier at hun jo har en så rolig baby..så hvordan skal det da gå når han blir eldre og er lengre våken og mer mobil?

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (2 timer siden):

Egoist. 

Hun sier at hun jo har en så rolig baby..så hvordan skal det da gå når han blir eldre og er lengre våken og mer mobil?

For det første tviler jeg på at han bare sover. For det andre ser jeg for meg en livlig guttunge løpende rundt i parken med mor etter...eller kanskje det ikke skjer. Mulig det blir bare lufting i barnehagen. Hun søkte opp barnehager når hun var 4 mnd på vei. Ikke hørt om noen som begynner å lete så tidlig. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (4 minutter siden):

For det første tviler jeg på at han bare sover. For det andre ser jeg for meg en livlig guttunge løpende rundt i parken med mor etter...eller kanskje det ikke skjer. Mulig det blir bare lufting i barnehagen. Hun søkte opp barnehager når hun var 4 mnd på vei. Ikke hørt om noen som begynner å lete så tidlig. 

Det har jeg hørt om, og også skole - enkelte skoler må man søke på så snart barnet er født om man ønsker å få plass.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (4 minutter siden):

Det har jeg hørt om, og også skole - enkelte skoler må man søke på så snart barnet er født om man ønsker å få plass.

Ikke tenkt så langt frem selv. Etter 2 svangerskap og 3 barn. Ingen jeg kjenner heller. Men tydeligvis vanligere enn jeg viste. Når de er født er det jo greit. Men når du er 4 mnd på vei? 

Endret av kaiturid
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (1 time siden):

Ikke tenkt så langt frem selv. Etter 2 svangerskap og 3 barn. Ingen jeg kjenner heller. Men tydeligvis vanligere enn jeg viste. Når de er født er det jo greit. Men når du er 4 mnd på vei? 

Jeg tror jeg sjekket hvilke barnehager i området som hadde godt rynke og sunt kosthold med en gang jeg var gravid, ville få alt mest mulig perfekt for barnet. Sjekket også ut rideskoler, hvilke skoler som er i nærheten mtp om vi ville flytte for å få bedre skole etc også 😅

Jeg tror det er like vanlig å gjøre det som å ikke gjøre det. Min søster sjekket ikke noe sånt og lo litt av meg. Flere av vennene mine planla også, enkelte sjekket ut ting før de engang testet positivt. 

De som sjekket ut sånne ting på forhånd er dog etter min erfaring de som er mest opptatt av tilknytningomsorg, amming, typisk bæresjal, sen barnehagestart, ofte Steiner/Montessori  eller lignende. «Karrierekvinnene» tilpasser oftere var et til sitt liv i stedet for å tilpasse sitt liv til barnet. (Med karrierekvinne her mener jeg de som er veldig opptatt av jobben sin, ikke nødvendigvis de med høystatus-jobb - kjenner både fastleger, kirurger og advokater som har hatt barna hjemme til 2 år og ammet lenge.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunnen ingenting positivt å melde når det kommer til SEs drift av firmaet sitt slik hun gjør det nå.

Men jeg håper for barnets skyld at SSI virkelig ikke er slik en egoistisk, bortskjemt, selvopptatt rasstapp slik hun fremstiller seg i SoMe. Måtte i så fall karma snarest bite seg hardt fast i rumpeimplantatene hun har kjøpt, mens tøffelhelten av en medansvarlig, nybakt pappa rammes av klinisk omsorgsbehov for seg selv og barn.

En reiser ikke bort for å skrive bok om "ingenting viktig å meddele" med en nyfødt i hjemmet uten å være komplett tilstoppet i nøtta. Ikke en gang som klikkåte eller provokasjon.

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

velociraptor skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg sjekket hvilke barnehager i området som hadde godt rynke og sunt kosthold med en gang jeg var gravid, ville få alt mest mulig perfekt for barnet. Sjekket også ut rideskoler, hvilke skoler som er i nærheten mtp om vi ville flytte for å få bedre skole etc også 😅

Jeg tror det er like vanlig å gjøre det som å ikke gjøre det. Min søster sjekket ikke noe sånt og lo litt av meg. Flere av vennene mine planla også, enkelte sjekket ut ting før de engang testet positivt. 

De som sjekket ut sånne ting på forhånd er dog etter min erfaring de som er mest opptatt av tilknytningomsorg, amming, typisk bæresjal, sen barnehagestart, ofte Steiner/Montessori  eller lignende. «Karrierekvinnene» tilpasser oftere var et til sitt liv i stedet for å tilpasse sitt liv til barnet. (Med karrierekvinne her mener jeg de som er veldig opptatt av jobben sin, ikke nødvendigvis de med høystatus-jobb - kjenner både fastleger, kirurger og advokater som har hatt barna hjemme til 2 år og ammet lenge.)

 Høres ikke ut som hun er av de siste du nevner. Etter en spontanabort,så var ikke min tanke der på lenge. Samme gikk vel hun gjennom. Var vel i ELLE hun nevnte det. Syns bare den gang det var merkelig å nevne akkurat det så tidlig. Men han har sikkert plass allerede...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (20 minutter siden):

Jeg har igrunnen ingenting positivt å melde når det kommer til SEs drift av firmaet sitt slik hun gjør det nå.

Men jeg håper for barnets skyld at SSI virkelig ikke er slik en egoistisk, bortskjemt, selvopptatt rasstapp slik hun fremstiller seg i SoMe. Måtte i så fall karma snarest bite seg hardt fast i rumpeimplantatene hun har kjøpt, mens tøffelhelten av en medansvarlig, nybakt pappa rammes av klinisk omsorgsbehov for seg selv og barn.

En reiser ikke bort for å skrive bok om "ingenting viktig å meddele" med en nyfødt i hjemmet uten å være komplett tilstoppet i nøtta. Ikke en gang som klikkåte eller provokasjon.

Hun er nok akkurat den hun fremstår og du beskriver.

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt. 
 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kaiturid skrev (8 timer siden):

Ikke tenkt så langt frem selv. Etter 2 svangerskap og 3 barn. Ingen jeg kjenner heller. Men tydeligvis vanligere enn jeg viste. Når de er født er det jo greit. Men når du er 4 mnd på vei? 

Vel, jeg flyttet før jeg ble gravid fordi jeg visste hvilken barnehage jeg ville ha ungene mine i 🤷‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo ikke helt på pille-avhengigheten hennes, abstinenser og nesten hjerte-stopp. At hun spiste piller for å sove, snorta kokain i blant  og festet hardt, ja det er en ting. Men rehabilitering, nedkloring av vegger på avvenning omtrent senere  Lindmo osv var en del av et slags content.  Og det biter henne litt i halen nå. For nå stilles det spørsmål vedrørende hennes evner som mor som tidligere rusmisbruker. Og skulle hun innrømme at mye av det som ble fremstilt var «med vilje», så vil det også gjøre at det stilles spørsmål. Og det er vel «flaut» det også. 
 

  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

Jeg tror jo ikke helt på pille-avhengigheten hennes, abstinenser og nesten hjerte-stopp. At hun spiste piller for å sove, snorta kokain i blant  og festet hardt, ja det er en ting. Men rehabilitering, nedkloring av vegger på avvenning omtrent senere  Lindmo osv var en del av et slags content.  Og det biter henne litt i halen nå. For nå stilles det spørsmål vedrørende hennes evner som mor som tidligere rusmisbruker. Og skulle hun innrømme at mye av det som ble fremstilt var «med vilje», så vil det også gjøre at det stilles spørsmål. Og det er vel «flaut» det også. 
 

Jeg tror nok ho har hatt et problematisk forhold til rus. Har vært flere bilder hvor det har stått piller på bord på fest, piller i nattbordskuff, kokainstripe på bord i bakgrunn på en «ikke-fest» og da det kjente SE og Nora bildet. Folk må huske på at når man bruker mye rus blir man også mer carefree, man tenker ikke like mye over konsekvenser som når man er edru. Man sjekker kanskje ikke bilder like nøye fordi man gir mer faen (som ho selv skrev 😅). Spesielt på kokain er det vanlig å bli mer cocky og få mer selvtillit, mindre konsekvenstenking. En blanding av rusen og det å ha sluppet unna utrolig mye kritikkverdig man har gjort tidligere, gjorde nok at SE ble enda mer cocky i hvordan ho oppførte seg offentlig i den perioden. Selve rehaben var latterlig kort, så det var ganske åpenbart at ho ville få rusproblemer når ho kom ut igjen - og det skjedde jo.

Vi vet jo at mange store profiler tar og har tatt rus. Politikere, kjendiser, etc. Det florerer mye rus i sånne miljøer, men blir aldri positivt motatt når sånt kommer ut i media.  Det som jeg mener var mest tvilsomt ift rusavhengigheten til SE var spørsmålet om ho virkelig var blitt rehabilitert, ikke at ho var rusavhengig i første omgang. 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier Xanax, men vi har vel ikke Xanax i Norge eller? 

Jeg har vært avhengig av Sobril, selv om jeg gikk på lav dose. Å slutte VAR et helvete. Jeg var sikker på jeg skulle dø. Hadde jeg kunne betalt meg inn et sted for profesjonell hjelp hadde jeg gjort det samme 😅😬 Beroligende skal man være sykt forsiktige med. Plutselig har de tatt over. 

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...