Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Andre muskler, som ikke er lammet av botox, forsøker å kompensere for de som er lammet. Da får man gjerne alternative mimikk-tegninger i ansiktet.

Aha. Umulig å forstå hvorfor hun holder på sånn. Ville sett så mye bedre ut uten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (3 minutter siden):

Aha. Umulig å forstå hvorfor hun holder på sånn. Ville sett så mye bedre ut uten

Enig med deg i det.

Tror dette er en del av at samfunnet gjennomsyres av et kunstig skapt behov for øyeblikkelig tilfredsstillelse. Det har skjedd en gradvis utvikling, men har eksplodert med internett og sosiale medier.

De som velger å gjøre dette mot seg selv gjør det jo som regel fordi de ikke håndterer andre sider ved livet sitt, så finner de et fokuspunkt, gjør det til et problem som kan løses, tar en operasjon, får adrenalinrush og kortvarig oppmerksomhet og omsorg, kortvarig glede over å ha "løst problemet"... og når nyhetens interesse dør, så innser de at det egentlig ikke hjalp, de drar med seg samme psykiske bagasje som før - og så starter de på en ny mølle. De er som hamster på et møllehjul, bare at de forsøker å løpe fra seg selv uten å komme noen vei.

Alle millionene SE har tjent tror jeg vil nå for kort når helsen begynner å si stopp. For det vil den gjøre på et punkt med en slik rovdrift på seg selv, selvskading av så stort omfang. Nå surfer hun på å være relativt ung. Om ti år fra nå, da tror jeg flere større helseproblemer vil dukke opp, både fra unødvendige kosmetiske ingrep og injeksjoner og livsstil. Da vil millionene fly raskt ut. Og på et punkt kommer nok helsevesenet til å få store kostnader pga. dette...

Og alt fordi noen har et nærmest sykelig oppmerksomhetsproblem og helt uten innhold mener de kan påvirke andre. Dette er ikke friskt, det er en ekstrem navlebeskuelse, det er selvskading. Og dette gjelder flere enn SE. Alt for enda en likes...

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (På 24.10.2023 den 9.33):

Selvskading er rette ordet. Hun er ikke gammel, men har foretatt omfattende rekonstruksjon av ansikt og kropp. Flere ganger! Jeg fatter ikke at kirurger tør. Selv om hun benytter seg av forskjellige, så ber de vel om journal? Eller kan se hva som har blitt gjort før dem. Hun har i løpet av 10 år tatt 4 neseoperasjoner, omfattende kjevekirurgi med implantat hake, leppeløft, trådløft, intimkirurgi, ansiktsløft, 4 brystoperasjoner(inn, ut, inn og så større igjen), 2 BBL(inn, og så bytte). Dette tilsvarer flere store kirurgiske inngrep i året? Og helt unødvendig... Det er ikke til å tro. I tillegg masse lase og botox og fillers. Det er ikke store inngrep, men krevende for kroppen det også. Den må heles. Det er sikkert skrevet masse om det her inne, og beklager hvis jeg gjentar noe mange har hørt før. Men kirurgene som opererer, det er så skammelig. Kirurgene garderer seg med signerte kontrakter av pasienten. Men i slike tilfeller mener jeg det ikke holder. Skulle vært internationale regelverk som rammer denne type unødvendig og ødeleggende kirurgi. 

Har har en plastisk operasjon ca hver 6 mnd eller 2 stykk i året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tøttaa
Wald86 skrev (25 minutter siden):

TV-anmeldelse «Girls Of Oslo»: Utrettelig overfladisk

... og ubeskrivelig harry. «Girls Of Oslo» er søppel som mange vil se.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/l3RrP9/tv-anmeldelse-girls-of-oslo-utrettelig-overfladisk

"Som TV-håndverk er «Girls Of Oslo» skralle saker, selv til en halvhjertet realitydokumentar å være. Det er ingen oppbygging til det som skal skje, og når det som skjer, har skjedd, er det ingen oppfølging av det heller. Det er som om kamerateamet kun har vært til stede når de fire aller nådigst har satt av litt tid til dem i de breddfulle avtalebøkene sine. Det er lite kontinuitet, få forsøk på å fortelle historier.Det gjelder især Isachsen, som med klar margin er den mest interessante og ettertraktede av de fire."

SOM jeg skal kose meg med å IKKE se på det der 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (På 25.10.2023 den 16.31):

For noe tull, men hun tror vel på slikt selv.

Joda ;)   men sånne facerollers er jo veldig populære, og massasje er jo deilig. Om resultatet er varig er vel tvilsomt, men en viss drenerende og oppstrammende virkning er det, om enn midlertidig.  Men som andre sier....kommer vel en Glød faceroller snart. eller noe lignende.  

Skremmende hvordan den dama holder på, og hvordan hun blir hyllet. Hun er jo smart, ler hele veien til banken. har media i sin hule hånd.  Får bare håpe den oppvoksende generasjon ser gjennom staffasjen   både hos denne dama og hennes like. 

Jeg er ihvertfall veldig bevisst på å ikke kjøpe noe som er laget/ promotert av influensere ;) Når feks en butikk har prøvd å prakke på med GLØD m har eg pent sagt eg ikke støtter businessen til Sofie og hennes like med en krone;) 

Endret av Gladidagogså
.
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (På 25.10.2023 den 15.49):

🤣 Altså, dere med "vann i ansiktet" se story en gang til, les teksten skikkelig. Hun fyller ikke vann i ansiktet, men bruker faceroller for å massere ansiktet (drenere bort overflødig væske i vevet antagelig;)) Hun skriver hun får mer vann i ansiktet og blir rundere etterhvert som hun blir eldre;)  

Jeg skjønte det, formulerte meg ikke tydelig nok her på KG.
For det er jo helt absurd å tro om seg selv at hun blir rundere i ansiktet fordi hun holder på vann (blir ødem) i ansiktet fordi hun blir eldre….. De fleste mister masse i ansiktet, men kan få ødemer av medisiner da 🤭

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishwanvile skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønte det, formulerte meg ikke tydelig nok her på KG.
For det er jo helt absurd å tro om seg selv at hun blir rundere i ansiktet fordi hun holder på vann (blir ødem) i ansiktet fordi hun blir eldre….. De fleste mister masse i ansiktet, men kan få ødemer av medisiner da 🤭

Jeg tenkte det var en måte å (bort)forklare pillow face-looken at hun nå sier hun har vann i ansiktet….

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (På 27.10.2023 den 9.11):

TV-anmeldelse «Girls Of Oslo»: Utrettelig overfladisk

... og ubeskrivelig harry. «Girls Of Oslo» er søppel som mange vil se.

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/l3RrP9/tv-anmeldelse-girls-of-oslo-utrettelig-overfladisk

"Som TV-håndverk er «Girls Of Oslo» skralle saker, selv til en halvhjertet realitydokumentar å være. Det er ingen oppbygging til det som skal skje, og når det som skjer, har skjedd, er det ingen oppfølging av det heller. Det er som om kamerateamet kun har vært til stede når de fire aller nådigst har satt av litt tid til dem i de breddfulle avtalebøkene sine. Det er lite kontinuitet, få forsøk på å fortelle historier.Det gjelder især Isachsen, som med klar margin er den mest interessante og ettertraktede av de fire."

Det er jo helt tullete å ha et engelsk navn på en norsk serie. Kunne den ikke hett "jenter i Oslo", "Influensere i Oslo" eller noe liknende?

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Det er jo helt tullete å ha et engelsk navn på en norsk serie. Kunne den ikke hett "jenter i Oslo", "Influensere i Oslo" eller noe liknende?

Produsentene har sikkert vurdert det. Men de er jo ikke jenter - så hadde de kalt disse godt voksne kvinnene for jenter på norsk, så ville de fått kritikk, og det ville virket veldig kleint at fire voksne kvinner ønsker å fremstille seg selv som "jenter" (selv om det jo ofte er det de gjør, ref. SEs Lollita-periode).

Influensere i Oslo ville også bommet. Folk flest - spesielt mange yngre og i samme aldersgruppe som "jentene" er blitt så bevisst nå at "influenser" heller har en frastøtende effekt på det jeg antar er produsents ønskede målgruppe. Og så er det jo det pinlige med at de ikke bor i Oslo når serien sendes.

Jeg tipper de hadde store problemer med å finne en fengende tittel, fant det ikke, og regnet med at de ville slippe lettere unna med kleint navn om de gikk for å ha en engelsk tittel...

Bomskudd fra ende til annen, både navn, innhold og deltakere... som nok ikke så veldig mange vil se, antar jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Wald86 skrev (2 minutter siden):

Serien er laget for de mest lojale fansene til disse kvinnene. En av de mest sårbare målgruppene; relativt unge kvinner som sliter med selvfølelse, og som antagelig siter med diverse forstyrrelser. Serien er laget som et slags innslag mellom reklamer vil jeg tenke, der reklamene vil være for skjønnhetsprodukter  og klær. Skal jeg gjette, så vil serien ha med butikker og behandlingssteder. Og kvinnene skal selvsagt promotere egne merkevarer. 

Er det ikke nå Lyko kjører kampanje på Isabel sitt sminkemerke?neppe tilfeldig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (10 minutter siden):

Serien er laget for de mest lojale fansene til disse kvinnene. En av de mest sårbare målgruppene; relativt unge kvinner som sliter med selvfølelse, og som antagelig sliter med diverse forstyrrelser. Serien er laget som et slags innslag mellom reklamer vil jeg tenke, der reklamene vil være for skjønnhetsprodukter  og klær. Skal jeg gjette, så vil serien ha med butikker og behandlingssteder. Og kvinnene skal selvsagt promotere egne merkevarer. 

Du har nok rett i det, men jeg antar at de lager serien også i håp om å få flere seere også.

Om noen skal se serien, er det bare å ramse opp i tråden hvilke annonsører serien har, hvilke reklamer som vises i pausene, og om dette er noe "jentene" snakker varmt om uten å merke som reklame også...

Greit å sette opp slike annonsører på den mentale listen over hvilke man skal unngå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (19 minutter siden):

Lyko AS er en versting Jeg skrev til dem, og flere har skrevet til dem, på grunn av deres samarbeid med Isabel R som nå spyr ut masse pro ana /thin spo. 
Lyko AS svarte meg at de har hennes varemerke koblet til seg som de selger. Dette fører til at hun av og til linker til dem.
De har hatt dialog med både Isabel Raad og de som er leverandør for hennes merke.
De kan ikke påvirke hva influencerne de samarbeider med poster på sin fritid, men de skal se  ekstra nøye  på  samarbeidet fremover. De mener videre at  det har blitt endring på innholdet hennes siste tiden... 
Hva skal man si?
Lyko har selvsagt mulighet til å påvirke innholdet til influencere de samarbeider med. Ren løgn at de ikke kan det. De vil bare ikke ta ansvar.
Videre mener de at de ikke kan kontrollere det influenceren poster på sin "fritid". Altså...for noe vrøvl! Dette er bedrifter, og de har ikke "fritid". Deres sosiale medier er offentlige, og rene kommersielle kanaler. De har sine egne private kontoer til sin fritid.
Og så, til slutt  vil de presisere at det har vært "positive endringer" i innhold hos Isabel Raad AS siste tiden.
Det er bare til å måpe av... De følger tydelig ikke med!
Skjønnhetsbransjen tjener store penger på nettopp denne type content. De vil ikke ha friske kvinner. De vil ha psykisk ustabile og selvopptatte  kvinner med lav selvfølelse, som bruker enorme mengder penger på sminke og behandlinger og "egenpleie".

Ja,virkelig til å måpe av

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...