Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Sarah93 skrev (22 timer siden):

Ja, senga var jo bare et eksempel på veldig mye annen info som legges ut her. Som når mor er bortreist, amming osv. Mye er referater av hva SE har lagt ut selv, så det lar seg nok ikke stoppe, men det er ikke å ivareta personvernet til babyen.

Å skrive at moren ikke ser ut som hun har tilknytning til barnet, at hun vil "omplassere" det i Harstad osv, synes jeg folk kan holde seg for gode for. Hvordan tror dere det vil være å lese det, hvis gutten googler seg selv når han blir eldre?

"Ikke halvparten så skadelig som det SE legger ut og gjør", kommer til å være motargumentet. Men to gale gjør ikke en rett.

Hovedproblemet er at Sophie Elise AS nå deler "alt" om seg og sin sønn. Dette legger hun ut på en plattform med over 500 000 følgere, en plattform hun tjener mange millioner i året på å dele på. Hun deler FOR at det skal påvirke andre. Hun jobber som nettopp påvirker. 

Når man deler alt fra manglende følelser, til behov for datenights, besøk på helsestasjonen, leppestift på babyen (fnis) - så vil det bli diskusjon ogkritikk - og helt sikkert også veldig mange hyggelige kommentarer og tilbakemelding. Hun legger det jo ut fordi hun ser på det som innhold til påvirkerkanalene sine. 

DET er det som er helt sykt at han skal vokse opp med, At foreldrene "selger" barndommen hans - helt ukritiske ift hva slags diskusjoner som oppstår. 

De fleste andre foreldre beskytter og skåner barnas privatliv med alt de har. 

  • Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (15 minutter siden):

Hovedproblemet er at Sophie Elise AS nå deler "alt" om seg og sin sønn. Dette legger hun ut på en plattform med over 500 000 følgere, en plattform hun tjener mange millioner i året på å dele på. Hun deler FOR at det skal påvirke andre. Hun jobber som nettopp påvirker. 

Når man deler alt fra manglende følelser, til behov for datenights, besøk på helsestasjonen, leppestift på babyen (fnis) - så vil det bli diskusjon ogkritikk - og helt sikkert også veldig mange hyggelige kommentarer og tilbakemelding. Hun legger det jo ut fordi hun ser på det som innhold til påvirkerkanalene sine. 

DET er det som er helt sykt at han skal vokse opp med, At foreldrene "selger" barndommen hans - helt ukritiske ift hva slags diskusjoner som oppstår. 

De fleste andre foreldre beskytter og skåner barnas privatliv med alt de har. 

Du bruker akkurat det jeg skrev at folk ville bruke som motargument, men at det ikke er godt nok. At Sophie Elise gir f i personvernet til babyen, betyr ikke at det er greit at alle andre gjør det. Men nå melder jeg meg ut av denne runddansen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (23 minutter siden):

Du bruker akkurat det jeg skrev at folk ville bruke som motargument, men at det ikke er godt nok. At Sophie Elise gir f i personvernet til babyen, betyr ikke at det er greit at alle andre gjør det. Men nå melder jeg meg ut av denne runddansen.

Ansvaret ligger hos millionbedriften og påvirkeren, ikke hos de som blir påvirket (i dette tilfellet påvirket til å diskutere) - slik ser jeg det. 

Helt greit at du ikke syns det samme altså. Har respekt for at andre har andre synspunkter og tanker rundt dette. 

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shorty skrev (23 timer siden):

SE sa selv rett ut i sin egen serie på tv2 at jobb gikk foran venner, familie og samboer. Det var det viktigste i livet hennes og ho likte det sånn.  Det måtte de akseptere om de ville være i hennes liv. Helt uten forståelse eller sympati for de rundt henne som gjerne ville ha mer kvalitetstid med henne. 
Jeg er derfor ikke overrasket over at ho måtte trå til med sin «siste utvei» bedriftstrategi, så mye kynisk som er sagt og gjort fra den kanten. 

Jeg fødte selv noen uker etter SE. Husker en jordmor sa til meg på sykehuset: Nå er det babyen deres som er sjefen i huset. 

Babyen kommer alltid først, dens beste er det viktigste.

Det vil jeg vel si at selve morsinstinktet også forteller deg. Det gir deg dårlig samvittighet for å pusse tenna ferdig mens baby er litt ufornøyd ventende på at du skal bli ferdig. Du venter med å gå på do til du nesten tisser i buksa, fordi babyen sovna liggende på deg. Du får fysisk ubehag av å se baby gråte og andres trøst ikke hjelper, det kribler og klør inni deg for å få babyen tilbake i armene dine. Egentiden de fleste etterlengter i den tidlige tiden er å få tatt en dusj, få spist uten å ha baby på puppen, se en episode av en serie, etc. 

Så har vi SE som føler for å dra på jobbtur i flere dager, mens baby teknisk sett ikke vet at de er forskjellige personer enda. Overnatter på hotell fordi de trenger kjærestetid. Slutter å pumpe fordi det er slitsomt for henne. Deler intime detaljer om baby. Vist bilder hun aldri skulle vise. Drar på hotellovernatting med kjæreste på en dag hvor baby hadde det tøft og trengte de. Og alt dette med baby som bare er snill og aldri gråter. 

INGEN kan si at babyens beste er fokuset her. Og de som er naive og trudde SE var «forandret», dette var bare en av de mange karakterene som er blitt spilt opp igjennom årene. 

Flott med et så godt og ærlig innlegg fra en nybakt mamma, sånn hadde jeg det også med mine tre barn ❤️

Det er godt og fint å høre at det ikke har blitt helt galematias syv år etter jeg fødte mitt siste barn. Sånn er realiteten. Babyer har sine behov, og for å gjenta meg selv: de behovene er A4 og det medfører en unntakstilstand i parforholdet som igjen må ligge på vent en stund. Samarbeid mellom mor og far er det viktigste her og det samarbeidet er også minst like viktig hvis man har flere barn.

Men allikevel snakker hun om som om det er "a walk in the park" å få flere barn etter dette første barnet de allerede trenger egentid fra rett etter det har forlatt livmoren. 

Det finnes ingen mellomting for så små barn. Og de behovene har babyen selv om mor er influencer med et enormt behov for å lage content om egentid et "kvarter" etter at barnet er ute av livmoren. Egentid fra et så ungt spedbarn er for de fleste som du skriver: en tur i dusjen eller et måltid i ro og fred, ikke en eller flere hotellovernattinger før barnet knapt har lært seg å smile. Det sier ganske mye om SE og hvor viktig det er å "living on the edge" for oppmerksomheten, og at enkelte SE-fans her nærmest trodde barnet skulle redde SE fra sitt dårlige rykte, men så har hun i realiteten bevist akkurat hva hun er: En kynisk influencer som setter seg selv og sitt før alt annet og det innebærer også  sitt eget kjøtt og blod!

Endret av K_mb
  • Liker 22
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (21 timer siden):

Du bruker akkurat det jeg skrev at folk ville bruke som motargument, men at det ikke er godt nok. At Sophie Elise gir f i personvernet til babyen, betyr ikke at det er greit at alle andre gjør det. Men nå melder jeg meg ut av denne runddansen.

jeg er så enig i at barns privatliv skal beskyttes.

Samtidig er det veldig mange som overhodet ikke har tenkt over at det SS og mange andre influensene holder på med, er utlevering av privatliv, så det er viktig at noen snakker om det i det offentlige rom. noen mener jo at så lenge ansiktet vises på bilder, så er det greit - uten å reflektere over alt de får vite om av livet til barnet fordi foreldrene deler. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som tror på den treningen der? Såvidt hun tar i, er ikke svett eller dønn sliten. Nei, dette er juks og fanteri. Og dette tror fansen på? Dette er trening ala the Kardashian style. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (50 minutter siden):

Er det noen som tror på den treningen der? Såvidt hun tar i, er ikke svett eller dønn sliten. Nei, dette er juks og fanteri. Og dette tror fansen på? Dette er trening ala the Kardashian style. 

Viser hun ikke øvelsene hun gjør da, slik at man kan se hvor mye vekter hun har på? Følger ikke henne på snap så har ikke sett så mye av denne treningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (33 minutter siden):

Viser hun ikke øvelsene hun gjør da, slik at man kan se hvor mye vekter hun har på? Følger ikke henne på snap så har ikke sett så mye av denne treningen.

Hun viser på snap. Er ikke noe anstrengelser for å si det slik. Og gjør det 3 ganger og er ikke svett en gang. De jukser også med antall vekt, så hun lurer ikke meg. En skikkelig god økt gir blod, svette og tårer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (På 8.7.2024 den 22.26):

Nå skal hun visst også reise fra mann og barn i noen dager i høst for å skrive bok 4.

Med overskriften: «Det betyr alt for meg!» Ikke baby eller mannen altså, men skrivingen. 

Å den boka skal jeg gjette...handler vel om fødselen? Just saying.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (7 minutter siden):

Å den boka skal jeg gjette...handler vel om fødselen? Just saying.

Må jo nesten det? Var snakk om den boka, også var det bilde til slutt, som vise på utforsk osv "fødselshistorie". Men etter hva jeg har sett, har hun ikke skrevet noe om fødselen. Så den kommer muligens ut med boka? Var iallefall min første tanke når hun snakka om boka

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (1 minutt siden):

Må jo nesten det? Var snakk om den boka, også var det bilde til slutt, som vise på utforsk osv "fødselshistorie". Men etter hva jeg har sett, har hun ikke skrevet noe om fødselen. Så den kommer muligens ut med boka? Var iallefall min første tanke når hun snakka om boka

Så bare her inne jeg om den boka..var liksom ikke så vanskelig å gjette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (5 timer siden):

Er det noen som tror på den treningen der? Såvidt hun tar i, er ikke svett eller dønn sliten. Nei, dette er juks og fanteri. Og dette tror fansen på? Dette er trening ala the Kardashian style. 

Er jo ikke rart hun ikke blir sliten. Utrloiig dårlig teknikk, hun har 0 peiling på hva hun driver med, og dermed uteblir resultater

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaiturid skrev (1 time siden):

Å den boka skal jeg gjette...handler vel om fødselen? Just saying.

Hun sa på snap at hun ikke vil dele fødselshistorien, den er for privat og intim for henne. Så får vi se om det er enda et "salgstriks" å komme med en slik uttalelse først, og om hun bare melker det litt for å ha noe å pirre folk med.

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt&Komplisert skrev (2 timer siden):

Er jo ikke rart hun ikke blir sliten. Utrloiig dårlig teknikk, hun har 0 peiling på hva hun driver med, og dermed uteblir resultater

Var dette jeg så. Det er The Kardashian trening. At hun legger slik tøys ut. At folk tror på denne og disse influencerene begriper jeg ikke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen Sophie trøkket ut den ungen skaffet hun seg 18 nye år med "content" som mamma. Trist at damer gidder å følge med på slikt. Et shitshow uten like. Hvorfor gidder jeg å kommentere dette da? Vel.  Alle de store nettavisene er bombardert med nyheter om denne personen som har null niks å bidra med, med ikke noe annet talent enn å utlevere seg selv.   

  • Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at når hun trener styrke daglig så kan hun ikke ta i stort. Hun gjør bare bevegelsene og blir ikke sterkere. Hun ser jo ikke akkurat ut som funkygine eller Inger in dubai i kroppsfasong 😄. Det er jo for all del flott å trene og promotere trening, men det der gir aldri signifikante resultater. 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og posering. Alle kan se slanke og nette ut på bilder. T.o.m frua redigerte og photoshoppa bilde etter fødsel. 

  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt gå flat mage på et par uker etter fødsel uten å gjøre noe for det. Jeg trente minimalt før/under og etter svangerskap første gangen. Men var tilbake til tynn mage innen et par uker. Jeg var heldig. Etter 3. Svangerskap er jeg fortsatt på samme vekt. Men noe mer overflødig hud eneste.

Dette er ikke for å skryte av meg selv. Men bare for å fortelle at det ikke alltid er trening som må til for å komme raskt tilbake til lik mage som før svangerskapet.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taushet er en velutprøvd og ofte kynisk/kalkulert strategi innenfor all kommunikasjon. Vi ser det både i medmenneskelige forhold og sosiale medier. Perioder med taushet og tlbaketrekning skaper oppmerksomhet og spekulasjoner. Dette kan effektivt brukes for i neste runde å oppnå mange visninger på f.eks. snapchat (= penger). Sofie Steen Isachsen har anvendt og perfeksjonert denne strategien i årevis. Eksempelet her er fra boka «Forbilde», utgitt 2016, side 12:

«Jeg hadde ikke klart å blogge på flere dager. Og bare ved å ikke gjøre noe fikk jeg alles oppmerksomhet. Hele verden så at det ikke skjedde noe på bloggen til Sophie Elise, og da måtte det ha skjedd noe i livet til Sophie Elise.»

  • Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang treningen hennes. Hun viser bare hva HUN får til. Og å ha noe fast å gå til/opprettholde er jo bare sunt for henne.  Hun later ikke som hun er PT akkurat ( som andre influensere/aka CBE feks. 
så lenge hun kun viser frem seg selv, syns jeg det får være et greit innhold. Hun får jo reklamert litt for bodyer og div, men noe skal jo generere inntekt for henne også. 
Det er noe langt viktigere å «ta» henne for, uten å nevne hva… men alle skjønner hva jeg mener. 
 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...